גם עיצוב תא הנוסעים בסיוויק שונה מהמקובל. חלון קדמי מרוחק - כזה המאפשר לדשבורד להשתרע הרחק לפנים - מציע לוח שעונים מעניין ומקורי. שני צגים מופרדים המחלקים אינפורמציה שימושית ומשנית בצורה חכמה, הם רק עדות אחת להנדסת האנוש המבריקה של הסיוויק. המראה מרשים, העיצוב לא עמוס מדי אך מקורי, כל זאת לצד ביצוע מוקפד הנהנה מאיכות חומרים טובה וגימור מושקע. דיפונים נעימים, תכנון נכון ומרחב ראש, רגליים וכתפיים טובים - תודות למידות מכובדות כמו בסיס הגלגלים נדיב של 2.70 מטרים - מוסיפים להונדה סיוויק נקודות זכות במצעד המשפחתיות. רק תא מטען קטן מידות, יחסית למשפחתיות המקבילות, פוגם בחבילת מרחב הפנים המרשימה. נראה שזהו מחיר העיצוב.
סיוויק סדאן לא תסובב ראשים כאחותה מחומשת הדלתות - הונדה סיוויק האצ'בק. הסדאן מטבעה היא שמרנית, לא פורצת גבולות, לא מנסה להפתיע, אך בהחלט נאה ואלגנטית. סיוויק על הצלחת, עוד לפני שמקרבים את הצ'ופסטיק לפה, בהחלט מעוררת חשק לטעום.
אני יושב, מכוון, תנוחת הנהיגה מתאימה לי, המושב מרווח לי, ההגה האסתטי הוא כהמשך טבעי לידיי המושטות לפנים. רק ידית בלם היד, שמוקמה מעט קדימה מהמקובל וצמודה לרגלי הימנית, מעט מציקה לי. אין טיפטרוניק - תפעול ידני לתיבה האוטומטית - ברמת הגימור הבסיסית. אתם זקוקים לתפעול ידני? רוב הנהגים ישכחו עם הזמן את הפונקציה הזו, חלקם לעולם לא ידעו שהייתה קיימת בכלל... הסטת הידית בין D ל-D3 בהחלט תבצע את המשימה ביעילות ותספק זמינות כוח טובה במידה ותחשקו בקיק-דאון. עם שילוב של מנוע המגיב מצוין ויחסי העברה המחולקים היטב, יודעת הסיוויק להזיז את איבריה כמו שצריך. הביצועים בהחלט מספקים, גם אם שאון המנוע הופך לדומיננטי מדי במעלה סיבוביו. כאמור, תגובת דוושת-האצה טובה ותגובת התיבה האוטומטית, נותנות למנוע ה-1.8 ליטר כושר ביטוי הולם.
כן כן, 1.8 ליטר. לא עוד 1.6 ליטרים שגרתית. אבל עדיין לא לפי צו השעה - זה המכתיב מנועים קטני נפח ומוגדשי אוויר. כאן, בהונדה, יש צורך לשמור על סיבובי מנוע גבוהים, תוצאה של רצועת כוח צרה יחסית. גם התיבה בעלת 5 יחסי העברה בלבד, מפגרת מעט מאחור לעומות מרובות ההילוכים של חלק מן המתחרות (הונדה סיוויק ידנית, אגב, מציעה תיבה בעלת 6 יחסי העברה). שילוב של שמרנות וקידמה, איפוק ותעוזה. אז העזתי ולחצתי, סחטתי מהמשפחתית הזו את הרוטב, הוצאתי לה את המיץ. אבל היא לא ממש התרגשה.
בהונדה הם מכנים את בקרת היציבות "VSA" - מערכת המגבה את שילדת הסיוויק הגם-כך-בטוחה ומנטרלת כל ניסיון להוציא אותה משלוותה. הונדה סיוויק מתגלה כמכונית בטוחה מאוד מבחינה דינאמית. נקודה. הניהוג שלה מרגיש מאוזן ויש הרמוניה בין כל מרכיבי השלדה, כולל ההגה החשמלי, לצד נוחות נסיעה טובה בכמעט כל סוגי הדרך.
תחת מתקפת הנהיגה האגרסיבית, בה עמדו הבלמים בעומס רב, נרשמה ירידה ביעילות הבלימה עקב התחממותם. לא משהו שצריך להדאיג. בהתנהלות מציאותית הם מרגישים טובים בהחלט. מעודדת יותר העובדה, שלמרות אופי נהיגה שכלל בתוכו סחיטת מצערת, עליות תלולות וחוסר התחשבות בנוסעת המחווירה שלידי, נרשמה צריכת דלק טובה של כ- 12 ק"מ לליטר. טוב, חלק מן הזמן גם נסענו באופן שפוי.
חשבון בבקשה! קיימות מסעדות עממיות יותר, בטוח שתצאו מהן שבעים. חלקן אפילו יציעו בתפריט מנות דומות. אך מה שלא יהיה - אניני הטעם יידעו להבדיל בינן לבין האיכותיות באמת.
הונדה סיוויק. תא נוסעים איכותי ומרווח / תמונת יצרן
לא שמחיר הפרימיום - 146,900 ? להונדה סיוויק Executive - הוא הסממן היחידי. סקודה אוקטביה, למשל, מציעה חבילת מתקדמת ומרשימה במחיר נמוך יחסית. הסיוויק לא רוצה להשתייך ולהיות עוד מסעדה המונית המגישה, תוך צעקות ונפנופי ידיים, מבחר סלטים ענק הממלא את השולחן עוד בטרם הארוחה. הסיוויק פונה אליכם בנימוס, בלחש, באלגנטיות. מאבזור מרשים בגרסת ה-Comfort הבסיסית אפשר לשכוח, אבל מאידך ,כאן תקבלו אסתטיקה, ניקיון, מכונית הבנויה ממצרכים איכותיים, קלאסה.
תקראו לזה פלצנות, אבל זו הרי הונדה. לא מאזדה, לא סובארו וגם לא מיצובישי - אצלם תקבלו במחיר הזה מנועי 2 ליטר ואולי גם הנעה כפולה, לצד פיתויים בצורת אבזור עשיר יותר. בהונדה מגישים לכם את המנה איכותית יותר.
מה עדיף? זוהי שאלה של סדר עדיפויות. של כמה רגיש החיך שלכם. אני בהחלט לא רק שבעתי, גם נהנתי.
למבחן על גרסת ההאצ'בק - הונדה סיוויק האצ'בק - מבחן דרכים
לדגמי הונדה בישראל - הונדה
פורסם לראשונה ב- 27.04.10
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות