מוסטנג GTD תהיה גרסת הקצה החדשה של מכונית הספורט הנמכרת ביותר בעולם, עם תוכניות להתחרות בלא אחרת מפורשה 911 GT3. הנה כל מה שצריך לדעת עליה וגם, האם יש לה סיכוי בהתמודדות הזו
מהמסלול לכביש: פורד חשפה מוסטנג GTD, גרסת קצה למכונית הספורט הפופולרית בעולם, שמסתמנת כתשובה אמריקאית ללא אחרת מפורשה 911 GT3, עם שאיפה לקבוע זמן הקפה מהיר מ-7 דקות סביב מסלול הנורבורגרינג בגרמניה.
צפייה בתוכן עם הכוונת על פורשה - פורד חשפה מוסטנג מדהימה
בדומה לפורשה, גם כאן מדובר בגרסת הומולוגציה והתאמה לכביש הציבורי למכונית מסלול ייעודית, עימה מתכננת פורד לחזור לסבב מרוצי הסיבולת - לרבות הלה מאן בשנה הבאה.
הייצור יתבצע בחלקו הראשון בפס הייצור של המוסטנג הרגילה בפלאט רוק, מישיגן, משם תעבור לקנדה להרכבה סופית בעבודת יד במפעל של מולטימאטיק במרקהם, אונטריו, זה שהיה אחראי בעבר גם על ייצור הפורד GT.
פורד ציינה כי הייצור יוגבל, אם כי עדיין לא ברור לכמה יחידות, וכי תג המחיר יעמוד על 300 אלף דולר, פי עשרה מזה של מוסטנג בסיסית וכ-120 אלף דולר יותר מהמתחרה הגרמנית.
הכי חזקה: על ההנעה מופקד מנוע V8 בנפח 5.2 ליטר עם מגדש על המפיק 800 כ"ס, והופך אותה בכך למכונית החזקה ביותר שפורד ייצרה מעולם. המנוע מסוגל לטפס לסל״ד גבוה משמעותית מהמקובל במנועים עם מגדש-על (קו אדום ב-7,500 סל"ד) בעוד סעפת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ' אחראית על צלילי קרב.
המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד המוצבת מאחור בתוך תת שלדה חדשה, על מנת לאפשר חלוקת משקל אופטימלית (50-50). גם מערך המיתלים האחורי שונה עם יחידות קוילאובר (בולם בתוך קפיץ) המוצבות אופקית בדומה למקובל ברכבי מירוץ.
גם זרועות המתלה מלפנים שונות, על מנת לתמוך בעומסים גבוהים יותר. ארבע הפינות נתמכות בולמי זעזועים אקטיביים של מולטימאטיק ASV, המאפשר גם הנמכת המרכב ב-4 ס"מ לנסיעה במסלול.
מה עוד צריך לדעת: מלבד הדלתות העשויות אלומיניום, כל חלקי המרכב עשויים מקרבון, עם פתחי אוורור ומסיטי אוויר מסיביים מלפנים, וכונסי אוויר גדולים סביב בתי הגלגלים הקדמיים לטובת הפחתת מערבולות. צמד פתחי אוורור נוסף סביב בתי הגלגלים האחוריים מיועד לקירור תיבת ההילוכים. בחלק האחורי מוצבת כנף ענקית עם מנגון אקטיבי למקסימום כוח הצמדה או מינימום גרר.
יש בלמים קרמיים של ברמבו בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2R דביקים ורחבים במיוחד (325 מ"מ מלפנים, 345 מ"מ מאחור) על חישוקי "20 עשויים אלומיניום מחושל, או מגנזיום מחושל קלים עוד יותר כאופציה בתוספת מחיר. מחשב ניהול ייעודי יאפשר לנהג להגביל את כוח המנוע וגם את מידת ההתערבות של בקרת האחיזה.
תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו, אבל פורד מציינת כי מושבי באקט של ריקארו יהיו ציוד תקני. מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בורר ההילוכים ותווית עם מספר ייצור סידורי, ייוצרו כולם בהדפסת תלת-מימד מחלקי טיטניום של מטוס הקרב F22.
מה אנחנו חושבים: פורד החליטה עם המוסטנג GTD להתמודד מול מי שנחשבת לאחת ממכוניות הספורט הטובות בעולם, עם יכולות מוכחות על מסלול המרוצים. ועל הנייר לפחות, נראה שיש לה לא מעט כלים לעשות כך. האם תצליח לנצח את פורשה במגרש הביתי ולהיות מהירה יותר בגיהנום הירוק? ימים יגידו.
בכל מקרה, ההיסטוריה מלמדת שפורד היא מיצרניות הליבה הבודדות בעולם שהצליחו להתמודד על המסלול מול האקזוטיקה של התעשייה, עם הניצחון המפורסם על פרארי בלה מאן 1966.
כאשר יהיה לחברת פורד ניסיון עם רכבי מרוץ. יוכלו שם להציע מוצר המתחרה במכונית פורשה. למעט עיצוב חיצוני אין שום דמיון בין רכב מרוץ אמריקאי לבין רכב מרוץ.
כנראה שלא שמעת על בנטון פורד, קבוצת פורמולה אחת בה נהג אחד אלמוני בשם מיכאל שומאכר, או על הפוקוס ואסקורט RS אלופות הראלי, או על סיירה קוזוורת, פורד GT, בקיצור כנראה דמיינת שברולט מטופשת כלשהי
וואו - 800 כ"ס מ-V8 5.2 ליטר = קילר = תגובה מצוינת לפורש ! אחרי הכל - אני לקוח נאמן של פורד עם הלינקולן הישן והענק שלי. כמוכן הפוקוס הישן של אשתי.
בקרוב להצטרף אלינו הרולס רויס הענק!
מציע שתחפש קצת בגוגל ותבין ...
ואם נוסיף משהו על מוסטנג - זו דגם המכונית היחיד בעולם ( כן , בעולם ! ) שמיוצרת ברצף עוד משנת 1964 . כן , מיוצרת ברצף ללא הפסקות כל שנה ושנה כבר 59 שנים .
כבוד ....
כ"ס זה רק חלק מהעניין...ניהוג, אחיזה, פידבק מההגה,בלימה...כ"כ הרבה פרמטרים אחרים שמשנים הכל.
לנהוג על טסלה לא דומה בכלל לנהיגה על רכב ספורטיבי, למרות הכח הזמין...
אין ספק שפורד הוכיחה במשך שנים כחברה שהיא יצירתית ואינה פוחדת לעמוד באתגרים מול כל יצרן אין ספק שיש לה מהנדסים טובים
פורד הצליחה לקדם את מזדה הן בחדשנות והן באמינות והצילה את מזדה מפשיטת רגל .