בניגוד למקבילו האירופי, הלקוח הישראלי האמיד לא מסוגל לדמיין את מכונית הסאלון שלו בתצורת סטיישן. דגמים כמו
אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס דווקא זוכים להצלחה לא רעה באירופה בתצורת המרכב השימושית, אבל אצלנו היבואנים אפילו לא מעזים להציע אותם. מה שלא עבד בעבר בקטגוריות זולות יותר (נסו לאתר כאן את הבודדות שנמכרו מבין ב.מ.וו סדרה 3 סטיישן או אפילו אופל אינסיגניה סטיישן), ודאי לא יעבוד כאן במכוניות שעולות חצי מיליון שקל ואמורות להעניק לבעליהן תדמית של שר בממשלה, לכל הפחות.
אבל אם תרצו לבחור בגרסת הביצועים של אודי A6 - להלן
אודי RS6 - לא תוכלו להיצמד לתצורת הסדאן המסורתית. תוכלו אמנם לרכוש במקומה את ה-RS7, קופה עם 4 דלתות המבוססת על אותה פלטפורמה, אבל את הגרסה הספורטיבית של משפחת ה-6 מצמידה
אודי אך ורק לתצורת הסטיישן, אוואנט בשפתה של היצרנית.
ה-RS6 אוואנט, המשלבת חזות תמימה של עקרת בית עם אופי של מתנקשת, היא אחת הדרכים הטובות ביותר שיכולנו לבחור בהן במטרה להגיע ממינכן אל אתרי הסקי שבאלפים האוסטריים, תוואי דרך המשלב אוטובאנים משוחררים מהגבלת מהירות מחד ופיסות אספלט צרות על פי תהום ועם שאריות שלג וקרח מאידך.
עיצוב וסגנון
98% מהאוכלוסייה לא יעיפו מבט שני בה, עבורם זו אודי סטיישן של הרו"ח או העו"ד האפרוריים, אבל עבור מיעוט מביני העניין היא מעוררת המון מבטי הערכה. בעיקר כי היא נראית אגרסיבית ושרירית יותר מקודמותיה בשושלת, עם פתחי אוורור גדולים יותר מלפנים, צמד מפלטים אובליים מאחור (סימן ההיכר של דגמי RS) ובפרופיל בתי גלגלים מורחבים על מנת להכיל חישוקי ענק ("21 כציוד תקני, "22 כאופציה).
גם סביבת הנהג דומה (מדי) למכונית הסאלון הרגילה. יש מושבים שונים עם תמיכה משופרת, יש גלגל הגה שטוח בחלקו התחתון ויש תצוגת נתוני אקשן בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) אבל השאר דומה מדי.
אבזור ותפעול
אבל הדמיון לאחות השמרנית הוא לא רע, כי מערכת ההפעלה של היצרנית דרך צמד מסכי מגע - עליון ("10.1) האחראי על מערכת בידור-ניווט, תחתון ("8.6) הפוקד על מיזוג, בידור ונוחות - פשוטה וקלה. מצד שני, היינו מברכים על קצת יותר אווירת אקשן. למשל חוגת מצבי נהיגה על ההגה כמו בפורשה או במרצדס במקום מתג RS הצנוע או מנופי שליטה ידנית בהילוכים גדולים יותר.
רשימת האבזור ראויה אבל לא יוצאת דופן. היא כוללת מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, ריפודי עור, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית, תאורת מטריקס לד וחלון שמש גדול. מערכות הבטיחות הן המוכרות של היצרנית: בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
שימושיות ומרווח
גם השימושיות היא בדיוק כמו ב-A6 אוונט, עם מרחב מחיה טוב במושב האחורי שיאפשר לארבעה מבוגרים עם מידות גדולות מהממוצע להתרווח בנוחות ומספיק מקום בתא המטען (565 ליטר) כדי להכיל את המזוודות שלהם לסופ"ש באלפים. לא באמת צריך להרחיב יותר מזה, נכון?
נוחות נסיעה
ה-RS6 מצוידת במתלי אוויר נוקשים ב-50% בהשוואה ל-A6 רגילה, המסייעים להנמכת המרכב (ב-2 ס"מ במצב הרגיל, או בסנטימטר נוסף במהירות גבוהה מ-120 קמ"ש) עם גיאומטריה שונה ומפסקי סרנים מורחבים משמעותית (3.8 ס"מ מלפנים, 3.3 ס"מ מאחור). למרות הכיול הנוקשה יותר והצמיגים הרחבים ונמוכי החתך (285/30) נוחות הנסיעה מצוינת, כזו שגורמת לכם לשכוח שאתם נוסעים במכונית עם יכולת תאוצה, בלימה ופניה של מכונית מרוץ כמעט. גם בידוד רעשי רוח ודרך טוב למדי.
מנוע וביצועים
המנוע הוא אותו V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים מה-RS6 היוצאת המפיק 600 כ"ס (40 כ"ס יותר) בשידוך לאותה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. בקרת שיגור מסייעת לקיצוץ 0.3 שניות בנתון הזינוק ל-100 קמ"ש, וכן, אנחנו יודעים שבעידן חשמליות 3.6 שניות מהמקום למהירות תלת ספרתית הוא כבר לא נתון שמרשים אף אחד. אבל 305 קמ"ש מרביים הם מחוץ להישג ידה של כל טסלה שמסתובבת כיום על הכביש. גם הצליל שהוא מפיק דרמטי יותר מבעבר, ותודה לסעפת פליטה אקטיבית חדשה.
תיבת ההילוכים נעימה וחלקה בנסיעה רגילה, אבל ניתן היה לחדד את תגובותיה ולהפוך אותה למהירה ומדויקת בעומס גבוה. עוד נציין כי יש מערכת היברידית קלה (48v) המאפשרת דימום המנוע בעזיבת דוושת התאוצה והקדמת פעולת מערכת עצור סע ומערכת ניתוק אספקת הדלק לארבע בוכנות בעומס נמוך. אלו אמורים לדברי היצרנית לחסוך עד כ-8 ליטר בנזין לכל 1,000 ק"מ. שויין.
התנהגות כביש
ממערכת ההנעה הכפולה קבועה היא המוכרת של אודי, עם יחס קבוע של 60-40 לפנים-אחור ואפשרות להעברה של עד 70% כוח לפנים או 85% לאחור. רכב המבחן צויד בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (שמשום מה אינו חלק מהמפרט התקני אצלנו) ועדיין העברת הכוח לפנים-אחור מיועדת בעיקר להורדה יעילה של הכוח לאספלט ולשיגור המכונית ביציאה מהפנייה, פחות כדי לשחרר החלקת אחוריים עם תימרות עשן, כמו שמיטיבות לעשות המתחרות ממינכן ושטוטגרט.
עוד פיצ'ר במכונית המבחן שאינו ציוד תקני וששווה שתסמנו עליו וי (ב-29 אלף שקל הכוללת גם את הדיפרנציאל האחורי) הוא היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, הפונים הפוך לקדמיים (עד 5 מעלות) במהירות נמוכה ולכן מסייעים לשיפור רדיוס הסיבוב (בכמטר) ונכונות הכניסה של החרטום לצלול את שיא הפניה. במהירות גבוה הם פונים במקביל לקדמיים (עד 2 מעלות) ומסייעים לשיפור היציבות הכיוונית, בעיקר כשאתם נדרשים לעבור נתיב צפונית ל-200 קמ"ש.
מבחינת יכולת ה-RS6 מרגישה הרבה יותר חדה ומושחזת מקודמותיה בשושלת. מדויקת יותר על המגבלות, מתקשרת יותר עם הנהג, וגם מהנה יותר. ועם זאת היא עדיין שומרת על האופי היעיל של טיל שיוט מונחה, מדויק ויעיל, כזה שמאפשר גם למי שלא ממש עמוס בניסיון ובעל יכולת של נהג מרוצים לצלוח כל כביש מאתגר, בכל מזג אוויר במהירות שיא.
את הבלמים הקרמיים (440 מ"מ מלפנים, 370 מ"מ מאחור) שהותקנו ברכב המבחן (91 אלף שקל) לא בטוח שצריך, למרות שיכולת חיתוך מהירות בקצב האטה של F18 אחרי שנתפס בכבל עצירה על נושאת מטוסים סופר מרשימה והם גם מחסלים לא פחות מ-34 ק"ג של משקל לא מוקפץ.
סיכום
לו היה לנו תקציב בלתי מוגבל, אבל אפשרות להשכיב אותו רק על מכונית אחת, סביר להניח שאודי RS6 תהיה בראש הרשימה. שכן אין עוד מכונית שמשלבת מגוון גדול כל כך של יכולות, החל בשימושיות משפחתית משובחת עם ביצועים ויכולות דינמיות שמסוגלות להשפיל נהגי מכוניות על אקזוטיות, בעיקר על אספלט שאינו בסלילה משולמת או רטוב/מושלג. עכשיו מה שחסר הוא לשכנע את מנהל הבנק.
פורסם לראשונה ב- 03.01.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות