UMI, יבואנית שברולט לישראל, מתחילה לשווק בישראל את שברולט סילברדו המחודש. הדגם המעודכן נבדל מקודמו הן בהיבט המכאני והן בהיבט הבטיחותי. הסילברדו המחודש נחשף כבר לפני כחצי שנה, וזוהי מתיחת הפנים הראשונה שעובר הדגם הנוכחי - דור שביעי לשושלת (דגם מקורי: 1960), שנחשף בסוף 2012. השינויים הויזואליים מינוריים, וההבדל העיקרי הנראה לעין הוא כונס אוויר – כונס המגדיל את קיבולת האוויר הנכנס למערכת היניקה ב-60%, ומשפר את יעילות המנוע.
המנוע, אם כן, הוא מוקד השינוי העיקרי בסילברדו המחודש. המנוע בבסיסו הוא אותו מנוע דיזל 6.6 ליטר המוכר מזה למעלה מעשור, אך בדגם החדש הותקנו ראשי מנוע חדשים, מערכת מחזור גזי פליטה (EGR) מסוג חדש, פיקוד חדש למגדש הטורבו, מערכות שימון וקירור חדשות (בעלות קיבולת נוזלים גדולה מבעבר) ועוד.
התוצאה של כל השינויים האלו – לא רק הספק מנוע גבוה יותר מבעבר (445 כ"ס, במקום 397) ומומנט גדול מבעבר (124.5 קג"מ, במקום 104.5), אלא גם זמינות הספק עדיפה – ב-2800 סל"ד, במקום 3200; זמינות המומנט המרבי נותרה כבעבר (1600 סל"ד). משקל ההעמסה המותר, מנגד, נותר דומה לגרסאות מלפני העדכון, עם כושר העמסה של 1.1-1.35 טון בארגז (תלוי במבנה המרכב וסוג ההנעה). על אף שבארה"ב מורשה הסילברדו לגרור עד 6.6 טון, התקנות המקומיות מתירות לו לגרור עד 3.5 טון (לנגרר עם בלמים).
מעבר לכך, שאר מערכת ההנעה נותר כבעבר – תיבת ההילוכים היא עדיין אוטומטית עם שישה יחסי העברה (בחו"ל ישנו סילברדו עם תיבת הילוכים בת שמונה יחסי העברה, הזמינה בגרסת בנזין ספציפית) ועדיין ניתן לבחור בין תצורת הנעה אחורית להנעה כפולה לא-קבועה. גרסאות ה-4x4 מצוידות גם בנעילת דיפרנציאל אחורי (מוגבל החלקה) וכן במיגוני גחון, בולמי זעזועים מסוג שונים ובמערכת בקרת ירידה במורד.
לצד השינויים המכאניים, הסילברדו החדש נבדל מקודמו גם במפרט האבזור – בעיקר זה הבטיחותי. מפרט אביזרי הבטיחות העדכני כולל מעתה – רק ברמת הגימור הגבוהה LTZ - גם מערכות התרעה מקוריות, הן על סטייה מנתיב הנסיעה והן על סכנת התנגשות מלפנים.
מעבר לכך, מפרט אביזרי הנוחות התקני (LT) כולל מסך מגע "8 עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, כיוון חשמלי למושב הנהג, לוח מחוונים עם צג מידע דיגיטלי ("4.2) וחישוקי "17. רמת הגימור האופציונאלית (LTZ) כולל גם חלון אחורי חשמלי, גג שמש חשמלי, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, קיפול חשמלי למראות הצד, ריפודי עור, מושבים עם קירור וחימום, מערכת שמע משופרת (BOSE), כיוון חשמלי לדוושות, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי וחישוקי "18.
מחירי שברולט סילברדו המחודש נותרו כבעבר – החל מ-234,000 שקלים לגרסת הבסיס (קבינה וחצי, הנעה אחורית, LT) ועד 308,000 שקלים עבור הגרסה המצויידת ביותר (קבינה כפולה, הנעה כפולה, LTZ) – כאשר מחירים אלו כוללים מע"מ, ומתייחסים לגרסת ה-2500HD. מחירים אלו דומים למקובל בסגמנט הטנדרים הגדולים (פורד F350, דודג' ראם).
בנוסף, מציעה UMI לבצע הזמנה מיוחדת עבור סילברדו 3500HD, הנבדל מגרסאות ה-2500HD במבנה (ארגז מוארך, שלדה בלבד או עם סרן אחורי כפול-חישוקים) ובעובדה כי גרסה זו מוצעת רק ברמת גימור LT ורק עם הנעה כפולה.
שברולט סילברדו 2500HD – מחירים:
קבינה וחצי, הנעה אחורית, LT – ב-233,880 שקלים (199,900 שקלים ללא מע"מ)
קבינה וחצי, הנעה כפולה, LT – ב-263,133 שקלים (224,900 שקלים ללא מע"מ)
קבינה וחצי, הנעה כפולה, LTZ – ב-286,533 שקלים (244,900 שקלים ללא מע"מ)
קבינה כפולה, הנעה כפולה, LT – ב-274,833 שקלים (234,900 שקלים ללא מע"מ)
קבינה כפולה, הנעה כפולה, LTZ – ב-307,593 שקלים (262,900 שקלים ללא מע"מ)
לדגמי שברולט בישראל - שברולט
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות