בקצרה:
- פולקסווגן חשפה טיגואן חדש, עדיין לא חשמלי
- עם הנעת בנזין, דיזל או היברידי-נטען
- שיווק בישראל - ברבעון השלישי של 2024
סיבוב שלישי: אחרי הקדימונים, פולקסווגן חושפת דור חדש ושלישי במספר לטיגואן - רכב הפנאי המצליח שנמכר ב-7.6 מיליון עותקים מאז הוצג לראשונה ב-2007. הבשורות העיקריות הן עיצוב חדש - בעיקר לתא הנוסעים - לצד מגוון רחב של יחידות הנעה, כולל אופציה היברידית-נטענת עם טווח חשמלי נדיב אך ללא חשמלי-מלא.
המראה החיצוני מזכיר את זה של דגמי ה-ID החשמליים עם קווים מעוגלים ליחידות התאורה, סבכה קדמית אטומה ברובה עם פתחי אוורור בצידי הפגוש, פס תאורת-לד אופקי מלפנים ומאחור וחישוקים חדשים בקוטר מירבי של "20. לדברי פולקסווגן, העיצוב החדש הביא לשיפור ניכר במקדם הגרר, מ-0.33 בדור היוצא ל-0.28 בלבד בדור החדש.
גדול במעט: הטיגואן התארך ב-3 ס"מ (451 ס"מ), מה שאפשר להגדיל את תא המטען ל-652 ליטרים (37+). יתר המימדים דומים לדור היוצא עם רוחב של 184 ס"מ, גובה של 166 ס"מ ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. כושר הגרירה מגיע עד ל-2.3 טונות.
תא הנוסעים זכה למראה עדכני עם מסך מגע חדש המופנה לכיוון הנהג ומגיע לגודל מירבי של "15 (בהתאם לרמת הגימור), פאנל מואר לרוחב הקונסולה וגלגלת שליטה חדשה בקונסולה המרכזית עם תצוגת לד במרכזה, השולטת על מצבי הנהיגה, עוצמת השמע, תאורת האווירה ועוד.
את מערך המסכים משלים לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) עם ציפוי נגד השתקפויות ותצוגת נתונים עילית. כמו בדגמי ה-ID ובפאסאט החדשה, גם כאן מזדקר בורר ההילוכים מימין לגלגל ההגה.
יחידות הנעה: הטיגואן החדש ישלב מגוון רחב של יחידות הנעה, כולל מנועי 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם 110 או 150 כ"ס וסיוע היברידי-מתון (48V), מנועי 2.0 ליטרים עם 204 כ"ס והנעה קדמית או 265 כ"ס והנעה כפולה, וכן מנועי דיזל עם 150 או 193 כ"ס.
בנוסף יוצעו גרסאות היברידיות-נטענות עם מנוע ה-1.5 ליטרים, בהספק של 204 או 272 כ"ס. בשני המקרים תשודך לטיגואן סוללה גדולה בקיבולת של 19.7 קוט"ש, הצפויה לספק טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ.
טעינת AC בקצב מירבי של 11 קילוואט תאפשר לטעון את הסוללות בתוך שעתיים, בעוד טעינה מהירה (DC) בקצב של 50 קילוואט תאפשר טעינה של 25 דקות מ-10% ל-80%.
מה עוד צריך לדעת: בפולקסווגן ישלבו בטיגואן מערך בולמי זעזועים אדפטיביים חדש שהוצג בגולף GTI, עם אפשרות לשליטה אוטומטית בנעילת הדיפרנציאל האלקטרונית (מבוססת על מערכת הבלימה) ובמידת ההקשחה של כל בולם זעזועים בנפרד, במטרה לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
עוד יוצעו מושבים חדשים עם מערכת עיסוי וכן חימום ואוורור, בין היתר עם הפעלה אוטומטית בהתאם לטמפרטורת הסביבה. תאורת מטריקס לד חדשה תציע לא פחות מ-38,400 נורות "מולטי-פיקסל" בצמד גופי התאורה מלפנים, ואפליקציית שליטה חדשה תאפשר להכניס ולהוציא את הרכב ממקומות חניה בהפעלה מרחוק.
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן טיגואן החדש אמנם לא נפרד באופן סופי ממנועי הבנזין, אבל הוא מוכן לעשות הכל כדי להוכיח שגם בו דבק משהו מהקסם החשמלי. זה מתחיל בעיצוב שמזכיר באופן בולט את דגמי ה-ID, ממשיך בתא הנוסעים עם בורר ההילוכים חדש ומגיע עד ליחידות ההנעה - שחלקן יאפשרו נסיעה בכוח החשמל בלבד למרחק מרשים. מה שמעלה כמובן את השאלה - אם כבר הגענו עד לפה, למה לא ללכת צעד נוסף ולהציג טיגואן חשמלי על-מלא?
פורסם לראשונה ב- 20.09.23
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות