לפני מספר חודשים נחשפה מתיחת הפנים של יונדאי אלנטרה, וכעת היא מגיעה לישראל. יבואנית יונדאי שמרה על מחיר הדגם היוצא, לצד רשימת אבזור שהתארכה וכוללת כעת מערכות בטיחות אקטיביות. בדגם המחודש תוצע רמת גימור אחת בלבד.
עיצוב ומידות
יונדאי אלנטרה המחודשת מציגה עיצוב מחודד מבעבר, עם גריל משושה התואם את שפת העיצוב של שאר דגמי יונדאי החדשים. חלקו האחורי של הרכב עוצב מחדש וכולל פנסי לד אחוריים ולוחית הרישוי עברה לפגוש, בדומה לסונטה, ליצירת מראה נקי יותר. הדגם המחודש ארוך ב-5 ס"מ (462 ס"מ) לאור שינויי העיצוב, בעוד שאר המידות החיצוניות נותרו זהות לדגם היוצא. נפח תא המטען שמר על נפח של 458 ליטר, אך משקל הרכב צמח ב-30 ק"ג ועומד כעת על 1,280 ק"ג ומכל הדלק גדל ב-10 ליטר ונפחו עומד על 60 ליטר.
יחידת הנעה
האלנטרה המחודשת תמשיך לעשות שימוש במנוע 1.6 ליטר אטמוספרי המוכר מהדגם טרום מתיחת הפנים, כך שנתוני הביצועים נותרו ללא שינוי. ההספק עומד על 127 כ"ס, המומנט עומד על 15.8 קג"מ הזמינים מ-4,850 סל"ד וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.6 שניות. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 14.7 ק"מ לליטר. בעולם קיבלה האלנטרה מנועי טורבו וגם תיבות הילוכים רציפות, אך אלו לא הגיעו ארצה.
אבזור ובטיחות
יונדאי אלנטרה תשווק ברמת גימור אחת - המקבלת את השם Inspire SR. זו כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' (עם מערכת ההפעלה "קונקטד" של היבואנית), מראות צד מתקפלות חשמלית, הגה מצופה עור, פתחי מיזוג לאחור, חיישן אורות ומצלמת רוורס. השינויים באבזור הנוחות לעומת דגם ה-Inspire הקודם כוללים תוספת של גג שמש נפתח וחישוקים קלים בגודל 16 אינץ' (15 אינץ' בעבר).
בדגם טרום מתיחת הפנים הוצעה גם רמת הגימור Supreme שכללה הנעה ללא מפתח, חיישני גשם וחישוקים קלים בגודל 17 אינץ' - אך זו לא משווקת בדגם המעודכן.
בתחום הבטיחות ישנו שדרוג משמעותי יותר. גרסת אינספייר SR החדשה מקבלת מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כולל תיקון היגוי אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית.
לדגמי יונדאי בישראל – יונדאי
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות