השם טויוטה קאמרי מוכר היטב בשוק הרכב הישראלי. המכונית שווקה כאן במשך שנים רבות וזכתה להצלחה לא רעה, ולכן קצת מוזר לאסוף אותה למבחן שכותרתו "המכונית הראשונה בתקינה אמריקאית שהגיעה לישראל". אז מה בעצם הסיפור פה? למען האמת, אנחנו מכירים את טויוטה בתור מותג רכב יפני, אבל צריך לזכור שהשוק העיקרי של טויוטה הוא בארה"ב, שם הקאמרי היא המכונית הנמכרת ביותר כבר כמה שנים. הדור הנוכחי של הקאמרי, שהושק כבר ב-2011, יוצר בתקינה אמריקאית בלבד (ולא בזו האירופית) ולכן יובא ארצה רק על ידי סוכני הייבוא האישי. לאחר שהחוק הישראלי פתח את השוק לרכבים בתקינה אמריקאית החלה היבואנית המקומית לשווק את הקאמרי באופן רשמי, ואנחנו מיהרנו לקחת אותה למבחן.
טויוטה קאמרי, בנזין-היברידי 2.5 ליטר, 200 כ"ס, 239,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
מרווח פנים | התנהגות כביש |
אבזור | צריכת דלק ביחס לנתון הרשמי |
נוחות נסיעה | מחיר רכישה |
עיצובהקאמרי כמו קאמרי, נראית גדולה ומכובדת אבל גם קצת משעממת. העיצוב חסר ייחוד או אופי, במיוחד לעומת מכוניות מנהלים מהדרג הגבוה כמו ב.מ.וו סדרה 3 או סיטרואן DS5. כיתובים שונים בגוון כחלחל מסגירים את היכולת ההיברידית של המכונית. תא הנוסעים גם הוא סולידי אך נעים מאוד לשהות בו. הצבעים הבהירים וגווני העץ משרים אווירה יוקרתית, והמסך הענק משדר "טכנולוגיה".
תא נוסעיםהקאמרי קצת מבלבלת כאשר מנסים להחליט מה היא בדיוק. מצד אחד, עומס של כפתורים, תצוגות ומסכים הופך אותה למכונית היי-טקית המתאימה לצעירים וחובבי גאדג'טים. לשם המחשה - רק על לוח המחוונים ישנם 3 צגים דיגיטליים שונים, ובנוסף כמובן ישנו מסך מגע ענקי במרכז הקונסולה. מן הצד השני, הקאמרי לא נופלת בנקודות בהן נכשלות לא פעם מכוניות עתירות אבזור: הכפתורים גדולים וברורים, המערכות פשוטות לתפעול ובאופן כללי הנדסת האנוש מוצלחת מאוד כך שגם קשישים יסתדרו מצוין ברכב.
רשימת האבזור, כאמור, שופעת: ניתן למצוא כאן כמעט הכל - מערכת שמע מצוינת עם שליטה מההגה וחיבורים לנגני שמע, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, מושבי עור עם חימום וכוונון חשמלי, גג שמש חשמלי, פנסי קסנון, מצלמת רוורס ועוד. עד כאן הכל טוב? כמעט. בטויוטה בחרו ללכת בכל הכוח על אביזרי התפנוקים, ושכחו כמעט לגמרי ממערכות הבטיחות. לקאמרי אמנם יש 10 כריות אוויר, אך מערכות מתקדמות וחשובות כמו התראה על סטיה מנתיב ושמירת מרחק לא נמצאות בתפריט.
כאמור, טויוטה קאמרי מכוונת אל הלקוח האמריקאי, כך שלא הופתענו לגלות ברכב מרווח פנימי עצום. מלפנים יש שפע של מקום, וגם מאחור ניתן להושיב שלושה מכורי מקדונלדס בלי שום בעיה. תא המטען, לעומת זאת, קטן יחסית בגרסה ההיברידית בשל המקום שתופסות הסוללות.
נוחות נסיעההציפיות ממכונית אמריקאית בתחום נוחות הנסיעה הן למכונית שתהיה רכה ומתנדנדת. לשמחתנו, הקאמרי לא נפלה למלכודת הזו. היא אמנם רכה מהממוצע, ועשויה קצת להתנדנד על כבישים גליים או על רצף של שיבושים, אך על 90% מהכבישים מדובר במכונית נוחה במיוחד. ספיגת השיבושים בעיר פשוט נהדרת, גם על החריצים הקטנים וגם על פסי ההאטה הגדולים. גם בכבישים מהירים שומרת הטויוטה על הנוחות הגבוהה, ואם לא תירדמו משעמום בדרך לאילת - אז גם אין סיבה מיוחדת שתירדמו מיד אחר כך במלון. זו פשוט מכונית שלא מעייפת את הנהג.
למרות שמדובר במכונית גדולה למדי, עם אורך של 480 ס"מ, הקאמרי מסתדרת לא רע בשטחים עירוניים צפופים. עזרי החניה פועלים היטב, וגם שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב מאוד.
בידוד הרעשים נהדר. במהירויות עירוניות נמוכות, כל עוד נוסעת הקאמרי על המנוע החשמלי בלבד, השקט פשוט מופלא. שווה לכבות את הרדיו רק כדי ליהנות מהתחושה. כניסת מנוע הבנזין לפעולה מתבצעת אף היא בשקט יחסי, שנשמר גם בנסיעה מהירה. רק רעשי כביש וצמיגים חדרו מעט לתא הנוסעים.
מנוע וביצועיםהגרסה ההיברידית של טויוטה קאמרי מצוידת ביחידת בנזין בנפח 2.5 ליטרים ובמנוע חשמלי נוסף. בתנאים שגרתיים פעולת המנוע חלקה ושקטה לחלוטין, הרבה יותר טובה מאופי הפעולה של ההנעה ההיברידית בטויוטה פריוס למשל - ולא מדובר רק בתוספת של כמה עשרות כוחות סוס. המנוע של הקאמרי ההיברידית גמיש מאוד ומספק כוח רב כבר בסל"ד נמוך, כך שלא צריך יותר מלחיצה עדינה על הדוושה בכדי לייצר קצב התקדמות טוב.
ניתן להגיע בקלות גם למהירויות גבוהות מאוד, אך הקאמרי לא תעודד אתכם להאיץ בחוזקה או לנהוג באופן ספורטיבי. מעיכת דוושה תניב הרבה מאוד רעש מתכתי וקצת פחות כוח מהצפוי, כך ש-200 כ"ס הם נתון יפה מאוד אך לא כזה שהופך את הקאמרי ההיברידית למכונית מהירה לחובבי הגה. מנוע 2,500 סמ"ק? כדאי שתנמיכו ציפיות בתחום הביצועים, ותעלו את הציפיות בתחום צריכת הדלק. במהלך המבחן מדדנו 13.5 ק"מ לליטר, נתון טוב מאוד עבור מכונית שכזו.
התנהגות כבישבטח כבר הבנתם - טויוטה קאמרי היא מכונית אמריקאית, ויש תחומים שבהם זה חסרון כלשהו לעומת מכוניות אירופאיות. בפרק התנהגות הכביש רושמת הטויוטה ציונים נמוכים למדי: המכונית נוטה לתת היגוי, ההגה חסר תקשורת לחלוטין, והבלמים פשוט חלשים. זו כבר בעיה לא רק לחובבי ההגה, אלא גם ברמת הבטיחות. את הנסיעות הראשונות ברכב כדאי לבצע בזהירות עד שמתרגלים לבלמים שדורשים לחיצה חזקה מהרגיל. עניין בטיחותי נוסף אליו יש להסתגל הוא מראת הצד של הנהג, שמצמצמת את שדה הראיה לאחור, מגדילה עצמים וקצת מעוותת את התמונה. באמריקה נפוצות מראות מסוג זה, בישראל הרבה פחות.
סיכוםכדי להכריע את גזר דינה של טויוטה קאמרי הייבריד צריך להבין את הזירה בה היא מתמודדת. מכוניות מנהלים מן השורה עולות כ-170,000 שקל, ובתוכן ניתן למצוא דגמים כמו מאזדה 6, סקודה סופרב וטויוטה אוונסיס. בסכום גבוה יותר, קצת מעל 200,000 שקל, ניתן למצוא מכוניות מנהלים יוקרתיות יותר של היצרנים העממיים, כמו למשל פולקסווגן CC, סיטרואן DS5 או שברולט אימפלה. מול אלו טויוטה קאמרי יכולה להתמודד בראש מורם: היא נוחה, מרווחת מאוד, מאובזרת, חסכונית ונעימה מאוד לנסיעה. אבל הבעיה היא שבמחיר של הקאמרי ניתן להשיג גם מכוניות יוקרה של ממש - ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ואודי A4, למשל. רוצים דווקא היברידית? המתחרה מבית, לקסוס IS300h, נחתה בישראל רק עכשיו והיא מעלה סימני שאלה גדולים אפילו יותר בנוגע לקאמרי. מול המתחרות המשובחות האלו קצת קשה להצדיק רכישה של טויוטה, מוצלחת ככל שתהיה.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
פורסם לראשונה ב- 31.10.13
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות