חגים. חם. חופשה. שלוש בנות שצריכות תעסוקה מבצעית. כנראה שלא היה זמן טוב יותר לקחת יגואר F-Pace למבחן דרכים. ה-Pace הוא רכב הפנאי הראשון שיגואר השיקו אי פעם. קצת מאוחר להצטרף לעדר, לא? למבחן קיבלנו את גרסת ה-Prestige Plus המצוידת במנוע 2 ליטר בנזין מוגדש ומדבקת25t מודבקת על ישבנה. גרסה זו יכולה להיות שלכם תמורת 459 אלף ש"ח. תמורת 39 אלף ש"ח נוספים תוכלו לשדרג לגרסת R-Sport שכוללת חישוקים אימתניים יותר בקוטר 19 אינץ' ומראה ספורטיבי יותר. האם ה-F-Pace הוא הברקה מאוחרת של יגואר או שמא הוא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי בקבוצה היוקרתית העמוסה הזו? העמסנו את טפינו ויצאנו לבדוק.
עיצוב וסגנון
מגרש החניה באולם התצוגה החדש של יגואר בפ"ת. אין ספק שיגואר עשו כאן עבודה טובה (ואף מילה על איאן קאלום). ה-F-Pace נראה כמו שיגואר צריך להיראות. הלוע השואג, התפיחה במכסה המנוע ויחידות התאורה האופיניות לחרטום המשותף של יגאור דהיום מתאימים לעיצוב הכוחני המצופה מרכב פנאי יוקרתי. יחידות תאורה אדומות, חלון אחורי קטנטן וזוג מפלטים שמנמנים מייחדים את ה-PACE גם מאחור.
בפרופיל אי אפשר לפספס את מכסה המנוע הארוך עם סרח עודף מינימלי מלפנים, את כונסי האוויר המצועצעים מכרום ואת הצדודית הנמוכה והזורמת, למרות אורך כולל של 4.73 מטרים. אין ספק שהיגואר נראה פשוט מצוין, גם בגרסה ה"בסיסית" הזו. רק החישוקים נראים קטנים על הגוף המאסיבי ועיצובם מרובה החישורים אפילו פשוט מדי. גם אחרי שבדקנו שוב בקטלוג שהם בקוטר 18 אינץ', התקשינו להאמין שזהו גודלם.
תא הנוסעים
מטפסים לתא הנוסעים המרווח והמרשים למראה. ריפודי העור איכותיים למגע והשילוב בין צבע קאמל לצבע השחור נראה מכובד. מרחב המחייה לנהג ולנוסע מעט מוגבל עקב הקונסולה הרחבה בין המושבים אך זוג מבוגרים יישבו בנוח במושב האחורי, תודות לבסיס גלגלים מכובד של 2.874 מטרים.
התאורה הפנימית בדלתות מדליקה והתאורה הכללית נדלקת ברפרוף של האצבעות. ב-PACE קיימים שפע תאי אחסון שימושיים, מיקום כפתורי החלונות מצוין ויש שקעי כוח USBגם לנוסעים מאחור. פתחי האוורור העליונים מוכרים לנו מדגמים אחרים של יגואר. החומרים טובים ואיכותיים והכל מורכב היטב ורק החיווט החשמלי שמשום מה נראה מתחת להגה צרם לנו קצת בעין.
הסאנרוף הפנורמי אינו גוזל יותר מדי מרחב ראש ומספק תעסוקה גם לאורחות הקטנות שבחופשה. עד עכשיו לא ברור לנו מדוע הותקנה מערכת מובילאיי כאשר קיימות כבר ברכב מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
תא המטען מרשים מאוד עם נפח של 650 ליטר ופתיחה חשמלית בכפתור. הוא יכול לבלוע בקלילות עגלות תינוק פול-סייז וציוד נוסף לאיזה טיול אריסטוקרטי.
נוחות נסיעה
מתניע עם כפתור כסוף, וחוגת ההילוכים מתרוממת בעדינות החוצה. יוצאים לדרך. קל מאוד להרגיש שה-PACE מציע איכות נסיעה גבוהה. בידוד הרעשים מצוין, אין כמעט רעשי כביש ורוח במהירות שיוט וגם המנוע המוגדש לא משמיע את קולו.
בתוך העיר ה-PACE מרגיש מעט נוקשה, כתוצאה מכיול קשיח לבולמי הזעזועים. הוא לא נשבר על מהמורות אך גם לא מסנן אותן היטב. אילו היגואר שלנו היה נועל את חישוקי ה-19 אינץ' עם צמיגים בחתך 55 של הגרסא היקרה יותר, כנראה שהחוויה הייתה פחות נעימה. מאידך, הכיול הזה מספק ל-PACE נוחות טובה בכבישים בינעירוניים, בהם הוא מרגיש מרוסן היטב ומאפשר שעות ארוכות של נהיגה ללא התעייפות.
מנוע ותיבת הילוכים
מלפנים נמצא מנוע מוגדש מסדרת Ingenium בנפח 2 ליטר המפתח 250 כ"ס ומומנט מכובד של 36.5 קג"מ. המחשבה הראשונה שעוברת לך בראש היא שזו מכונית חזקה, בייחוד במצב Race הספורטיבי. ה-PACE יורדת מ-7 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש ומגיעה ל-215 קמ"ש. המנוע גמיש מאוד ולא מורגשת כלל השהיית טורבו. הטענות היחידות הן שהמנוע לא מספק צליל מגרגר או מושך מספיק כפי שציפינו ממנו. כשעוברים למצב חסכון, תגובת יחידת הכוח הופכת לפלגמטית ורדומה.
למנוע משודכת תיבת הילוכים פלאנטרית מתוצרת ZF שעובדת פשוט מצוין. העברות ההילוכים חלקות, הורדת ההילוכים מתבצעת בזריזות והשליטה במצב ידני מהירה למדי. התלונה היחידה כלפיה היא ניסיונה לחסוך בדלק: היא מעלה מוקדם מדי להילוך גבוה מדי. בתנאי המבחן המגוונים והמאומצים ה-PACE צרכה ליטר דלק בכל 8.5 ק"מ. בתנאים יומיומיים רגועים יותר אפשר להגיע לצריכה טובה יותר בקלות.
התנהגות כביש
המסורת הישנה של יגואר כוללת גם התנהגות דינאמית משובחת. במקרה של ה-PACE יגואר עשו עבודה טובה למדי. כיול מערכת המיתלים שקצת הפריע לנוחות העירונית מספק יכולת דינאמית טובה. שאף אחד לא יתבלבל ויחשוב שמדובר ב-F-Type, אבל יחסית לרכב פנאי היכולת טובה. אחיזת הכביש גבוהה למדי והמגבלות נשענות על הצמיגים גבוהי החתך של גרסת הבסיס. השילדה מצליחה להעביר מידע אל הנהג אך ההגה מקלקל מעט את החגיגה והוא מרגיש מלאכותי מדי, גם כשעוברים למצב Race הספורטיבי.
למרות מרווח גחון של 21.3 ס"מ והנעה כפולה קבועה, לא ממש רצנו לבדוק את איכויות השטח של היגואר הג'יפוני. השטח כנראה לא יהיה הכביש שלו, למרות שלל מערכות האלקטרוניקה שהוא צוייד בהן.
סיכום
ה-F פייס הוא יציאה טובה של יגואר. הוא ממלא חלל שיגואר הייתה חייבת למלא והיא עשתה זאת היטב. הוא נראה מצוין, בנוי היטב, יחידת הכוח תספק כל נהג פוטנציאלי, התנהגות הכביש לא רעה ורק נוחות הנסיעה העירונית יכולה הייתה להשתפר. בטווח המחירים של היגואר מצפה לו תחרות קשה מצד שלל מתחרות, בין אם גרמניות (ב.מ.וו. X4, מרצדס GLC ואודי Q5), יפניות (לקסוס RX450 ואינפיניטי QX70) ואפילו ריינג' רובר איווק ואלפא סטלביו. תכונותיו הטובות של ה-PACE מאפשרות לו להסתכל למתחרים בלבן של העין בלי להתבייש.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות