היא נראית מצוין, הפולו. לטעמי האישי היא גם נאה ומודרנית יותר מהאיביזה. יש לה מראה מחודד, נמוך ורחב, שנותן תחושה ספורטיבית. פס הכרום לרוחב הגריל, והפסים המקבילים שמתחתיו, נותנים לה יציבה נמוכה וקשוחה. אהבנו גם את הזוויות החדות בפנסי הערפל, על גבי מכסי המנוע, בדלתות ובמראות הצד. תאורת הלד מאחור והחישוקים המרשימים הם חלק מהתוספות שמקבלים עם המנוע היקר.
מבפנים היא הרבה פחות נוצצת. היינו שמחים לראות את הכתום הזורח מופיע גם בתא הנוסעים, אבל צביעת תא הנוסעים היא רק אופציה שמגיעה בהזמנה מיוחדת. כמוה גם לוח המחוונים הוירטואלי, פריט מרשים וייחודי בקטגוריית הסופר מיני. בלי שני אלו הפולו נראית שגרתית למדי, קצת משעממת אפילו.
תא הנוסעים
לאורך השנים, הפולו הצטיינה באיכות חומרים מעולה ביחס למכוניות הסופר מיני המתחרות. גם כיום יש לה איכות חומרים טובה מאוד - אלא שנראה כי המתחרות (למשל מאזדה 2 או סיטרואן C3) צמצמו את הפער. על הדשבורד יש חומר רך ונעים מאוד, וגם ההגה וידית ההילוכים מרגישים מצוין. מצד שני, על הדלתות ובמרכז הקונסולה ניתן למצוא פלסטיקה פחות מרשימה.
הפריט הבולט ביותר בפולו הוא מסך המולטימדיה המרשים. עם גודל של 8 אינץ' וגרפיקה מצוינת הוא נראה כמו טאבלט מודרני, ומשדרג את הנראות והתחושה ברכב. יש לו שתי גלגלות פיקוד שמקלות על חלק מהתפעול בזמן נהיגה. האייקונים ברורים, חדים ומאוד קלים לשימוש. הוא מציע מגוון רחב של פיצ'רים - החל מקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, דרך חייגן טלפון מצוין ועד ל"מאמן" לנהיגה חסכונית שמחלק ציונים.
על גבי המערכת הותקנה גם מערכת ההפעלה המקומית של צ'מפיון מוטורס שמציעה אפליקציות שימושיות. עליה תוכלו לקרוא סקירה נפרדת.
המערכת גם כוללת מצלמת רוורס מעולה, שנפתחת מתוך הסמל שעל דלת תא המטען - ומשמיעה רעש קצת משונה בכל הכנסה והוצאה מהילוך אחורי.
מעבר למולטימדיה, הפולו מגיעה גם עם בקרת אקלים מפוצלת, ובגרסת ה-115 כ"ס יש גם קיפול מראות חשמלי וגג שמש פנוראמי על חצי משטח הגג. מבחינת הבטיחות יש בפולו בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אצל המתחרות שלה מקבלים מפרטי אבזור מרשימים יותר, הן מבחינת אביזרי הנוחות (למשל כניסה והנעה בלי מפתח, חיישני חניה או מראה נגד סנוור) והן מבחינת מערכות הבטיחות (התרעת סטיה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת במראות).
מושבי הנהג והנוסע נוחים למדי. בין שני הנוסעים יש מרווח רב שחוסך את תחושת ה"אינטימיות" שלעיתים מתקבלת במכוניות סופר מיני. יש גם היצע רחב יחסית של תאי אחסון.
מאחור יש מרווח טוב לשני מבוגרים, אך נוסע שלישי יתקל בתעלת הינע גדולה ובמושב קטן - שגם ידחוק לעמדה לא נוחה את שני הנוסעים האחרים. באופן כללי התחושה מאחור פשוטה: אין ידיות אחיזה בתקרה, משענת יד או מחזיקי כוסות, אין אפילו ריפוד בד על ידיות הדלתות וגם לא פתחי מיזוג או שקעי טעינה. זווית פתיחת הדלתות צרה יחסית, מה שמקשה מעט על חגירת ילדים במושבי בטיחות.
עם נפח של 351 ליטרים, תא המטען של הפולו הוא אחד הגדולים בקטגוריה. יש לו גם מבנה נגיש ומדף שמחלק את הגובה, אך נציין רק כי לפולקסווגן יש מה ללמוד מהאחות סקודה בכל מה שנוגע לפתרונות אחסון יצירתיים.
נוחות נסיעה
פולקסווגן פולו החדשה היא מכונית רכה יותר מקודמתה. היא סופגת מצוין את מרבית פגמי הכביש בעיר, אך לא מתנדנדת. רק על פסי האטה גדולים היא עלולה לסגור את המתלה בצליל חבטה, אך בסך הכל היא מציגה רמת נוחות מצוינת - שיכולה אפילו להתמודד עם סיטרואן C3 הנהדרת.
מחוץ לעיר נשמרת הנוחות הטובה, והפולו מרגישה פתאום כמו מכונית גדולה ובוגרת. היא יציבה, שקטה, רגועה ומרגיעה. היינו מסוגלים להעביר בה נסיעות ארוכות מבלי להשמיע ולו תלונה אחת על ענייני הנוחות.
מנוע ותיבת הילוכים
את המנוע של הפולו אנחנו כבר מכירים מצוין מדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן. זהו מנוע משולש-צילינדרים, טורבו-בנזין בנפח של 1,000 סמ"ק. ההספק במכונית שבחנו עומד על 115 כ"ס, ואפשר לקבל את הפולו גם עם 95 כ"ס. מדובר במנוע טוב מאוד: הוא מסתדר בקלות עם מכוניות גדולות בהרבה, ואין לו כל קושי לשנע את הפולו הקטנה בקצב מהיר. עליות חדות, עקיפות, זינוקים והאצות מתבצעים בקלילות מרשימה. גם הצליל שלו נעים, מעט מתכתי אבל "בקטע טוב".
תיבת ה-DSG כפולת המצמדים פועלת היטב במהירויות גבוהות, מחליפה הילוכים ביעילות וגם נותרת חלקה רוב הזמן. במצב הספורטיבי שלה היא מצליחה למנוע מהמנוע ליפול אל הטווחים הפחות יעילים שלו. רק בעיר, בתנועה צפופה או בחניות, היא לעיתים מעט רועדת ומתבלבלת.
צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-14 ק"מ לליטר. כמו בכל מנועי הטורבו הקטנים, גם כאן הצריכה מושפעת מאוד מסגנון הנהיגה.
התנהגות כביש
אחרי 874 מילים צפויות ברובן, מגיעה סוף סוף ההפתעה. התנהגות הכביש של הפולו שונה ממה שפגשנו באיביזה או במרבית הדגמים של פולקסווגן. יש בה משהו יותר קליל, משוחרר, שמח. כזה שמזכיר את האופי של פיג'ו או מאזדה. יש שמכנים את האופי הזה כ"ספורטיבי".
השלדה שלה מצוינת, מגיבה היטב להעברות משקל ומאפשרת להכניס את הפולו בחדות ובמהירות לפניות. אחיזת הכביש מצוינת, ההגה מהיר (אם כי חסר משקל) ואפילו הזנב מסוגל מדי פעם להדק קו ולהעלות חיוך על פניו של הנהג. במפתיע, היא אפילו מרגישה משוחררת וקלילה יותר מהפולוGTI הספורטיבית. כל זה לא בא על חשבון הבטיחות או אחיזת הכביש. כיף אמיתי לנהג.
סיכום
פולקסווגן פולו היא באמת מכונית טובה. אפילו טובה מאוד. היא נוחה, מרווחת יחסית, מהירה, חסכונית וגם מהנה לנהיגה. קשה מאוד למצוא משהו רע לומר עליה. היא אפילו נראית מצוין, במיוחד בכתום של מכונית המבחן.
אבל אז מגיעה שאלת המחיר, וכשמתחילים בהשוואות - מגלים שיש מכוניות סופר מיני רבות וטובות שעולות הרבה פחות ממנה. אנחנו יכולים להבין לקוחות שיראו את היתרונות של הפולו וירצו לשלם עבורה 120,000 שקלים - ויהיו ללא ספק לקוחות כאלו - אך פער של כמעט 30,000 שקלים לעומת סיאט איביזה ברמת אבזור מקבילה, ימשוך כנראה את מרבית הלקוחות אל האחות הספרדיה והזולה. הפולו החדשה מרשימה באיכויות שלה, אך כנראה לא תחרוג מהיקפי המכירות שהציבה קודמתה.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות