בקצרה:
- פולקסווגן ID.7 מקבלת גרסת סטיישן
- תתחרה בגרסה המקבילה של ניו ET5
- סיכויי ההגעה לישראל קלושים
חשמל שימושי: פולקסווגן חשפה תמונות ראשונות של ה-ID.7 טורר, גרסת סטיישן חדשה למשפחתית החשמלית שהוצגה מוקדם יותר השנה. למרות החיבה של הקהל האירופי למכוניות בתצורת סטיישן, זו תהיה החשמלית הייעודית הראשונה שמציג יצרן רכב אירופי בתצורה הזו, והיא תתחרה בעיקר בגרסת הסטיישן של ניו ET5.
בקטגוריה מתחת ניתן למצוא גרסאות סטיישן לאופל אסטרה ופיג'ו 308, אך מדובר במכוניות בעירה פנימית שעברו הסבה ולא בחשמליות-יעודיות.
למרות שהתמונות צולמו תחת מעטה הסוואה, ניתן להבחין כי המראה דומה כצפוי לזה של ה-ID.7 סדאן, למעט החלק האחורי שמקבל את התוספת השימושית. בקצה הגג ישנו ספוילר קטן, ואילו יחידות התאורה נפרדות בניגוד לגרסת הסדאן שם הן מחוברות זו לזו.
נפח תא המטען של ה-ID.7 טורר עומד על 545 ליטרים עד גובה המושב האחורי, תוספת של 13 ליטרים בלבד לעומת גרסת הסדאן - אך כאן ישנה האופציה להעמסה נוספת עד גובה התקרה. בקיפול המושבים מגיע נפח תא המטען ל-1,714 ליטרים, תוספת של 128 ליטרים לעומת הסדאן.
אגב, לפאסאט החדשה נפח הטענה גדול משמעותית, עם 690 ליטרים במצב רגיל או 1,920 ליטרים לאחר קיפול המושבים.
מה עוד צריך לדעת: בפולקסווגן עדיין לא מפרסמים פרטים בנוגע ליחידת ההנעה, אך היא צפויה להיות דומה לזו של גרסת הסדאן עם מנוע אחורי בודד בהספק של 286 כ"ס. התאוצה צפויה להיות איטית במעט מזו של גרסת הסדאן (6.5 או 7 שניות, בהתאם לגודל הסוללה) וכך גם טווח הנסיעה - שיפגע קלות בשל המבנה האווירודינאמי השונה, שמביא למקדם גרר של 0.24 בסטיישן לעומת 0.23 בסדאן.
גם מערך הסוללות צפוי להיות דומה, בגרסת הבסיס עם סוללת 82 קוט"ש וקצב טעינה מירבי של 175 קילוואט, ובגרסה הבכירה עם סוללת 91 קוט"ש וקצב טעינה מירבי של 200 קילוואט. בשני המקרים הטעינה המהירה מ-10% ל-80% תימשך קצת פחות מחצי שעה.
אגב, הבחירה בכינוי "טורר" היא צעד יוצא דופן עבור פולקסווגן, שנוהגת לכנות את דגמי הסטיישן בשם "וריאנט".
מה אנחנו חושבים: אחד היתרונות שעוד נותרו ליצרניות האירופאיות על פני המתחרות מסין ומארה"ב, הוא היכולת לזהות את הדרישות וההעדפות של הקהל המקומי ולהגיב בהתאם. וה-ID.7 טורר היא תגובה ראויה לגמרי.
כי בעוד גרסת הסדאן של הפולקסווגן החשמלית תצטרך להתמודד מול טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ועוד אינספור מתחרות מתוצרת BYD, אקספנג, ניו ואחרות - הרי שגרסת הסטיישן של הגרמניה מצאה לעצמה נישה פנויה באופן יחסי, שם היא תפגוש קהל לקוחות ותיק ונאמן. החלטה טובה מאוד של פולקסווגן, לטעמנו.
פורסם לראשונה ב- 31.10.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות