ככל שמכונית חדישה יותר כך היא בדרך כלל בטוחה, משוכללת, מאובזרת ולפעמים גם נוחה ומרווחת יותר. צריך לזכור: לא כל מכונית חדשה עם אפס קילומטרים וניילונים על המושבים היא מכונית חדישה. יש מכוניות חדשות שהושקו כבר לפני 4, 5 ו-6 שנים - מכוניות שעלולות להתחלף בקרוב בדגם חדש ומשופר. את שנת ההשקה תוכלו לראות בסעיף מטה
2005
מספר דלתות
5
מקומות ישיבה
מספר מקומות הישיבה. במיניוואנים קומפקטיים, ברכבי פנאי עם 7 מושבים ובמספר מכוניות ספורט עלולים המושבים האחוריים להתאים בעיקר לילדים
בעבר, קבוצת השווי קבעה את גובה המס שעל העובד לשלם למדינה בגין החזקת רכב צמוד ממקום העבודה. כיום המס נקבע על פי שווי שימוש רציף (ע"ע), ולקבוצת השווי אין כמעט משמעות
7
שווי שימוש רציף
שווי שימוש הוא סכום שנזקף להכנסתו של עובד שקיבל רכב ממעבידו, לטובת חישוב המס. הסכום כיום עומד על 2.48% ממחיר הרכב עבור מכוניות ממודל 2010 ומעלה. רכב היברידי יקבל הנחה בסך 500 שקל, ורכב חשמלי או היברידי-נטען ("פלאג-אין") יקבל הנחה בסך 1,000 שקל. הסכום המוצג הוא לאחר חישוב ההנחה
--
אחריות
החוק מחייב מינימום שנתיים, אך יש יבואנים שמציעים שלוש שנים ואף יותר. בחלק מהמקרים מוצעת הרחבת אחריות בתשלום נפרד, ובמקרים אחרים האחריות המורחבת ניתנת רק ללקוחות פרטיים ולא לרוכשים דרך חברות ליסינג
שנתיים
שנת השקת הדגם
השנה בה נחשף הרכב בעולם. בדרך כלל הרכבים מגיעים לישראל במועד מאוחר יותר
3 אפשרויות: הנעה קדמית = המנוע מסובב את הגלגלים הקדמיים. אחורית = את האחוריים. כפולה (4X4) = המנוע מסובב באופן קבוע את כל הגלגלים, כאשר לעיתים הנהג יכול לבחור את שילוב ההנעה הכפולה ולעיתים מחשב הרכב מחליט זאת בעצמו
כפולה (4X4)
תיבת הילוכים
אוטומטית = תיבה אוטומטית פלנטרית. אוטומטית טיפטרוניק = אוטומטית עם אפשרות לשליטה ידנית על בחירת הילוך. אוטומטית-רובוטית מצמד יחיד = תיבה שמבוססת על התיבה הידנית, עם מצמד בודד, אשר מחליפה הילוכים בעצמה. אוטומטית- כפולת מצמדים = תיבה רובוטית בעלת שני מצמדים; התפעול והתפקוד בפועל הם כמו אוטומטית רגילה אך העברות ההילוכים מהירות וחסכוניות יותר. אוטומטית-רציפה = CVT, תיבת הילוכים, שמסוגלת לשנות את יחס ההעברה של ההילוכים ונהנית מאינסוף הילוכים ומפעולה ליניארית. ידנית = גיר ידני עם מצמד. תמסורת ישירה = אין תיבת הילוכים. קיים ברכבים חשמליים
אוטומטית - טיפטרוניק
מס' הילוכים
6
סוג מנוע
מנוע בנזין מתודלק בבנזין אוקטן 95 או 98, במקרים נדירים. מנוע דיזל מתודלק בסולר. רוב מנועי הדיזל מצוידים במגדש טורבו, שדוחס יותר אוויר למנוע וכך מגביר את כוח המנוע. מגדש טורבו קיים גם במנועי בנזין. מגדש על נמצא בשימוש בעיקר במנועי בנזין, לרוב במכוניות ספורטיביות. מנוע היברידי מורכב למעשה משני מנועים - מנוע בעירה פנימית (בדרך כלל בנזין) ומנוע חשמלי לצידו. מנוע היברידי-נטען נהנה מסוללה המאפשרת נסיעה על חשמל בלבד למרחק של כמה עשרות קילומטרים, לאחר טעינה מהשקע או מעמדה מתאימה. מנוע חשמלי פועל בכוח החשמל בלבד עם סוללה גדולה יחסית. מנוע מיקרו-היברידי הוא למעשה מנוע בעירה פנימית רגיל, עם תוספת חשמלית זניחה לסיוע בהאצות או בשיוט. מנוע תא דלק הוא למעשה מנוע חשמלי שמייצר את החשמל מהמימן
טורבו דיזל
מס' בוכנות
הבוכנה נמצאת בתוך הצילינדר, ותפקידה להעביר כוח הינע הנובע מפיצוץ גזים בתוך הצילינדר עצמו. על פי רוב, מספר הבוכנות צומח יחד עם נפח המנוע
6
נפח (סמ"ק)
סך הנפח המכוסה על ידי כל הבוכנות של המנוע בתנועה יחידה, מהקצה העליון של הצילינדר לקצה התחתון. ככל שנפח המנוע עולה, כך ניתן לשרוף בכל מחזור פעולה יותר תערובת של דלק ואוויר. כיום כבר אין קשר ישיר בין נפח המנוע לבין כוחו. במנועים חשמליים אין נפח, כמובן
2720
הספק מרבי (כ"ס)
מקסימום ההספק של המנוע בכוחות סוס. כ"ס אחד שווה לכ-760 ואט או להרמה של 75 ק"ג לגובה של מטר בשנייה אחת
190
סל"ד להספק מרבי
באיזו מהירות מנוע - סיבובים לדקה - מתקבל ההספק המרבי. נתון גבוה - נניח 6,000 - פירושו שההספק המרבי מתקבל רק כשהמנוע מסתובב בקצב של 6,000 סיבובים לדקה
4000
מומנט מרבי (קג"מ)
Torque - כוח שגורם לסיבוב או פיתול. במפרטים הטכניים המקובלים בארץ נמדד בקג"מ = קילוגרם למטר. ככל שהמומנט גדול יותר ומתקבל בסל"ד נמוך יותר כך המנוע גמיש יותר והמכונית "סוחבת" חזק כבר "מההתחלה" ו"לא צריך לאמץ אותה"
44.8
סל"ד למומנט מרבי
באיזו מהירות מנוע - סיבובים לדקה - מתקבל המומנט המרבי. נתון נמוך פירושו שהמכונית "סוחבת" היטב כבר מהזינוק ושלא צריך להאיץ חזק את המנוע כדי לקבל כוח זמין
1900
תאוצה 0-100
כמה שניות נדרשות כדי להאיץ את המכונית ממצב עמידה ועד למהירות של 100 קילומטרים בשעה. זוהי שיטה מקובלת למדידת ביצועים של מכונית בפועל
12.8
מהירות מרבית
המהירות המירבית אליה מסוגלת להגיע המכונית. מכוניות חזקות במיוחד מוגבלות לעיתים ל-250 קילומטרים בשעה. רוב המכוניות שנמכרות חוצות די בקלות את המהירות החוקית המרבית הנהוגה בישראל
180
צריכת דלק - עירונית (ק"מ/ליטר)
צריכת דלק בנסיעה עירונית בקילומטרים לליטר. הנתון שמופיע כאן הוא הנתון הרשמי של היצרן. מדובר בנתון שנמדד בתנאי מעבדה. צריכת הדלק האמיתית בפועל תהיה גבוהה ב-25%-40%.
--
צריכת דלק - בינעירונית (ק"מ/ליטר)
צריכת דלק בנסיעה בין עירונית בקילומטרים לליטר. הנתון שמופיע כאן הוא הנתון הרשמי של היצרן. מדובר בנתון שנמדד בתנאי מעבדה. צריכת הדלק האמיתית בפועל תהיה גבוהה ב-25%-40%.
--
צריכת דלק - ממוצעת (ק"מ/ליטר)
צריכת דלק ממוצעת בקילומטרים לליטר. הנתון שמופיע כאן הוא הנתון הרשמי של היצרן. מדובר בנתון שנמדד בתנאי מעבדה. צריכת הדלק האמיתית בפועל תהיה גבוהה ב-25%-40%.
9.3
צריכת חשמל (וואט שעה / ק"מ)
נתון צריכת החשמל של הרכב כפי שפרסם היצרן, בהתבסס על בדיקות מעבדה. הכפלת נתון הצריכה בקיבולת הסוללה תתן לנו את טווח הנסיעה הכולל של הרכב
--
קיבולת סוללה (קווט"ש)
נתון קיבולת הסוללה הוא הפרמטר העיקרי שמשפיע על טווח הנסיעה החשמלי של הרכב
--
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ)
ברכבים עם מנוע היברידי-נטען, טווח הנסיעה יהיה כמה עשרות קילומטרים שלאחריהם הרכב ישתמש במנוע הבנזין. ברכבים חשמליים טווח הנסיעה הוא כמה מאות קילומטרים, שלאחריהם יש צורך בטעינת הרכב
--
זמן טעינה ביתית
משך טעינת הרכב בעמדת AC, לרוב בקצב של 7 או 11 קילוואט. הזמן משתנה בהתאם ליכולות הרכב ולקיבולת הסוללה, כאשר לעיתים יצרני הרכב מודדים את הרכב בשקעים עם הספק שונה - זאת מכיוון שאין סטנדרטיזציה למדידת זמן הטעינה
--
זמן טעינה מהירה
משך טעינת הרכב בעמדת DC, בקצב של 50 קילוואט או יותר. הזמן משתנה בהתאם ליכולות הרכב ולקיבולת הסוללה, כאשר לעיתים יצרני הרכב מודדים את הרכב בשקעים עם הספק שונה - זאת מכיוון שאין סטנדרטיזציה למדידת זמן הטעינה
--
דרגת זיהום
הנתון נקבע על פי נוסחה שמפרסם משרד התחבורה ומתעדכנת מפעם לפעם. דרגת הזיהום קובעת גם את הטבת המס שיקבל הרכב
הציון בו זכה הרכב במבחן הריסוק של איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP. עם השנים המבחנים הוחמרו, כך שציון של 5 כוכבים מלפני מספר שנים לא זהה בחשיבותו לציון של 5 כוכבים שמתקבל כיום
בלמים
ABS - קיצור של Antilock Braking System. זוהי מערכת ממוחשבת שמונעת מהגלגלים להפסיק להסתובב בזמן בלימת חירום. EBD - קיצור של Electronic Brake-force Distribution - מנגנון משלים ל-ABS: מחלק ומווסת את עוצמת הבלימה בין הגלגלים, בהתאם ליכולת האחיזה של הצמיג. BAS הוא Brake Assist - מערכת שמגבירה באופן אוטומטי את כוח הבלימה. המערכת נכנסת לפעולה ברגע שהמחשב מזהה שהנהג מבצע בלימת חירום
ABS + EBD + BAS
כריות אוויר
מערכת בטיחות משלימה לחגורות הבטיחות המכילה שקית המתנפחת בזמן תאונה ומגינה על יושבי הרכב. זוג הכריות הקדמיות (1-2) נועד להגן במקרה של תאונה חזיתית. זוג הכריות הצידיות (3-4), הממוקמות בצידי המושבים הקדמיים, אמור להגן על גוף הנהג והנוסע מפני פגיעות צד. זוג הכריות השלישי (5-6), הוא וילונות המתנפחים מהתקרה במקרה של תאונה צידית ומגנים על הראש של יושבי המכונית בצד הקרוב לתאונה. הכרית השביעית היא לברכי הנהג
8
בקרת יציבות אלקטרונית
מערכת שמונעת החלקה ואיבוד שליטה באמצעות הפעלה אוטונומית של הבלמים בגלגלים שונים. נקראת בדגמי מכוניות מסוימים ESP, DSC ושמות נוספים
יש
ביטול כרית אוויר נוסע
אפשרות לבטל את פעולת הכרית האוויר הקדמית ימנית לצורך הסעת תינוק במושב הקדמי. גם אם האפשרות קיימת, המקום הבטוח ביותר להסעת תינוק הוא במושב האחורי!
יש
איזופיקס
תקן לעיגון בטיחותי לכסאות תינוק בצורה קלה ונוחה
יש
חיישני לחץ אוויר
החיישנים מתריעים על ירידה בלחץ האוויר, לרוב באמצעות נורה צהובה בצורת צמיג מפונצ'ר עם סימן קריאה במרכז
אין
זמזם התראה לחגורות
--
בלימת חירום אוטונומית
מערכת המבוססת על רדאר, מצלמה או שילוב של השניים, ובולמת את הרכב באופן עצמאי במקרה חירום במטרה למנוע התנגשות. חלק מהמערכות מסוגלות לזהות רק כלי רכב, אחרות מזהות גם הולכי רגל, בעלי חיים ורוכבי דו-גלגלי. לכל מערכת יש טווח מהירויות שונה לפעולה, ובחלק מהמקרים הן רק יאטו את הרכב במהירות מסוימת ולא יביאו לעצירה מלאה
--
זיהוי הולכי רגל
האם המערכת לבלימת חירום אוטונומית מסוגלת לזהות הולכי רגל? גם אם כן, חלק מהמערכות יעשו זאת רק באור יום
--
זיהוי דו גלגלי
האם המערכת לבלימת חירום אוטונומית מסוגלת לזהות רוכבי אופניים ואופנועים? גם אם כן, חלק מהמערכות יעשו זאת רק באור יום
--
בקרת שיוט אדפטיבית
מערכת המאפשרת נהיגה במהירות קבוע, תוך שמירת מרחק עצמאית מהרכב שמלפנים. חלק מהמערכות מאפשרות גם זחילה אוטונומית בפקקי תנועה
אין
בקרת סטיה מנתיב
מערכת המבוססת על מצלמה ומזהה את סימוני הנתיב, לרוב פועלת רק במהירות בין עירונית. חלק מהמערכות מסיטות את ההגה על מנת למנוע סטיה, אחרות מסתפקות בהתרעה קולית וויזואלית בלבד
--
זיהוי כלי רכב ב"שטח מת"
מערכת המנטרת תנועה של כלי רכב בנתיב סמוך ומתריעה באם ישנו רכב בנתיב אליו נרצה לעבור. ההתרעה תופיע לרוב באמצעות נורה אדומה או כתומה על מראת הצד, לעיתים גם עם אזהרה קולית ולעיתים גם עם הסטה אקטיבית של ההגה במטרה למנוע פגיעה ברכב הסמוך
--
התרעת תנועה חוצה מאחור
מערכת המבוססת על התרעת השטחים המתים, ומעניקה חיווי ביציאה מחניה בניצב על תנועה המגיעה מהצד. בחלק מהמקרים המערכת גם תבלום את הרכב במידת הצורך
--
בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור
מערכת המזהה עצמים או הולכי רגל בנסיעה לאחור ומסוגלת לבלום את הרכב לפי הצורך
--
התרעת עייפות
מערכת המנתחת את דפוסי הנהיגה ובמקרה הצורך ממליצה לנהג לעצור להפסקת התרעננות
--
אורות גבוהים אוטומטיים
מערכת המחליפה באופן עצמאי בין אורות דרך לאורות גבוהים, במטרה למנוע סנוור ממשתמשי דרך אחרים
--
זיהוי תמרורים
מערכת המזהה את הכיתוב בתמרורים - בעיקר תמרורי מהירות, אך לא רק - ומציגה אותו על גבי לוח המחוונים. חלק מהמערכות מאפשרות לקבוע את המהירות המוצגת בתמרור כמהירות הנסיעה בבקרת השיוט
--
התרעת רכב חולף בפתיחת דלת
מערכת המתריעה בטרם פתיחת הדלת. בחלק מהמקרים המערכות מסוגלות גם למנוע את פתיחת הדלת במידה וישנו רכב חולף בסמוך
--
התרעה על שכחת ילד במושב האחורי
מערכת המזכירה לנהג על הימצאותו של ילד מאחור. בחלק מהמקרים המערכות מבוססות על פתיחת הדלת מאחור בתחילת הנסיעה, בעוד מערכות אחרות מתבססות על חיישני תנועה ונפח
Wheel Base - רוחק סרנים. המרחק בין מרכז הטבור של זוג הגלגלים הקדמי לאחורי. משפיע על המרחב הפנימי במכונית, על התנהגות הכביש ועוד. כך למשל, רכב עם בסיס גלגלים ארוך יהיה מרווח יותר לנוסעים אבל פחות יעיל בתמרונים
288.5
נפח תא מטען (ליטרים)
נפח תא המטען, בליטרים. במכוניות האצ'בק, סטיישן וברכבי פנאי הנפח נמדד עד גובה המדף בלבד. במכוניות המצוידות בגג נפתח (רודסטר וקבריולה), נפח תא המטען עלול לצנוח משמעותית כאשר הגג מקופל - במיוחד במכוניות עם גג מתקפל קשיח
1260
נפח תא מטען בקיפול מושבים (ליטרים)
נפח תא המטען בליטרים אחרי קיפול שורת המושבים האחורית - לרוב הנתון הוא עד גובה התקרה
2558
משקל עצמי (ק"ג)
המשקל העצמי של המכונית ללא נוסעים או מטען. מכונית קלה יותר בדרך כלל חסכונית יותר בדלק אבל עלולה לסבול להיפגע יותר בהתנגשות עם מכונית כבדה ממנה
2486
משקל כולל (ק"ג)
משקל עצמי + משקל המטען המרבי המותר
--
כושר העמסה (ק"ג)
משקל המטען המרבי המותר
--
כושר גרירה ללא בלמים
זהו המשקל אותו יכול הרכב לגרור - כאשר לנגרר אין בלמים עצמאיים
--
כושר גרירה עם בלמים
זהו המשקל אותו יכול הרכב לגרור כאשר יש לנגרר מערכת בלימה נפרדת
--
מידות צמיגים
למשל: מידת צמיג של 210/60R15 פירושה: 210=רוחב הצמיג במ"מ. 60=חתך הצמיג, כלומר גובה דופן הצמיג אשר מתבטא באחוזים מרוחב הצמיג. 15=קוטר החישוק באינצ'ים
255/60R18
קיבולת מיכל דלק (ליטרים)
קיבולת מיכל דלק בליטרים. בשקלול צריכת הדלק הממוצעת אפשר לקבל רמז לגבי טווח הנסיעה המרבי האפשרי בין תדלוק לתדלוק
לא מקורית = הותקנה בארץ. מקורית = היצרן כבר התקין. מקורית עם שליטה מההגה = אפשר לשלוט בתחנות ובעוצמת השמע בלי להוריד ידיים מההגה
מקורית
בלוטות'
יש
מחליף דיסקים
אין
מסך מולטימדיה
מסך מידע מרכזי השולט בפעולת מערכת השמע, ולעיתים גם בפונקציות נוספות כמו מערכת המיזוג, הגדרות הרכב ועוד. חלק מהמסכים מופעלים במגע, לאחרים ישנו פקד שליטה נפרד
אין
גודל מסך (אינץ')
--
מערכת ניווט GPS
חלק מהמערכות מבוססות על תקשורת אינטרנטית - בעיקר Waze - אחרות הן מערכות ניווט אופליין, שלא מציעות מידע על דיווחי תנועה
אין
חיבורי אודיו
אין
קישוריות
מרבית מכשירי הסלולאר מציעים אפשרות של קישוריות למסכים ברכב, מה שמעניק את היכולת להשתמש בתוכנת הניווט הסלולארי על גבי מסך הרכב
--
טעינה אלחוטית
שימו לב: לא כל המכשירים הסלולאריים תומכים בטעינה אלחוטית. גם אלו שכן, נטענים אלחוטית באופן איטי יחסית
מזגן רגיל = מזגן רגיל. בקרת אקלים = קובעים טמפרטורה והמערכת שומרת עליה. בקרת אקלים מפוצלת = הנהג והנוסע לא צריכים לריב. כל אחד שולט על הטמפרטורה בצד שלו ברכב. בקרת אקלים+פתחי איוורור מאחור: כדי שהילדים לא יתייבשו שם מחום
בקרת אקלים + פתחי איוורור מאחור
חלון שמש בגג
"סאן רוף" - חלון זכוכית בגג. גג שמש פנוראמי מכסה כמעט את כל שטח הגג. לעיתים נפתח כולו, ולעיתים לא
אין
חישוקים קלים
"ג'נטים מגנזיום", כפי שנהוג לומר בטעות. מדובר בחישוק כיסוי מסגסוגת מתכתית (רובה אלומיניום). במכוניות ללא חישוקים קלים, נהוג להשתמש בכיסוי מפלסטיק ("טסה") לגלגל.
יש
בקרת שיוט
מכונה גם "קרוז קונטרול". זוהי מערכת אלקטרונית המאפשרת לשמור על מהירות נסיעה קבועה, מבלי ללחוץ על דוושת הדלק. "כולל" פירושו - במכונית מותקנת מערכת בקרת שיוט. "כולל שמירת מרחק" פירושו - במכונית מותקנת מערכת בקרת שיוט "חכמה" המסוגלת לבלום את המכונית אוטומטית כאשר היא מאתרת כלי רכב אחרים בקרבה מוגזמת
יש
ריפוד
סוג הריפוד: בד, עור או משולב
עור
מושבים - כוונון חשמלי
כיוונון מושבים חשמלי מאפשר לנהג (ולעיתים גם לנוסע) להתאים את מרחק הכסא, גובהו ואת זווית המסעד חשמלית. מכוניות שונות מציעות רמה שונה של כיוון, כך שבחלק מהמכוניות ניתן למצוא רק כיוונון חשמלי חלקי, ובחלק ניתן למצוא "אקסטרות" כמו ניפוח כרית בגב וזכרון לתנוחת הנהיגה החביבה עליכם
יש + זכרון
מושבים - חימום
מצוין לחורף הארוך בשבדיה. בארץ קצת פחות שימושי. לעיתים מוצעות מספר דרגות שונות של עוצמת חימום למושבים
אין
עיסוי במושבים
--
פנסי חזית
רגילים, קסנון או בי-קסנון (כולל אור גבוה) ויש גם מערכות תאורה עם מנגנון הפניה אוטומטית בהתאם לסיבוב ההגה. כיום תאורת הלד הופכת לנפוצה יותר. תאורת מטריקס לד מאפשרת ליהנות מאור גבוה מבלי לסנוור את הנהגים האחרים
קסנון
פנסי ערפל קדמיים
יש
חיישני גשם
מזהים כשיורד גשם ומפעילים אוטומטית את המגבים
יש
חיישני תאורה
מזהים מתי מחשיך ומפעילים אוטומטית את האורות
יש
חיישני חניה
מצפצפים בנסיעה לפנים או לאחור ומציינים את המרחק הנותר
אחוריים
מצלמות חניה
מצלמת מבט על מבוססת על מצלמות היקפיות ונותנת תמונת "מעוף הציפור". מצלמות היקפיות מציגות תמונה ממספר כיוונים שונים
אין
חניה אוטומטית
רכב המצויד במערכת זו מסוגל לאתר חניה פנויה ולהיכנס אליה באופן עצמאי, מבלי שתגעו בהגה או בדוושות.
אין
מחשב דרך
יכול לספק נתונים שונים לגבי הנסיעה: צריכת דלק ממוצעת, טווח נסיעה עד גמר הדלק, מהירות ממוצעת ועוד
יש
לוח מחוונים דיגיטלי
במקום מחוגים - מסך עם תצוגות מתחלפות
--
תצוגה עילית
מערכת המציגה את מהירות הנסיעה ונתונים נוספים על צג שקוף קטן או על השמשה הקדמית עצמה
--
כניסה / הנעה ללא מפתח
אין
מראות צד מתקפלות חשמלית
קיפול מראות חשמלי - לרוב המראות יתקפלו אוטומטית בעת נעילת הרכב. שימושי במיוחד לחניות צרות
יש
מראות נגד סנוור
עם עמעם חשמלי אוטומטי, במצבים של סנוור מאחור
אין
הגה וידית הילוכים מצופי עור
אין
גלגל הגה מחומם
--
החלפת הילוכים מגלגל ההגה
--
בורר מצבי נהיגה
מאפשר לרוב בחירה בין מצב "חסכון", "רגיל" או "ספורט"
--
מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה
המערכת מדוממת את מנוע הרכב בעצירה על מנת לחסוך בדלק. לרוב המערכת מכבה גם את המיזוג
--
בלם יד חשמלי
במקום הידית המכאנית המסורתית. פונקציית Auto Hold מאפשרת להוריד את הרגל מהבלם בזמן עמידה - הרכב ימשיך לנסוע כאשר נלחץ על דוושת הגז
--
תאורת אווירה
מאירה את תא הנוסעים בגוונים שונים
--
בקרת גלישה במדרון
המערכת מיועדת לנסיעה בשטח ומאפשרת לרדת במדרון במהירות איטית וקבועה, ללא שימוש בבלמים
--
מתלים ובולמים
מתלים או בולמים אדפטיביים מאפשרים לבחור בין נסיעה רכה ונוחה יותר, לבין כיול קשוח וספורטיבי
--
דלת תא מטען חשמלית
חיישן התנועה מאפשר לפתוח את תא המטען ללא ידיים, בהושטת רגל בלבד - כאשר המפתח נמצא בכיס