דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי אלטו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

23:50 - סיומו של יום ארוך עם אוטו הודי בעיר ים תיכונית מהבילה. סוזוקי אלטו [לחוות דעת על הרכב - סוזוקי אלטו]  עוברת את מבחן החניה התל אביבי בשלום, אפילו בלי כיוון מראות מחודש. עם אורך של מעט יותר משלוש אבני שפה כחול-לבן, היא משתחלת בקלות לחניה פנויה ברחוב פרישמן. אין שלט שמתיר חניה רק לתושבי אזור 1 בצומת האחרון אז מותר לחנות. פותח את הדלת ותאורת הפנים הממורכזת מסנוורת אותי. מוודא שחלונות זימי הדג אכן סגורים ושנעילה המרכזית המקורית אכן נעלה את הדלתות. לא סומך על אף אחד.

23:30 - כמה סיבובים מסביב לשכונה ואין חניה פנויה אחת לרפואה. מה חשבתי שהגעתי הביתה כל כך מאוחר? ברמזור של גורדון, זוג מבוגרים במונדאו שכורה מימיני מסמן לי לפתוח את החלון. אני רוכן לפתוח את החלון בצד הנוסע עם הכפתור בדלת הנוסע, לזכר מתג החלון שהוקרב על מזבח החיסכון במפעל של מרוטי בהודו. זוג תיירים צרפתיים שואלים איך הם מגיעים לנתניה. אין כמו ת"א בקיץ.

סוזוקי אלטו החדשה 2010
סוזוקי אלטו.  העיר היא סביבת המחייה הטבעית שלה / צילומים: יצרן

22:50 - סיוון יורדת בבית ואומרת שהיה כיף. היא כנראה נהנתה מחברתי או שאני נוהג ממש רע, כי אני לא יודע מה יכול להיות כיף בנסיעה עירונית שכזו באוטו עם נוחות נסיעה סבירה. הורדת לחץ האוויר בשני PSI מתחת למומלץ במדבקה, משפרת את המצב וגורמת לצמיגים לשרוק מעט. לא טוב. מחר ניקח את האלטו לטרק בכבישי ישראל. אולי נאכיל אותה בקצת צ'יקן טיקה וצ'פאטי, לזכר ימי בנייתה בהודו.

22:00 - אחרי ירידה קלילה מהמדרכה האסורה, סיוון מתעניינת במושב האחורי. אין לי בעיה שהיא תיתן לי להרגיש כמו נהג ריקשה ממוזגת לכמה זמן. החלונות הצרים מאחור מזכירים לי חרכי ירי בעמדת ירי מתקופת המנדט הבריטי וגם סיוון לא ממש משועשעת מהעובדה שהם נפתחים ונסגרים כמו זימי דג. מאידך היא מציינת שהמושב האחורי, שמתוכנן לאכלס שני נוסעים בלבד, די נוח. יש! אולי אני אקבל טיפ של כמה רופי נוספים מהנוסעת.

21:20 - נחים קצת אצל הילה מול הטלויזיה. הילה אומרת שהפאנל של מועדון לילה בעונה הקודמת היה יותר משעשע. אני שקוע במחשבות ומקווה שלא חסמו את האלטו בחניה החצופה שלה. עוד לא יצא לי לחנות עם רכב מבחן על מדרכה. לא יפה.

סוזוקי אלטו החדשה 2010


21:00 - בדרך להגיד שלום להילה על כבישים רטובים, מחפשים חניה באזור הסנטר. אין כלום. הילה יורדת כדי לפתוח לנו את השער של החניה הפרטית המשותפת מול הסנטר. האלטו מטפסת בקלילות על פיסת מדרכה פנויה בתוך המתחם האקסקלוסיבי, למרות שההגה הופך להיות כבד למדי בזמן סיבוב במקום. מרווח גחון מכובד? כנראה שהגנים הג'יפאים של סוזוקי הועברו גם לריקשה המודרנית הזו.

20:30 - בעיר הזו עדיין משקים גינות גם בלילות הקיץ, אז אפשר למצוא פה ושם כבישים רטובים. מפתיע אבל לאלטו יש ESP. נכון, גם מכוניות חלושות צריכות את זה. אני מניח שבקרוב כל אבא יצטרך להסביר לבתו, שזו לה המכונית הראשונה, מדוע ואיך המערכת הזו קיימת. המערכת הזו נכנסת לפעולה בצורה מעט אלימה בעת אובדן אחיזה, אבל עושה את העבודה. הבת של אבא לא תזרוק תחת ביציאה מרוקח לאיילון.

20:15 - סיוון מציעה שנקפוץ לומר שלום להילה, כי היא קבעה איתה טנטטיבית. צולחים את האיילון מצפון לדרום. התנועה זורמת, נוחות הנסיעה סבירה וכל 68 כוחות הסוס של המנוע הקטן צוהלים בכל קיק-דאון. לתיבת ההילוכים הבסיסית יש טעם של פעם: כל לחיצה קלה על דוושת הגז מובילה להורדת הילוך שאפתנית. אין מחשבות מיותרות מצד המחשב אלא ניסיון אמיתי להאיץ את הריקשה הקטנה. אם התיבה הייתה יותר עדינה הייתי אפילו מרוצה ממנה, אבל בואו לא נגזים. היא עושה את עבודתה נאמנה, בייחוד עם שלושת הצילינדרים הקטנים שמחוברים אליה.

סוזוקי אלטו החדשה 2010
סוזוקי אלטו החדשה. המכונית הזולה בישראל

19:30 - סיוון מצטרפת לנסיעה בצפון העיר. היא מחפשת את ידיות האחיזה שלא קיימות. מכונית זולה, לא? נוסעים בסביבת המחייה הטבעית של האלטו, העיר הגדולה. הסוזוקי כמעט ולא משמיעה רחש פלסטיקי בנסיעה על רחוב אבן גבירול המשתפץ, למעט ציקצוקים מחלון הנהג. מנחם לחשוב שטלאי הפלסטיק לפחות הורכבו בצורה טובה אחד על השני. מעניין לדעת איך זה ירגיש בעוד כמה שנים, כשסוזוקי אלטו משומשת תהיה הלהיט הסטודנטיאלי הבא.

18:30 - אוסף את האלטו הלבנה עם מדבקות מקושקשות מחניון העיתון. הצבע הזה ממש לא מתאים לה. מכוון את ההגה המתכוונן, את המושב ומגיע למראות. מראות ידניות? לא נורא. כשנגיע למבחן החניה התלאביבי, נכוון אותן מחדש. מבט על העיצוב הפנימי מגלה כי האלטו בנויה מחלקי פלסטיק שונים כמו טלאים, שחלקם לא ממש תוכנן להיות קרוב אחד לשני. פתחי אוורור מרכזיים של SX4, גלגל הגה של סוויפט ותאורה פנימית של סמוראי. סוג של אוונגרד מוטורי, כנראה.

13:30 - סוזוקי אלטו חדשה בצבע ורוד-מטאלי ממתינה מולי בסבלנות ברמזור על שדרות נורדאו. הצבע הזה מתאים לה. הנייד מצלצל ויואב על הקו: "אולי תיקח את האלטו הערב ותכתוב עליה?". המכונית הזולה בישראל? למה לא. זה עומד להיות יום ארוך עם אוטו הודי בעיר ים-תיכונית מהבילה.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

פורסם לראשונה ב- 29.08.09

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה