אנחנו מדברים על חזרה לטבע, אבל מתענגים על מנעמי החיים המודרניים. מצהירים על הצורך בצמצום אבל עוברים לדירה רחבה יותר. מפטפטים על חשיבות הריצה והדיאטה, אבל יושבים על עוד קרואסון שקדים. כשמדובר במכוניות, ברור לכולם שמכוניות כל העולם חייבות להפסיק עם בעיות העישון והשתייה שלהן, אבל בא לנו להכניס את הכרס למרחב מחייה גדול, מבודד ומדושן.
יצרני המכוניות קצת תקועים באמצע. מצד אחד, הלקוח תמיד צודק, ואם הוא רוצה מרחב - שיקבל מרחב. מצד שני, ממשלות המערב תובעות ודורשות באופן שאינו משתמע לשני פנים שהמכוניות ייעשו חסכוניות יותר ופולטות פחות. התוצאה היא מאמצים הנדסיים בסכומים מרובי אפסים שמובילים אל האלכימיה הבאה: מכוניות גדולות ומרווחות יותר, ששותות פחות דלק ומעשנות פחות עשן.
וכך גדלו המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות (i30, קורולה ושות') כמעט לממדי מכוניות משפחתיות גדולות ("מנהלים") ושלב אחד אחורה - מכוניות הסופר-מיני הקטנות - גדלו לממדי מכוניות משפחתיות קומפקטיות.
בדיוק את העולם הזה יוצרות ארבע המכוניות שהגיעו למבחן הדרכים הזה - ארבע מכוניות סופר מיני שהחלו כולן להימכר כאן רק לאחרונה, והן רוצות לשנות את התחום מהיסוד, עם מרווח ועיצוב, אבזור ותמורה ואפילו עם הרכיב החמקמק הזה שמכונה "אופי", שגורם ללקוחות פוטנציאליים לבקר באולם תצוגה אחד ולוותר על משנהו.
אופל קורסה מגיעה אלינו אחרי סופר-מתיחת פנים, או החלפת חצי-דור. עיצוב החזית התחלף בחדש, נעשו שינויים בחומרים ובאבזור והמתלים כוילו מחדש. יונדאי i20 התחלפה בדור חדש, בעיצוב שמחליף סגנון עגלגל ברבוע ובשידור על תדר של מכונית גדולה. מאזדה 2 ממשיכה את קו הלייפסטייל של דגמי היצרן הנוכחיים, עם עיצוב בולט והבטחה ליכולת דינמית בולטת לא פחות וסקודה מוצעת בשוק עם האופי הענייני והפרקטי ועם הרצון להפגין איכות ואופי מעולם התוכן של היצרן-האב, פולקסווגן.
פגשנו את כל הארבע במרכז וטיפסנו איתן אל הגליל והעמקים בואכה טבריה, חזרנו על קטעי כביש שוב ושוב כדי להתנסות בכל אחת מהארבע באותם תנאים, שבהם ייתקלו הרוכשים הפוטנציאליים שלהם בין קוראינו, והצלחנו לבודד את האיכויות, החסרונות והיתרונות של כל אחת מהן. חזרנו עייפים אך רצוצים, ויודעים קצת יותר כיצד צריכה להיראות מכונית סופר מיני מודרנית.
עיצוב, אבזור וסגנון אופל קורסה החדשה אינה חדשה בדיוק. מדובר בגרסה מעודכנת מאוד של הדור הקודם. ברמת העיצוב ההבדל הבולט ביותר נמצא מלפנים - שם מתקבלת החזית החדשה והמרשימה של אופל, אבל מלבד זאת צריך יכולת אבחנה דקה כדי להבין שאנו מביטים בגרסה המעודכנת ולא בקודמת.
בתוך תא הנוסעים העיצוב הרבה יותר ענייני. יש שאהבו את האופי ה"מיקרוואני" של הקורסה, שמספק תחושת שליטה טובה וכולם הסכימו שישנה כאן תחושת איכות. עם זאת, גילו של העיצוב הפנימי מורגש, למרות איכות טובה של חומרים והרכבה, והאווירה אפרורית ועניינית. רמת האבזור בקורסה כוללת פריטים כמו מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך מפורט וחיבוריות בלוטות' ו-USB למערכת הקול. היינו שמחים למסך מולטימדיה ולחלונות חשמל אחוריים מקוריים.
הנדסת האנוש כאן סובלת מעומס של פרטים - כפתורים ומידע בצגים. עם זאת, תפעול המערכות מגלגל ההגה מצוין וקל מאוד לתפעל מגוון רכיבים תוך כדי נהיגה.
נוחות, שימושיות ומרווח מושבי הנהג והנוסע בקורסה אינם מהמרווחים, התמיכה בגב מצוינת, אבל המסעד קצר. ההגה עבה ונעים לאחיזה ושדה הראייה מצוין. גם במושבים האחוריים רף החלונות נמוך וטוב, אם כי המושבים עצמם נוקשים וספסליים - חיסרון עבור מבוגרים שמעוניינים במושב נוח ותומך, אבל יתרון לחגירה של מושבי בטיחות, שנהנית גם מדלתות גדולות וסביבה נגישה. האבזור מאחור כולל תאים קטנים בדלתות, תאורת קריאה ומחזיקי כוסות נגישים.
רף ההעמסה של תא המטען בקורסה מעט גבוה, אבל המיפתח בו רחב וטוב. הנפח שלו, 285 ליטר, הוא מהקטנים כאן (גדול רק משל המאזדה), אבל מוצעת כאן הפרדה לגובה. מלבד זאת התא אינו מאובזר יותר מדי וסוג החומרים בו מיושן, אם כי למרגלותיו גלגל חלופי בגודל מלא.
קפיצת הדרך המשמעותית ביותר בגרסה החדשה של אופל קורסה נמצאת ברמת הנוחות. מדובר במכונית נוחה במיוחד במונחי עולם המכוניות הקטנות, כנראה הנוחה במבחן. על פסי האטה גדולים ובוטים היא קצת מתרסקת, אמנם, אבל כמעט בכל סיטואציה אחרת נוחות הנסיעה של הקורסה מבריקה. כשהמכונית מלאה רמת הנוחות נפגמת, אבל היא נשארת אחת הנוחות בתחומה, וכך גם בנסיעה בכבישים משובשים במיוחד - היא תרחף מעט בחוסר דיוק על פני הכביש, אבל את הפגמים היא כמעט שלא תעביר לנוסעים. גם רמת הבידוד מרעשים מצוינת.
מנוע, ביצועים והתנהגות כביש מערכת ההנעה של אופל קורסה אינה מציבה אותה בין הטובות בקבוצה - רק היונדאי נופלת ממנה. המנוע אינו חזק, אבל חיוני ואתלטי בשלבי מאמץ, אחרי לחיצה בריאה על דוושת ההאצה. תיבת ההילוכים מודרנית ויעילה, אבל ההילוכים הארוכים שפועלים לצד המנוע החלש אינם מאפשרים ביצועי האצה טובים.
היכולת הדינאמית של הקורסה אינה פונה לחובבי נהיגה, בעיקר בשל הגה ארוך וקל מדי (אופי שמהווה יתרון ברור בנהיגה עירונית), ובשל רכינה מורגשת בנסיעה מהירה. עם זאת, תנודות המרכב צפויות מאוד והמכונית שומרת היטב על אחיזת הדרך. מערכת הבלימה מתחממת מהר ואז הדוושה נעשית ספוגית. צריכת הדלק במבחן: 11.4 ק"מ לליטר
עיצוב, אבזור וסגנון במערכת iCar לא הצלחנו להסכים אם אנחנו אוהבים את עיצובה הבלתי שגרתי של יונדאי i20 או לא. חלק אמרו שהעיצוב אינו בשל ואינו הרמוני, אחרים אהבו את הקו המודרני הרבוע, את תחושת הגודל ואת האופי האלגנטי. עיצוב תא הנוסעים שמרני וסתמי יותר, מודרני אבל גם מעט "פלסטיקי". התחושה בפנים היא של מכונית גדולה מהמקובל בקבוצה הזאת ומשחק הגוונים הבהירים והכהים משפרים זאת. רמת החומרים וההרכבה טובה בדרך כלל, התחושה במושבים זולה.
רמת האבזור ב-i20 מצומצמת, ובעיקר ניכר היעדרה של מערכת מולטימדיה מודרנית, עם חיבוריות בלוטות' ומסך מגע. במהלך קיץ 2015 צפוי המצב להשתפר פלאים עם כניסתה של מערכת מולטימדיה מקומית.
הנדסת האנוש פשוטה ויעילה וניכר שביונדאי מנסים ללכת על סגנון העיצוב האירופי, הענייני והקל להבנה, גם למי שאינו מבין במכמני טכנולוגיית המסכים העדכנית.
נוחות, שימושיות ומרווח המושבים הקדמיים ב-i20 מעט צרים ולא מהנוחים. עם זאת, שדה הראייה ממושב הנהג מצוין - קדימה ולצדדים. המושבים האחוריים גדולים ותומכים היטב, אם כי המבנה הנוקשה שלהם אינו מספק נוחות רבה, וכך גם המרווח המצומצם לברכיים. מקו החלונות הגבוה ילדים לא ייראו היטב מה שקורה בחוץ, ובכך נופלת היונדאי בעיקר מהאופל המיקרוואנית. היושבים מאחור נהנים מתאים סבירים בדלתות ומכיסים בגב המושבים הקדמיים.
משתמשי תא המטען של יונדאי i20 ייהנו ממיפתח רחב מאוד, השני בגודלו בחבורה הזו, אם כי רף ההעמסה גבוה. שיפוע המושבים האחוריים פוגם מעט במבנה שלו. יש בתוכו ווי סופרמרקט ומתקן ייעודי להצמדת בקבוק או מטף כיבוי. למרגלות התא מקום שנראה די לגלגל רזרבי גדול, אם כי בתוכו ממוקם גלגל קטן.
נוחות הנסיעה במכונית הקוריאנית טובה. רמת השיכוך אינה מושלמת, אבל התחושה הכללית היא של מכונית גדולה יחסית, בוגרת ומרוסנת במגוון מצבים. המכונית מרסנת פגמים קטנים - הגם שהמתלים רועדים מעט במהירויות נמוכות - ומרסנת היטב גם את הגדולים. תחת עומס רמת הנוחות נפגמת מעט וה-i20 נעשית קופצנית יותר. הבידוד מרעשים כאן הוא מהטובים בקבוצה.
מנוע, ביצועים והתנהגות כביש המנוע של יונדאי i20 חלש יחסית. אופן הפעולה שלו חלק ונעים מאוד, אבל הוא לא מספק הרבה כוח ואינו ממהר לעלות לאזורים יעילים יותר בפעולה שלו. תיבת ההילוכים מיושנת ולה ארבעה הילוכים בלבד - לא סביבה יעילה לשפר את זרימת הכוח אל הגלגלים כשצריך אותם. התיבה היא הסיבה העיקרית לכך שהיונדאי מרגישה חלשה מהאופל, שמצוידת בתיבה עדיפה. ליתר המכוניות עדיפות גם בתיבה וגם במנוע. בנהיגה המאומצת החסרון בכוח היה ניכר, הן בשל המנוע והן בשל תיבת ההילוכים שלא סייעה לפצות על כך.
התנהגות הכביש של המכונית לא מפנה אותה אל חובבי הנהיגה, אבל בהחלט מכוונת אותה באופן יעיל וטוב לנהגים שמעוניינים להגיע בשלום ממקום למקום. אחיזת הכביש של היונדאי טובה מאוד והיא מספקת אופי מוצק, יציב ובטיחותי. צריכת הדלק במבחן: 12.6 ק"מ לליטר
עיצוב, אבזור וסגנון כמו בתחומים אחרים שבהם ניכרים המכחולים החדשים של מאזדה, גם ה-2 יפהפייה, גם אם הגרסה הקטנה ביותר איננה הווריאציה הכי מוצלחת של קו העיצוב החדש. הקטנה היפנית נראית נפלא באדום, אבל רעננה ומיוחדת גם בכל צבע אחר שהיא מוצעת בו. מיוחדת - לפחות עד שכבישי ישראל יתמלאו בה, דבר שעשוי לקרות לאור הרקורד הפופולרי של דלק מוטורס היבואנים.
בתוך תא הנוסעים זוכים הנהגים לחוויית נהיגה מיוחדת, בדומה לנהגי מאזדה 3 הגדולה ממנה: עיצוב סביבת הנהיגה כולה מזכיר סגנון של גיימינג (משחקי מחשב) - צג מהירות מרכזי גדול ושאר המידע במעין כנפי צד, מסך המגע שמגדיל את תחושת השליטה, חוגת השליטה הייחודית על תכני המסך, הבקרים השונים על ההגה המעוצב, חוגות המזגן הגדולות ופתחי המיזוג העגולים והבולטים. חוויה. מי שלא מתחבר לאופי הייחודי מרגיש כאן קצת קלסטרופובי, אבל גם הוא יסכים שיש כאן אווירה ספורטיבית מיוחדת. איכות החומרים סביב הנהג טובה, גם אם לא מדהימה, ורמת ההרכבה אינה אחידה.
רמת האבזור של המכונית משתפרת והולכת ככל שהגרסה מתייקרת, אבל גם בגרסת הביניים שבה נהגנו, דיינמיק (שעולה כמו המתחרות כאן) הנהגים ייהנו מרשימת אביזרים ארוכה: מערכת מולטימדיה רבת חיבורים שכוללת מסך מגע יפהפה עם התאמה לאפליקציות ייעודיות בטלפון, מצלמת רוורס, מערכת בקרת שיוט, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת סטייה מנתיב ואפילו בלימה אוטונומית למניעת תאונה.
חשיבת ה"גיימינג" של מאזדה 2 מצליחה לשמור על קצב טוב גם בכל הקשור בהנדסת אנוש. הבקרים הגדולים והברורים מבהירים באופן מיידי כיצד מפעילים כל מערכת, גם תוך כדי נהיגה.
נוחות, שימושיות ומרווח המושבים הקדמיים במאזדה 2 די בסיסיים - רמת הנוחות שלהם בינונית והתמיכה אינה מהטובות. אם רוצים ליהנות ממושבים משודרגים באופן מהותי, כדאי לשקול את גרסת ה"פיור ווייט" היקרה, על מושבי העור הלבנים המפוסלים שלה. הגישה למושבים האחוריים במאזדה אינה קלה בשל דלת קטנה ומיפתח צר. המושב האחורי אינו תומך היטב, אבל הוא נוח ושטוח - יעיל לחגירת מושבי בטיחות. מבוגרים ייהנו ממרווח ראש טוב, אם כי המרווח לברכיים מצומצם מאוד. המאזדה היא המכונית הצפופה במבחן, ובפער ניכר.
רף ההעמסה של תא המטען במאזדה 2 מאוד גבוה והמיפתח בו צר. בתוכו אין ווים לתליית שקיות סופרמרקט ולמרגלותיו גלגל רזרבי קטן. נפחו עומד על 280 ליטר. לטובתו של הבגאז' במאזדה - מושבים אחוריים מתפצלים שמקלים העמסה של פריטים גדולים במקביל להסעת נוסע במושבים האחוריים.
מאזדה 2 אינה בולטת לטובה בתחום הנוחות. המתלים כאן קשים יחסית ומהלך הפעולה הקצר שלהם אינו מאפשר ריכוך וריסון מלאים של הפגמים בכביש. עם זאת, המתלים מצליחים לעקוב היטב אחר תוואי הדרך ואין לה נטייה להתרסק. האופי הזה אינו מתאים למי שמחפש רמת נוחות טובה, אבל כן למי שיחפש להבין טוב יותר את הכביש. לצד האופי המטלטל משהו מצטרף בידוד לא מוצלח מרעשים - המזגן רועש וניכרים גם רעשי דרך.
מנוע, ביצועים והתנהגות כביש אין שום ספק שמאזדה 2 היא אחת ממכוניות הסופר מיני המהנות יותר לנהיגה שאפשר כיום לרכוש, ולבטח המכונית המהנה במבחן הזה. כוח המנוע שלה אינו יוצא דופן, בעיקר בסל"ד נמוך, עירוני, אם כי אופי הפעולה שלו חלק והרמוני, הכוח גדל משמעותית עם גבור המאמץ, וביחד עם תגובת דוושה "מאזדאית" טיפוסית, כלומר - מיידית, מתקבל מנוע שמשתף פעולה עם מי שמחפש כוח. תיבת ההילוכים בת ששת ההילוכים מצוינת. העברות ההילוכים מהירות וחלקות והמערכת כולה מגויסת להעברת כוח כשהנהג רוצה בכך.
למערכת הכוח מצטרפות שלדה והגה שמאפשרות הנאה רבה מהנהיגה. מצד אחד, ההגה לא מספק מספיק תחושה ממה שקורה למטה, אבל יש לו משקל נהדר, כבד בדיוק במידה. הוא חד, מהיר ומדויק וכיף להנהיג את המכונית דרכו. לצד זאת המכונית מגיבה בקלילות לפעולות הנהיגה, המכונית יכולה להיכנס די בקלות לאיבוד אחיזה מלפנים או מאחור, וקל להחזיר אותה לנתיב באופן מיידי. הסגנון הזה מתאים מאוד לחובבי נהיגה, אבל נהגים מהוגנים יותר (...) עשויים להעדיף מכונית שמשדרת בטחון רב יותר - למשל את הפאביה. צריכת הדלק במבחן: 12.8 ק"מ לליטר
עיצוב, אבזור וסגנון "מסעיר", "מלהיב" - אלו לא מלים שנמצאות בלקסיקון העיצוב של סקודה פאביה. העיצוב שלה יותר שמרני, מינימליסטי וענייני, גם מודרני מאוד. יש מי שלא אהב את הקובייתיות הפשוטה, בטח ביחס למאזדה הסקסית, ויש מי שהתייחס אליה כשלמה והרמונית עם התפישה היעילה של הפאביה בפרט וסקודה בכלל.
תא הנוסעים לא מאוד שגרתי. מחד נשמר הקו הרבוע ותשדורת ה"עיצבנו כאן הכל באופן הפונקציונלי והנכון ביותר לשימוש", מאידך יריעת המתכת הלבנה במרכז ועיצוב המושבים הצבעוני שוברים שגרה והתא משדר תחושה טובה של איכות, בין היתר כיוון שאיכות החומרים וההרכבה בו טובות.
רמת האבזור של סקודה פאביה נאה. רמת האבזור הבינונית, אמבישן, שהופיעה למבחן, כוללת מערכת לבלימה אוטונומית במצב חירום, מערכת מולטימדיה מקושרת היטב, בקרת שיוט, ריפודי עור לידית ההילוכים ולהגה, פנסי ערפל וגם מערכת עצור וסע (היחידה במבחן) שפועלת היטב. הנהג והנוסע נהנים ממגוון תאי אחסון, בין היתר - מגרה מתחת למושב, תא ייעודי למשקפי שמש בתקרה ורשת קטנה ויעילה בדופן מושב הנוסע.
למרות עושר האביזרים, אופי התכנון הפרקטי עושה את התא קל מאוד לשימוש ולהפעלה. הסגנון ה"פולקסוואגני" של לוח המחוונים אינו מרהיב עין, אבל הוא יעיל מאוד להצגת מידע מהירה ולהתמצאות בקבינה.
נוחות, שימושיות ומרווח המרווח לנהג ולנוסע מצוינים בסקודה פאביה, למרות שאין כאן תחושה של מכונית גדולה - הפאביה היא הקצרה ביותר בחבורה. המושבים מלפנים די טובים ושדה הראייה הנשקף מהם מצוין, קדימה ולצדדים. מאחור - קצת פחות טוב. המושבים האחוריים מספקים מרווח טוב לראשיהם של שני מבוגרים. הברכיים שלהם לא ייהנו ממרחב גדול במיוחד, ובסיס הגלגלים (המרחק בין צירי הגלגליים, הקדמי והאחורי) הקצר מורגש כאן. שלושה מבוגרים לא ייכנסו מאחור, וגם שלושה ילדים עשויים להצטופף, הן בשל המושב הצר והן בשל תעלת ההינע הבולטת שתפריע לרגלי האמצעי. היושבים מאחור ייהנו מרמת אבזור גבוהה מאוד - תאורת קריאה, ידיות בגג, כיסים בגב המושבים ותא אחסון בדלתות.
תא המטען בפאביה גדול יחסית, עם נפח העמסה של 305 ליטר. מלבד הנפח, שהוא הגדול ביותר במבחן, המיפתח שלו רחב מאוד ורף ההעמסה נמוך כך שהגישה אליו מצוינת, וכל זאת מבלי לוותר על גלגל חלופי בגודל מלא. בגרסאות האבזור הגבוהות משולבים בבגאז' תאים קטנים ויעילים והמושב האחורי מתפצל. יש כאן מתלים ווי סופרמרקט, טבעות עיגון ורשת יעילה לשמירה על רכיבים תוך כדי תנועה. לסגירת דלת תא המטען מוצעת ידית קטנה ושימושית.
בסביבה העירונית סקודה פאביה היא מכונית נוחה מאוד - זאת כל עוד לא מגיעים במהירות לפסי האטה משמעותיים, אז יש לה נטייה לאבד את זה ולהתרסק. תחת עומס, עם ארבעה מבוגרים במכונית, רמת הנוחות משתפרת מאוד, וכך גם ביציאה מהעיר. מחוץ לעיר נשמעים מעט מאוד רעשי דרך ורוח, אם כי ישנו רעש בולט של תהודה בתוך המרכב. ריסון המהמורות במהירויות גבוהות מעולה ואפשר לומר שזו מכונית נוחה מאוד.
מנוע, ביצועים והתנהגות כביש היכולת הדינמית של סקודה פאביה מצליחה לגשר היטב בין אתלטיות אקטיבית לחובבי נהיגה ובין בטיחות ושלווה ליתר. זוהי המכונית היחידה במבחן עם מנוע קטן מוגדש טורבו, ובהתאם הוא מציע יכולת מכובדת: ההספק, 110 כ"ס, הוא מהגבוהים כאן אבל הנתון אינו מגלה את כל התמונה. זמינות הכוח כאן מצוינת כך שאפשר לקבל את הכוח בתנאים יומיומיים יותר ומאומצים פחות. תיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית, כפולת מצמד (DSG), מפגינה התקדמות נאה על הדורות הקודמים של התיבה והיא בשלה הרבה יותר. בתנאי חניה וזינוקים בעלייה ההעברות עדיין אינן חלקות לחלוטין, אבל תוך כדי תנועה התיבה הזו מגיבה היטב לרצונות הנהג ומשלימה באופן משובח את היכולת הגבוהה של המנוע.
בעיקולים הפאביה מעט מנותקת מהנהג ולא מעבירה הרבה מידע על הקורות למטה, מלבד זאת מדובר במכונית עם שלדה מצוינת ששומרת היטב על המסלול שלה, מגיבה היטב לדרישות הנהג וטוב מכך - מגיבה בנחישות מרשימה לתמרוני חירום - בלימות מיידיות ושינויי כיוון פתאומיים. הפאביה היא מקום טוב מאוד להיות בו בשעת חירום, אפילו שהיא קצת פחות מהנה מהמאזדה התזזיתית. צריכת הדלק במבחן: 13.9 ק"מ לליטר.
צפייה בתוכן מבחן השוואתי: מכוניות סופר מיני
סיכום
עיצוב, אבזור וסגנון קשה להתחרות באופי ובסגנון השופעים של מאזדה 2. העיצוב החיצוני שלה שובה לב והפנימי - מעניק חוויית שימוש יוצאת דופן. הסקודה מציעה גישה הרבה יותר פרקטית ועניינית, אבל הולכת עם זה עד הסוף ומוסיפה לחבילה רמת אבזור מצוינת. ליונדאי תחושת מרחב ועיצוב ייחודי אבל רמת אבזור חלקית. בתוך מספר שבועות היא תצויד במערכת מולטימדיה עדכנית ועשירה, ואז הדירוג שלה בסעיף העיצוב, האבזור והסגנון יעפיל ל-4 כוכבים. האופל מסמנת V על עיצוב עדכני באמצעות שדרוג חיצוני לעיצוב הדור היוצא.
*תעלה ל-4 עם מערכת המולטימדיה
נוחות, שימושיות ומרווח את סקודה עניינה מטרה אחת ברורה: להציע חבילה שלמה של מכונית יעילה ושימושית. עם תא המטען המופתי, פתרונות האחסון ורמת הנוחות הגבוהה - היא בהחלט מצליחה להיות שם. האופל בולטת לטובה בתחום נוחות הנסיעה. נוסעי היונדאי ייהנו מתא מטען יעיל ומנוחות נסיעה טובה, אבל ממרווח לא אחיד ובעניין המאזדה - נראה ששימושיות ונוחות לא היו בראש מעייני המהנדסים שלה.
מנוע, ביצועים והתנהגות מנוע הטורבו-בנזין, TSI, ביחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית רובוטית כפולת מצמדים, DSG, משלבים בסקודה ידיים עם יכולת התנהגות בטוחה וטובה ועל כן ביצועיה בתחומים הדינאמיים נכונים מאוד לקבוצה. המאזדה לא תהיה מושלמת למי שמחפש אופי רגוע, אבל חובבי נהיגה יתענגו על היכולות שלה. מנוע האופל אינו מרשים, והיא גם אינה חווייתית, אבל הגיר טוב וההתנהגות בטוחה. היינו שמחים למערכת כוח טובה יותר ביונדאי, וגם לאופי בין העיקולים. לטובתה תוזכר התחושה היציבה והבטוחה שלה בתנועה.
אבל למה לא בחנו את הפולו שהיא סמל האיכות בקטגוריה ומתחילה ב100000 שח לדגם אוטומטי?
הפאביה בהחלטה רכב מעולה וזוכה לשבחים וגם מועמד לרכב השנה 2015
התמחור מעט גבוה
תסתכלו על הבטיחות של המאזדה,
אני מעדיף שיהיה לי פחות נוח אבל ארגיש בטוח!
יש לה את כל האבזור האפרי מבחינת נוחות ובטיחות, מערכות שנמצאות כרגע רק ברכבי פאר, ממש שווה!
מומנט מעל 20 ב 1500 סל"ד!! קולטים? לא רואה את העגלות למעלה אפילו במראה טלסקופית!!! 110 כ"ס על 1100 ק"ג...תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים בפחות מ 100 אלף ש"ח.
תראה מכוניות עם גיר ידני באבזור מבזה!
בכול מדינה אחרת אתה רואה את הסקודה בגרסתה הבחירה STYLE , גם עם גיר ידני.
חס וחלילה שיתנו לנו ליהנות משני העולמות.