בקצרה:
- קיה מחדשת את הקרניבל
- החידוש המשמעותי: יחידת הנעה היברידית
- מתיחת פנים גם למשפחתית הגדולה K5
זמן רענון: שלוש שנים לאחר שנחשף, זוכה הדור הרביעי של קיה קרניבל למתיחת פנים. בשלב זה היצרנית לא מפרסמת פרטים מלאים בנוגע לשינויים, אך משחררת תמונות ובהן מופיע העיצוב העדכני, לצד הצהרה על תוספת של יחידת הנעה היברידית. מהיבואנית המקומית נמסר כי הקרניבל המעודכן יגיע ארצה במחצית השניה של 2024.
מבחינה חיצונית כולל השינוי יחידות תאורה חדשות במבנה אנכי, בדומה לסורנטו המעודכן. זאת לצד סבכה קדמית מודגשת יותר ופגושים שונים עם קריצה ברורה לעולמות הפנאי. חישוקי הגלגלים החדשים מזכירים את אלו של ה-EV9 החשמלי, בעוד גם מאחור יש יחידות תאורה אנכיות. מה עוד? לוחית הרישוי האחורית הוסטה כלפי מטה וידית דלת תא המטען הוסתרה, כל זאת במטרה להעניק לקרניבל מראה רחב ונקי יותר.
גם היברידי: בקיה מדווחים כי הקרניבל המעודכן יוצע מעתה גם עם אופציה היברידית. זו תצויד ביחידת ההנעה המוכרת מהסורנטו והספורטז', המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי צנוע (60 כ"ס) המותקן בתוך תיבת שישה הילוכים אוטומטית, עם הספק משולב שצפוי לעמוד על 230 כ"ס.
לצידה של הגרסה ההיברידית ימשיך הקרניבל להימכר גם עם המנועים המוכרים, בנזין V6 אטמוספרי בנפח 3.5 ליטרים או דיזל בנפח 2.2 ליטרים.
מתיחה גם לסדאן: קיה K5, המשפחתית הגדולה שהחליפה את האופטימה אך לא נמכרה אצלנו בדור הנוכחי, עברה גם היא מתיחת פנים. במקרה זה השינויים כוללים עדכון עיצובי מבחוץ ומבפנים, עם צמד מסכי "12.3 במבנה קעור, שגם יהנו מעתה מעדכוני OTA.
בקיה מצהירים גם על שיפור בכיול המתלים ובבידוד הרעשים, כאשר היצע המנועים לא צפוי להשתנות והוא יכלול מנועי 2.0 ליטר בנזין עם חיזוק היברידי או בלעדיו, לצד מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר.
מה אנחנו חושבים: התחרות העולמית בקטגוריית מובילי הנוסעים הגדולים הולכת ומתחממת, כאשר לצד השחקנים הותיקים מבית קיה, טויוטה, קרייזלר ואחרים שזכו להצלחה בעיקר בארה"ב, הופיעו לאחרונה לא מעט מתחרים מתוצרת סין - רובם המוחלט בעלי הנעה חשמלית.
הגרסה ההיברידית של הקרניבל אמנם לא תספיק כדי להתחרות בהם, אך מדובר באלטרנטיבה מתבקשת למנועי הדיזל הוותיקים. הגיע הזמן.
פורסם לראשונה ב- 29.10.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות