קחו את העידן הגלובאלי, חברו אותו עם קצב התגובה של עולם האינטרנט והוסיפו את ממדי הענק של קונצרני הרכב המודרניים. מה קיבלתם? נכון, יצרני רכב שכבר מזמן פרצו את גבולות המדינה המקורית שלהם. טויוטה והונדה הם יצרנים יפנים, אבל הם מייצרים מכוניות גם באמריקה ובטורקיה, בבריטניה ובצרפת. שברולט מייצר לא רק באמריקה אלא גם בקוריאה, דרום אמריקה ואוסטרליה, רנו הצרפתי מייצר גם בברזיל, הודו, קוריאה ומרוקו. יונדאי הקוריאני מייצר בארה"ב, סין, מזרח אירופה, ברזיל וטורקיה. מעבר לכך, היות שהיצרנים הם כבר מזמן לא "יצרנים" אלא "מרכיבים", הרי שהרכיבים השונים שמורכבים אצל היצרנים מגיעים מסדרה ארוכה ביותר של ספקי חלקים, שמקורם בכל העולם - מישראל ועד לגרמניה ואיטליה, מארה"ב ועד לסין ולבריטניה.
2. מכוניות יוקרתיות וסאלוניות מרווחות ממכוניות משפחתיותיש מי שחושב שככל שעולים במעלה מחיר המכונית, כך היא נעשית גדולה ומרווחת יותר: מכונית מנהלים גדולה ממשפחתית-קומפקטית, ומכונית סאלון קטנה תהיה גדולה יותר ממכונית מנהלים. ובכן, בדיקה של ממדים מגלה שכמה וכמה ממכוניות המנהלים ("משפחתיות גדולות") דווקא גדולות ומרווחות ממכוניות הסאלון הקטנות, או מהמשפחתיות-פרימיום (כמו ב.מ.וו סדרה 3 או אודי A4), שיקרות מהן משמעותית. הופתענו לגלות עוד כי כמה ממכוניות הסאלון בגודל מלא - צפופות בערך כמו מכוניות משפחתיות קומפקטיות, שעולות לעתים רבע או חמישית מהן. ואם נוסיף למשוואה גם את המיניוואנים - קומפקטיים וגדולים - לא נמצא הרבה מכוניות פרימיום מרווחות מהם. אגב, השיפורים המהותיים בתכנון והנדסה בפיתוח המכוניות הביא לכך שאפילו מכוניות מיני עירוניות וקטנות מסוגלות לספק מרחב פנימי שהיה שמור בעבר הקרוב למכוניות משפחתיות.
מכוניות הסאלון לא בהכרח מרווחות יותר ממשפחתיות / צילום: מת'יו דויל3. תא המטען של סדאן עדיף על תא המטען של הצ'באקלאחרונה בדקנו את רמת השימושיות של חמש תצורות רכב משפחתיות שונות. גילינו שתצורת הסדאן, שבה יש תא מטען מוגדל ומוארך, אינה בהכרח התצורה האידיאלית למשפחה בכל תנאי - למרות הסברה המקובלת. תא המטען הזה אמנם גדול יותר, כך שאפשר לאכלס בו ציוד רב יותר. ובכל זאת, בשימוש היומיומי, שבו אין צורך למלא כל פינה בבגאז', תא המטען בתצורות האחרות נוח הרבה יותר לשימוש: הוא קולט פריטים גדולים בנוחות רבה יותר ודרך הפתח הגדול אפשר להגיע בנוחות וביעילות לכל מקום בתא המטען.
תא המטען השימושי ביותר הוא לא בהכרח של הסדאן / צילום: דנה גורלנד4. מכונית לבנה תהיה קרירה הרבה יותר מצבעונית אחרי שתעמוד בשמשידוע לכל בר ובת דעת שצבעים כהים קולטים חום רב יותר מצבעים בהירים. ובכל זאת, התחממות המכונית שעומדת בשמש הקיץ אינה מושפעת כמעט מצבע המכונית, אלא בעיקר משטח החלונות שלה, שהוא גדול מאוד מטבעו. אין משמעות רבה לשאלה אם לצד החלונות הרבים במכונית שלנו מתוחות קורות בצבע שחור או דווקא בלבן.
אלפא מיטו השחורה לא תהיה חמה יותר מהג'ולייטה הלבנה. אולי דווקא להיפך / צילום: יצרן5. אי אפשר לטייל עם ג'יפונים בשטחזה נכון שעולם הג'יפונים נולד הרבה יותר כעולם של סטייל ו"שופוני" מאשר כסביבה שורשית של רכבי שטח קשוחים ומסוקסים. ובכל זאת, הג'יפונים - ובכללם ג'יפוני המיני הקטנים, דוגמת ניסאן ג'וק וסקודה ייטי, וגם הג'יפונים הקומפקטיים הגדולים יותר, דוגמת יונדאי ix35 ומאזדה CX5, דווקא מסוגלים לספק לנוסעים בהם חוויית שטח. אנחנו לא מדברים על ריסוק סלעים וצליחת מעברי מים סוערים, אלא על האפשרות של כלי הרכב האלה להוציא את המשפחה לטיול בשטח. מרווח הגחון (המרווח שבין הכביש ורצפת הרכב) המוגדל שלהם מזמן ליושביהם ירידה מהאספלט הסלול אל השבילים הכבושים והמשובשים, דבר שאינו מומלץ לנוסעי מכוניות כביש.
סקודה יטי. ג'יפון רכרוכי, אבל מטייל רחוק יותר מכל משפחתית / צילום: יתיר דוידוביץועוד כמה מיתוסים לניפוץ...מיתוסים נוספים שראוי לגנוז ברגע שהם עולים לדיון - "מכוניות היברידיות הן איטיות", "כל המכוניות המשפחתיות עולות אותו דבר" ו"את פורד מודל T אפשר היה להשיג רק בצבע שחור"...
לכתבות נוספות בסדרה:5 מיתוסים מופרכים על
צריכת דלק5 מיתוסים מופרכים על
בטיחות5 מיתוסים מופרכים על
תחזוקת רכב5 מיתוסים מופרכים על
נהיגה פורסם לראשונה ב- 27.08.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות