דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג קוראנדו (דיזל) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שסאנגיונג חתכה מההיצע את הטיבולי XLV לוגם הסולר, המותג נותר בישראל ללא רכב פנאי עם מנוע דיזל, כזה שנותן מענה לשוק המוניות. כך היה עד שהגיעה גרסת הדיזל של סאנגיונג קוראנדו החדש, לפני מספר שבועות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאנגיונג קוראנדו


סאנגיונג קוראנדו, 1.6 ליטרים, דיזל, אוט' 6 הילוכים, 136 כ"ס, מ-134,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח

שדה ראייה

איכות הרכבה

תא מטען

אחיזת כביש

  איכות חומרים

סאנגיונג קוראנדו

את הדור החדש של הקוראנדו פגשנו מוקדם יותר השנה בגרסת הבנזין, שהציגה את ההתקדמות שעבר המותג. העיצוב כבר לא מוזר והמפרט מודרני, אך צריכת הדלק היתה גבוהה יחסית - כך שגרסת הדיזל החדשה עשויה לפנות לא רק לשוק המוניות אלא גם לנהגים פרטיים או לעסקים שמרבים בנסיעות.

עיצוב

העיצוב החיצוני ג'יפוני קלאסי, קשוח משהו. הקווים ארוכים וזוויתיים, למכסה המנוע שתי תפיחות בצידו וממושב הנהג התחושה היא שנוסעים ברכב גדול ורחב יותר. את הסגנון הקשוח משלימות חצאיות וקשתות בתי גלגלים אשר עוטות פלסטיק שחור. הפרופיל ממשיך את הקו הריבועי, מעיין רקסטון קטן עם דלת וכנף אחורית בעלות כתף בולטת. מאחור יש צמד פנסים מחודדים עם חתימת אור בעלת אותו סגנון מחודד.

סאנגיונג קוראנדו

העיצוב הפנימי ממשיך את הקו הסולידי אך קשוח עם דשבורד ארוך וכמעט ישר. הנטיה היא לצד הפרקטי והוא פחות מנסה להרשים, כשגימורי שחור פסנתר ופסים כסופים ארוכים משדרגים את האווירה.

סאנגיונג קוראנדו

תא הנוסעים

הכניסה למושב הנהג נוחה והמושב רחב ונוח גם בנסיעות ארוכות. תנוחת הישיבה גבוהה והמרווח לראש ולצדדים טוב. קונסולה גבוהה מפרידה בין עמדת הנהג לנוסע.

שדה הראיה לפנים נפגע בעיקר עקב שמשה קדמית צרה יחסית, אך קורות A אינן עבות. מאחור ישנן קורות C עבות מאוד, חלונות צד קטנים יחסית וחלון אחורי צר, כך שגם הראות אחורנית לא מוצלחת. חיישני החניה בהחלט מסייעים אך מצלמת הרוורס כוונה בזווית נמוכה מידי.

סאנגיונג קוראנדו

הנדסת האנוש טובה ובאופן כללי קל מאוד להתאקלם ברכב. כל כפתור ופקד כולל גם כיתוב או סמל ברור, ישנם כפתורי מגע לתפריטי המולטימדיה, התפעול מההגה של מחשב הדרך והגדרות הרכב אינטואיטיבי למדי ואפילו כולל אפשרות בחירה בין 3 עוצמות לצליל האיתות, שזה מצוין אם אתם אוהבים לנסוע עם חלון פתוח.

סאנגיונג קוראנדו

הכניסה למושב האחורי קלה. לדלת זווית רחבה והמפתח רחב גם כן. עם זאת, הכניסה דורשת הרמת רגל קלה וצריך להיזהר מהמשקוף הנמוך. התקנת כיסאות בטיחות מתבצעת בנוחות וביניהם ניתן לאכלס ילד צעיר נוסף.

המושב עצמו נוח, נוקשה במידה ומרווח הראש והרגליים טוב. לרגלי היושב במרכז יש תעלת הינע אך גם מספיק מקום לכפות הרגליים. לעומת המרווח המוצלח, האבזור חסר – אין משענת יד בין המושבים או פתחי מיזוג לאחור, אך יש שקע 12 וולט, תאורת תקרה אחת וידיות אחיזה.

סאנגיונג קוראנדו

כמו גרסת הבנזין, גם גרסת הדיזל מגיעה ברמת גימור אחת אך ישנם הבדלים ביו השתיים, כאשר זו לוגמת הסולר מגיעה עם בלם יד מכאני במקום בלם היד החשמלי של גרסת הבנזין, ובמקום חישוקי 18" ישנם חישוקים קטנים יותר בקוטר 17 אינץ' שאכן נראים מעט קטנים על הרכב, בעיקר עקב קשתות בתי הגלגלים השחורות.

פרט לכך הכל זהה, מה שאומר שיש לנו מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' קלה לתפעול, עם קישוריות לטלפון הנייד, בקרת אקלים טובה מאוד ומפוצלת, בקרת שיוט (לא אדפטיבית), חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות, הגה מצופה עור עם מנופי שליטה על תיבת ההילוכים וגם בקרת גלישה במדרון.

סאנגיונג קוראנדו

גם תחום הבטיחות זהה וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב שפועל בצורה עדינה אבל כשבאמת צריך הוא יודע להיות רציני יותר, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת זיהוי תמרורים ומערכת להתרעת תחילת תנועה של רכב מלפנים.

איכות החומרים לא מצטיינת. ברוב המקומות נמצא פלסטיקה באיכות טובה יחסית אך מעט חלולה, לצד גימורי שחור פסנתר שנוטים להתלכלך בקלות. עם זאת, חלקו העליון של הדשבורד עשוי גומי עבה וההגה מצופה העור נעים לאחיזה. איכות ההרכבה טובה מאוד - הכל מרגיש מהודק וחסון.

סאנגיונג קוראנדו

נפח תא המטען עומד על 407 ליטרים. המפתח אומנם רחב אך סף ההעמסה גבוה יחסית. עד גובה הוילון הנגלל הבגאז' נמוך, ומזל שאפשר לגלגל אותו ולנצל את מימד הגובה. נפחו יספיק לשימוש משפחתי בסיסי אך לא מעבר לכך: טיולון, מזוודת טרולי קטנה ושקית קניות רב-פעמית חיסלו את נפחו. בנוסף, מתחת לרצפה שוכן לו גלגל ספייר בגודל מלא מה שלא מאפשר חלוקת גובה באמצעות המדף, אך עדיין ניתן להשתמש בכמה תאים שפוזרו שם.

סאנגיונג קוראנדו

נוחות נסיעה

התמרון העירוני מצוין. לקוראנדו הגה ארוך יחסית אבל התוצאה היא זווית הפניית הגה חדה יותר, מה שמקל על ביצוע פניית פרסה או יציאה מחניה צפופה.

עם זאת, רמת נוחות העירונית סבירה בלבד. הקוראנדו דיזל מרגיש עסוק על כביש משובש ואף נשמעו רעשי מתלים. גם צליל מנוע הדיזל נוכח.

כשיוצאים מחוץ לעיר מגלים כי הנוחות הבין-עירונית טובה משמעותית מזו העירונית. לקוראנדו ריסון טוב בכביש גלי וצליל המנוע, שמתייצב על סל"ד נמוך ויציב, הרבה פחות מורגש.

סאנגיונג קוראנדו

מנוע ותיבת הילוכים

לסאנגיונג קוראנדו דיזל מנוע מוגדש בנפח 1.6 ליטרים בהספק של 136 כ"ס (27 כ"ס פחות מגרסת הבנזין) ועם נתון מומנט מירבי של 33 קג"מ (4.5 קג"מ יותר). ההנעה קדמית ותיבת ההילוכים בשתי הגרסאות זהה גם כן - אוטומטית עם 6 יחסי העברה. למרות תוספת משקל של 100 ק"ג, ההאצה ל-100 קמ"ש זהה ועומדת על 12 שניות.

סאנגיונג קוראנדו

אופי פעולתו של המנוע ליניארי והוא בהחלט מעדיף נסיעה רגועה שמאפשרת ליהנות מזמינות המומנט. התאוצה לא חזקה במיוחד, אך הוא גם לא מרגיש עצל: צבירת המהירות מתבצעת בצורה משכנעת, וגם כאשר הרכב עמוס הוא לא יתקשה למשוך אותו במעלה כביש הררי הודות לגמישות טובה.

סאנגיונג קוראנדו

פעולתה של תיבת ההילוכים במעבר בין הילוכים 1-3 מורגשת, אך ההחלפות משתפרות ככל שעולה הקצב.

אם תבלו את מרבית זמנכם בפקקים, הקוראנדו דיזל יספק צריכת דלק של כ-10 ק"מ לליטר. לאחר נסיעה בין עירונית, בסיום המבחן, עמדה צריכת הדלק על 14 ק"מ לליטר.

סאנגיונג קוראנדו

התנהגות כביש

הדבר הראשון שבולט בהתנהגות הכביש של הקוראנדו הוא האחיזה הטובה ותחושת הבטיחות. עם זאת, הוא לא משדר ספורטיביות בשום צורה, שכן בעיקולים ישנה רכינה מורגשת והפידבק מההגה נעדר.

גם השטח התרחק עוד קצת בגרסת הדיזל, עם מרווח גחון שהצטמצם ב-1.2 ס"מ ועומד על 17 ס"מ, אך בכל זאת תוכלו לנסוע עימו בשבילים שונים ואפילו בנוחות יחסית.

סאנגיונג קוראנדו

סיכום

גרסת הדיזל של סאנגיונג קוראנדו צריכה להתמודד מול גרסאות מקבילות של רכבי פנאי מוצלחים, ובהם קיה ספורטאז' או סיטרואן C5 איירקרוס. קל זה לא.

כמו בגרסת הבנזין, גם כאן אנחנו פוגשים עיצוב נאה, נוחות טובה בנסיעה בין עירונית, מרווח פנימי נדיב וגם היצע מתבקש של מערכות בטיחות אקטיביות. הביצועים כאן טובים בעיקר בנהיגה הררית, אך היתרון הבולט של גרסת הדיזל הוא בעיקר בצריכת הדלק, שטובה בכ-40% ביחס לנתונים שמדדנו במבחן לגרסת הבנזין. השיפור ניכר.

לצפייה בכל דגמי סאנגיונג בישראל

פורסם לראשונה ב- 08.12.20

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה