בקצרה:
- ה-5 יהיה חשמלי מודרני ראשון של סרס
- עם הנעה אחורית או כפולה ו-500 ק"מ טווח
- המחיר מתחיל ב-215 אלף שקל
אלטרנטיבה סינית: ה-5 הוא חשמלי שני של סרס, חטיבת החשמליות של ענקית הרכב הסינית דונגפנג. בדומה למתחרים הישירים כמו MG מארוול R שכבר משווק כאן ו-BYD סיל U שינחת בקרוב גם הוא ינסה להיות אלטרנטיבה סינית לאריות של הקטגוריה טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק.
חשמל מודרני: בשונה מה-EV3 (הדגם הראשון שסרס שיווקה כאן) שהתבסס על דגם בעל מנוע בנזין המוסב לחשמל, ה-5 עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית. הוא מוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אחורית (ב-215 אלף שקל) עם 295 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות או כפולה (ב-235 אלף שקל) עם 576 כ"ס ו-4.2 שניות ל-100 קמ"ש.
לשניהם סוללה בקיבולת 80 קוט"ש עם טווח נסיעה של 500 ק"מ להנעה אחורית ו-483 ק"מ לכפולה. מערכת הטעינה המהירה איטית ביחס למקובל (100 קילוואט) עם מילוי מ-20% ל-80% ב-42 דקות.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה למודל Y הסרס קצר ב-4 ס"מ (471 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-1.5 ס"מ (287.5 ס"מ). נפח תא המטען קטן משמעותית מהמתחרה האמריקאי - מאחור (367 ליטר לעומת 854 ליטר) וגם מלפנים (65 ליטר לעומת 117 ליטר). בסביבת הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("15.6) עם מצלמות היקפיות.
רשימת האבזור כוללת כציוד תקני ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום, אוורור ועיסוי, מצלמות היקפיות וחלון שמש. בשונה מה-EV3 שנעדר מערכות בטיחות אקטיביות, כאן הן ציוד תקני, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: ה-5 מבטיח איכויות גבוהות בהרבה מהדגם הראשון ששיווקה כאן סרס, הודות לבסיס הייעודי להנעה חשמלית. עם ביצועים טובים משמעותית, טווח נסיעה ראוי ומערכות בטיחות מתקדמות.
מצד שני, בדומה למתחריו הסיניים, תג המחיר שלו מציב אותו בסמיכות לחשמליות איכותיות ומבוססות היטב של טסלה, יונדאי וסקודה. שם לא צפויה לו עבודה קלה.
פורסם לראשונה ב- 06.09.23
למאמר זה התפרסמו 17 תגובות