דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה אוריס סטיישן (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


יש לא מעט סיבות לקנות טויוטה אוריס סטיישן. יש לה תא מטען גדול, היא היברידית ומאוד חסכונית, מקבלים עליה הטבה בשווי השימוש, וכמובן - היא טויוטה. אבל במבחנים שערכנו לה בעבר, מצאנו גם כמה ליקויים מרגיזים: סביבת הנהג עוצבה באופן משעמם ומיושן, בידוד הרעשים היה לקוי והמושב האחורי היה צפוף מאוד.

לא רק אנחנו שמנו לב למגרעות האלו של האוריס סטיישן, והאוריס בכלל, ולכן היבואנית הקפידה לתקן את החסרונות במסגרת מתיחת הפנים - זאת בנוסף לרענון העיצובי המתבקש. אז ירדנו לחניון של מגדלי טויוטה בתל אביב, קרענו את הניילונים מאוריס סטיישן חדשה ויצאנו לבדוק מה השתנה בדגם המחודש.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה אוריס סטיישן


טויוטה אוריס סטיישן, בנזין-היברידי 1.8 ליטר, 136 כ"ס, החל מ-137,900 שקל

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק
ביצועי מנוע

נוחות נסיעה
תפעול מערכת שמע

תא מטען
התנהגות כביש


טויוטה אוריס סטיישן

עיצוב

טויוטה אוריס קיבלה פרופורציות קצת יותר מעודנות במסגרת מתיחת הפנים. הפנסים והסמל הוקטנו, ומכסה המנוע מסתיים נמוך יותר על מנת ליצור מראה של מכונית נמוכה. הגריל הקדמי גם כן הונמך והורחב, והפנסים מלפנים ומאחור קיבלו "חותמות" לד אופנתיות. טויוטה אוריס לא עברה שינוי עיצובי דרמטי במתיחת הפנים הזו, אבל היא בהחלט נראית קצת יותר מעודכנת.

טויוטה אוריס סטיישן

תא הנוסעים

בפנים השינוי קצת יותר משמעותי. לפני מתיחת הפנים, סביבת הנהג של האוריס נראתה מאוד מיושנת ושבלונית. כעת, תוספות ושינויים קטנים הפכו אותה למוצר שמתאים יותר לסביבה התחרותית הנוכחית. ההבדל הבולט ביותר הוא מערכת המולטימדיה, שויתרה על כל הכפתורים הפיזיים לטובת כפתורי מגע שמוטמעים בתוך מסגרת זכוכית שחורה וגדולה מסביב למסך. השינוי הזה נראה טוב, אך הוא פחות נוח לשימוש - קל לסובב גלגלת ווליום, אבל צריך להסיט את העיניים כדי למצוא את הנקודה הנכונה על משטח המגע.

גם בקרת האקלים הוחלפה ביחידה מודרנית יותר, הפעם עם כפתורים פיזיים גדולים ונוחים לשימוש, וגם עם מסך נאה יותר. סידור הכפתורים על ההגה שופר במעט, בקרת שיוט נוספה כסטנדרט, ובמרכז לוח המחוונים מופיע מסך צבעוני ששולט על מחשב הדרך ומערכת השמע.

איכות החומרים השתפרה אף היא במסגרת מתיחת הפנים. החומרים על הדשבורד הפכו רכים יותר, פס עור עם תפירה לבנה תוחם את הדשבורד מלמטה, והכסאות הוחלפו בחדשים - ומציעים כעת תמיכת צד טובה יותר וגם דיפון מעט יותר קשיח, לטובת הנוחות בנהיגה ארוכה.

המושב האחורי, שהיה נקודת התורפה של טויוטה אוריס, השתפר במעט במסגרת מתיחת הפנים. האבחנה הזו לא מגובה בנתוני בסיס הגלגלים, אך קשה להתעלם מהתחושה שכעת מדובר במכונית עם מרווח סביר לגמרי. סביר - לא נדיב. המרווח לרגליים יספיק לנוסעים בגובה ממוצע, והמרווח לראש טוב (בגרסה ללא גג השמש הפנוראמי).

תא המטען של האוריס גדול גם במונחים של מכוניות סטיישן. הוא עמוק מאוד, מציע תאים קטנים בדפנות ובתחתית, ווים לשקיות סופר וגם מדף נגלל גבוה שמאפשר לנצל היטב את הנפח.

טויוטה אוריס סטיישן

נוחות נסיעה

אם על תא הנוסעים של האוריס התלוננו בעבר, אז צריך לציין שנוחות הנסיעה תמיד היתה אחת מנקודות החוזקה של המכונית. היצרנית טוענת לשיפורים גם בתחום הזה, אבל אנחנו נסייג מעט. לתחושתנו, מערכת המתלים של טויוטה אוריס עברה הקשחה קלה. זה אומר שהיא מרוסנת ויציבה יותר במהירויות בין עירוניות, נוחה מאוד לנהיגות ארוכות, אך גם סופגת קצת פחות טוב את השיבושים הקטנים בעיר. גם בתחומים בהם היא פחות מתבלטת, עדיין מדובר במכונית משפחתית נוחה מאוד.

נקודות לזכותה של טויוטה אוריס נזקפות בעניין התמרון העירוני, שנותר קל ופשוט בזכות הגה קל ושדה ראיה מצוין לפנים ולצדדים. הראות לאחור פחות טובה, אך מצלמת רוורס יעילה פותרת את הבעיה הזו.

בידוד הרעשים, שהיה לא מוצלח לפני מתיחת הפנים, עבר שיפור משמעותי. כעת האוריס היא מכונית שקטה למדי גם במהירויות גבוהות ואפילו על אספלט מהסוג הגרוע.

טויוטה אוריס סטיישן

מנוע ותיבת הילוכים

ביחידת ההנעה ההיברידית של טויוטה אוריס לא חלו שינויים משמעותיים. השילוב של חשמל ובנזין פועל כאן היטב, עם פעולה ממושכת יחסית של המנוע החשמלי בתנאים עירוניים - מה שמניב שקט יוצא דופן וגם צריכת דלק מצוינת. שילוב מנוע הבנזין נעשה באופן שקט ועדין.

במהירויות גבוהות יותר, המנוע של האוריס פשוט לא מספיק גמיש. כדי להאיץ ברמזור, גם בקצב סביר, נדרשת רגל כבדה על הגז - מה שהופך את מחט ה"כוח" לאדומה, יוצר רעש מתיבת ההילוכים הרציפה וגם פוגע בצריכת הדלק. רוצים להאיץ במתינות? קחו בחשבון שזה יכול להיות תהליך איטי. גם עקיפות דורשות רגל ימין עצבנית, ובכלל - הטויוטה משייטת במתינות, אך דורשת הרבה מאמץ כדי לייצר תאוצות.

בעליות ממושכות, כשנכנעים לדרישותיה ומצמידים את דוושת הגז לרצפה, מגלים שהכוח דווקא קיים. האוריס מפתחת קצב נסיעה טוב בלי קשיים מיוחדים, ושומרת על מהירות התנועה ולמעלה מכך.
צריכת הדלק במבחן עמדה על 17.8 ק"מ לליטר - נתון מעולה בהתחשב בכך שבחנו מכונית חדשה לחלוטין, עם מנוע שעדיין לא "נפתח".

התנהגות כביש

טויוטה אוריס אף פעם לא התיימרה להיות מכונית מהנה לנהיגה, בטח שלא בגרסת הסטיישן. גם מתיחת הפנים לא שינתה את המצב הזה, למרות שההגה השתפר וקיבל קצת יותר משקל ודיוק. הוא עדיין קל מדי, המכונית עדיין מנותקת מהנהג ותוספת המשקל של תא המטען והסוללות מאחור יוצרת מעין "מטוטלת". אחיזת הכביש טובה בסך הכל, כך שהמכונית בטוחה גם אם לא מהנה.

טויוטה אוריס סטיישן

סיכום

מתיחת הפנים של טויוטה אוריס סטיישן נגעה בדיוק בנקודות התורפה של המכונית. האוריס הפכה שקטה ונעימה יותר, נוחות הנסיעה מחוץ לעיר השתפרה, תא הנוסעים כבר לא מיושן ואפילו ההגה השתפר קצת. מקצה השיפורים הזה, יחד עם היתרונות הבולטים של תצורת הסטיישן וההנעה ההיברידית, הופכים את טויוטה אוריס סטיישן לבחירה מתשלמת גם עבור מי שקונה אותה באופן פרטי ויהנה מעלויות התדלוק הנמוכות, וגם עבור לקוח הליסינג שיהנה מהנחה בשווי השימוש החודשי.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה