דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A7 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


איזה מנוע. פנינת ברזל, יהלום משושה צילינדרים במשקל 3,000 קראט. או סמ"ק. למי אכפת. ליטוף דוושה עדין מדביק את הגב למושב ומשגר את האודי ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות בהן הנוף יימרח מחוץ לחלונות ושלילת רשיון תיראה כמו סנקציה שכדאי לספוג רק בשביל ליהנות מהתענוג שבמעיכה טוטאלית של המצערת. לחיצה הגונה שכזו תכניס לפעולה גם את מגדש הטורבו השני, אי שם ב-4,500 סל"ד וצפונה, ותפעיל במלוא ההספק את בלוטות האדרנלין שלא ידעתם על קיומן. עד 5,500 סל"ד תוכלו ליהנות מפרץ הכוח המשכר, משם והלאה תכבו את מערכת השמע הנפלאה ותהנו מהסימפונייה המתכתית שבוקעת מהאגזוז עד ל-6,500 סל"ד - ואז תגיעו למנתק ההצתה, שקוטע את הסשן המלהיב רגע לפני שמגיע המסוק המשטרתי. מדהים.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A7


אודי A7, טורבו-בנזין 3.0 ליטר, 300 כ"ס, רובוטית כפולת מצמדים, החל מ-588,800 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב ויוקרה
נוחות נסיעה בינונית

מנוע מדהים
לא לגמרי סאלון ולא לגמרי ספורט

יכולות דינאמיות משובחות
מחיר רכישה יקר



אודי A7. היפה או החיה? או שאולי גם וגם? / צילומים: נועם ריין

אחרי שנרגעים ומסדירים את הנשימה, עולה השאלה המתבקשת לגבי מכונית כמו אודי A7, שמנסה להיות גם סדאן-יוקרתית וגם קופה-ספורטיבית בעת ובעונה אחת: למה לא לקנות מכונית יוקרה וגם מכונית ספורט לצידה? בשביל מה להתעקש ולשלב בין סגנונות שונים? "כסף" היא לא התשובה במקרה זה, ואת הדילמה הציג לנו לקוח שרכש לעצמו פורשה פנמרה במקביל למרצדס S קלאס שיש ברשותו. "יכולתי לקנות פורשה 911 וליהנות יותר, אבל אין לי מתי להשתמש בה. אני עובד 14 שעות ביום, וכשיש לי קצת זמן בסופ"ש אני יוצא עם המשפחה לחופשה - ואז אני קם מוקדם בבוקר ונהנה מנהיגה ספורטיבית. אני לא יכול לקחת את המשפחה לצימר ב-911, אבל הפנמרה בהחלט מסוגלת לבצע את שתי המשימות". האם אודי A7 היא פורשה פנמרה לעניים?

העיצוב של ה-A7 קולע למטרה שאליה המכונית מכוונת. מלפנים היא נראית יוקרתית, גדולה, מרשימה ורצינית, אך מהצד ומאחור בולטת תצורת הקופה האופנתית. קו הפרופיל שלה הוא לא פחות ממדהים, ומאחור היא בכלל נראית כמו מכונית ספורט קרבית. הצבע הלבן של מכונית המבחן מוסיף לתדמית "הרוצחת השקטה" של ה-A7, ויכול להכניס להלם קרב נהגים שיראו אותה במראה ויטעו לחשוב שמדובר בסתם A4, ושבריר שניה לאחר מכן היא תיעלם מעיניהם בטיסה נמוכה ותתרחק אל האופק. עיצוב הפנים ממשיך את הסגנון ומכניס את הנהג לאווירה המתאימה: תנוחת הנהיגה נמוכה וקרבית, ההגה קרוב לחזה ומכסה המנוע פרוש כולו מתחת לעיני הנהג, מה שמעניק שדה ראיה מעולה לתמרון בעיר ובעיקר מאפשר בחירת קו מדויקת בנהיגה ספורטיבית. הישיבה הנמוכה לא יוצרת תחושה קלסטרופובית, אלא להפך; סביבת הנהג אווירירית ומרווחת, כך שהאודי בהחלט מסוגלת להרגיע את בעליה בסיומו של יום עבודה מפרך. איכות החומרים קרובה לשלמות - הכל רך במידה הנכונה וגם מוצק במינון הדרוש. יוקרה במיטבה.



הפן היוקרתי של ה-A7 מקבל חיזוק משמעותי בעזרת רשימת האבזור הנדיבה. בין היתר ניתן למנות את מושבי העור המצוינים בעלי אינספור אפשרויות הכוונון (ניתן, למשל, להצר ולהרחיב את תמיכת המתניים ולדפן את הישבן במידה הרצויה), הדלתות הנסגרות בוואקום לשם בידוד הרעשים, מערכת החניה האוטומטית שמתפקדת נהדר ובלם היד שמפעיל את עצמו בזמן עמידה ברמזור. אפשר להמשיך ולשרוף עוד מאות מילים על האביזרים השונים, אבל כאן נקצר ונזכיר לטובה את מערכת ה-MMI הממוחשבת שהשתפרה לעומת דגמים קודמים של אודי, ונעניק נקודה חצי-שחורה להנדסת האנוש הבעייתית. התפעול של חלק מהפקדים לא-אינטואיטיבי, וכפתורים רבים ממוקמים באיזור שמסביב לידית ההילוכים - מה שמחייב את הנהג להוריד את העיניים מהכביש לשם הפעלת חלק מהמערכות.

נוחות הנסיעה לא טובה כפי שניתן היה לצפות ממכונית יוקרה - אבל אודי A7 היא הרי לא מכונית יוקרה, אלא ספורט-יוקרה. הפן הספורטיבי שבה אחראי לצמיגי ה-20 אינץ' הענקיים, ואלו פוגעים ביכולת של הרכב לשכך את פגעי הכביש, כאשר גם מערכת המתלים קשיחה ביחס למכוניות יוקרה - מה שלא מסייע לספיגת המהמורות. את הבעיה הזו ניתן לפתור על ידי שדרוג למערכת מתלי אוויר תמורת סכום של כ-26,000 שקל. נוחות הנסיעה של ה-A7 אמנם נופלת מזו של מכוניות יוקרה מתחרות כמו לקסוס GS למשל, אך ממש לא מדובר במאזדה 3; מי שרגיל למכונית "עממית" יהנה מהשיכוך של האודי, אך הלקוחות הפוטנציאליים ניחנים לרוב בטעם אנין שלא יסתגל בקלות לקשיחות של ה-A7.



את הדיבידנד על קשיחות המרכב קוצרת ה-A7 בכביש המתפתל, שם היא מתנהגת לעילא ולעילא. כשרוצים פשוט לנהוג מהר, האודי המגודלת נצמדת לכביש כבמטה קסמים וצוברת קצב מדהים בין הפיתולים. אחיזת הכביש פנטסטית בזכות מערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו בשפתה של אודי) וכמובן בזכות הצמיגים ברוחב גלגלי מכבש, שנדבקים לאספלט כמו חולצת לייקרה לספורטאי מיוזע. רק תשימו אותה על הקו הנכון, ותקבלו מכונית שמיישרת פניות בהרי ירושלים ברמת דיוק שנדיר למצוא ברכבים באורך של 5 מטר.

מן הצד השני של המטבע, ה-A7 יודעת גם לנער את התדמית המהוגנת ולהשתובב בהחלקות זנב כמו אחרונת ההוט-האצ'. הרפיית מצערת עדינה שולחת את האחוריים בפסיעה מעודנת של היגוי יתר, עליה ניתן להשתלט בקלות עם העברת משקל מינורית לאחור. התגובות כל כך מושחזות, חדות ומיידיות, עד שנראה שכל מה שגרסת ה-S7 הקיצונית יכולה לשפר זו מערכת ההיגוי שלוקה בתחושות קהות. במנוע בטח שאין סיבה לגעת.



ניתן גם לספר על הפעולה החלקה והנעימה של המנוע בשימוש יומיומי, ולהתלבט אם צריכת דלק של 5.9 ק"מ לליטר זה נתון סביר או לא בהתחשב בתנאי המבחן. כל זה לא ממש משנה אחרי שטועמים מהמנוע הזה בכבישים הנכונים, ונותנים לו להרקיד את השלדה במחול מופרע או לחלופין להטיס את הספינה הזו בקצב מסחרר וברמת דיוק פנומנאלית. לקוח פוטניצאלי שמעוניין במכונית יוקרה מרשימה לשימוש יומיומי, אך גם ברכב ספורטיבי לסופי שבוע של השחזת צמיגים כשהמשפחה בצימר עדיין לא התעוררה - ימצא את מבוקשו באודי A7, מכונית שקצת מוזר לקרוא לה כך אבל היא למעשה תחליף זול של פורשה פנמרה.


לדגמי אודי בישראל - אודי

פורסם לראשונה ב- 12.12.12

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. האם הבנתי נכון? 
    אא, 12-12-2012

    במכונית של כ-600 אלף שקל, אם הגעתי לסיבוב במהירות גבוהה מדי ואני מרפה את דוושת התאוצה... הזנב בורח?
    סליחה. זו לא מכונית פאר ולא ספורט. פשוט מכונית לחולי-הגה שלקחו קורס בנהיגת ראלי.
    עבור היתר זו מלכודת מוות

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה