דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט מי - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



קטגוריית מכוניות המיני עדיין חדשה בישראל, אחרי הכל. קצת יותר מ-3 שנים עברו מאז הגיעו סוזוקי אלטו ופיג'ו 107 לישראל בפעם הראשונה, אבל בתקופה הקצרה שחלפה מאז השתנו הסטנדרטים של הלקוחות בסגמנט. אם בעבר הלקוחות היו מוכנים לפשרות משמעותיות ובלבד שיוכלו לקנות רכב חדש ב-60 אלף שקל, כיום המצב השתנה - בעיקר בגלל הרחבת ההיצע של המכוניות והאיכויות שקיה פיקנטו הביאה עמה. רמת הבטיחות הפכה להיות שיקול משמעותי בקניה של מכונית מיני, וכך גם האבזור, המנוע ואפילו תא המטען. כיצד מתמודדת סיאט מי עם רשימת הדרישות התובענית של הלקוחות?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט מי


סיאט מי, בנזין 1.0, 75 כ"ס, החל מ- 61,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע ותיבת הילוכים

אבזור

נוחות נסיעה

תנוחת ישיבה

רמת בטיחות גבוהה

מציעה מקום ל-4 נוסעים בלבד




סיאט מי. קטנה גדולה / צילומים: יתיר דוידוביץ

עיצוב, סגנון ואבזור

סיאט היא האחות הטמפרמנטית והצעירה במשפחת פולקסווגן המורחבת. אנו רגילים למצוא את זה בעיצוב הדינאמי והסקסי של האיביזה והלאון, אבל נראה שדווקא סיאט מי הקטנה לא ספגה את רוח הנעורים. הקווים הרבועים והפרצוף הפחוס של הסיאט יוצרים מראה משעמם ואפילו מכוער, לדעתם של חלק מהבוחנים. מבפנים היא נראית הרבה יותר פולקסווגן מאשר סיאט, וזה דווקא לא רע כשמדובר במכונית בסיסית: העיצוב פונקציונאלי, נוח ואחיד, כאשר הצבעים הבהירים של הדשבורד משתלבים עם הצביעה הלבנה של המכונית, שנכנסת עם חלקי הפח אל תוך תא הנוסעים. כמקובל בקטגוריה, איכות החומרים נמוכה והפלסטיקה מרגישה קשה ומחוספסת. יוצא דופן הוא גלגל ההגה הבשרני, שהיה נעים מאוד לאחיזה.
במחיר נמוך כל כך אי אפשר לצפות לרשימת אבזור מכובדת, וסיאט מי אכן עונה לציפיות הנמוכות. יש בה אמנם מערכת שמע (מצוינת!) עם 6 רמקולים וחיבור AUX, אבל רשימת החוסרים ארוכה מאוד: כוונון המראות ידני, יש רק 2 חלונות חשמל (ואת חלון הנוסע לא ניתן לפתוח מדלת הנהג), אין פתחי מיזוג במרכז הקונסולה אלא רק בצידי הרכב ומתחת לשמשה הקדמית, וכמובן שאין מחשב דרך או כפתורי שליטה מההגה. מעיון נוסף במפרט ניתן לראות כי ישנם רק ארבעה מקומות ישיבה ברכב, כמו במכוניות מתחרות בקטגוריה. רמת הבטיחות טובה למדי: יש אמנם רק 4 כריות אוויר, אך אליהן מצטרפת מערכת לבלימה אוטומטית של הרכב במהירויות נסיעה עירונית , מערכת שהקנתה לסיאט הזעירה ציון מרשים של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים. רק האחות התאומה סקודה סיטיגו מתהדרת בציון דומה.


סיאט מי - ישו סטייל

תא נוסעים ותא מטען

זוג המושבים הקדמיים מרווחים למדי, והתקרה הגבוהה תאפשר גם לנוסעים גבוהים להשתמש ברכב על בסיס קבוע. המושב הנמוך תורם אף הוא לתחושת המרווח, אך עובדה זו יוצרת בעיה אחרת: תנוחת הישיבה משונה ולא נוחה לאורך זמן, כאשר ההגה גבוה מדי במצב הרגיל ומסתיר את לוח המחוונים כשמנסים לכוון אותו כלפי מטה. בסקודה סיטיגו ישנה אפשרות לכוונון לגובה של המושב, וכנראה שזה מצדיק ביקור גם באולם התצוגה של סקודה. צמד הנוסעים מלפנים יוכלו להנות מהיצע נרחב למדי של תאי אחסון, ובעיקר מתא גדול ושימושי הממוקם לפני ידית ההילוכים.
מאחור המרווח סביר בלבד - בדומה לזה של פיג'ו 107, למשל. רק שני נוסעים מורשים לשבת בספסל האחורי, מה שאומר שלא צפויות בעיות של מרווח לישבן או לכתפיים. מרווח הרגליים, לעומת זאת, יהיה מוגבל ולא מספיק נוח לאורך זמן. שני כסאות בטיחות יתמקמו בקלות.
תא המטען בולט לטובה ביחס למכוניות מתחרות בקטגוריית המיני, והוא מציע נפח גדול יחסית של 251 ליטרים. הנתון הזה לא תמיד מסוגל לבוא לידי ביטוי בפועל, בעיקר בגלל הצורה המשונה של חלל ההטענה - עמוק מאוד, צר בחלקו העליון ומתרחב בתחתית. קשה להכניס אליו ציוד גם בשל העובדה כי המדף אינו מתרומם יחד עם הדלת האחורית, מה שאמנם הצליח לחסוך לספרדים עוד יורו או שניים בימים קשים אלו אך פגע בשימושיות של המכונית החביבה הזו.



נוחות נסיעה

בתוך העיר סיאט מי מסתדרת כמו חתול בחדר מדרגות. ההגה קל מאוד וגם מדויק, ושדה הראיה המצוין משלים את היכולת הגבוהה של המכונית לתמרון בשטחים צפופים. ימי המבצעים בסופרמרקטים של מודיעין אפשרו לסיאט מי להפגין את יכולותיה בסביבה מאתגרת, והיא אכן הוכיחה עליונות בין עגלות הסופר הפזורות, הילדים המתרוצצים ואנשי הקבע שנוהגים ביונדאי אקסנט ומקפידים לחנות לפי שמיעה.
נוחות הנסיעה גבוהה מאוד ביחס לסגמנט. צריך לסייג ולומר שמי שעובר לסיאט מי ממכונית משפחתית כנראה יקלל נמרצות את עובדי מע"צ (למעט נהגים של מאזדה לנטיס שמורגלים בקופצניות יתר), אך לעומת שברולט ספארק או פיג'ו 107 הסיאט היא בהחלט מכונית נינוחה ונעימה. באופן מפתיע ביחס לגודלה של המכונית, נוחות הנסיעה משתפרת בכבישים בין עירוניים - שם הסיאט נטועה על האספלט ואוחזת היטב, ומתנדנדת לפרקים רק כאשר היא נאלצת להתמודד עם רוחות צד חזקות במיוחד. המנוע כמעט ולא נשמע בתא הנוסעים, ורק רעשי רוח במהירויות גבוהות יפריעו מעט לפעולתה של מערכת הסאונד.

מנוע ותיבת הילוכים

באופן כללי, כתבי רכב לא נוהגים לחבר שירי הלל למנועי 1,000 סמ"ק. תנו לנו V8 גרגרני וננפק שירות ותשבחות, שימו לנו טווין-טורבו של ב.מ.וו ונזמר לו סרנדות. מנועי 1,000? ובכן, זה של סיאט מי הצליח לסחוט מאיתנו כל מחמאה שיכולנו לתת למנוע בנפח כזה. הוא סוחב מצויין בסל"ד נמוך, נהנה מכושר נשימה טוב בסל"ד גבוה ובעיקר מפגין יכולת שיוט מרשימה במהירויות גבוהות. את כל הכוח הוא מספק באופן רגוע ונעים, ולא מצריך פעולה תכופה של ידית ההילוכים בכדי לייצר קצב גבוה. זהו ללא ספק המנוע שהכי מתאים לנסיעה בין עירונית על בסיס קבוע, מבין כל אלו שמתחרים מולו בקטגוריית המיני.
ידית ההילוכים אף היא נעימה מאוד לשימוש. כל ההילוכים נמצאים בדיוק איפה שחשבתם שהם אמורים להיות, והמיקום המעולה של הידית מאפשר תפעול נוח וקל מאוד. הקלאץ' עצמו רך, מערכת העזר לזינוק בעליה מתפקדת היטב ולנו רק הפריע האורך הקצת מוגזם של שני ההילוכים הגבוהים. הילוך חמישי ארוך מאפשר נסיעה נינוחה במהירות גבוהה, ועל כך אין טענות; אבל ההילוך הרביעי אף הוא ארוך מדי ודומה מאוד לחמישי, כך שעקיפה בכביש מהיר מחייבת הורדה אגרסיבית לשלישי ובעיטה בדוושת הגז.
רגע לפני החזרה לסוכנות של סיאט מדדנו בתחנת הדלק צריכה של 16 ק"מ לליטר - נתון מעולה בהתחשב בתנאי המבחן. האם זה הקלף שהופך אותה למכונית מנצחת?



סיכום

סיאט מי מנצחת את סקודה סיטיגו בזכות יתרון מחיר של אלף שקל בגרסת המנוע הזו - עם כוכבית קטנה ליד תנוחת הישיבה הבעייתית של הסיאט. את פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו מנצחת הסיאט בזכות המנוע, נוחות הנסיעה ורמת הבטיחות הגבוהה - ומאותן סיבות היא גם עקפה את סוזוקי אלטו כבר בצעד הראשון. פיאט פנדה יקרה מדי בגרסה החדשה, יונדאי i10 מיושנת. עם מה נשארנו? יש את שברולט ספארק שמציעה שילוב מעניין של מנוע חזק, 5 מקומות ישיבה, אבזור נדיב ומחיר מצויין; וכמובן קיה פיקנטו עם 5 מושבים, אבזור, מרווח, גרסה אוטומטית מוצלחת ו-7 שנות אחריות. דילמה מעניינת.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

פורסם לראשונה ב- 27.01.13

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה