חוות דעת יונדאי טראקאן2003-2007
יונדאי טראקאן, בניגוד לקודמו, יונדאי גאלופר (המבוסס על מיצובישי פאג'רו של סוף שנות ה-80) הוא פיתוח עצמאי של חברת יונדאי. הוא נהנה מקפיצה טכנולוגית של ממש לעומת הגאלופר, ובראשה יחידת ההנעה החזקה (בכ-150%!) והנעימה יותר. שדרוג משמעותי ביותר חל גם בסביבת הנהג, באבזור ובמרווח. מאידך, ישנה נסיגה בכושר העבירות, המתבטאת במיוחד בזויות גישה ונטישה פחות מוצלחות ובמשקל רב יותר. פגושי הפלסטיק של הטראקאן עומדים לו לרועץ ומורידים גם הם מיכולתו בשטח, בדומה למדרגות הצד המיותרות. על הכביש מדובר ברכב סביר, אך רמת הניהוג נמוכה, כמו כל רכב שטח בעל שלדת סולם וסרן אחורי.
אמינות: תא הנוסעים של יונדאי טראקאן מאופיין בעמידות בינונית; נועלי המושבים האחוריים שבירים בשימוש תדיר, הקונסולה המרכזית (זו שעשויה פלסטיק דמוי עץ) עשויה להשתחרר, ציפוי העור של גלגל ההגה נשחק ומתקלף, ומסילת הגיר האוטו' דוהה כך שלא ניתן לראות את מצבי הגיר. הבלמים ביונדאי טראקאן נשחקים מהר מאוד, בייחוד בדגמים המוקדמים לפני מתיחת הפנים בה הגדילו אותם. החלק הרגיש יותר במנוע הדיזל הוא משאבת הסולר, ומחירה יקר. בידקו היטב את מערכת העברת הכוח ותקינותה - הטרקאן נוסע על הנעה אחורית, כאשר מתג חשמלי משלב גם את ההנעה הקדמית (רק במצב עמידה). הדיפרנציאל האחורי (מוגבל החלקה) סובל משחיקה מוגברת שגורמת לרעידות במהירויות נמוכות בעיקולים, ומוסכים התקשו למצוא את מקור הבעיה והחליפו את הדיפרנציאל כולו. במידה ותופעה זו מתרחשת, יש להחליף את נוזל הדיפרנציאל בנוזל מסוג LS-90 ולחכות לשיפור. מבחינה חיצונית כדאי לבדוק את הפגושים העשויים פלסטיק, שכן רכבים שבילו בשטח עשויים לסבול מסדקים ומשברים.