תערוכת פרנקפורט 2019 תיפתח לציבור ב-12 בספטמבר 2019 ותימשך 10 ימים. כמקובל, חשיפות הדגמים השונים נערכות ברובן בימים שלפני הפתיחה הרשמית. תערוכות הרכב הולכת ומצטמצמות משנה לשנה, וגם הפעם יצרנים רבים בחרו שלא להשתתף - כולל כאלו שחשפו דגמים משמעותיים לקראת התערוכה. כך למשל ניסאן שחשפה לאחרונה את הג'וק החדש לא תציג בתערוכה, כמו גם פיג'ו עם ה-3008 פלאג-אין הייבריד או אפילו קיה שחשפה שני דגמים - סיד סטיישן והג'יפון Xceed בגרסאות היברידיות נטענות שמוכוונות לשוק האירופאי – אלו ועוד לא יציגו בתערוכה השנה.
ולמרות זאת, מספר יצרנים בולטים בחרו להשתתף ולחשוף דגמים חדשים, כאשר כמעט כולם מציגים גרסאות בעלות הנעות חלופיות.
אחרי שאופל עברה לבעלות קונצרן פיג'ו-סיטרואן, הוצג הדור החדש והשישי במספר של הקורסה. הקורסה החדשה מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות של PSA ומשמשת בין היתר את פיג'ו 208 החדשה, ה-2008 ו-DS3 קרוסבק. הקורסה נחשפה בגרסה חשמלית לגמרי ובהמשך הוצגו גם יחידות הנעה קונבנציונליות יותר – מנועי בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספקים של 75, 100 ו-130 כ"ס ומנוע דיזל בנפח 1.5 ליטרים. אלינו היא צפויה להגיע ברבעון הראשון של שנת 2020.
הונדה e
הונדה תציג גרסה מוכנה לייצור של המכונית הקטנה והחשמלית שלה, זאת אחרי שהציגה את דגם הקונספט בתערוכת ז'נבה האחרונה. להונדה e מנוע חשמלי המספק 113 קילוואט (כ-154 כ"ס) או גרסה מוחלשת בהספק של 100 קילוואט (כ-136 כ"ס). סוללה בגודל 35.5 קווט"ש מספקת טווח נסיעה העומד על כ-220 ק"מ וישנה אפשרות טעינה מהירה של 80% מהסוללה בתוך 30 דקות. ההנעה אחורית, באופן מפתיע, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-8 שניות בלבד. בדומה לאודי e-tron גם ההונדה הקטנה תציע מצלמות צד במקום מראות.
יונדאי i10
הדור החדש של מכונית המיני מציע עיצוב חדש ודינאמי יותר, גידול קל במימדים ומערכות בטיחות מתקדמות, כולל תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב. ה-i10 החדשה תציע שתי יחידות הנעה, האחת בנפח 1.0 ליטר והשניה בנפח 1.25 ליטר. לשני המנועים משודכת תיבה ידנית או רובוטית חד-מצמדית בעלות 5 הילוכים. בשלב זה לא ידוע תאריך מדויק להגעת הדור החדש של ה-i10 לישראל.
לכתבה המלאה>>>
מיני קופר SE
מיני תציג בתערוכה את הגרסה הסדרתית של הקופר החשמלית. המיני קופר החשמלית מוצעת בגרסת 3 דלתות עם מנוע חשמלי בהספק של 135 קילוואט (כ-184 כ"ס) וטווח נסיעה של כ-270 ק"מ. אלינו היא צפויה להגיע בתחילת שנת 2020.
לכתבה המלאה>>>
סמארט פורטו / פורפור
תחת תת-המותג החשמלי EQ של בעלת הבית מרצדס, מציגה סמארט גרסאות חשמליות למכונית המיני הקטנטנה fortwo ולמכונית המיני מבוססת רנו טווינגו forfour. לשני הדגמים סוללת 17.6 קווט"ש המספקת טווח נסיעה של 159 ק"מ (בתקן NEDC הישן, כך שנתוני האמת צפויים להיות נמוכים יותר). טעינה מ-10%-80% (באמצעות מטען מהיר) אורכת כ-40 דקות.
מכוניות משפחתיות
אופל אסטרה
אופל תציג בפרנקפורט את מתיחת הפנים של האסטרה הוותיקה. במסגרת העדכון קיבלה האסטרה את מנוע ה-1.2 ליטרים מבית פיג'ו-סיטרואן בשלושה הספקים שונים, מנוע ה-1.4 ליטרים התחדש בתיבה רציפה בעלת חלוקה מלאכותית ל-7 הילוכים וגרסת הדיזל החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטרים תשודך לתיבה אוטומטית חדשה עם לא פחות מ-9 הילוכים. אופל אסטרה המחודשת צפויה להגיע לישראל, אך בשלב זה לא ידוע מועד מדויק.
לכתבה המלאה>>>
פולקסווגן ID.3
פולקסווגן פותחת פרק חדש בהיסטוריה של החברה עם רכב חשמלי חדש - ומציינת כי ה-ID.3 החשמלית תעמוד בשורה אחת עם החיפושית המיתולוגית והגולף האלמותית. ה-ID.3 תציע שלושה גדלים שונים לסוללות, כאשר הסוללה הגדולה ביותר תציע טווח נסיעה של 550 ק"מ. למנוע הספק של כ-204 כ"ס ובאופן מפתיע – ההנעה אחורית. דווקא את חשיפת הגולף החדשה בחרו בפולקסווגן לדחות למועד מאוחר יותר. בשלב זה ייבוא ה-ID.3 לישראל נמצא בבחינה מול היצרן.
לכתבה המלאה>>>
מרצדס A קלאס PHEV
אחרי גרסאות ה-AMG מציגה מרצדס גרסה "ירוקה" יותר ל-A קלאס. ה-A קלאס פלאג-אין הייבריד תוצע בשלב זה במרכב האצ'בק וסדאן. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס והיא מציעה טווח נסיעה חשמלי של כ-65 ק"מ. לישראל היא צפויה להגיע ברבעון הראשון של שנת 2020.
לכתבה המלאה>>>
רכבי פנאי ושטח
אופל גרנדלנד X PHEV
אופל תציג בתערוכה את את גרסת הפלאג-אין הייבריד לרכב הפנאי הקומפקטי שלה. לגרנדלנד פלאג-אין הייבריד מנוע טורבו-בנזין הפעול בשיתוף שני מנועים חשמליים (אחד בכל סרן) ליצירת הנעה כפולה. ההספק עומד על 300 כ"ס מרשימים ולישראל היא צפויה להגיע באמצע שנת 2020.
לכתבה המלאה>>>
סיאט טראקו PHEV
סיאט טראקו הוא רכב פנאי עם 7 מושבים, אח תאום לסקודה קודיאק. הטראקו פלאג-אין הייבריד יוצע תחילה ברמת גימור FR ספורטיבית עם הספק משולב של 245 כ"ס, מה שממצב אותו כטראקו החזק בהיצע. טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-50 ק"מ. בעוד הגרסאות הרגילות עתידות להגיע לישראל עד סוף שנת 2019, לא ברור מה יעלה בגורלן של הגרסאות ההיברידיות.
לכתבה המלאה>>>
פולקסווגן T-ROC קבריולה
ה-T-ROC הוא רכב פנאי קומפקטי שממוקם מתחת לטיגואן. לאחרונה חשפה פולקסווגן את גרסת הקבריולה שלו, עם גג בד שנפתח ונסגר חשמלית באופן אוטומטי (ללא צורך בניתוק מחברים כלשהם) והוא עושה זאת בתוך 9 שניות בלבד ובמהירות של עד 30 קמ"ש. ה-T-ROC הרגיל נחשף כבר ב-2017 אך הוא אינו משווק בישראל ובשלב זה הייבוא עדיין נבחן, כך לטענת היבואנית.
לכתבה המלאה>>>
רנו קפצ'ור
רכב הפנאי הקטן של רנו יוצג בדור השני שלו. הקפצ'ור החדש יציע יחידת הנעה היברידית-נטענת, לצד שלושה מנועי טורבו-בנזין ושני מנועי דיזל. חידוש נוסף הוא הצטרפותן של מערכות בטיחות אקטיביות. לישראל הוא צפוי להגיע במהלך 2020.
לכתבה המלאה>>>
רכבי פנאי יוקרתיים
אודי A1 Citycraver
את סדרת Q של רכבי הפנאי של אודי כולם מכירים, אך רכב הפנאי הקטן בהיצע דווקא לא זכה לכינוי עם ה-Q - אלא לשם הולם יותר לייעוד האמיתי של הרכב. גרסת הפנאי של ה-A1 זוכה להגבהת מרכב מתבקשת ותוספות "שטח" חיצוניות. מהיבואנית נמסר כי השיווק בישראל נמצא בבחינה.
לכתבה המלאה>>>
ב.מ.וו X6
הדור השלישי של רכב הפנאי הענק נחשף. אם עד היום הוא לא היה גדול מספיק, הדור החדש מציג צמיחה במימדים ויציע ארבע יחידות הנעה, כאשר לכולן משודכת תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. הגרסה החזקה בשלב זה היא ה-M850 בעלת מנוע V8 והספק של 530 כ"ס. רשימת האבזור והתוספות ארוכה ולישראל הוא צפוי להגיע בתחילת שנת 2020.
לכתבה המלאה>>>
לנדרובר דיפנדר
דור חדש לרכב השטח האייקוני יוצג בתערוכה. עד לרגעים אלו שחררה לנדרובר טיזרים רבים ופרטים הנוגעים בעיקר למבחנים השונים שעבר ברחבי העולם, אך פרטים טכניים ותמונות רשמיות יפורסמו רק בימי העיתונות הפותחים את התערוכה.
לכתבה המלאה>>>
מרצדס GLB
מרצדס חשפה אח נוסף למשפחת ה-A. אחרי ה-B קלאס המיניוואני, הציגה את גרסת הפנאי שמציעה אופציה שימושית ל-7 מושבים. למרות זאת ה-GLB קצר מב.מ.וו X3 וצר מאודי Q5. לאור כך מציינים מרצדס כי במושבי השורה השלישית יוכלו לשבת אנשים עד לגובה של 168 ס"מ בלבד. בנוסף לכך הציגה מרצדס את גרסה הביצועים AMG GLB35 בעלת 306 כ"ס המסיימת את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. ה-GLB צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2019.
לכתבה המלאה>>>
מרצדס GLE קופה
כשנה לאחר חשיפת ה-GLE הציגה מרצדס את גרסת הקופה המעוצבת שלו. העיצוב החיצוני החדש אלגנטי יותר ואילו עיצוב הפנים מיישר קו עם דגמי מרצדס החדשים וכולל שני מסכים דיגיטליים גדולים והגה עם פקדי שליטה באמצעות מגע. בנוסף הוצגה גרסתAMG GLE53 ספורטיבית המציע הספק של 435 כ"ס ממנוע 3.0 ליטרים הנעזר במגדש טורבו ומגדש חשמלי. ה-GLE Coupe צפוי להגיע לישראל באביב 2020.
לכתבה המלאה>>>
ספורט
אודי RS6 אוואנט
לגרסת הקצה של מכונית הסטיישן-סאלון יש הופעה שפשוט אי אפשר להישאר אדישים אליה. למראה האגרסיבי הזה יש קבלות בדמות מנוע V8 מוגדש המספק 600 כ"ס ומומנט אדיר של 81.5 קג"מ. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-3.6 שניות, שהן רק שש עשיריות השניה פחות מפרארי 488 למשל. אלינו היא צפויה להגיע ברבעון השני של שנת 2020.
לכתבה המלאה>>>
אופל קורסה e-Rally Cup
אופל חשפה גרסת ראלי קרוס חשמלית המבוססת על הקורסה e החדשה. מדובר ביחידת הנעה דומה אך שאר הפריטים ברכב שודרגו משמעותית. כך למשל גוף הרכב עבר דיאטה רצינית, הבלמים בגודל 332 מ"מ מלפנים בעלי קליפרים 4 בוכנות, דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן ועוד שיפורים שונים ועמידה בתקני FIA. הקורסה e-Rally Cup תתמודד בסבב אליפות הראלי הגרמני כבר בשנה הבאה.
יונדאי i30 N Project C
גרסה קיצונית ובמהודרה מוגבלת להוט האצ' הקוריאנית. מ"פרוייקט C" ימכרו 600 יחידות בלבד והיא תימכר רק באירופה. ה-i30 N המשופרת מונמכת וקלה מגרסת 275 כ"ס הרגילה. היא עושה זאת באמצעות שימוש בחומרים קלים כמו קרבון, חישוקי 19 אינץ' קלים יותר ועוד.
יונדאי ספורט-חשמלית
היצרן הקוריאני יציג לראשונה רכב ספורט חשמלי שפותח על-ידי חטיבת Hyundai Motorsport כהמשך ישיר להתפתחות החטיבה הספורטיבית של יונדאי שמאז הקמתה עושה חייל במרוצי ה-WRC עם ה-i20 ואף מתחרה במרוצי ה-TCR (Touring Car Racing) עם הולוסטר N וה- i30 N.
למבורגיני Sian
למבורגיני חשפה דגם ספורט חדש שפירוש שמו הוא "ברק" (בניב בולונזי/איטלקי), ובמפתיע לא קרוי על שם שור מפורסם. השם החדש מסמל את פתיחת הפרק החשמלי של למבורגיני, אך אל חשש, לא מדובר בפריוס על סטרואידים: לסיאן יש מנוע V12 המספק 785 כ"ס (ההספק הגבוה ביותר של מכונית למבורגיני). תוספת של מערכת 48 וולט מיקרו-היברידית (e-motor בשפת למבורגיני) משדרגת את ההספק ל-819 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש עומדת על קצת פחות מ-2.8 שניות והמהירות המירבית חוצה את רף ה-350 קמ"ש. בנוסף, יחס ההספק/משקל של הדגם החדש טוב יותר מזה של האוונטדור SVJ אותו הוא ככל הנראה יחליף.
פורשה טייקן
הרכב החשמלי הראשון של פורשה הוצג עם יחידת ההינע חזקה במיוחד שיכולה להגיע עד הספק של 560 קילוואט שהם כ-761 כ"ס. באופן מפתיע שמה של הגרסה הוא Turbo S אך כאמור לא תמצאו בו מגדשי טורבו. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.8 שניות והמהירות המירבית עומדת על 260 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על 412 ק"מ (450 ק"מ בגרסת ה-Turbo). טווח המחירים מתחיל עם קצת יותר מ-152,000 יורו לגרסת ה"טורבו", אבל זה לא עצר עשרות ישראלים מלהזמין את רכב הספורט החשמלי שיגיע אלינו בתחילת השנה הבאה.
לכתבה המלאה>>>
פורשה מקאן טורבו
את המקאן אנחנו כבר מכירים, אך הפעם מציגה פורשה את גרסת הטורבו הספורטיבית שלו. למקאן טורבו מנוע V6 בנפח 2.9 ליטרים והוא מספק 440 כ"ס ונתון מומנט של 56 קג"מ הזמין מ-1,800 סל"ד. מדובר בתוספת של 40 כ"ס לעומת הדגם הקודם. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות (ושתי עשיריות פחות עם חבילת הספורט פלוס).
מיניוואנים
מרצדס EQV
מרצדס הציגה את הגרסה החשמלית למוביל הנוסעים V קלאס. המנוע החשמלי בעל הספק של 204 כ"ס ואילו הסוללה בגודל 90 קווט"ש מספקת טווח נסיעה של 405 ק"מ. ה-EQV יוצע בשתי מידות אורך ובסיס גלגלים ותצורת ישיבה של 7 או 8 נוסעים ואפילו גרסה סופר-מפוארת בעלת 6 מושבים.
לכתבה המלאה>>>
רכבי קונספט
ב.מ.וו תציג את ה-Vision M Next. מדובר ברכב ספורט פלאג-אין הייבריד, בדומה ל-i8 שנועד להציג את השלב הבא בהתפתחות רכבי הספורט בעלי הנעת כלאיים של ב.מ.וו. הויז'ן M יאפשר בחירה בין הנעה כפולה להנעה אחורית. ההספק המשולב עומד על 600 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3 שניות בלבד. במצב חשמלי הטווח עומד על 100 ק"מ מרשימים.
בנטלי, יצרן יוקרה עילי בריטי הנמצא בבעלות קונצרן פולקסווגן, יציג את EXP 100 GT, קונספט לכבוד חגיגות 100 שנים להיווסדו. הרכב נחשף בארה"ב בחודש שעבר וכעת מגיע לאירופה. דגם הקונספט בעל דלתות "מספריים" ובאמצעות אפליקציית מציאות רבודה יכולים הלקוחות הפוטנציאלים לחוות את הדגם בקנה מידה 1:1.
יונדאי תציג את ה"45" - קונספט חשמלי עם עיצוב בעל מאפיינים מהדגם הראשון של החברה משנות ה-70. ה-"45" ישמש דוגמה לקו עיצוב הדגמים החשמליים של יונדאי בשנים הקרובות.
קופרה, תת המותג הספורטיבי של סיאט, יציג את הטוואסקן (Tavascan) - רכב קונספט שמסמן V בכל המשבצות – רכב פנאי, חשמלי, ספורטיבי בתצורת קופה. הטוואסקן מבוסס על פלטפורת MEB של קונצרן פולקסווגן (המשמשת בין היתר את אודי e-tron) ולו צמד מנועים חשמליים המספקים 306 כ"ס. סוללת 77 קווט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 450 ק"מ.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות