הקניה השניה בגודלה למשק בית ישראלי אחרי דירה, הנה המכונית. הואיל ועל מחירה של מכונית חדשה מוטלים בארץ מסים בשיעור של יותר מ-100 אחוז, רכישת מכונית חדשה הנה מטלה כספית כבדה, ובשל כך לא פעם נאלץ הרוכש למצוא מקורות מימון נוספים להונו העצמי בכדי לממן את רכישת המכונית החדשה.
ישנן לא מעט מילות קוד הנזרקות לאוויר בכל פעם שאנו קוראים או מדברים על הנושא. בפסקאות הבאות ננסה לעשות סדר בדברים, ולסייע לרוכש הממוצע למצוא את דרכו בסבך אפשרויות המימון למכוניתו הבאה. ראשית, נבצע אבחנה בין אפשרויות המימון השונות:
ליסינג מימוני פרטי: הון עצמי
המקור הראשון והמיידי הזמין לרוכש הנו כספו האישי, למי שהצליח לצבור הסכום הנחוץ לרכישה. שימוש במקורות מימון עצמיים, שלא כמו בשיטת ליסינג מימוני פרטי, אינו כרוך בעלות נוספת, אולם מונע מהרוכש הכנסות עתידיות היכולות לנבוע מהפקדת הכסף הזמין בבנק או מהשקעתו באפיקים שונים. בלא מעט מקומות עבודה בעלי אופי "הסתדרותי" תזכו לראות תחלופת מכוניות כל שש שנים, כאשר משתחררת קרן השתלמות למשל.
יתרונות השיטה – זמינות תחת היד, אפשרות להפעיל לחץ בעת סיכום מחיר המכירה, אין עלויות מימון עתידיות נראות לעין, אין עלויות עסקה.
חסרונות השיטה – אובדן הכנסה חלופית מהכסף, התעלמות מריבית שוק נמוכה יחסית להלוואות.
ליסינג מימוני פרטי: – הון זר
המקור השני למימון הרכישה הנו לקיחת הלוואה. מקורות שונים יכולים להיות להלוואה זו, אולם המשותף למריבתם הנו הצורך בשעבוד כלי הרכב לנותן ההלוואה. נותן ההלוואה יכול להיות הבנק בו מנהל הרוכש את חשבונו, בנק אחר עמו עובד היבואן, היבואן עצמו, חברות מימון שונות בתחום (כדוגמת פמה) או חברות כרטיסי אשראי. שיטת ליסינג מימוני פרטי זו מתנהלת לרוב ב"מסלולי פריים פלוס", כלומר: ריבית בנק ישראל בתוספת מרווח מסוים אשר נקבע במו"מ בין הרוכש לנותן ההלוואה. היקף ההלוואה יכול לנוע בין 70% מסכום העסקה ועד למימון מלא. יש לזכור כי במסלול זה הרכב רשום על שם הרוכש אולם משועבד לנותן ההלוואה, ולכן בעת ביצוע מכירה ליד שנייה יש צורך בשחרור השעבוד כנגד סילוק ההלוואה. כמו כן, ישנן עלויות פתיחת תיק ורישום ברשם המשכונות היכולות להסתכם באלפים בודדים, הכל בכפוף למו"מ כמובן.
יתרונות השיטה –
מינוף ההון העצמי, פריסת תשלומי הרכב על פני תקופה ממושכת, העמדה של הון עצמי נמוך בעת הרכישה, נוחות עבודה מול סוכנות הרכב.
חסרונות השיטה–
עלויות משתנות כתוצאה משינוי ריבית בנק ישראל, עלויות עסקה, סכנת אינפלציה בהלוואות צמודות והרתעת קונים פוטנציאלים בעת מכירת הרכב.
למידע נוסף, מאמרים והצעות ליסינג אטרקטיביות עבור למדור ליסינג מימוני פורסם לראשונה ב- 05.10.11
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות