ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, היא רק בת שמונה, ממש תינוקת. בטח כשמשווים אותה לשלוש הגדולות מגרמניה, וגם כשמציבים אותה מול לקסוס, אינפיניטי ואקורה - חטיבות היוקרה של טויוטה, ניסאן והונדה, בהתאמה. היא משווקת פה כשנתיים, שבמהלכן ביססה את מעמדה עם סוללת דגמים מרשימה, מודרנית וחשמלית בחלקה.
אנחנו עם ה-G90, דור שני לספינת הדגל של המותג, מכונית שמציגה את מיטב הטכנולוגיה שהיצרנית יכולה למכור למי שיש כסף, והרבה ממנו. כדי להתמודד מול צמרת התעשייה הגרמנית דרושים המון ידע, השקעה וניסיון, והקרב של ג'נסיס מתחיל מהמראה החיצוני.
כמו קופה גדולה
תשכחו מיונדאי או מג'נסיס של פעם. שני המותגים עברו מהפכה בשנים האחרונות, ובהתאם העיצוב הוא מנקודות החוזקה של ה-G90. בזמן שמרצדס S קלאס ואודי A8 הפכו לצפויות, לקסוס LS הופכת למגושמת וב.מ.וו סדרה 7 למוחצנת, הקוריאנית דינמית ונאה מאוד. עם מוטיבים חוזרים כצמד פסי תאורה כיחידה שלמה בכל פינה, סבכה ענקית וצללית נקייה עם ידיות פתיחה נשלפות. התוצאה מזכירה מכונית קופה גדולה ומרשימה. אפילו הש"ג בכניסה לבורג' אל-ערב בדובאי, שרואה מדי יום יותר מכוניות יוקרה מאלו שתספרו במהלך חיים שלמים, סובב את הראש בהערכה.
בסביבת הנהג תקבלו צמד מסכי "12.3 כלוח מחוונים דיגיטלי (עם הצגת מצלמת חזית בנוסף למצלמות הצד באיתות) ומסך מגע, וגם עם מתגים ייעודיים שמקלים על תפעול התפריטים ובקרת האקלים. לצערנו הם התעקשו כאן על צמד חוגות מגושמות לבחירת ההילוך והשליטה במערכות. השפע הטכנולוגי הזה עטוף במגוון חומרים איכותיים נאים לעין ונעימים למגע. החל מדיפוני עור דו גוניים עם עץ, ריפוד אלקנטרה לגג ועד שטיחי רצפה שלא היו מביישים סלון בשכונת יוקרה. היכן שהעין פחות רואה יש גם פלסטיק מייד-אין-יונדאי, וחבל.
סלון במושב האחורי
למושב הנהג, בהתאם למקובל בסטרטוספרה המוטורית, יש שפע אפשרויות כיוון, תמיכה, קירור, חימום ועיסוי. וזה עוד כלום לעומת המושב האחורי ימני, משכנו של נשיא החברה המפונק, המציע תנאי שירות שעולים על אלה שבגרמניות. כולל אפשרות השכבת המסעד, שליפת ההדום והסטת המושב הקדמי לפנים כדי לייצר שדה ראייה מצוין ונוחות של סלון אמיתי. ליושב שם לא יהיה משעמם עם מתגים ומסך מגע ("8) לשליטה במערכות הבידור-נוחות, להקרין על צמד מסכי "10.2 בגב המושבים הקדמיים סרט, או לסדר לעצמו את הגבות בעזרת צמד מראות ייעודיות שמתקפלות מהתקרה.
בהשוואה ל-G90 היוצאת - שגם היא לא הייתה קטנה - החדשה גדולה יותר. עוד 7 ס"מ לאורך (527.5 ס"מ), עוד 1.5 ס"מ לרוחב (193 ס"מ), ועוד 2 ס"מ (318 ס"מ) לבסיס הגלגלים העצום ממילא. רגע, ג'נסיס תציע לראשונה גם גרסה מוארכת עם תוספת של 19 ס"מ לאורך המרכב וגם לבסיס הגלגלים. לא שברור לנו למה. תא המטען לעומת זאת, מסתפק בגודל דומה למשפחתית קומפקטית - 340 ליטר בלבד.
בסעיף האקסטרה אבזור תמצאו מנגנון פתיחת דלתות חשמלי בדומה לרולס רויס, עם מתג ייעודי שמאפשר לנהג לפתוח את דלת ה-VIP מבלי לצאת מהרכב. וגם מערכת שמע של B&O עם 26 רמקולים (!) כולל בתקרה. יש גם אפשרות להסעת הרכב מהשלט לכניסה וליציאה מחניה צפופה.
מערכות הסיוע לנהיגה משלבות את ההיצע המוכר והמשובח של ג'נסיס. עם בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור ולתנועה חוצה), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית, פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ועוד.
אין מה למהר
עד שג'נסיס תשלב כאן מערכת הנעה חשמלית (וזה אוטוטו יקרה), המנוע הוא V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר עם 380 כ"ס. מנוע מתוחכם, חזק ב-45 כ"ס מה-V8 האטמוספרי ב-G90 היוצאת, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
זו מכונית שעם נהג בלבד ובלי דלק שוקלת 2.2 טון. כך שתשכחו מביצועים מסעירים. ניחא הזינוק מהמקום, גם תאוצות הביניים, החשובות יותר, מהוססות. תיבת ההילוכים מגיבה באיטיות להורדת הילוך, וגם בעת השימוש הידני במנופים שמאחורי ההגה. אנחנו סקרנים לדעת איך תתנהג הגרסה שתגיע לישראל - עם מערכת היברידית קלה (48V) ומגדש חשמלי, הספק גבוה במעט (415 כ"ס) וניהול מנוע שונה.
בדרך לפסגה
רכב המבחן צויד במפרט מתלים בסיסי, עם קפיצי סליל סטנדרטיים. למכונית שתגיע לישראל בקרוב יהיו מתלי אוויר והיגוי אחורי אקטיבי. ועדיין, החלטנו לבדוק איך מרגישה לימוזינה בכביש מאתגר.
ג'בל ג'ייס, ההר הגבוה ביותר באיחוד האמירויות (1,832 מטר מעל פני הים), נמצא בנסיכות ראס אל-ח'ימה, סמוך לגבול עם עומאן. הכביש המוביל אליו הוא אחד מגני השעשועים המוטוריים המשובחים שבהם נתקלנו. אספלט סלול היטב, עם כל סוג פנייה אפשרי ותפאורת מדבר עוצרת נשימה.
ה-G90 הפגינה יכולת סבירה, עם התנהגות בטוחה וצפויה, נטייה לתת היגוי ולהרחבת קו הפנייה, ומערך הגה ובלמים נטולי תחושה. בסעיף אחד אין צורך בשיפור - בידוד רעשי הדרך והרוח טוב מאוד, הודות לשמשות כפולות ומערכת ליצירת הד חוזר.
מתמודדת בכבוד
ג'נסיס G90 היא מכונית מאוד מרשימה. נאה מאוד, מאובזרת מאוד, איכותית מאוד ונוחה למדי. אין לה מבחינות אלה שום צורך להשפיל מבט מול הטובות והמרשימות והיקרות שבקטגוריה. נכון, היא לא דינמית כמותן ובסעיף המנוע-ביצועים כמו-גם יכולת דינמית, היא אינה מציבה תחרות ראויה. אבל.
הגרסאות שישווקו בארץ צפויות לשדרג את התחומים הבעייתיים יותר. וזה עוד לפני שנגענו בעניין הפיננסי. תג המחיר הצפוי לה, הגבוה כשלעצמו, יהיה נמוך משמעותית מרף שבע הספרות אותן דורשות ספינות הדגל של מרצדס וב.מ.וו. וזה כבר אמור להטריד יותר את סוכני המכירות בשני המותגים הגרמניים האלה.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות