לא מעט גולשים שמתקשרים למוקד היעוץ של iCar בטלפון (072-33-44-806) מתעניינים ברכבים שמחירם נע סביב סכום של 60,000 שקלים, וכמעט בכל המקרים מדובר ברכבי יד שנייה. אמנם, בסכום של 60 אלף אפשר לקנות כיום לא מעט מכוניות חדשות מהניילונים - אך רובן מכוניות מיני ידניות, כמו סיטרואן C1, יונדאי i10 וקיה פיקנטו. כשבוחנים את האפשרויות שיש בשוק היד השניה, מוצאים לא מעט רוכשים עם צרכים שונים מכוניות חדישות יחסית ובמצב לא רע בכלל.
לפניכם סקירה של מכוניות שונות, משפחתיות וכאלו שמתאימות למשפחה, שניתן לקנות כיום בסכום של כ-60 אלף שקל. מחירי המחירון המוצגים הם מחירי המחירון של אתר יד 2, והמחירים בפועל הם מחירים שבהם מוצעים הרכבים בשוק, בין אם באתרי יד שנייה ובין אם בחברות ליסינג.
מכוניות משפחתיות
המכוניות המבוקשות ביותר בתקציב הזה הן מכוניות משפחתיות. בדרך כלל המחיר הסופי תלוי מאוד במצב הרכב ובכושר המיקוח שלכם, היות ויש מבחר מאוד גדול של דגמים המוצעים למכירה בשוק.
מאזדה 3
שנה: 2013
מנוע: 1,600 סמ"ק
מחירון יד 2: 60,000 שקל
מחיר בפועל: 55,000-65,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2012-2013.
מאזדה 3 היא מכונית שזכתה לפופולאריות גבוהה בישראל. בדור השני שלה, זה שנכנס לתקציב, היא קצת יותר צפופה וקצת חלשה ביחס למתחרות אבל יש לה מוניטין אמינות מעולה וגם התנהגות כביש בטוחה ומהנה.
בנוסף, יש לא מעט מסוגה על הכביש כך שתוכלו להיות בררניים ולבחור אחת טובה. רובן של המכוניות עשו שירות משמעותי בחברות ליסינג. מכיוון שכך, הן מוצעות לא פעם במחירים אטרקטיביים יותר כשהן משתחררות מחברות הליסינג, אך נוטות להגיע עם קילומטראז' גבוה. אם תמצאו מאזדה 3 במצב טוב ועם קילומטראז' נמוך, צפו למחיר פתיחה גבוה יותר מהתקציב המוזכר כאן.
רנו פלואנס
שנה: 2013-2014
מנוע: 1,600 סמ"ק בנזין או 1,500 סמ"ק דיזל.
מחירון יד 2: 48,000 – 60,000 שקל
מחיר בפועל: 55,000 - 64,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2013-2014.
רנו פלואנס היא אחת המשפחתיות המרווחות ביותר שתוכלו לקנות בתקציב הנתון. היות והרוב המוחלט היו בציי רכב, מחיריהן זולים יחסית. רנו פלואנס משומשת אפשר לקנות עם שני מנועים שונים לחלוטין. גרסת הבנזין היא חלשה ולא חסכונית, אך עלות הקנייה שלה בדרך כלל מאוד מאוד זולה.
לעומתה, גרסת הדיזל יקרה יותר ועומדת בקצה טווח התקציב, אך היא חסכונית במיוחד (כ-19 ק"מ לליטר במבחנים שערכנו לה), חזקה יחסית ויש לה תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים טובה במיוחד. אם אתם נוסעים הרבה - זה הרכב בשבילכם.
יונדאי i30
שנה: 2013
מנוע: 1,600 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 57,100 שקל
מחיר בפועל: 59,000 - 65,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2012-2013.
יונדאי i30 היא אחת ממלכות הקטגוריה בשנתונים המדוברים, וזו בשורה מצוינת עבורכם. בציי הרכב נסעו מאות ואלפי יונדאים כאלו וזה אומר שהמבחר גדול ולעיתים קרובות אפשר למצוא רכב במצב מצויין. הבעיה היא שממש כמוכם עכשיו יש עוד אלפי אנשים שמחפשים מכונית בתקציב ומבינים שהיונדאי היא אחת האופציות הטובות בסביבה.
בסוף שנת 2012 הגיע ארצה הדור השני של ה-i30. הדור הזה הרבה יותר איכותי מקודמו, הוא מרווח יותר, בטוח יותר ומאובזר יותר. ביחס למתחרות כאן מדובר באוטו פשוט מודרני יותר. ל-i30 שתי גרסאות: גרסת האצ'בק וגרסת סטיישן. לסטיישן יש פחות ביקוש בגלל שהיא קצת משעממת למראה, אבל היא פרקטית בצורה יוצאת דופן וגם מאוד נפוצה. לפיכך, המחירים נמוכים וכושר המיקוח שלכם עולה. גרסת ההאצ'בק מאובזרת יותר ומגיעה עם גג שמש אופנתי, אבל המבחר נמוך יחסית והמחיר גבוה.
סיטרואן C4
שנה: 2013
מנוע: 1,600 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 54,000 שקל
מחיר בפועל: 52,000 - 58,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2012-2013.
סיטרואן C4 היא מכונית האצ'בק צרפתייה. צורת המרכב והמוצא משפיעים פה על מחירי המכונית. בתכל'ס, מדובר במכונית בטוחה מאוד, נוחה במיוחד, ובעלת תא מטען גדול אפילו ביחס לעובדה שהיא בעלת 5 דלתות. מבחינת העיצוב ואיכות החומרים מדובר באחת המכוניות האירופאיות המשובחות בסביבה, ואחת היחידות שתוכלו לרכוש בסכום האמור. מצד שני, יחידת ההנעה שלה לא מבריקה. אמנם המנוע (מבית ב.מ.וו) מוצלח בסך הכל, אך הוא משודך לתיבת ה-AL4 המיושנת של החברה מארץ הקרואסון. עם 4 הילוכים בלבד ופעולה מתוחכמת ומתחכמת, היא לא פעם פוגעת בנסיעה החלקה.
רכבים מסוגה יש לא מעט בסביבה, והביקוש נמוך - כך שבהתאם לכל האמור לעיל קל למצוא אחת במחיר סביר ומטה ובמצב טוב יחסית. שימו לב, היא ממשיכה לאבד ממחיר המחירון גם בשנים שאחרי הקנייה.
מיצובישי לאנסר
שנה: 2012
מנוע: 1,600 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 54,400 שקל
מחיר בפועל: 50,000 - 65,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2012-2013.
מיצובישי לאנסר לא זכתה להערכה רבה כשנמכרה כרכב חדש. היא אמנם מעוצבת בסגנון ספורטיבי, אך היא פחות מעודנת ומודרנית ביחס למתחרות האחרות מיפן ואירופה. מצד שני, כמכונית יד שנייה יש לה את כל היתרונות האפשריים. היא יפנית פשוטה עם מוניטין אמינות מוצלח, זולה יחסית לרכישה ומציעה מרווח סביר לגמרי למשפחה.
בשנתונים הראשונים שלה היא שווקה עם מנוע 1,500 סמ"ק מעט חלש, אבל בתקציב הזה אפשר לרכוש אותה עם מנוע 1.6 טוב יותר שהגיע לאחר מכן בגרסת הסדאן. הביצועים לא מרטיטים אבל הרכב יעמוד בכל משימה. מכיוון שהיא הסתובבה גם אצל לקוחות פרטיים וגם בליסינג, טווח המחירים רחב יחסית. המבחר שלה בשוק לא גדול אבל יש סיכוי טוב שאם תתמידו בחיפושים תמצאו אחת לרוחכם.
טויוטה פריוס
שנה: 2010
מנוע: 1,800 סמ"ק בנזין + מנוע חשמלי
מחירון יד 2: 54,000 שקל
מחיר בפועל: 55,000 - 69,000 שקל למכוניות משנתון 2010.
טויוטה פריוס היא ההיברידית העיקרית שתוכלו למצוא בטווח המחיר שלכם, ואחת המכוניות החסכוניות ביותר בסביבה. בתקציב של 60 אלף תוכלו לרכוש פריוס מהדור השלישי (השני ששווק בארץ), שהגיע ב-2009 ושיפר אפילו יותר את צריכת הדלק המצוינת. הבעיה היא שפריוס ב-60 אלף תהיה מבוגרת ב-3-4 שנים מהמכוניות האחרות ברשימה, ובגלל צריכת הדלק - רבות מהמכוניות צברו קילומטראז' גבוה מאוד אצל נהגים שנסעו מעל הממוצע. ישנו גם חשש מסוים מעלות החלפת הסוללה בעת הצורך.
פיג'ו 301
שנה: 2013
מנוע: 1,600 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 53,700 שקל
מחיר בפועל: 55,000 - 65,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2014-2015.
פיג'ו 301 נחשבת למשפחתית קטנה לעומת המכוניות האחרות כאן. במציאות מדובר במכונית שמציעה מרווח משפחתי לגמרי ואף יותר (למרות שהיא מעט צרה) ותא מטען עצום בגודלו. מחיר המחירון המצויין הוא לשנת 2013 אבל המחירון של הדגם משנת 2014 מלטף את התקציב מלמעלה. בפועל אפשר למצוא במסגרת התקציב את ה-301 גם מבציר 2015.
לפיג'ו יחידת הנעה לא מבריקה. יש לה מנוע 1,600 סמ"ק די טוב, אך תיבת הילוכים מיושנת עם 4 הילוכים בלבד. נוחות הנסיעה מצוינת, אך הביצועים לא מדהימים וגם צריכת הדלק סבירה בלבד. אם אתם ממש מעוניינים לחסוך בדלק, ומוכנים לשלם על כך באיטיות וסרבול מסוים בנסיעה, עבורכם יש את הגרסה עם מנוע 1.2 ליטר ותיבה רובוטית.
רכבים נוספים במחיר דומה:
טויוטה קורולה אוט', 1,600 סמ"ק, שנת 2011
הונדה סיוויק אוט', 1,800 סמ"ק, שנת 2011
מאזדה 6 אוט', 2,000 סמ"ק, שנת 2011
סוזוקי SX4 אוט', 1,600 סמ"ק, שנת 2013
יכולות לשמש כמשפחתיות
סיאט איביזה Flow
שנה: 2013
מנוע: 1,200 סמ"ק טורבו-בנזין
מחירון יד 2: 55,700 שקל
מחיר בפועל: 55,000 -60,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2013-2014.
סיאט איביזה Flow היא בבסיסה מכונית סופר מיני קטנה, אבל בגרסה הזאת היא מגיעה עם מרכב סטיישן שפותר היטב את בעיות תא המטען. בקבוצת המשפחתיות עליה דיברנו קודם יש בודדות שיצליחו להכיל עגלת תינוק גדולה בצורה נוחה יותר מהאיביזה Flow. מצד שני, המושב האחורי צפוף ולא יהיה נוח למקם בו נוסעים מבוגרים או סל קל גדול.
לאיביזה יחידת הנעה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר. למנוע הזה המון כוח ומומנט זמין כך שהיא מצליחה להעפיל למהירויות גבוהות ללא קושי. עם המנוע מגיעה תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ה-DSG המפורסמת. תיבה זאת עשתה בעבר בעיות כאלו ואחרות, ולכן זכתה בחלק מהשנתונים להארכה באחריות היצרן. לפני הרכישה מומלץ לוודא שיש אחריות מוארכת לתיבת ההילוכים.
מי שיקפיד על נסיעה בין עירונית רגועה יגלה מכונית חסכונית בצורה יוצאת דופן לשנתון. לעומת זאת, מי שיילחץ חזק על הגז יגלה ביצועים מצוינים - אך גם יתקל ברכב שאוהב לשתות בנזיו כאשר תובעים ממגדש הטורבו כוח כל הזמן.
טויוטה ספייס ורסו
שנה: 2013
מנוע: 1,300 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 59,200 שקל
מחיר בפועל: 56,000 - 60,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2012-2013.
כן, יש טויוטה נוספת בקהל. אם חשקה נפשכם בטויוטה בטווח המחיר הזה, ולא רציתם להרחיק עד העשור הקודם של האלף, טויוטה ספייס ורסו היא המכונית בשבילכם. למעשה, ספייס ורסו היא גרסה מוגבהת ושמנמנה של טויוטה יאריס המוכרת והאהובה. בניגוד ליאריס, פה תוכלו להושיב בנוחות ארבעה גם לנסיעות ארוכות, או חמישה לנסיעות פחות ארוכות. היא אמנם לא ממש חזקה, רק 99 כוחות סוס, אבל היא תפצה בזריזות יחסית בעיר ובחיסכון ניכר בדלק.
בתוך העיר היא מסתדרת נהדר. היא קצרה, קלה לחנייה ובעלת שדה ראייה מעולה לכל הכיוונים. מי שעסוק בהובלת ילדים בתוך העיר ולא זקוק לתא מטען עצום יכול למצוא כאן בת לוויה מעולה.
רכבי פנאי
אם יש לכם תקציב של 60 אלף שקל ואתם רוצים רכב פנאי, אל תאמרו נואש. אתם לא חייבים לבחור בשנתונים מאוד ישנים. אמנם המבחר לא גדול אבל אפשר למצוא משהו בסביבה בלי בעיות מיוחדות.
ניסאן ג'וק
שנה: 2010
מנוע: 1,600 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 57,300 שקל
מחיר בפועל: 55,000 - 69,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2010-2011.
הג'וק הוא רכב שיוכל להתאים למי שאוהב את העיצוב ולא צריך מרווח פנימי נדיב. לג'וק יש את תנוחת הישיבה הגבוהה שכל כך כיף לקבל בג'יפון. בנוסף הוא מעוצב גם מבפנים באופן צעיר וכיפי. הג'וק מגיע גם עם מוניטין האמינות של ניסאן ועם צריכת דלק לא רעה בכלל, וזה יתרון לא מבוטל בקניית רכב יד שניה. מושבים אחוריים? ממש צפופים. תא מטען? אפילו לא בצחוק.
סקודה יטי
שנה: 2011
מנוע: 1,600 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 58,000 שקל
מחיר בפועל: 54,000 - 60,000 שקל למכוניות משנתון 2011.
סקודה יטי הוא ההפך של הג'וק. בגלל שהוא מבוסס על פולקסווגן גולף הוא מרווח מאוד. הוא אחד הרכבים היחידים בהם ניתן למקם 3 כיסאות בטיחות זה לצד זה ויש לו תא מטען מפתיע בגודלו. גם יחידת ההנעה מאוד שונה, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1,200 סמ"ק ותיבת הילוכים רובוטית. גם כאן, כמו באיביזה, היו בעבר תקלות בתיבת ההילוכים.
המנוע עצמו מרגיש לעיתים קצת "קטן" על הרכב ולא סוחב באופן מרשים, עד שמגדש הטורבו נכנס לפעולה ומשם הרכב מתקדם בקצב מספק. צריכת הדלק טובה אבל מאוד תלויה באופן הנהיגה, כמו הרבה מנועי טורבו מהדור שלו.
מיניוואנים
אם התברכתם בילדים ואתם מעוניינים ברכב שיתאים ליותר מחמישה, גם לכם תקציב של 60 אלף שקל יכול להספיק. מכיוון שלא רצינו לשלוח אתכם לקנות רכבים ישנים מדי, יופיעו פה רכבים משנתונים מתקדמים יחסית. בשוק עצמו יש עוד מספר אפשרויות יקרות יותר או ישנות יותר.
סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
שנה: 2011
מנוע: 1,600 סמ"ק טורבו-בנזין
מחירון יד 2: 53,100 שקל
מחיר בפועל: 40,000 - 58,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2011-2013.
הדור השני של סיטרואן C4 גרנד פיקאסו מציע מרווח טוב מאוד ל-5 נוסעים, וגם שורה שלישית שיכולה לאכלס ילדים. הוא מרשים למראה, נוח ומודרני. יחידת ההנעה משלבת מנוע טורבו בנפח 1,600 סמ"ק ותיבת הילוכים רובוטית. המנוע חזק אבל תיבת ההילוכים החד מצמדית לא ממש רהוטה ומעבירה את ההילוכים באופן לא ממש מעודן.
המוצא הצרפתי, יחד עם מוניטין לא חזק במיוחד, גורמים לו להיות זול יחסית וקל למדי למצוא רכבים מסוגו שמחירם נמוך ממחיר המחירון. צריך לשים לב שהרבה מהרכבים התחילו את חייהם כרכבי חברה וחלקם המשיכו לעבודה קשה גם עם הרוכשים הבאים שלהם, ולכן לא נדיר לפגוש פיקאסו עמוס קילומטרים על השעון.
רנו גרנד סניק
שנה: 2011
מנוע: 2,000 סמ"ק בנזין
מחירון יד 2: 54,600 שקל
מחיר בפועל: 35,000 - 70,000 שקל למכוניות מהשנתונים 2011-2013.
רנו גרנד סניק היא גרסת שבעת המושבים של הרכב הצרפתי המוכר. מדובר בדור השלישי של הסניק והוא איכותי ומרווח ביחס לדורות הקודמים. לסניק יש שתי יחידות הנעה. הראשונה, יחידת הבנזין, מגיעה עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים ותיבה אוטומטית. זוהי יחידת הנעה זהה לזו שקיימת בניסאן קשקאי. גם כאן, בגלל המוניטין הצרפתי, אפשר למצוא אותה בשוק היד השנייה במחירים שעשויים להיות נמוכים ממחיר המחירון בעשרות אחוזים.
הגרסה השנייה היא גרסת הדיזל, עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. גרסה זו חסכונית מאוד בדלק וביצועיה לא נופלים משל גרסת הבנזין. למרבה הצער היא הגיעה ארצה רק בשנת 2011 ומחירה גבוה משמעותית ממחיר גרסת הבנזין.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות