אחרי 3 שנים מוצלחות מבחינתה, יונדאי i35 עברה מתיחת פנים. המשפחתית הנמכרת מאוד של יונדאי תוצע כבעבר רק במרכב סדאן (ארבע דלתות), ועם מנוע 1.6 ליטר (132 כ"ס) יחד עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
יונדאי i35 מתמודדת בשוק תחרותי מאוד בו נמצאות מכוניות כמו אופל אסטרה ברלינה, טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה, מאזדה 3 ועוד. רובן חדשות לגמרי, בעוד היונדאי כבר נמצאת איתנו כ-3 שנים. קטגוריית המשפחתיות מתחרה בימים אלו גם בשוק המתרחב ביותר בשנים האחרונות של מכונות פנאי קטנות ובינוניות. מסוזוקי קרוסאובר, רנו קפצ'ור ודומיהם מלמטה, ועד לניסן קשקאי, קיה ספורטז' ודומיהם מלמעלה. יצאנו לבחון את הדגם המחודש של יונדאי i35 ולראות האם החבילה העדכנית שהוא מציע מהווה תמורה טובה למחירו וממצבת אותו במקום תחרותי לפלחי השוק הללו.
עיצוב וסגנוןיונדאי i35 המקורית היוותה קפיצה עיצובית דרמטית ביחס לדגם אותו היא החליפה. במסגרת מתיחת הפנים, המעצבים של יונדאי הצליחו לשפר מוצר טוב. הנגיעות החיצוניות הקטנות, כולל קימור נוסף של הפנסים ופס לבן היקפי – נראים טוב. הרכב נראה עדכני ודינאמי. בחרטום ניתן לזהות סבכה מעט שונה ופנסי ערפל חדשים.
תא הנוסעיםבסיס הגלגלים הגדול (270 ס"מ) ניכר. המושבים מרווחים גם מקדימה וגם מאחור. ביתר אין שינוי – תאי האחסון שימושיים, הראות טובה לנהג (למעט לאחור) ולנוסעים ואיכות החומרים סבירה ומעלה. גם בתא הנוסעים יש עדכונים קלים, ובעיקר תוספת אבזור. כך למשל תכלול גם גרסת הבסיס ("Inspire") חלון גג נפתח ומראות מתקפלות חשמלית, מערכת מולטימדיה - כוללת ניווט - עם מסך "7, דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, פתחי מיזוג אויר לספסל האחורי ושש כריות אוויר. גרסה שנייה, "Supreme", מוסיפה הנעה וכניסה לרכב ללא שימוש במפתח, תא כפפות מקורר, בקרת אקלים מפוצלת וטובה, מושב נהג עם כיוון חשמלי - וחשוב מכל, צמיג רזרבי בגודל מלא. תוספות אלה מייקרות אותה ב-2,000 שקלים – שווה בהחלט. בגרסת ה-Supreme תא הכפפות המקורר עובד היטב, וכסא הנהג עם הכיוונים החשמליים כמעט מצויין. הורגש מעט חוסר בתמיכה צידית, אבל הוא ניתן לכיוון לכל גובה ולכל טעם, ויחד עם כרית מתכוונת-חשמלית לגב התחתון המושב נוח מאוד גם בנהיגות ארוכות.
מערכת המולטימדיה החדשה מצויינת – דוברת עברית ומסתדרת עם אנדרואיד ו-iOS. הניהול שלה אינטואיטיבי וממש נוח. למעט חשיפה גדולה מדי לשמש הפוגעת מאוד בנראות המסך בשעות היום, זו אחת מהמערכות היותר טובות שנתקלתי בהן. השליטה מהכפתורים בגלגל ההגה במערכות בקרת השיוט, הקול והדיבור בהחלט נוחה ומדוייקת.
תא המטען נוח, גדול ועם סף הטענה נגיש. סוף סוף יש כפתור פתיחה גם על מכסה התא וגם בשלט הרחוק. אין הבדל גדול בנפח ההטענה בין שני הדגמים למרות שב-Supreme ישנו צמיג רזרבי בגודל מלא.
נוחות נסיעהבידוד הרעשים אינו מהטובים, ורעשי מנוע ורוח בהחלט קיימים. אלו לא מטרידים מאוד, אבל בהחלט לא מדובר באחת מהמכוניות השקטות בקטגוריה. עיקר הרעש ישמע בכבישים בין עירוניים בכלל, ובמהירויות או עומס גבוהים ובאלו הסובלים ממפגעי מע"צ בפרט. גם בעיר מערכת המתלים עסוקה ומשמיעה קולות, אבל לא בצורה מטרידה. חשוב לציין זאת בעיקר ביחס לדגמי יונדאי הישנים שסבלו מרכות יתר.
מנוע ותיבת הילוכיםהמנוע לא שונה ולא התחדש. הוא סביר. הביצועים טובים אך לא עוצרי נשימה, ונראה לעיתים שכמה סוסים ברחו מההמנוע. תיבת ההילוכים רהוטה ומגיבה היטב לתפעול "ידני". צריכת הדלק הפתיעה לטובה עם כ-12.5 ק"מ לליטר במבחן ארוך ומאומץ.
התנהגות כבישההגה רך מידי ואינו מתקשר. זו אינה מכונית לנהיגה דינמית, והיא ממש לא עושה חשק לקחת אותה לכבישים מפותלים. אבל זו בהחלט מכונית שמרגישה בטוחה לנסיעה יום יומית לעבודה וגם עם המשפחה.
סיכוםיונדאי i35 המחודשת מעדכנת את המתכון המוכר במספר נקודות שימושיות, ומשפרת את העיצוב. אמנם, האיכות הדינאמית של הרכב אינה מהטובות בקטגוריה, ונושא זה לא טופל במתיחת הפנים הנוכחית. האבזור כעת הוא מהטובים בקטגוריה, אבל אני מסופק אם נקודה זו מהווה נימוק מכריע להעדפת היונדאי על פני המתחרות.
מצד שני, בשנת 2013 נמכרו מעל 7,000 מכוניות מדגם זה (כרבע ממכירות יונדאי שמכרה הכי הרבה מכוניות בישראל בשנה זו) ועם ההצלחה קשה להתווכח. יונדאי i35 מספקת אבזור מצוין, שהשתפר, ומרווח מהטובים בקטגוריה יחד עם צריכת דלק סבירה. ביתר הנקודות היא נופלת מהמובילות בקטגוריה, בעיקר כאשר מולה מכוניות חדשות לגמרי כדוגמת מאזדה 3 עם השיק, סקודה אוקטביה עם המנוע המשובח וצריכת הדלק המצויינת, או טויוטה קורולה שעושה הכל טוב מאוד. אך באופן מעניין ונדיר יחסית לרכבים קוריאניים שנפוצים בליסינג, יונדאי i35 נהנית משמירת ערך טובה למדי כפי שמגלה מבט מהיר במחירונים ובלוחות. לקונה הפרטי הסעיף הזה חשוב לא פחות מהאחרים, ויתכן וזה העניין שמעניק נקודות זכות רבות ליונדאי i35.
לדגמי יונדאי בישראל -
יונדאי פורסם לראשונה ב- 23.06.14
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות