בשנים האחרונות היה קשה למצוא בארץ מכונית מתוצרת אופל שראוי לסובב אחריה את הראש: אופל ספידסטר וטיגרה לא זכו להגיע לארץ בשביל לתרום למוניטין של אופל בשוק הרכב הישראלי (ומבחינת הספידסטר, על הדרך לספק קצת כיף לנהגים). אפשר לומר שהאינסיגניה הייתה הסנונית לדור המכוניות החדש והמעוצב של אופל, אבל זה לא היה מספיק. כעת, יותר משנה לאחר היוולדה, מגיעה לישראל גרסת ה-GTC של אופל אסטרה שמוגדרת כ"מסובבת ראשים". האם יש בה משהו מעבר למראה? איפה מתחילים?
אופל אסטרה GTC, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, 140 כ"ס, אוטומטית, החל מ-151,490 שקל |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב חיצוני | מחיר רכישה יקר |
נוחות נסיעה בינעירונית | נוחות נסיעה עירונית |
מנוע נמרץ | לא מספיק מהנה לנהיגה |
אופל אסטרה GTC. האחות היפה של האסטרה / צילומים: דניאל סקלינתחיל מבחוץ: אם נשפוט לפי כמות המבטים שקיבלנו במהלך סוף השבוע הגשום, אופל אסטרה GTC היא אכן מכונית מסובבת ראשים. מלפנים הפרצוף דומה לאסטרה הפשוטה עם אותם פנסי חזית משוכים והשבכה הקדמית המסורגת בפגוש האופיינית לאופל. השמשה הקדמית הפנוראמית (אופציונאלית) מבדילה את ה-GTC משאר הסדרה. במבט מהצד ומאחור, ה-GTC נראית נהדר: הפרופיל הנמוך, ראש החץ שמתחיל בפנסים האחוריים ומסתיים בידית פתיחת הדלתות ובתי הגלגלים שהתמלאו היטב עם חישוקי 18 אינץ'. דווקא החישוקים האלו דומים מדי לחישוקים שמותקנים בדגם המשפחתי. למרות הצבע הלבן הבנאלי, ה-GTC גרמה לכל הרחוב לעצור לרגע ולבהות בה.
תא נוסעים שחור למהדרין מקבל את פני הנכנסים. תא הנוסעים דומה עד כדי זהות לאסטרה המשפחתית וגם כאן איכות החומרים לא אחידה: שילוב של חומרים רכים ונעימים למגע עם משטחי פלסטיק קשים וזולים יותר מתחת לקו הידיים. איכות ההרכבה בתא הנוסעים מצוינת ולא נשמעו צקצוקים במהלך הנסיעה. כל הצבע השחור הזה בדיפוני הגג, הדלתות והקורות מעניק תחושה קלאסטרופובית מעט. פתיחה ידנית של כיסוי החלון הפנוראמי מכניסה אור ותחושה נעימה יותר לתא הנוסעים הקודר. אותו חלון פנוראמי מדליק ומשדרג את חווית הנסיעה אבל עולה 7,000 שקל נוספים, דורש ויתור על תאורה פנימית קדמית והסתפקות בסכי שמש פשוטים מאוד. הנדסת האנוש טובה באופן כללי אבל עומס הכפתורים בקונסולה הראשית מפריע לתפעול בזמן נהיגה.
תא הנוסעים של האסטרה זכה לשדרוג עם גג השמש העצום / צילום: שירי נול - סקליאחרי שהסתכלנו והסתכלנו על ה-GTC, צריך גם לנהוג בה. יוצאים לדרך. ספק ראשון: מתחת למכסה המנוע לא תמצאו בשורה מרעישה. בעוד שבארצות הגולה הוצגה כבר גרסת OPC ביצועיסטית ל-GTC עם 280 כ"ס, בארץ משווקת ה-GTC בגרסה בודדת עם יחידת הנעה דומה לזו שמותקנת בגרסאות המשפחתיות: אותו מנוע טורבו מוכר בנפח 1,400 סמ"ק עם 140 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלאנטרית עם שישה הילוכים. שילוב התיבה והמנוע הרמוני אך לא ספורטיבי: המנוע לא מספק פאנץ' טורבואי אופייני ותיבת ההילוכים אינה זריזה כמו הרובוטיות כפולות-המצמד. למיטב זכרוני, אותו מנוע באסטרה האצ'בק היה זריז יותר. העובדה שרכב המבחן גמע רק 600 ק"מ כשקיבלנו אותו והפרש במשקל של 60 ק"ג לטובתה של האסטרה המשפחתית מספקים הסבר לתחושה.
על הכביש האסטרה מעבירה תחושה מהודקת בנוסח גרמני. המושבים נוחים ואפשר להעביר עליהם שעות של נהיגה למרות שחסרה קצת תמיכה לגב תחתון לאורך זמן. בנסיעה עירונית על כבישים רעועים ושבורים, ה-GTC מפגינה נוחות נסיעה נמוכה. היא לא מצליחה לשכך את שברי האספלט העירוניים והשילוב של חישוקים גדולים וגומי דק הוא אחד הגורמים לכך. מצד שני, אותם גלגלים גדולים בתוספת בידוד רעשים טוב תורמים לאיכות נסיעה בינעירונית טובה. מתלי ה-GTC מעניקים ריסון טוב ללא נדנודים בעת מעבר על מהמורות בכביש המהיר. ה-GTC היא בת לוויה טובה לנסיעות ארוכות. בסיום המבחן נמדדה צריכת דלק של כ-9 ק"מ לליטר בנסיעה שרובה הייתה בינעירונית.
אם הגעתם עד לכאן, אתם בטח שואלים אתם עצמכם: נו, האם המראה הספורטיבי מתבטא גם בהתנהגות כביש ספורטיבית? שאלה טובה. לשם כך הגענו לכבישים הנכונים באזור הצפון בשביל לבדוק את הסוגיה, ושם גילינו כי ה-GTC מציגה יכולת כביש גבוהה מאוד. ה-GTC מצוידת במתלה קדמי משודרג שמותקן גם באופל אינסיגניה OPC והשיפור שהוא מביא בהשוואה לאסטרה המשפחתית מורגש על הכביש: לחימת ההגה (היגוי-מומנט) בעת תאוצה בפניות היא מינימאלית ואחיזת הכביש גבוהה מאוד, תודות גם לצמיגים ברוחב 235. למרות היכולת הדינאמית המרשימה, ה-GTC לא מעניקה מספיק ריגוש בעת הנהיגה: ההגה קל ולא מעביר מספיק מידע לנהג, תיבת ההילוכים לא מספיק זריזה והמושבים לא אוחזים מספיק בשביל נהיגה ספורטיבית. הבלמים מצוינים ומעניקים תחושת בטחון בבלימה לאורך זמן.
בגזרת המחיר של 150 אלף ש"ח, ה-GTC מתחרה בפולקסווגן שירוקו בגרסה הידנית וביונדאי ולוסטר בגרסאות המאובזרות. לאסטרה GTC יש את מה שצריך בשביל לתת להן פייט טוב: היא בנויה היטב, יש לה יכולת דינאמית גבוהה מאוד ונוחות נסיעה בינעירונית טובה. על צד החובה ניתן למנות את חוסר המחץ הספורטיבי, את נוחות הנסיעה בעיר ואת המחיר. האם ה-GTC שווה הפרש של יותר מ-25 אלף ש"ח בהשוואה לאחותה המשפחתית? האסטרה GTC היא אכן "מסובבת ראשים" כדבר המפרסם, אבל היא גם הרבה יותר מכך.
לדגמי אופל בישראל - אופל
פורסם לראשונה ב- 05.12.12
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות