דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה סיוויק סטיישן - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


כל שבוע אתם מארחים את כל המשפחה בבית. זה לא שאתם צריכים להסיע אליכם את הגדודים מהמושב בצפון ומהעיירה בדרום, אבל אתם כן פולשים לחנות הסיטונאית הקרובה לעיר וגודשים את הקופסא המתנייעת שלכם בעשרות קילוגרמים של ירקות ופירות, מוצרי חלב ובשר, קופסאות שימורים, משקאות וגם דודים של חומרי ניקוי, לסוף האירוע וסתם כי היה מבצע. רגע, למה שלא תיקנו ואן מסחרי, או לפחות טנדר? אה, אתם מעדיפים מכונית משפחתית בגודל סטנדרטי, אבל כזאת שאפשר למלא אותה בכל התוצרת. יפה.

דגמי הסטיישן, מבוססים על מכונית משפחתיות אבל החלק האחורי שלהן הוארך כדי להשיג נפח העמסה מכובד הרבה יותר מהרגיל. אצל הונדה החליטו ללכת צעד קדימה. הם לקחו את הסיוויק האירופית, מכונית די קצרה בדרך כלל, אבל החליטו - לא רק להאריך אותה כדי ליצור את הבגאז' המוגדל, אלא גם לעצב אותה באופן שונה ולתכנן את החלק האחורי כך שאפשר יהיה לדחוס שם כמויות גדולות במיוחד של אקונומיקה. בהתאם, היא זכתה לשם משלה: הונדה סיוויק טורר.

עד כמה היא שימושית יותר, ועד כמה היא שומרת על יכולת יומיומית של מכונית משפחתית מקובלת? יצאנו לבדוק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה סיוויק סטיישן


הונדה סיוויק טורר, 1.8 ליטר בנזין, 142 כ"ס, גיר אוטומטי, 138,900 שקל

יתרונות

חסרונות

תא מטען

נוחות

מנוע

הנדסת אנוש

עיצוב בלתי שגרתי

צריכת דלק


הונדה סיוויק סטיישן

עיצוב

הונדה סיוויק טורר מעוצבת באופן שונה לגמרי מכפי שאנחנו מכירים. כדי לייצר תא מטען גדול, וגם כדי להיראות כך, הוגבהו "כתפי" המכונית בחלקה האחורי וצומצם שטח החלונות. הדבר מעניק לה חזות מעולם התוכן של צוללת, ביחד עם פרופיל עגלגל אבל נמוך, מין ארמדיל שכזה.

בתוך תא הנוסעים עובר הקו הארמדילי המקורי לכיוון תלת ממדי בסגנון פלייסטיישן. העיצוב כאן עתידני, חללי משהו; לא בסטנדרטים של תא הנוסעים החווייתי של מאזדה 3, אבל בהחלט מפתיע לטובה ומסעיר הרבה יותר מגדודי המשפחתיות הסטנדרטיות. קצת חבל לנו שמגוון הצבעים הגדול שמופיע בתוך התצוגות (מצאנו צבע כתום, ירוק, בורדו, לבנבן, אפרפר וגם כמה גוונים של כחול), אינו עובר לעיצוב הפנים שמחוץ לתצוגות, ושאר חלקי העיצוב הפנימי שחורים משחור.

הונדה סיוויק טורר

תא הנוסעים

הזכרנו את כל הצבעים בתצוגות, והתא באמת עתיר בצגים שונים ומשונים. מצאנו צג למהירות, צג למחשב הדרך, צג נוסף למערכת הקול, צג למערכת בקרת האקלים, וגם שעונים נפרדים לחום המנוע, למד הסל"ד ולדלק. עושר הצגים האלה יוצר סביבה עשירה ומתוחכמת, אבל גם נוחה פחות להתמצאות, בעיקר תוך כדי תנועה. נוסף על כך, השמש מקשה לעתים את קריאת צגי מחשב הדרך ומערכת הקול.

הערות נוספות על הנדסת האנוש: הכפתורים הרבים מקשים את תפעול סביבת הנהיגה - ובעיקר מערכת המולטימדיה המשוכללת - אבל מורכבת לתפעול. נוסף על כך, העיצוב המיוחד הביא להופעת בליטות גדולות בדלת ובצד לוח המחוונים. נראה שברכיים רבות פגשו ועוד יפגשו בהן.

ובכל זאת, שתי נקודות לטובת התפעול בהונדה סיוויק טורר: הכפתורים על ההגה מאפשרים הפעלה נוחה לכמה מהפונקציות תוך כדי נהיגה, וגם - הכפתור האדום להפעלת ארבע נורות החירום בולט, ברור ונגיש מאוד.

מלבד התלונה שלנו על הבליטה בדלת הקדמית, הגישה פנימה והחוצה מהרכב נוחות יחסית, בזכות העובדה שהדלתות נפתחות לרווחה - ממש לכדי 90 מעלות, וזה מצוין. היינו שמחים אם הישיבה ברכב לא היתה נמוכה כל כך, דבר שמכביד מעט על נוחות הכניסה והיציאה.

המושבים הקדמיים נוחים מאוד. המושב מחזיק היטב את הגוף. הוא מותאם טוב יותר לבעלי ממדים צנועים מאשר לגבוהים שבינינו, אבל אלו וגם אלו יסתדרו איתו בהחלט.

הונדה סיוויק סטיישן

המעבר למושבים האחוריים מגלה מרחב ראש מצוין, גם למבוגרים גבוהים מאוד. גם מרווח הברכיים מצוין, ויספק אפילו מבוגר שיישב מאחורי נהג מבוגר. לצדדים המרחב היה מעט מרשים פחות, ושלושה ילדים - אחד מהם על בוסטר - לא הסתדרו ביחד במושב האחורי.

לטובת הפרקטיקה אפשר לקפל את המושבים האחוריים בכמה דרכים - כדי להוביל ציוד בשורת המושבים האחורית, או כדי להגדיל משמעותית את תא המטען. התא עצמו הוא אחד הגדולים בקטגוריה (573 ליטר), בין היתר בזכות קו החלונות הגבוה. עם קיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח גדול הרבה יותר, של 1,610 ליטר - וכאן מדובר בנפח שממצב את הונדה סיוויק טורר במקום טוב באמצע.

הגישה אל תא המטען מצוינת, עם דלת ענקית שמתרוממת לגובה רב. המיפתח רחב ונוח והגישה אל התא מצוינת.

נוחות נסיעה

היציאה לדרך עם כל המצרכים מספקת לנוסעים רמת נוחות לא מושלמת. לא שמדובר באי נוחות, אבל הן במהירויות איטיות והן במהירות מרגישים את הפגמים הקטנים והגדולים. הבידוד מרעשים, מאידך, מצוין. ישנם רק מעט רעשי דרך ורעשי מזגן, אבל רעשי הרוח והמנוע אינם מגיעים כמעט לנוסעים ומצאנו את עצמנו פעם אחר פעם נוסעים מהר יותר מכפי שחשבנו.

הונדה סיוויק סטיישן

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע של הונדה סיוויק טורר הוא אחד הפנים המשובחים של המכונית השימושית. הנפח שלו הוא 1.8 ליטר והוא מייצר 142 כ"ס. הנתון הזה אינו בולט בעידן מנועי הטורבו הנוכחי, אבל הפעולה שלו חלקה ונעימה בכל מצב. תיבת ההילוכים מצידה בלטה פחות לטובה. יש לה 5 הילוכים, ויחסי ההעברה ארוכים, בוודאי כדי לשפר את תצרוכת הדלק, אבל לעתים קשה למצוא את ההילוך הנכון כדי להתקדם בנינוחות, וצריך לפצוח מדי פעם בקיקדאון אגרסיבי כדי לשמור על המהירות. מצב ה"ספורט" משפר מעט את התמונה ומאפשר קצב תנועה מהיר יותר, אבל הוא גם פחות נינוח.

צריכת הדלק במבחן הדרכים שביצענו נעה סביב 11 קילומטרים לכל ליטר בנזין.

התנהגות כביש

ישנן מכוניות קומפקטיות מהנות מאוד לנהיגה. במקרה של הונדה סיוויק טורר - זה לא המצב. המרכב הארוך והכבד יחסית מכוון את עצמו יותר לפרקטיקה ופחות להנאה בכבישים מפותלים. המכונית רוכנת על צידה בצורה מוחשית מאוד בעיקולים, וגם ההגה אינו מספק הנאה. מאידך, ההיגוי מדויק ואחיזת הכביש משובחת, כך שנוכל להביא את השקיות והקופסאות בביטחה אל איזור האירוח.

הונדה סיוויק טורר

סיכום

בשוק הרכב הישראלי ישנן כיום אפשרויות רבות מאוד של מכוניות במרכב סטיישן ארוך ושימושי, ובעיקר בשנה האחרונה שבה התרחב התחום הזה מאוד. בין האפשרויות שזמינות כיום לציבור: טויוטה אוריס ההיברידית, רנו מגאן, סיאט לאון, פורד פוקוס, קיה סיד SW, יונדאי i30CW, פיג'ו 308SW, שברולט קרוז, אופל אסטרה וגם סקודה אוקטביה קומבי.

בסביבה הזאת תתאים הונדה סיוויק טורר למי שמחפש עיצוב בלתי שגרתי בעליל, מבפנים ומבחוץ, מנוע נעים לפעולה, סידור מגוון של המושבים ונפח העמסה גדול מאוד גם כשהמושבים בשימוש.


ומה דעתנו על יתר הגרסאות של הונדה סיוויק?

צפייה בתוכן הונדה סיוויק סטיישן - מבחן רכב




לדגמי הונדה בישראל - הונדה

פורסם לראשונה ב- 17.09.14

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה