אחרי שלל תמונות "ריגול", פרסומים והבטחות, ואחרי שנחשף הבנדוד ג'יפ רנגייד, מפרסמת פיאט את הפרטים המלאים על פיאט 500X - ונראה שהפעם האיטלקים לא חסכו, והרעיפו על הדגם את מיטב הטכנולוגיה העומדת לרשותם.
פיאט 500X יתחרה בסביבת הג'יפונים הקטנים, לצד רכבים כמו רנו קפצ'ור ושברולט טראקס. המימדים מספרים על אורך של 4.25 מ' - בין שברולט טראקס לסוזוקי קרוסאובר. הגובה עומד על 1.60 מ', גם כן באמצע בין שני אלו, ואילו הרוחב הוא 1.80 מ' - רחב בכ-3 ס"מ ממרבית המתחרים. נפח תא המטען של פיאט 500X יעמוד על 350 ליטר.
העיצוב החיצוני מזכיר את משפחת ה-500 של פיאט, ואילו החלק האחורי מעלה אסוציאציות ממיני קופר החדשה - בעיקר הפנסים האחוריים. הלקוחות יוכלו לבחור בין 2 גרסאות עיצוב - האחת מוכוונת "שטח", עם פגושים שחורים אגרסיביים, והשניה מעודנת יותר ומותאמת ללקוחות "עירוניים" (בתמונת הכותרת). בנוסף יוכלו הרוכשים לבחור מתוך מגוון של 12 צבעים חיצוניים ו-8 סגנונות עיצוביים לחישוקי הגלגלים.
ברשימת האבזור יכללו כמובן פריטים כמו מסך מגע, דיבורית בלוטות' ובקרת אקלים, וגם מערכות בטיחות כמו פנסי ערפל עוקבי פניה, בקרת סטיה מנתיב וניטור רכב ב"שטח מת". בורר מצבי נהיגה יאפשר בחירה בין מצב "אוטומטי", מצב "ספורטיבי" ומצב "שטח" המחבר את הגלגלים האחוריים (בגרסאות ההנעה הכפולה), מוריד יותר מומנט לגלגלים ומתגבר את פעולתה של בקרת האחיזה.
מבין המנועים שיוצעו לשוק האירופאי, אותנו צריך לעניין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 140 כ"ס, שלראשונה אצל פיאט ישודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (אותה תיבה המותקנת בדגמי אלפא רומיאו). בנוסף יוצע מנוע בנזין בסיסי בנפח 1.6 ליטר (110 כ"ס) עם תיבה ידנית בלבד, ומנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר (140 כ"ס) עם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם 9 הילוכים - אותה תיבה שהגיעה לישראל לאחרונה בג'יפ צ'ירוקי החדש, והיא מופיעה פה לראשונה ברכב מתוצרת פיאט.
מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, נמסר ל-iCar כי פיאט 500X החדש צפוי להגיע לישראל לקראת הרבעון הראשון של 2015.
לדגמי פיאט בישראל -
פיאט פורסם לראשונה ב- 05.10.14
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות