למה, אנחנו שואלים את עצמנו שוב ושוב, למה הונדה מתמחרת את ה-CRV כל כך יקר? בעוד רכבי פנאי קומפקטיים מתחרים נמכרים במחירים שבין 155,000 ל-170,000 שקל, כדי לרכוש הונדה CRV אוטומטית חדשה תצטרכו לשלם לא פחות מ-190,000 שקל. וזה עוד לפני שמשווים את האבזור.
השאלה הזו שמנקרת במוחנו לא מטרידה את כולם, כך מסתבר. למעלה מ-800 לקוחות רכשו את הדגם בשנה שעברה, נתון שממקם אותו חזק בעשיריה הפותחת של רכבי הפנאי הקומפקטיים, ו-350 לקוחות נוספים רכשו את ה-CRV מאז תחילת השנה הנוכחית. מתיחת הפנים שעבר הונדה CRV בימים אלו אמורה לשפר את מעמדו בשוק הג'יפונים התחרותי, למרות שהמחיר לא השתנה.
עיצוב
לא בטוח שתזהו בקלות את השינויים שעברו על הונדה CRV במסגרת מתיחת הפנים. אבל אם מעמידים רכב ליד רכב, ניתן בהחלט להבחין בחידושים: הגריל הקדמי הפך שחור, והכרום עבר למסגרת שמקיפה גם את הפנסים ויוצרת מראה מודרני ומלוטש. לפנסים עצמם נוספה תאורת לד לנהיגה ביום.
גם מאחור נוסף פס רוחב בגימור כרום, במרכז הפגוש התמקם "מגלש" פלסטיק ופנסי הערפל קיבלו צורה מעט שונה. הפגוש החדש אחראי גם לגידול מזערי בנתון האורך של המכונית.
העיצוב המעודכן מעניק ל-CRV את הרענון המתבקש, אך לא מעבר לכך.
תא הנוסעים
כאן השינוי מינורי אפילו יותר, והוא כולל בערך פס כסוף אחד שנמתח לרוחב הדשבורד. מעבר לזה, מדובר באותה סביבת נהג נעימה ומוכרת: המרחבים גדולים, החומרים כהים ופשוטים למראה - אך גם איכותיים ומוצקים למגע, הכפתורים גדולים וברורים ותאי האחסון מצויים בשפע.
הונדה CRV, כרכב שמיועד לשוק האמריקאי, לא רק מספק את תאי האחסון שיספיקו לאריזות השונות של מוצרי מקדונלד'ס - אלא גם מעניק את המרחב המספק לנוסעים שצורכים אותו. המושבים הקדמיים גדולים ונוחים, אם כי במסגרת מתיחת הפנים ויתרה הונדה על ריפודי הקטיפה הנעימים. בסיס המושב עלול להיות קצר מדי, אך אפשרויות הכוונון שלו רבות ומדויקות.
המושב האחורי פשוט מעולה. המרווח עצום בכל המימדים - לרגליים, לראש, לישבן ולעוד איברים והתקני ריסון שתרצו להכניס לתוכו. הרצפה שטוחה לחלוטין, התקרה גבוהה והראות החוצה מצוינת. זהו אחד היתרונות האבסולוטיים של ה-CRV על פני המתחרות.
תא המטען של הונדה CRV גדול ומרווח, עם מבנה רבוע ושימושי מאוד. משיכה קלה ברצועה מקפלת את המושבים האחוריים ויוצרת מפלס הטענה שטוח וכמעט מסחרי.
אבל שבחים בלי ביקורת נדיר למצוא, וכאן אנחנו מגיעים לרשימת האבזור של ה-CRV - שכמעט ולא השתפרה גם לאחר מתיחת הפנים. גרסת ה-Comfort, הזולה שבהיצע, משווקת ללא מסך מולטימדיה, ללא ציפוי עור להגה וללא פתחי מיזוג מאחור. גרסת ה-Elegance כבר מוסיפה את הפריטים החסרים הללו (תמורת תוספת נכבדה למחיר), ובמסגרת מתיחת הפנים השיקה הונדה בגרסה הזו גם מערכת מולטימדיה חדשה.
המערכת, שמציעה תמיכה בעברית ומערכת הפעלה של אנדרואיד, נשמעת כמו הצהרה מרשימה על המפרט - אך מאכזבת מאוד בפועל. התפעול שלה מסורבל מאוד: לקח לנו בכל פעם יותר מנסיון אחד כדי לעבור מהטלפון לרדיו, ובכל התנעה של הרכב נדרשת לחיצה לאישור הגדרות שונות. היא גם לא מזהה אנשי קשר הרשומים בעברית, ואין לה כפתורים פיזיים גדולים להפעלת האופציות העיקריות.
מעבר לזה, תפעול האביזרים נוח וידידותי בדרך כלל - אך רשימת האבזור לא עומדת בסטנדרטים שמציגות המתחרות.
נוחות נסיעה
הונדה CRV היתה מכונית נוחה מאוד, ונותרה כזו גם לאחר מתיחת הפנים. כיול המתלים רך יחסית ומאפשר לה לספוג שיבושים ברכות ובנעימות. הרכות איננה מוגזמת, כך שגם במעבר מהיר על פסי האטה ההונדה לא מתרסקת.
מחוץ לעיר הנוחות נותרת טובה מאוד, למעט נדנוד קל על כבישים גליים במיוחד. בידוד הרעשים טוב מאוד.
מנוע ותיבת הילוכים
במסגרת מתיחת הפנים, קיבל הונדה CRV מנוע דיזל משודרג עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית. אנחנו, למרבה הצער, לא נזכה ליהנות מהשילוב האיכותי. במקום זאת נשארנו עם אותו מנוע ותיק, 2,000 סמ"ק עם 155 כוחות סוס המשודך לתיבת 5 הילוכים. על רכב בגודל של ה-CRV, המנוע הזה פשוט מרגיש חלש.
פחות משחסרים לו סוסים, מה שחסר למנוע זו גמישות. שיא המומנט מגיע רק ב-4,300 סל"ד, שיא ההספק מושג ב-6,500 סל"ד, ותיבת ההילוכים העצלה ממאנת להביא את המנוע לתחום העבודה היעיל שלו. התוצאה היא רכב שמרגיש חלש רוב הזמן, מאיץ לאט ועוקף לאט, אלא אם הצמדתם את הדוושה לרצפה - ואז מתקבלת תאוצה סבירה. מתיחת הפנים לא טיפלה בתחום הזה, וחבל. הונדה CRV הוא רכב פשוט לא מספיק חזק.
במהלך נסיעת המבחן המתונה מדדנו ל-CRV צריכת דלק של 9.3 ק"מ לליטר. נתון לא מספיק טוב ביחס למאפייני הנסיעה.
התנהגות כביש
הגודל, המשקל, היעדר הכוח - כל אלו הופכים את הונדה CRV לרכב שמתנהל באיטיות יחסית, והתכונה הזו גם הופכת אותו ליציב ובטוח. בניגוד למכוניות כמו מאזדה CX5 או פורד קוגה, ה-CRV לא מספק אפילו שמץ של הנאה: ההגה שלו חסר תקשורת לחלוטין, המתלים רכים והשלדה מנותקת מהנהג. לנהג המשפחתי הממוצע זה בהחלט יספיק.
שטח
נוחות הנסיעה הגבוהה של הונדה CRV נשמרת גם על שבילים מחורצים, וזה הופך אותו למכונית מאוד נעימה לטיולים מסוג זה. ברגע שנדרשת מעט יכולת טכנית, מתגלה ה-CRV בחולשתו. על אף ההנעה הכפולה, הוא לא באמת מסוגל להתמודד עם אתגרים בשטח. הסיבות לכך הן מהלך מתלה מוגבל, זוויות מרכב לא מוצלחות ואופי מאוד עדין של המתלים, הפלסטיקה ואפילו הצמיגים.
סיכום
מתיחת הפנים של הונדה CRV לא שינתה הרבה מהמתכון המוכר. מדובר עדיין ברכב פנאי מרווח מאוד, נוח ונעים לנסיעה - וכעת, גם עם עיצוב נאה יותר ומספר פריטי אבזור נוספים. מצד שני, יש לו חסרונות בולטים בתחומי הביצועים, האבזור והמחיר - ואלו לא זכו לתשומת לב מספקת במסגרת מתיחת הפנים. אנחנו נמשיך לחכות לגרסת הדיזל עם תיבת ההילוכים המתקדמת.
לדגמי הונדה בישראל -
הונדה
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות