הונדה אינסייט, 1.3 ליטר בנזין + מנוע חשמלי, 134,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
מרווחת ביחס למידות החיצוניות | חסכונית, אך רחוקה מלעמוד בנתוני היצרן |
זריזה ביחס לנפח המנוע | מזגן כבה בעמידה |
נוחה ומאובזרת ביחס לקודמתה | מחיר גבוה ביחס לתמורה |
הונדה אינסייט עברה לאחרונה מקצה שיפורים נרחב אשר התמקד בנקודות החלשות של הדגם היוצא. המתלים כוילו מחדש לטובת הנוחות, בידוד הרעשים עובה, תא הנוסעים דופן בחומרים איכותיים יותר ולרשימת האבזור נוספו בקרת שיוט וחיבורי USB. גם התכונות הטובות של האינסייט חודדו – העיצוב החיצוני לוטש וצריכת הדלק המוצהרת השתפרה לכדי 24.3 ק"מ לליטר. בתמורה עלה תג המחיר של האינסייט ל-134,900 שקל – אלפיים יותר מבעבר ואלף פחות מטויוטה אוריס HSD המתחרה.
הונדה אינסייט 2012. נשלחה לאפסנאות להביא אבקת חשמל / צילומים: לי ברדין
הונדה אינסייט – מנוע ותצרוכת דלק
באמת שלא ציפינו להרבה ממנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר (88 כוחות סוס) שנעזר ביחידה חשמלית צנועה (10 כ"ס נוספים). הופתענו לטובה מהביצועים והקרדיט מגיע לנתון המומנט הגבוה, 17 קג"מ, שזמין כבר מסל"ד מינימלי כשהמנוע החשמלי פועל. המחסור בסוסים מורגש רק בעליות תלולות, או אחרי שלוחצים על כפתור גדול וירוק שעליו ציור של פרח. לחיצה עליו מעבירה את האינסייט למצב "ECON", שלפי הפרוספקט "מסייע לנהג לסגל נהיגה חסכונית", ולפי הנהג מסייע לחטוף עצבים בכל ניסיון תאוצה.
צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 15.1 קילומטר לליטר. זה חסכוני, אבל לא מאוד מרשים ברכב שכל כולו מוכוון לחמוק מתחנות דלק. עם זאת, כשנשכנו שפתיים ונסענו במצב "ECON", התקרבה האינסייט לנתוני היצרן עם כ-20 ק"מ לליטר.
פרחים צהובים על הגג, פרחים ירוקים על הדשבורד
נקודה בעייתית היא הזוגיות בין צמד המנועים, שלא תמיד מתזמנים ביניהם פעולות בהרמוניה. זה מורגש בעיקר בנטייה של האינסייט לדומם את יחידת הבנזין בכל הזדמנות ולהדליק אותה רגע לאחר מכן (כיוון שהמנוע החשמלי אינו מסוגל להניע את הרכב בכוחות עצמו). בפקקים יתכן מצב בו המנוע ידלק ויכבה 5 פעמים תוך 15 שניות. כמו כן, כשהבנזין מפסיק לזרום גם המזגן כבה ואולי בכלל עדיף היה לבחון את הונדה אינסייט בחורף.
הונדה אינסייט – נוחות, מרווח ואיכות נסיעה
הונדה אינסייט אינה מתיימרת להיות מכונית משפחתית מבחינת גודלה. עם אורך של 439.5 ס"מ, רוחב של 169.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 255 ס"מ היא ממוצבת מול משפחתיות-מיני כמו יונדאי i25. נוסעים מאחור יזכו למרווח רגליים מפתיע לטובה, אבל התקרה הנמוכה תחריב לגבוהים שבהם את התסרוקת. במושבים הקדמיים קיים מרווח נדיב לאורך ולגובה, אך המבנה הצר של האינסייט עלול להביא את הנהג והנוסע לקרבה אינטימית מדי. תא המטען מכיל נפח מכובד של 404 ליטרים על אף הסוללות שמגביהות את רצפתו.
שיפור ניכר באיכות הנסיעה לעומת האינסייט היוצאת
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה באינסייט, עם הסתייגות אחת – ההגה ממוקם נמוך מדי עבור מי מבינינו שאוהבים לשבת גבוה. הדגם היוצא של האינסייט סבל מביקורות קשות אודות שיכוך מהמורות הכביש, נושא שטופל עם מתיחת הפנים. הנסיעה עדיין נוקשה בנהיגה עירונית אבל משתפרת ככל שהמהירות עולה.
חוויית הנהיגה קלה ובטוחה. נוח לתמרן את האינסייט בסביבה עירונית ולהשחיל אותה לסימטאות צרות. שדה הראייה רחב מלפנים אבל העיצוב מכתיב שמשה אחורית בעייתית לשימוש. כמו כן, מסיבה לא ברורה, לפעמים מתדרדר הרכב לאחור בעליות.
אפילו פקדי המיזוג והרדיו מסודרים בצורת פרחים
הונדה אינסייט – סיכום
הונדה אינסייט המחודשת התקדמה משמעותית לעומת קודמתה בסעיפים חשובים. מבחינת מכירות היא לא הייתה זקוקה לזה – בחציון הראשון של 2012 הובילה הונדה את שוק ההייבריד בישראל עם 880 מסירות, רובן המכריע מדגם זה. אלא שבמדד הכללי, מה לעשות, עדיין קיימות מכוניות נוחות, גדולות וחזקות מהאינסייט שחוסכות בדלק לא פחות.
לדגמי הונדה בישראל – הונדה
לייעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב חדש: 077-9-555-999
פורסם לראשונה ב- 02.08.12
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות