להונדה אקורד היה פעם כבוד מפוקפק על הכביש הישראלי, כאשר אבירי משטרת התנועה השתמשו בהן בתור ניידות מוסוות. אם הייתם רואים במראה האחורית אקורד כסופה או לבנה עם לוחית רישוי שמוטה על הכביש אחרי שחלפתם על פניה במהירות גבוהה מדי, כנראה שהטעות הזו עלתה לכם ביוקר. מה קרה מאז? הדגם הנוכחי של האקורד האירופית הוצג כבר ב-2008 ועבר מתיחת פנים קלילה ב-2011. הוא כנראה היה יקר מדי לתקציבה של המשטרה שעברה לפולקסווגן ג'טה. לקחנו את האקורד המחודשת להערכה מחודשת, בשוק שהפך בינתיים לקשה ותחרותי מבעבר.
הונדה אקורד, 2.0 ליטר בנזין, 156 כ"ס, החל מ-189,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
תחושה מכובדת ומאסיבית | יקרה מדי |
מאובזרת היטב | מזדקנת |
איכות בניה טובה | נוחות נסיעה בינונית בעיר |
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה אקורד
הונדה אקורד. גם במדים האלו היא נראית אותו הדבר / צילומים: שירי נול ודניאל סקליקשה לראות את השינויים החיצוניים בדגם המתוח באפלה של מפלס מינוס שש בחניון של הונדה בת"א. העיצוב המאסיבי נשאר זהה ורק הפרונט השתנה קלות. "תסתכל, הפנסים לא מתחברים לגריל, בניגוד לדגם הקודם", כך איש המכירות. לא משהו דרמטי. כניסה להונדה השחורה בגרסת ה-luxury מגלה כי איכות ההרכבה והחומרים טובים. תאורת האווירה ותאורת הרגליים מוארת בצבע כחלחל נעים. האקורד מציעה מרווח הולם למבוגרים במושב האחורי גם אם לא יוצא דופן בקבוצה. האייפון מתחבר לדיבורית הבלוטות' האינטגראלית המצוינת ויצאנו לדרך.
התנהגות הכביש בטוחה ואחיזת הכביש גבוהה. מנוע ה-i-vtec מתעורר גבוה במעלה סקאלת הסל"ד אך למרות 156 סוסיו המוצהרים הוא מרגיש קצת עצל בהשוואה למנועי הטורבו הקטנים העדכניים. ככה זה כשמנועי הטורבו הקטנים מנפקים את שיא המומנט ב-2000 סל"ד נמוכים יותר מההונדה. תיבת ההילוכים דורשת לחיצה הגונה בשביל לבצע קיקדאון משמעותי של יותר מהילוך אחד אך הפיקוד הידני להחלפת הילוכים בגלגל ההגה נוח ושימושי. הבלמים רגישים במידה והם מעניקים היזון חוזר טוב.
איכותית אך קודרתבשיוט על הכביש הונדה אקורד מעבירה תחושה כבדה ומאסיבית. בתוך העיר היא מצליחה לספוג מהמורות באופן מספק אך בכבישים משובשים במיוחד היא חובטת. על הכביש המהיר מספקת הונדה אקורד נוחות נסיעה טובה. בידוד הרעשים מהמנוע מוצלח למדי, אך אפשר היה לשפר את בידוד הרעשים מהאספלט. מכונית המבחן עברה כבר כ-16000 ק"מ ועדיין אין צקצוקים כלשהם מתא הנוסעים. איכות הנסיעה סבירה בהחלט, אך תמצאו מעודנות ממנה בקבוצה.
מתיחת הפנים שעברה האקורד בשנה שעברה לא שינתה את התמונה באופן משמעותי. להונדה אקורד יש עדיין כמה קלפים חזקים באמתחתה, כמו איכות הבניה ורמת האבזור גם בגרסת ה"בסיס". בעייתה האמיתית של האקורד, שמחירה ההתחלתי עומד על 190 אלף שקל, היא שתמורת 30 אלף פחות ניתן לרכוש את פיג'ו 508, פורד מונדיאו או סיטרואן C5. אופל אינסיגניה עוצמתית במיוחד תעלה לכם עוד 15 אלף שקל ועדיין תישארו עם עודף מהאקורד. האם המוניטין והתדמית של הונדה שווים את ההפרש? עבור המשטרה כנראה שלא, עבורכם - רק אתם יודעים.
לדגמי הונדה בישראל - הונדה
פורסם לראשונה ב- 22.02.12
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות