דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט טולדו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


אתם זוכרים את השם סיאט טולדו? עד לפני זמן לא רב היא הייתה גרסת הסדאן של סיאט לאון. הדורות הראשונים שלה נמכרו בישראל, והדור השני אפילו זכה להצלחה סבירה. אבל אז הגיע הדור השלישי, שזכה לעיצוב מעניין, אם להיות עדינים. הדור החדש של הטולדו נפרד מהלאון. הוא הפך לאח תאום של סקודה ראפיד, המשפחתית המוזלת של סקודה (חברה אחות בקונצרן פולקסווגן). משפחתיות מוזלות הן אותן מכוניות שמציעות מרווח ושימושיות של מכוניות גדולות יחסית אך המכלולים שלהן פשוטים, ועלות יצורן זולה. מכיוון שהביקוש במערב אירופה למכוניות כאלו נמוך, הן מכוונות בעיקר לשווקים מתפתחים כמו רוסיה, טורקיה וכן... גם לישראל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט טולדו


סיאט טולדו, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, 122 כ"ס, 117,900 שקל (במבצעים - 108,900 שקל)

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים מרווח

נוחות נסיעה בעיר

אבזור

איכות חומרים

ביצועי מנוע

התנהגות כביש




עיצוב

סיאט טולדו נראית, ובכן, כמו סקודה ראפיד. ההבדלים החזותיים קטנטנים ונוגעים בעיקר לעיצוב החזית. המראה די מוצלח וקל להתבלבל ולחשוב שמדובר במכונית הגדולה ממה שהיא וממחירה. מצד שני לא מדובר באחת המכוניות המשובבות ומהנות למראה. העיצוב פונקציונאלי, נקי ולא מתחכם.

תא נוסעים

תא הנוסעים מצליח להפתיע לטובה בזכות גוונים בהירים. בניגוד לגוון השחור, הגוון הבהיר לא מרגיש כמו מוצר שמיועד לקיבוצניקים שיורידו אותו לגד"ש. איכות החומרים לא מתעלה ובמרבית תא הנוסעים הפלסטיקים נוקשים ומחוספסים. הגרסה עם מסך המגע מרגישה, כמובן, איכותית - אך מדובר באבזור בתוספת תשלום.

האבזור הבסיסי בטולדו יכול להפתיע. לטולדו גרסת אבזור אחת, Style, אך היא מגיעה במפרט התואם את הגרסה המאובזרת של סקודה ראפיד. האבזור כולל בין היתר מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, חיבור AUX, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי ערפל וחישוקים קלים. רכב המבחן הגיע עם מסך המגע האופציונאלי שכולל בנוסף דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס. בניגוד לראפיד, שגרסת הבסיס שלה מאובזרת פחות ממשפחתית ממוצעת, הלאון יכולה להישיר מבט למשפחתיות יקרות יותר בסעיף זה.



בסיס הגלגלים של הטולדו נמתח לאורך של 260.2 ס"מ. האורך קצר ממרבית המשפחתיות אבל תכנון נכון מקנה מרווח טוב לנוסעים. במושבים הקדמיים ישנו מקום מספק ותנוחת הישיבה טובה. המושב האחורי מציע מרווח רגלים טוב (אם כי לא מעולה) ומרווח הראש מוצלח. את מגבלות הפלטפורמה של המשפחתית המוזלת מגלים כשמנסים להושיב שלושה מבוגרים זה לצד זה. הפלטפורמה של הטולדו מבוססת על פלטפורמה מוארכת של מכוניות סופר-מיני ולכן היא אולי ארוכה אך לא רחבה דיה להושבת השלושה. גם תעלת הינע גדולה יכולה להפריע לרגלי הנוסע האמצעי. תא המטען, 530 ליטר, גדול בהשוואה למרבית המכוניות בשוק, כולל משפחתיות סדאן וסטיישן. כמו בכל סקודה, תא המטען נפתח יחד עם השמשה האחורית מה שהופך אותו לשימושי במיוחד.

לסיכום סעיף תא הנוסעים - משפחה בעלת שלושה ילדים או ארבעה מבוגרים תוכל להסתדר עם הטולדו ללא כל חשש. מבחינת המרווח ומבחינת שטח ההטענה היא תספיק לכל דורש.

נוחות נסיעה

כאמור, הטולדו והראפיד בנויות על אותו בסיס אחד לאחד. לאור הנתון הזה לא ציפינו שהטולדו תהיה נוחה משמעותית מאחותה. ואכן, הספרדיה לא נוחה בהרבה מהצ'כית .אבל בכל זאת היא יותר נוחה. בתוך העיר, שם הסקודה מרגישה מאוד נוקשה, הטולדו מצליחה להעביר את המהמורות באופן קצת יותר מעודן. גם ההתמודדות שלה עם פסי האטה טובה במקצת. אך הפערים אינם משמעותיים וגם במקרה הזה מדובר במכונית שאינה מצטינת בנסיעה עירונית.

יציאה מהעיר משפרת את המצב אם כי גם שם מפגשים עם מהמורות לא יהיה חוויה שתספרו עליה לחברים. מצד שני, בידוד הרעשים די טוב גם מצד הרוח וגם מצד הכביש. רעשי המנוע נעלמים אבל את הסיבות לכך תמצאו בסעיף הבא.



מנוע ותיבת הילוכים

שאלת המנוע של הטולדו היא שאלה מרתקת. מדוע חשבו בקונצרן להציע רק שילוב של מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר (122 כוחות סוס) עם תיבה אוטומטית בזמן שכל המשפחתיות האחרות שלהם מציעות שילוב עם מנוע טורבו קטן יותר בנפח 1.2 ליטר (105 כ"ס)? המנוע הקטן מצליח לנייד מכוניות כבדות בהרבה בקצב מהיר מהמתחרות אז מדוע צריך במכונית הזולה והפשוטה יותר לשים מנוע כל כך חזק? אבל מי אנחנו שנתלונן. מנוע הטורבו מספק ביצועים מצויינים וקצב ההתקדמות של הטולדו הוא בהחלט מהטובים שניתן למצוא בקטגוריה, וקל וחומר בהתחשב במחיר. המנוע משודך לתיבת ה-DSG הרובוטית כפולת המצמדים. התיבה בעלת 7 הילוכים ומאפשרת שיוט בסל"ד נמוך במיוחד. העובדה שההילוכים לא ארוכים הופכת את יחידת ההנעה לגמישה במיוחד וכפועל יוצא גם השקט נשמר היטב. צריכת הדלק לא רעה וכל עוד תשמרו על קצב רגוע המנוע יספק צריכת דלק טובה מאוד (כ-10.7 ק"מ לליטר בתנאי מבחן מאוד מאומצים). מי שיחליט לדרבן את המנוע יתר על המידה ישלם את המחיר בתחנת הדלק.


התנהגות כביש

הטולדו, ממש כמו האחות התאומה, מציגה התנהגות כביש סבירה למדי. התחושה הכללית היא די בטוחה. אל תצפו למכונית מהנה לנהיגה, הטולדו רחוקה מכך, אבל היא בהחלט כלי מוצלח מאוד לכיסוי מרחקים ארוכים. הנטייה הבסיסית היא לתת היגוי מוחשי שיכול להחריף לאור המומנט הרב של המנוע. ההגה מדוייק אך הוא לא מספק כל משוב.



סיכום

סיאט טולדו מציגה חבילה מאוד מעניינת. היתרונות הגדולים שלה אל מול הקטגוריה נובעים מיחידת ההנעה המוצלחת (יתרון אל מול פיג'ו 301 ויונדאי 25i), מהמרווח בתא הנוסעים (ביחס ליונדאי i25) ובסעיף האבזור (אל מול הראפיד). מול מכוניות משפחתיות מציגה הטולדו יתרון משמעותי במחיר הרכישה אך נופלת באיכות הכוללת. מי שמוכן להתפשר על איכות הרכב בתמורה לשימושיות גבוהה או יכולות גמיעת כבישים מוצלחת יכול בהחלט לעשות דרכו אל אולם התצוגה של סיאט.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

פורסם לראשונה ב- 04.11.13

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכביסט 
    הכתבה, 05-11-2013

    הטולדו כפי שכתבתם עולה כ-118,000 ש"ח וזאת כאשר היונדאי I25 בגירסת הפרימיום (שספק אם נופלת באבזור שלה מזה שמוצע בסיאט) עולה לפי אתר היבואן 112,000 ש"ח, פער לא מבוטל בכלל.
    יתרה מכך מתוך השוואת המכוניות אצלכם באתר - בסיאט מקבלים רק שנתיים אחריות יבואן, עם כל חידושי המנוע והגיר בסיאט מבחינת צריכת דלק אין הבדלים משמעותיים יתר על המידה, הסיאט עוד כבדה יותר ב-150 ק"ג, בניגוד למה שציינתם בכתבה אין דיבורית בלוטות', אין מסך מוליטמדיה, אין GPS ואין חיבור USB - או שטעיתם בכתבה או שטעיתם בנתוני האתר.
    והדבר אולי הכי חשוב - אין ספק שהיונדאי תהיה אמינה יותר, זולה באופן ניכר מבחינת עלויות אחזקה, תהיה סחירה יותר למכירה כעבור 3 שנים וגם תשמור על מחיר מחירון יותר גבוה.
    ולכן מגיעה השאלה הבלתי נמנעת - למה לקנות את המכונית הזו במחיר כזה?

    סגור תגובה

  • 2. אם המנהלים בצמפיון היו חכמים..אז.... 
    ערן, 05-11-2013

    הם פשוט היו מביאים את גירסת הדיזל במחיר של קאיה..ואז היו נכנסים עם אותם תנאים...לשוק המוניות..והיו עושים "מכת מכירות" גדולה...אבל אוווי..שכחתי את צמפיון מנהלים ילדים בוגרי מיכללות ..שלא מבינים בשוק..רק על פי דוח"ת שמספקים להם מגופים לא נטרלים...אתם יודעים כמה נהגי מוניות היו קונים את הרכב הזה במקום קאיה??

    סגור תגובה

  • 3. למס' 1 
    מחלקת ההסברה, 06-11-2013

    שים לב לכתבה, רשום שמסך המולטימדיה עם הבלוטות' והמצלמת רוורס וכו' זו תוספת אופציונאלית

    סגור תגובה

  • 4. רכביסט 
    מגיבים 2 ו-3, 06-11-2013

    3 - מה שאומר שהמצב רק עוד יותר גרוע, אתה גם משלם עוד 6,000 ש"ח וגם לא מקבל דיבורית בלוטות' שזה משהו שאתה מקבל בגירסה הכי בסיסי של היונדאי שעולה 109,500 ש"ח.

    2 - אתה ידידי טועה טעות גדולה.
    בתור אחד שבמסגרת עבודתו נוסע לא מעט במוניות באיזור ת"א (ע"ח המעביד כמובן) אני יכול לומר לך שרוב נהגי המוניות שנוסעים היום בקיה ו/או במונית מקב' פולקס' עם גיר ידני ולא אוטומטי עושים זאת בגלל בעיות האמינות המפורסמות של פולקס' בייחוד בכל הנוגע לגיר ולמנוע.
    תוסיף לזה את העובדה שקיה נותן 7 שנות אחריות לעומת שנתיים, אז איזו סיבה יש לנהג מונית להישאר עם פולקס'???

    סגור תגובה

  • 5. ל2 ול4 - השבע שנות אחריות שקיה נותנת לעומת השתיים 
    אלכס, 08-11-2013

    של הטולדו הן רק סיבה אחת למה נהג שפוי לא יבחר בטולדו. אולי כדאי להזכיר גם את זה שהרכב הזה לא עבר מבחני ריסוק? יש נהגי מוניות מתאבדים בקהל שילכו על אופציה כזו?

    סגור תגובה

  • 6. מכונית מעולה 
    רמי, 04-02-2014

    אני כבר אחרי 8 אלף ק"מ עם הטולדו DSG החדשה.
    הרכב חזק ושימושי ביותר למשפחה (אני נשוי+2).
    קניתי אותו במבצע של סיאט (ויש לא מעט ימי מכירות כאלה) עם כל התוספות האפשריות (כולל מולטימדיה GPS וכו') ב- 113 אלף שקל על הכביש, אחרי מיסים.
    היה לי לפני יונדאי I30 CW,
    הרכב הקוריאני נחות בהרבה יחסית לסיאט הזו, גם בעוצמה של המנוע, גם בהתנהגות כביש וגם בבידוד רעשים.
    אז לסיכום - אפשר להתלונן כמה שרוצים שזה "יקר" וכו' - קודם דברו עם בעלי הרכב הזה ואז תדעו מה באמת המצב.

    מומלץ לכל משפחה ממוצעת!

    סגור תגובה

  • 7. בכיר בליסינג לשעבר  
    בדוי, 06-06-2014

    קיה ריו 1.4 אוטומט שמחיר המחירון שלו 108.000 עולה לחברת הליסינג 87.000 ש״ח !!!! ונמכר ללקוח ב 92.000 -93.000 עם כתם של חברת ליסינג. המנועים פשוטים וזוללי דלק, אחרי 100 קמש אין עם מי לדבר והגיר טוב אבל מיושן מאוד ולכן אמין.

    סיאט בהגדרה לא עובדת עם ליסינג ולכן המחיר אינו מסובסד ע״י הלקוחות ומציג מחיר - תמורה מנצחת.

    הטולדו החדשה שהגיעה אלינו לבדיקה וגם אחותה הרפיד הם רכבים מעולם אחר ויכולים לחסוך למשפחה ממוצעת כ 100 שקל לתדלוק !!!

    חברת הליסינג לקחה את הרפיד ולא את הטולדו בהחלטה משותפת עם צמפיון ולכן הרפיד עולה יותר מהטולדו למרות שהם מיוצרות באותו מפעל וזהות לחלוטין פרט לשינוי חיצוני קל ביחידות התאורה. על מנת לקסום לשוק הפרטי אבזורו את הטולדו והפשיטו את הרפיד והפרטיים מכוונים לסיאט טולדו בעוד אנשי הליסינג מכוונים לרפיד.

    קבלתם פה כמה סודות מהתעשיה והכי חשוב תתחדשו וסעו בזהירות

    סגור תגובה

  • 8. רכב מטורף 
    רפי, 24-03-2019

    נסעתי על הגרסאות של הרכב אני כבר בפעם השלישית בחרתי טולדו תאוצה מטורפת חיסכון מדהים וגם מרווח הרגלים מאחור לא רואה בעין שום רכב קוריאני מניסיון

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה