לפני כשנה פגשנו את הטיגואן לאחר ששודך לו מנוע הליטר וחצי של הקונצרן, אך כבר אז היה ברור שנדרש יותר מזה על מנת להתמודד בהצלחה בקטגוריה הכי פופולארית ומשמעותית בישראל - רכבי הפנאי הקומפקטיים. נזכיר שהטיגואן מתמודד בקטגוריה שכוללת רבי מכר כמו ראב 4, ספורטאז', טוסון, אאוטלנדר, CX-5 וראב 4. לשם כך הוא חייב להתרענן ולשפר תמורה עבור התמחור, המצוי בחלק העליון של הקטגוריה.
בעקבות מתיחת הפנים משתנים גם שמות גרסאות האבזור, כאשר אנחנו פוגשים את גרסת הבסיס המכונה "לייף". מכיוון שמבחינת מערכת ההנעה הטיגואן כבר מעודכן עם היחידה המשרתת את הקונצרן על שלל מותגיו ודגמיו, עיקר מתיחת הפנים באה לידי ביטוי בתא הנוסעים עם מספר שדרוגים וגם בכמה עדכונים קלים יותר בעיצוב החיצוני, כיאה למותג השמרן.
עיצוב
מבחוץ זו כמעט אותה גברת, עם עדכונים באמת קלים באדרת. במראה הכללי אי אפשר כמובן לפספס שמדובר באחת ממשפחת פולקסווגן, אבל כן אפשר לפספס את העובדה שהיא עברה מתיחת פנים. אז מה בכל זאת השתנה? הפגוש הקדמי חודש, יחידות התאורה מלפנים מהוות פרומו לגולף החדשה (הבאה עלינו לטובה) ובתוכן יש חותמת תאורת-לד חדשה. גם מאחור העיצוב עודכן קלות ותאורת לד עדכנית מוסיפה ארשת אלגנטית- יוקרתית מבעבר. ויש גם לוגו מעודכן אותו אפשר לפגוש גם על השלט ועל ההגה החדש.
מבפנים השינוי מורגש מעט יותר, בעיקר במערכת בקרת האקלים שעכשיו מתופעלת באמצעות מגע בלבד. במקביל בוצעו עדכונים קלים יותר כגון מוט ההילוכים שכולל עכשיו חיווי למצב ההילוך הנבחר או מערך הכפתורים על גלגל ההגה שנראה מעט שונה. איכות החומרים עומדת בסטנדרט המצופה מהמותג ואיכות ההרכבה מרשימה אף יותר.
אין ספק שהטיגואן לא מצהיר על מתיחת הפנים שעבר בריש גלי ויש לבחון בדקדקנות את הפרטים על מנת להבין אם מדובר בדגם שלאחר מתיחת הפנים. רוצים רמז מיידי? התבוננו בלוגו. אם הוא דקיק מבעבר, הרי לפניכם הטיגואן שלאחר מתיחת הפנים.
תא הנוסעים
כשמתיישבים במושב הנהג, הטיגואן ממשיך לא להפתיע, במקרה הזה, טוב שכך. המושב מעט נוקשה אך תומך היטב. ברז כוונון המושב מאפשר להשיג תנוחת נהיגה שלטת וטובה. משענת היד המרכזית מתכווננת ונוחה לשימוש. ממשקי הנהג נלמדים בקלות ונצמדים בהקשר זה למסורת המוצלחת של המותג (והקונצרן כולו). מערכת הסאונד מרשימה באיכות הקול שהיא מנפקת. תפעול בקרת האקלים המעודכנת בכפתורי מגע, פחות נוח מסתם גלגלות או כפתורים סטנדרטיים, אך גם פגשנו כפתורי מגע בביצוע פחות מוצלח. תא הנוסעים מציע תאי אחסון רבים (כולל בתקרה), מתקני כוסות ושקעי USB ובסך הכל מאוד פרקטי כאן.
גרסת האבזור הבסיסית הנבחנת מכונה עכשיו "לייף". בהשוואה לגרסה שמעליה (המכונה לייף פלוס), היא צנועה משמעותית. אך אם נשים השוואות בצד - גם גרסה זו מעניקה מספר פריטי אבזור מרשימים מבעבר, כמו מערכת חניה אוטומטית (במקביל ובניצב), 3 אזורי אקלים וכניסה והנעה ללא מפתח. בהיבט הבטיחותי חל שדרוג מסוים בזכות 9 כריות אוויר ומערכת ניטור שטחים מתים במראות הצד. למרות האיכות המופגנת בתא הנוסעים, הגוונים האפרוריים שולטים ויוצרים אווירה משמימה ואף פשוטה באופן יחסי למותג ולתדמית.
אם נחזור לתמורה, ברמה הפרקטית תא הנוסעים מאוד משפר את התמונה: הספסל האחורי מעניק מרווח מצוין לרגליים ולראש. לרוחב יוכלו להסתדר גם שלושה נוסעים, אלא שהנוסע במרכז יושב כשלגבו מוצמדת משענת מעט בולטת ותעלת ההינע עוברת בין כפות רגליו.
תא המטען מעלה עוד רמה אחת למעלה את התמורה עם נפח של 615 ליטרים, ווי תליה, כיסים צידיים ושקע 12 וולט. ואפילו הגישה ומבנה התא יעילים מאוד.
נוחות נסיעה
פולקסווגן הוא מותג המזוהה מאוד עם ההיסטוריה והתרבות הגרמנית המוטורית. תרבות מוטורית גרמנית שווה אוטובאן, אוטובאן שווה כבישים איכותיים ומהירים, והנוסחה מסתכמת בנוחות גרמנית. הטיגואן בהחלט ממשיך את המסורת הזאת: הווה אומר נוקשות בסיסית אך פעולה מעט יותר רכה בהמשך מהלך המתלה. בעברית צחה זה אומר שבנסיעה עירונית וכל עוד המהירות נמוכה, ישנה חדירה מסוימת של שיבושי הכביש, אבל ככל שמצטברים הקמ"שים על המחוג כך גם רמת הנוחות משתפרת. בנסיעה בינעירונית מדובר באחת המכוניות היותר נוחות בקטגוריה. גם בידוד הרעשים מצוין והשקט המופתי השורר בתא הנוסעים בכל מהירות תורם רבות לאיכות נסיעה גבוהה ביותר.
מנוע ותיבת הילוכים
את מערכת ההנעה שיש לנו כאן פגשנו כבר בדגמים רבים אחרים, כולל בטיגואן של טרום מתיחת הפנים. גם הפעם מערכת ההנעה מעניקה ביצועים טובים לצד חיסכון יחסי בדלק. מדובר במנוע ה-1.5 ליטרים, מוגדש כמובן, עם הספק של 150 כוחות סוס ונתון מומנט מצוין של 25.5 קג"מ המושגים כבר ב-1,500 סל"ד.
רק שבשביל ליהנות מהיכולות המרשימות במלואן יש לבחור במצב הספורטיבי בבורר ההילוכים. במצב רגיל הכיול מעודן ונדרשת לחיצה החלטית יותר על הדוושה על מנת להשיג ביצועים זריזים.
תכונה נוספת מוכרת החוזרת כאן היא הססנות מורגשת ביציאה מהמקום, עד שתיבת ה-DSG כפולת המצמדים משלבת את ההילוך ועד שמגדש הטורבו נכנס לפעולה. כשצריך כוח לעקיפה, לעומת זאת, הוא לא חסר. תגובת הגיר יעילה במצבים האלו וזמינות הכוח מורגשת באופן מיידי.
נציין גם כי צליל המנוע נעים ומרוחק ואינו מעיק לרגע, לכל אורך קשת הסל"ד. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 12.2 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
הטיגואן מפתיע ביכולותיו הדינאמיות. למרות היותו רכב פנאי בעל מימדים פיזיים לא קטנים, הוא מגיב בחדות ובהחלטיות לפקודות ההיגוי. ההגה מדויק ומהיר בפעולתו, וגם אם אינו משדר יותר מדי מידע מהגלגלים לידי הנהג, הוא בכל זאת נוסך ביטחון רב בקרבו בזכות משקל נכון אליו מצטרפת אחיזת כביש מרשימה. אפשר לנהוג את הטיגואן מהר בכל מצב ואפילו קצת ליהנות בכבישים המתפתלים במעלה ההר.
סיכום
פולקסווגן נשארת פולקסווגן, והשינויים בין דור לדור, בעיקר בהיבט הנראות, מעולם לא היו משמעותיים אצל היצרן הגרמני, אז על אחת כמה וכמה כשמדובר במתיחת פנים. את השינוי המשמעותי עבר הטיגואן דווקא לפני המתיחה הנוכחית, כשלפני כשנה קיבל את מערכת ההנעה החדשה.
אהבנו את עיצוב הלוגו המעודכן ואת השינויים הקלים ביחידות התאורה, אך פרט לכך זהו ממש כמעט אותו טיגואן שהכרנו. זה שמעניק איכות נסיעה גבוהה מאוד, מערכת הנעה מעולה המספקת ביצועים טובים לצד חיסכון יחסי וגם ברמה הפרקטית התמורה היא מאוד גבוהה. מתיחת הפנים העלתה קצת את המחיר ובגרסת הבסיס התחושה בתא הנוסעים מעט פשוטה בגלל הגשה אפרורית משהו.
הגרסה היקרה יותר כבר מציעה אווירה אחרת ורמת האבזור שלה גבוהה בהרבה - אבל המחיר בהתאם כמובן. בתמחור הנוכחי של גרסת הבסיס, בכל הקשור לתמורה בהקשר של הופעה חיצונית ואווירה פנימית, יש לא מעט מתחרות שמעניקות יותר; אבל בכל הקשור לאיכות הנסיעה, הטיגואן עדיין מציב סטנדרט גבוה עבור המתחרות בקטגוריה.
לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות