מבחינה חיצונית אין חידושים מיוחדים אצל מאזדה CX5. העיצוב נאה, דינאמי ואפילו ספורטיבי, מה שהופך את המאזדה לכלי שנראה הרבה פחות מגושם מג'יפונים אחרים. בגרסאות הבכירות מתווספים אלמנטים נאים כמו חישוקי "19 (נחזור אליהם בהמשך), פנסי קסנון וחלון שמש בגג.
שיפור משמעותי שהורגש מיד עם הכניסה לרכב הוא בגוונים הבהירים של רכב המבחן לעומת השחור הקודר של גרסאות הבסיס. הצביעה הבהירה מכניסה אור לחלל הרכב ומעניקה תחושה יוקרתית.
תא הנוסעיםכפי שגילינו כבר במפגשי העבר, תא הנוסעים של ה-CX5 הוא מקום שנעים לשהות בו. המרווח טוב מאוד מלפנים, ושפע של אפשרויות כוונון מקלות על מציאת תנוחת ישיבה. כוונון חשמלי שקיים בגרסה הבכירה משפר עוד יותר את ההתמקמות של הנהג. מאחור המרווח טוב מאוד, אם כי ניתן למצוא בשוק רכבים שיהיו מרווחים יותר - מיצובישי אאוטלנדר למשל, או קיה סורנטו בטווח המחירים הגבוה יותר. תא המטען של המאזדה גדול ושימושי.
תא הנוסעים נראה הרבה יותר אוורירי בגרסה הבהירה / צילומים: דנה גורלנדרשימת האבזור עשירה מאוד כבר בגרסת הבסיס: תוכלו למצוא שם כל מה שצריך ברכב מודרני, כאשר התוספת היחידה הנחוצה בגרסת ה-Luxury היא מצלמת הרוורס השימושית. יתר התוספות בגרסה זו - חישוקים מוגדלים, חלון שמש בגג ותאורה בסך השמש - לא לגמרי נחוצות ביומיום. גרסת ה-Premium שהתייצבה למבחן זמינה רק עם המנוע הגדול, ומוסיפה למפרט עוד כמה פינוקים: פנסי קסנון, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מערכת שמע משודרגת עם 9 רמקולים, מראה נגד סנוור, מושב נהג חשמלי וריפודי עור. בסופו של דבר, כמעט את כל התוספות ניתן להגדיר כמותרות, ואפילו כ"אביזרי שופוני". את כל מה שצריך היום ברכב מודרני, למעט מצלמת הרוורס, תמצאו כבר בגרסה הבסיסית.
נציין גם כי שפע האביזרים והמערכות לא יוצר בלגאן ברכב. התפעול פשוט וקל, ופה אפשר גם להזכיר את איכות החומרים המעולה של המאזדה.
נוחות נסיעהבתוך העיר המאזדה סופגת היטב את השיבושים, אך עם חישוקי ה-"19 היא מרגישה קצת יותר נוקשה. גרסת הבסיס, עם חישוקי "17, הרגישה מעט יותר נוחה. הנוקשות היחסית בעיר מתורגמת ליציבות וריסון מחוץ לעיר, וכשמדובר ברכב גבוה - יש לכך חשיבות רבה. המאזדה מרגישה בכבישים המהירים כמו מכונית נוסעים ולא כמו ג'יפון, ומדובר בהחלט במחמאה.
בידוד הרעשים מצוין בכל אספקט, אך תחת דוושה לחוצה מזמר המנוע בצליל מתכתי צורם מעט.
מנוע ותיבת הילוכיםכשבחנו את מנוע ה-2.0 ליטר, במה שהיה המפגש הראשון שלנו עם טכנולוגיית ה-SkyActiv, התרשמנו לטובה מהפעולה החלקה והנעימה של יחידת ההנעה - אך התאכזבנו מההססנות שלו. מנועים של מאזדה בדרך כלל מרגישים נמרצים ומגיבים בזריזות ללחיצת דוושה, אך במנועי ה- SkyActiv שפגשנו עד היום התחושה הזו קצת התקהתה.
מנוע ה-2.5 ליטר החדש הוא בדיוק מה שה-CX5 היתה צריכה כדי לחזור ל"מאזדאיזם". המנוע הזה לא רק חזק ומהיר יותר מה-2.0 ליטר - והוא בהחלט חזק ומהיר ממנו - אלא גם מרגיש ערני, נמרץ, חי ובועט. אין לו את הסחיבה מסל"ד אפסי שיש למנועי טורבו, וכאן קיים פער לעומת פורד קוגה למשל; אבל הביצועים מעולים בכל קנה מידה, וה-CX5 מרגיש פתאום קל רגליים.
ההבדלים בצריכת הדלק פחות דרמטיים מכפי שהיינו יכולים לצפות: בעוד מנוע ה-2.0 ליטר רשם אצלנו צריכה של 11.5 ק"מ לליטר, גרסת ה-2.5 ליטר (עם 4X4, להזכירכם) שתתה בנזין בקצב סביר של 10.5 ק"מ לליטר.
על תיבת ההילוכים אין צורך להרחיב. מדובר באחת התיבות האוטומטיות המוצלחות ביותר בשוק, עם פעולה חלקה, החלפת הילוכים מהירה ותגובה מיידית לבקשת רגל ימין של הנהג.
התנהגות כבישג'יפונים בדרך כלל לא קונים בשביל ליהנות מנהיגה בכבישי הצפון, אך ה-CX5 מצליח לצמצם את הפערים מרכבים פרטיים גם בהיבטים של התנהגות כביש. הוא יציב ואוחז היטב בכל תנאי הדרך, במיוחד בגרסת ה-4X4, ואפילו מצליח להעלות חיוך על פניו של חובב ההגה כאשר הזנב פוסע בקלילות החוצה.
יכולת שטחהנעה כפולה היא בסיס נדרש ליצירת יכולת שטח טובה, אך לבדה היא לא מסוגלת לקחת את הרכב הרחק מהאספלט. כצפוי, גרסת ה-4X4 משפרת את האחיזה על משטחי עפר, בוץ או קרח - אך מהלך המתלה המוגבל ומרווח הגחון הנמוך מורידים מסדר היום אפשרות של טיול מאתגר.
סיכוםבדקנו פה 3 אפשרויות שדרוג למאזדה CX5: אבזור, מנוע ו-4X4. והמסקנות? מבחינת האבזור אין ספק שהתוספת משמעותית, אך מרבית הפריטים לא באמת נחוצים. האבזור הנדיב של גרסת הבסיס מטיל בספק את כדאיות השדרוג עבור הגרסאות היקרות יותר, והופך אותן לגרסאות "סטייל", עם יותר סגנון מאשר שימושיות. גם נחיצותה של ההנעה הכפולה מוטלת בספק; יכולת שטח גבוהה לא תמצאו כאן, ושיפור באחיזת הכביש נדרש אולי במדינות מושלגות. לא כאן בלבאנט.
אבל המנוע, עם בסך הכל חצי ליטר יותר ממה שהכרנו, מהווה סיבה מוצדקת לשדרוג ה-CX5. הוא מוסיף לג'יפון המעולה של מאזדה מימד מתבקש של זריזות וכוח, מבלי לשלם על כך מחירים גבוהים בצריכת הדלק. לטעמנו, המנוע הזה הופך את מאזדה CX5 לג'יפון שקשה מאוד למצוא בו חסרונות.
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה פורסם לראשונה ב- 12.12.13
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות