דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'נסיס GV60 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ג'נסיס GV60 היא לא החשמלית הראשונה של מותג היוקרה הקוריאני; קדמה לה בכמה חודשים גרסה חשמלית ל-G80 הסאלונית. אך בכל זאת שמורה לה זכות ראשונים – היא החשמלית הייעודית הראשונה של ג'נסיס, כזו שתוכננה מראש כמכונית נטולת פליטות. ה-GV60 מבוססת על פלטפורמת E-GMP הייעודית להנעת חשמל, שמשמשת בין היתר את אחיותיה לקונצרן יונדאי – קיה EV6 ויונדאי איוניק 5.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'נסיס GV60

ג'נסיס GV60, חשמלי, הנעה כפולה, 318 כ"ס, מ-315,000 שקלים
יתרונות חסרונות
יוקרתית ומאובזרת נוחות בעיר
ביצועים התנהגות כביש
טווח נסיעה שימושי נוחות במושב האחורי


צפייה בתוכן ג'נסיס GV60 - מבחן רכב


עד כמה היא שונה מהאיוניק 5? איך הביצועים וטווח הנסיעה ובמה היא מתבלטת מול יוקרתיות חשמליות ותיקות יותר?

עיצוב

העיצוב החיצוני מדבר בשפת העיצוב העדכנית של ג'נסיס, שפגשנו גם בדגמים אחרים של המותג. כמו למשל עיצוב הסבכה ורשת ה"מטריקס" או יחידות התאורה מאחור ומלפנים, שלהן גם 10 מודולי לד בכל פנס שנראים מצויין. הפרופיל בסגנון קופה אופנתי עם קורה C מעוצבת ופס כרום בצורת V, יש גם חישוקים בעיצוב ספורטיבי, ספויילר אחורי בולט יחסית שגם מפצל את השמשה האחורית וידיות דלתות נשלפות. העיצוב של הג'נסיס החשמלית נאה מאוד, גם אם לא פורץ דרך או חדשני.

גנסיס GV60

מבפנים העיצוב מרשים יותר ובסגנון תעשייתי-עתידני. הקווים נקיים וישנם לא מעט אלמנטים עגולים ואלפטיים, יחד עם צמד מסכים דיגיטליים ועוד פאנל מגע לתפעול בקרת האקלים. בגרסה הנבחנת יש גם את מראות הצד הדיגיטליות שמוסיפות לאווירה העתידנית. הקונסולה המרכזית מרחפת בין המושבים ועליה מספר פקדים וגולת הכותרת (תרתי משמע) היא בורר ההילוכים הקריסטלי שמסתובב בכל הנעה וכיבוי של הרכב.

גנסיס GV60

תא הנוסעים

הכניסה למושב הנהג נוחה ומגלה תנוחת ישיבה גבוהה, אבל לא מדי. למרות שה-GV60 מוגדרת כרכב פנאי, במבט ראשון היא נראית ומרגישה כרכב משפחתי. המרווח טוב עם רצפה שטוחה בין הנהג לנוסע, למושבים יש שפע כוונונים חשמליים, כולל לתמיכה הצידית, כאשר במצב "ספורט" המושב מתהדק סביב הנהג (גם אם תאיצו למהירות גבוהה בשאר מצבי הנהיגה).

גנסיס GV60

שדה הראייה טוב לפנים ולצדדים, אך מבט לאחור יגלה שטח שמשה מצומצם וקורות C רחבות יחסית. עוד תחום בו ה-GV60 פחות מצטיינת הוא הנדסת האנוש שדורשת הסתגלות ולמידה של כל התפריטים ותתי התפריטים במולטימדיה. במפתיע, תפעול מחשב הדרך מההגה שונה מאלו שפגשנו בדגמים אחרים של קונצרן יונדאי וגם מיתר דגמי ג'נסיס. אבל יש גם הברקות, כמו למשל מקום ייעודי למפיץ ריח בידית האחיזה שבדלת הנוסע.

גנסיס GV60

איכות החומרים מצויינת. יש בתא הנוסעים לא מעט משטחים עשויי מתכת או דמוי מתכת המשולבים עם דיפוני עור ואלקנטרה, שמגיעה גם אל קורות הצד.

גם תאי אחסון יש פה בשפע: תא כפפות בתצורת מגירה שימושית, תא בתוך משענת היד, שני מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית, תא גדול לפניה ועוד תא נפתח מעליו שיכיל את הטלפון הנייד, תאים סבירים בגודלם בדלתות, תא גדול ליושבים מאחור שנמצא מתחת לקונסולה שבין המושבים הקדמיים, תאים בגב המושבים וגם בדלתות, במשענת היד מאחור יש עוד 2 מחזיקי כוסות ותא צר כדי להחזיק את הטאבלט למשל. כמעט לכל התאים יש בסיס גומי שימנע רעשים מחפצים שונים.

גנסיס GV60

ג'נסיס GV60  משווקת ב-3 רמות גימור ובמקרה שלה כבר גרסת הכניסה "פרימיום" מאובזרת למכביר. יש כאן פריטים מרשימים ונדירים ברמות המחיר הללו - כמו למשל מושבים והגה מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום ואוורור, חימום למושבים האחוריים, מערך מצלמות היקפיות בתלת-מימד, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית "בנג & אולפסן" עם 17 רמקולים, גג פנוראמי (לא נפתח) ועוד.

גנסיס GV60

גם מערך הבטיחות מקיף ומרשים, ובנוסף לכל המערכות המקובלות יש גם התרעת רכב בשטח מת עם התערבות אקטיבית ותצוגת מצלמה של השטחים המתים על גבי לוח המחוונים, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף והתרעת שכחת ילד במושב האחורי - שמבוססת על חיישן ולא על אלגוריתם.

גנסיס GV60

רמת הגימור הבאה הינה "לאקשרי" שמוסיפה ריפודי עור, מערכת עיסוי לנהג ואת המראות הדיגיטליות. בהחלט תזדקקו לכמה קילומטרים טובים כדי להסתגל אליהן, אך מדובר במראות מבוססות המצלמה מהטובות שפגשנו עם איכות תמונה גבוהה בלילה וביום, זווית צילום רחבה ואפילו אפשרות להציג את מרחקי השטח המת על גבי המראה בזמן איתות. נהדר.

רמת הגימור הבכירה ביותר "אולטימייט" זהה ל"לאקשרי" אך היא מצויידת בכמה מכלולים ספורטיביים יותר מאחר והיא משודכת ליחידת ההנעה החזקה ביותר. שם נמצא בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מצב Boost למיצוי מירבי של הכוח ואפילו מצב "דריפט".

גנסיס GV60

הכניסה למושב האחורי דורשת הרמת רגל לגובה, אך המפתח של הדלת יחסית רחב והמשקוף לא נמוך במיוחד. כשתיישבים שמים לב למושב קצר יחסית שגם מוטה בזווית בולטת למדי, מה שלא תורם לנוחות בנסיעות ארוכות. מרווח הראש טוב למרות הגג הפנורמי, ניתן לכוונן (ידנית) את משענת הגב ויש שפע של מקום לרגליים, ואם זה לא מספיק אז ניתן להזיז את כיסא הנוסע הקדמי באמצעות פאנל שליטה שנמצא בדופן הכיסא. נציין את שני שקעי ה-USB ופתחי המיזוג שנמצאים בקורות הצד, ומגיעים אל הנוסעים בצורה יעילה יותר מכאלו שנמצאים במרכז.

גנסיס GV60

תא המטען בנפח 432 ליטרים ולו כמה תאים שימושיים מתחת לרצפה. המפתח רחב, והרצפה שטוחה, רק קחו בחשבון שסף ההעמסה גבוה יחסית ואין פה ווי תליה למשל. מלפנים ישנו תא מטען קטן נוסף בנפח 20 ליטרים.

גנסיס GV60

נוחות נסיעה

התמרון העירוני טוב, כאשר גם כאן כמו באיוניק 5, זווית הפניית ההגה מוגבלת יחסית. עם זאת, בסיס הגלגלים כאן קצר ב-10 ס"מ מזה של היונדאי, מה שמסייע לתמרונים. על שדה הראייה הגבולי שהזכרנו קודם מפצה מערך המצלמות והחיישנים ההיקפיים. בנוסף מקרינה הג'נסיס קווי הנחיה על גבי האספלט בנסיעה לאחור, וישנה הטיה ממוקדת של זווית הצילום במראות הצד הדיגיטליות וגם זום אל עבר הגלגלים האחוריים בשעת הצורך.

גנסיס GV60

רמת הנוחות בכבישי העיר טובה, אך לא מצטיינת. נתקלנו בחשמליות-יוקרתיות נוחות ממנה. הפער נובע מכיול מתלים נוקשה, מה שמורגש בעיקר ברצף שיבושים או כאלה קטנים, אך בכל מקרה ה-GV60 מצליחה לשכך את רובם מבלי להעביר חבטה אל הנוסעים.

גנסיס GV60

בנסיעה בין-עירונית הנוחות משתפרת. ה-GV60 מרגישה יציבה, לא זזה יתר על המידה בכביש גלי ונהנית מבידוד רעשים טוב מאוד, כשבעיקר נשמעים רחשי הצמיגים. בידוד רעשי הרוח מעולה בזכות זיגוג כפול בחלונות.

בשביל האווירה, תוכלו להגדיר דרך מערכת המולטימדיה כמה צלילים לנסיעה – יש כאלה "חשמליים" או "עתידניים" ויש גם אחד שמזכיר קצת מנוע בנזין. האמת, מרבית המבחן בוצע ללא סיוע מוזיקלי כלשהו, עם העדפה לשקט בתא הנוסעים.

גנסיס GV60

יחידת הנעה

ג'נסיס GV60 מוצעת עם 2 יחידות הנעה ו-3 הספקים. לגרסת הכניסה מנוע חשמלי יחיד, הנעה אחורית ו-228 כ"ס, ואילו לגרסת הקצה שני מנועים חשמליים שיוצרים הנעה כפולה ו-489 כ"ס. אל המבחן התייצבה גרסת הביניים – הנעה כפולה ו-318 כ"ס עם נתון מומנט מירבי של 61.7 קג"מ כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.5 שניות. נפח הסוללה עומד על 77.4 קוט"ש וההבטחה היא לטווח של 470 ק"מ (47 ק"מ פחות מגרסת ההנעה האחורית).

מבחינת הביצועים, כמעט כמו כל חשמלית אחרת, הכוח זמין תמיד ובכל מצב. למרות משקל עצמי כבד של 2.1 טונות, ה-GV60 היא מכונית חזקה וזריזה מאוד, כמעט ללא הסתייגויות. התחושות משתנות על פי בורר מצבי הנהיגה – מצב "אקו" מאלחש במעט את התגובות אך עדיין שומר על ביצועים זריזים, מצב "קומפורט" מייצר תחושה חזקה יותר, ואילו מצב "ספורט" מספק את מירב הביצועים. בכל אחד ממצבי הנהיגה תוכלו להשתמש גם במנופי השליטה מאחורי ההגה המשפיעים על 4 עוצמות של בלימה ריגנרטיבית ולחיצה נוספת תעביר אתכם לנהיגה בדוושה אחת הפועלת עד לעצירה מלאה. 

גנסיס GV60

צריכת החשמל במהלך המבחן עמדה על 182 וואט שעה לק"מ, כך שניתן להגיע לטווח נסיעה ריאלי של כ-420 ק"מ . שימושי בהחלט.

ל-GV60 סוללה במתח פעולה גבוה של 800 וולט, מה שמאפשר טעינה מ-10% ל-80% ב-18 דקות בלבד, אך מדובר בטעינה מעמדת 350 קילוואט. עד שיהיו כאלו בישראל, במרבית העמדות האולטרה-מהירות תאלצו לחכות כפול מכך. בעמדות DC של 50 קילוואט, מהסוג הנפוץ יותר, המתנו 30 דקות בדיוק לתוספת של 30% לסוללה (50%-80%).

גנסיס GV60

התנהגות כביש

ה-GV60 נהנית מאחיזה גבוהה בזכות ההנעה הכפולה, כך שאין שום בעיה לפתח איתה קצב מהיר גם בכבישים מפותלים. הבלמים עושים עבודה טובה אך הם ממעטים בפידבק, ההגה עבה ומדויק אך גם הוא חסר תקשורת ובנוסף קיימת נטייה לתת היגוי, אך היא מתרחשת באופן מדוד ונשלט.

למרות ביצועי המנוע המצויינים וההאצות המהירות, התחושות כאן לא ספורטיביות, עם העדפה ברורה של ג'נסיס לבודד את הנהג מהסביבה מאשר ליצור תקשורת.

גנסיס GV60

סיכום

ג'נסיס GV60 היא רכב פנאי חשמלי כמעט נטול מגרעות. היא מקנה ליושבים ברכב תחושה יוקרתית עם איכויות גבוהות ורשימת אבזור ארוכה מאוד כבר בגרסת הכניסה, ביצועי יחידת ההנעה מצויינים, איכות הנסיעה גבוהה וטווח הנסיעה שימושי.

לחובתה נרשמת נוחות נסיעה עירונית לא מצטיינת, התנהגות כביש לא ספורטיבית ביחס לביצועים ומושב אחורי שלא יתאים לכולם.

אבל למרות החסרונות האלו, ובזכות תג מחיר תחרותי (החל מ-295,000 שקלים, נכון לתחילת אוגוסט 2022), מתקבל כאן רכב פנאי יוקרתי, קומפקטי וחשמלי ששווה לבדוק מקרוב.

לצפייה בכל דגמי ג'נסיס בישראל

פורסם לראשונה ב- 09.08.22

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה