דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי אאוטלנדר דיזל - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


מיצובישי אאוטלנדר החדש הגיע לישראל לפני כחצי שנה, וכבר נבחן אצלנו בגרסת הבנזין הפופולארית. הדגם הנבחן הפעם הוא בגרסה המצויידת ביותר של האאוטלנדר - Limited, עם מנוע דיזל והנעה כפולה (4X4). גרסה זו, המגיעה בתוצרת 7 מושבים בלבד, נמצאת כמעט בקטגוריה משל עצמה. ג'יפון 4X4 דיזל עם 7 מקומות הוא חיה נדירה בשוק. בסביבה הקרובה נמצאים קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה ושברולט קפטיבה - אך הם יקרים וגדולים יותר מהאאוטלנדר. מלעלה נמצאים הג'יפים הגדולים בעלי 7 מקומות, אבל אלו מצוידים ביכולת שטח אמיתית ובתג מחיר יקר ב- 100,000 ש"ח ומעלה. הגרסאות נטולות ההנעה כפולה של האאוטלנדר מגיעות ברמות אבזור שונות ואף עם גיר רגיל ובמחירים המתחילים בפחות מ-150,000 שקל. יצאנו לבדוק אם ההפרש במחיר מוצדק לאור ההנעה הכפולה והאבזור המפנק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי אאוטלנדר


מיצובישי אאוטלנדר, טורבו-דיזל 2.2 ליטר, 150 כ"ס, 224,900 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע

מחיר רכישה גבוה

תצרוכת דלק

יכולת שטח נמוכה

אבזור

תא מטען זעיר כאשר 7 מושבים בשימוש




מיצובישי אאוטלנדר. סולידי אך נאה / צילומים: רונן טופלברג

עיצוב וסגנון

העיצוב החיצוני זהה לגרסאות המאובזרות יותר של האאוטלנדר. אני אהבתי. הרכב נראה מהודר. חישוקי הסגסוגת הקלה הגדולים (18") יחד עם החזית שעברה עידון עיצובי ביחס לדור הקודם, משווים לרכב הדי-מגודל חזות קלילה ומכובדת כאחד. העיצוב הפנימי מוכר למדי לכל מי שנהג בדגמי מיצובישי מהדור האחרון, אך ברמת הגימור הזו הוא איכותי יותר מהגרסאות הפשוטות ומאוד נעים.
בסך הכל העיצוב הרמוני הן בחוץ והן בפנים, לא צעקני ומשדר בבירור יוקרה שקטה. חבל רק שהצבע השחור, על גווניו השונים, שולט במשטחים העצומים שמול עיני הנהג.

תא הנוסעים

איכות החומרים טובה מאוד. במהלך המבחן שכלל גם קטעי נסיעה בדרכים לא סלולות, ברמות קושי מגוונות, לא נשמעו כל קרקושים. המשטחים שמול הנהג ומסביבו איכותיים, רכים ונעימים. כאשר יורדים מתחת לקו המושבים הפלסטיקה פשוטה יותר אך עדין איכותית. רמת ההרכבה למופת.

בגרסה זו תמצאו חיישני גשם, חיישני תאורה, הנעה ללא מפתח ורשימת ציוד ארוכה וכמעט מלאה לגמרי. מערכת מולטימדיה עם רמקולים רבים וטובים, מאובזרת לעייפה: מצלמת רוורס מקורית צבעונית ויעילה, חיבור בלוטות' לטלפון נייד או כל אביזר אחר, חיבור מובנה ל-iPod ודומיו, הפעלה קולית (מעט מייגעת) של כל מגוון האפשרויות של המערכת ומרבית האפשרויות ניתנות לשליטה גם מגלגל ההגה. תפעול המערכת, ביחס למערכות דומות, נוח מאוד ולא דורש יום לימודים ארוך להסתגלות.


תא הנוסעים מאובזר היטב בגרסת הדיזל / תמונת יצרן

מיקום המתגים השונים, לרבות הידיות לשינוי ההילוכים ובקרת השיוט המתוחכמת, ברור ואינטואיטיבי. חבל שהכפתור השולט על מחשב הדרך (הלא מאוד מפורט) נמצא במקום שאינו נגיש בקלות.
הרכב משופע במערכות בטיחות: 7 כריות אויר, בקרת יציבות, מערכת יעילה וקצת מעצבנת להתרעה על סטיה מנתיב (הניתנת לניתוק אך נדלקת בכל הנעה מחדש של הרכב), מערכת איפחות (כך בקטלוג) התנגשות חזיתית ועוד. עם שלל המערכות האאוטלנדר מזהה קרבה מסוכנת לרכב מלפנים ומאיט את עצמו על פי הצורך, גם במצב של בקרת שיוט. חכם, חשוב ובטוח.

מושבי העור באיכות טובה. מושב הנהג נוח, תומך ומתכוונן מצויין חשמלית. המושבים האמצעיים נוחים מאוד לשני מבוגרים, אך גם שלושה לא יסבלו. כל-כך נוח שבשביל קק"ל לא מהודק במיוחד, נרדמו שלושת הבנות שישבו שם. המושב האמצעי ניתן להסטה קדימה ואחורה לטובת מקום ליושבי השורה השלישית. ראוי לציין שאף שהמקום בשורה זו מצומצם, כמקובל, הרי שתנוחת הישיבה גבוה יחסית ועם הסטת השורה השניה בני-עשרה מגודלים למדי שישבו שם שעות ארוכות לא התלוננו. יוצא דופן לטובה ברכבים מסוג זה.

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה טובה בהרבה מדגם הבנזין. הרכב עובר בשקט ובבטחה שיבושים קטנים וגדולים, לרבות פסי האטה. גם בדרכם בין עירוניות הרכב מפתיע מאוד כשהוא גומע בשקט ובמהירות רבה שיבושים מכל הסוגים ואף שש לתקוף פניות קשות ללא דרמות מיותרות.

גם בשבילי קק"ל הג'יפון שקט ומצליח לשכך מהמורות בצורה טובה. עם זאת, מהלך המתלים המוגבל גורם לחבטות במקרה של בורות או מהמורות גדולים. בסך הכל הרכב רך, במובן החיובי. בידוד הרעשים מכל הסוגים מצויין ואפילו מנוע הדיזל אינו מייצר רעש טורדני, גם תחת עומס רב. משהו בגרסה זו, על בידוד הרעשים המשופר וכנראה בזכות המנוע המעט כבד יותר, מייצר חווית נהיגה ברמה של מכוניות פרטיות יקרות בהרבה.



מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הדיזל בנפח של 2,268 סמ"ק מייצר 150 כ"ס (כמו בגרסת הבנזין, המגיע לשיאו כבר ב-3,500 סל"ד), אך בזכות מומנט בשרני (36.7) המגיע לשיאו כבר ב-1,500 סל"ד, זמינות הכח מצויינת. המנוע שקט ומשנע את הרכב הלא קטן ברהיטות ובמהירות. התאוצה ל-100 קמ"ש לוקחת 11.7 שניות. בתחום האצות הביניים התחושה חזקה ומרשימה. תיבת ההילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים. מתפקדת בצורה מצויינת בכל תנאי הדרך. חבל שלא משולבת מערכת נפרדת לבקרת ירידה במדרון, אך תפעול ההילוכים הידני בידיות שמאחורי ההגה מפצה על כך במידה מסויימת.

צריכת דלק הפתיעה לטובה. בשיוט נינוח ניתן להגיע ל-14 ק"מ מרשימים לכל ליטר ובממוצע של שבילים, מעט שטח טכני ונסיעה נמרצת בדרכים הרריות צרך הרכב המגודל כ-11 ק"מ לכל ליטר מן הנוזל היקר. חסכוני במיוחד.

התנהגות כביש

אחיזת הכביש בגרסה זו טובה מאוד. ההנעה הכפולה ניתנת לשליטה חשמלית בין 3 מצבים, אך ניכר כי מערכות הבקרה יודעות לחלק את העומס כיאות ולאפשר אחיזה יוצאת דופן גם בכבישים מפותלים ולשלוט היטב על הנטיה הקלה להיגוי יתר. ההגה החשמלי, מצופה העור, מעט רך אך מדוייק ונותן תחושת שליטה ובטחון. רדיוס הסיבוב סביר ביחס לגודל הרכב.
בזכות ההנעה הכפולה ושלל מערכות הבטיחות כמעט ולא ניתן, אפילו בנהיגה אגרסיבית למדי, להביא את הג'יפון המהודר למגבלות האחיזה.

יכולת שטח

זה לא ג'יפ. בשבילים מהודקים הוא אמנם מהיר ומתגמל, אבל העדר הילוך כח, מרווח הגחון המצומצם (19 ס"מ), זוויות גישה ונטישה מוגבלות (22.50) וחצאיות הפלסטיק היקרות – אינם מאפשרים מעברים בשטח טכני מורכב. למרות זאת, עקב מערכות הבקרה והמומנט העצום הג'יפון יעלה בקלות בכל שטח שאינו עתיר סלעים או בורות. בהחלט שותף ראוי לירידה מהכביש, כל זמן שזוכרים את המגבלות הללו. האאוטלנדר עושה את מה שהוא כן יכול בנינוחות מרשימה.



העמסה

כאשר כל 7 המושבים בשימוש נותר שטח הטענה סימלי למדי. אבל עם קיפול המושבים האחוריים נוצר משטח מרשים ויעיל של 913 ליטר (עד גובה המושבים). פתיחת הדלת האחורית חשמלית (גם מהשלט וגם ומתוך הרכב) נוחה ויחד עם סף הטענה נמוך למדי ומכסה תא מטען נגלל ובעל מסתור מובנה ומבורך בתחתית התא – ההעמסה מצויינת. קיפול המושבים, כמו גם המעבר לשורה השלישית מעידים על הנסיון העצום שיש למיצובישי ברכבים מגודלים. עובד היטב.

סיכום

מיצובישי אאוטלנדר בגרסת הדיזל עלה על הצפיות שהיו לנו. הוא חזק, חסכוני, מעוצב, מאובזר היטב, בעל שלל מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות אך די יקר. קשה להשוות אותו עם מתחרים, משום שבמידה מסויימת הוא נמצא בסגמנט משל עצמו. השאלה אם החבילה הכוללת מהווה תמורה טובה למחיר אינה פשוטה. בכ-50,000 ₪ פחות ניתן לקנות את גרסת הבנזין ללא הנעה כפולה עם 7 מקומות והרבה פחות אבזור ונוכחות. עם זאת, למי שיכול לשלם ומעוניין ברכב מרווח מאוד, מאובזר מאוד, בטוח מאוד ודי מרשים, כאשר כבונוס מקבלים גם יכולת שטח קלה, הרי שמדובר בקנייה מצויינת. המנכ"ל הצעיר, עם משפחה גדולה או עם תחביב של רכיבה על אופניים, למשל, בהחלט יוכל לשקול את האאוטלנדר דיזל בתור אופציה מעניינת.



לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

פורסם לראשונה ב- 13.10.13

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה