למרות דמיון מסוים לגולף ומראה נקי וזורם ביחס לרוב המסחריות, הקאדי לא מרגיש "פרימיומי" כמו הגולף - אבל כן נראה כמו הגרסה המסחרית והזולה שלה. החלק השחור המחבר בין הפנסים והגריל הגדול שניצב מתחת לקו הפנסים מעניקים לקאדי מראה מודרני ומהווים את עיקר הדמיון בין השתיים. הפנסים עצמם פשוטים יותר ופתח האוויר מרובע ובלי התחכמויות.
גם מהצד אפשר לראות שנשמר קו המותן המוכר מהגולף, אך הוא פחות אלגנטי. מאחור כמובן הדמיון שולי אך הדלת הגדולה מאפשרת עיצוב זורם גם באגף הזה. בכלל, הקאדי מרגיש יותר אווירודינמי ונאה מהמקובל בקטגוריה. עד כמה שניתן לראות מבעד למדבקות.
תא הנוסעים
ברגע שפותחים את הדלת נהנים מהפתעה קטנה. נכון, לא מדובר בגולף, אבל מדובר בן הדוד מהכפר. אל מול הנהג ניצבים שני מסכים במישור אחד – האחד ללוח המחוונים והשני למולטימדיה. הכל ארוז במעטפת נאה ומודרנית. בחלקים היותר נמוכים יש בלם יד חשמלי וידית הילוכים אלקטרונית שהיא לחצן קטן ונוח. הכל מרגיש מתקדם למדי.
איכות החומרים לא גבוהה וזה מקובל. איכות ההרכבה מצידה די טובה. האבזור סביר עם מראות מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי וכניסה והנעה ללא מפתח. אבזור הבטיחות נדיב מאוד עם בקרת שיוט, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב, בלימה אוטונומית ועוד. באופן מפתיע המזגן הוא מכאני.
כמו בכל רכבי פולקסווגן (והקונצרן), התפעול של רוב המערכות עבר לתוך מסך המולטימדיה. זה אומר שהתפעול פחות אינטואיטיבי מבעבר ודורש יותר תשומת לב אפילו בפעולות יחסית פשוטות. קצב הפעולה של המעבד והמעבר בין מסכים שונים די איטי.
בפולקסווגן ידעו שמי שייסע בקאדי יצטרך הרבה מקום לציוד, גם בסביבת הנהג, ודאגו לתאי אחסון רבים ומגוונים. התאים בדלתות ענקיים, התא במרכז הקונסולה עמוק ויש בו חיבור לשקע 12 וולט ושני חיבורי USB C. החיבורים בנויים בצורה חכמה כך שגם אם כולם בשימוש הם לא יפריעו זה לזה. בין המושבים יש עוד חללי אחסון.
המושב עצמו די נוח ומדובר בעניין מהותי ברכב שנהגו יבלה בו זמן רב כל יום. תנוחת הישיבה די נמוכה וממקמת את הנוהגים ברכב עמוק בתוכו. במובן הזה הקאדי מרגישה מעט שונה ביחס לחלק מהמתחרות. אפשר כמובן להגביה את המושב ולהשיג עמדה יותר שלטת. ההגה עצמו יכל לצאת מעט יותר למרחק ולאפשר ישיבה רחוקה יותר. שדה הראיה די טוב לכל הכיוונים, בטח בגרסה בעלת הדלת האחת מאחור.
בשני הצדדים יש דלתות הזזה שמאפשרות גישה נוחה למושבים האחוריים. למושב בסיס מעט קצר אך הוא ממוקם גבוה ומציע שדה ראיה נפלא מסביב. המרווח לרגליים ולראש מצוין. הנוסעים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג נפרדים וממגשי "מטוס" מתקפלים.
דלת תא המטען בגרסה שקיבלנו שונה מהמקובל והיא נפתחת כלפי מעלה. בגלל אורכה היא הרבה פחות נוחה ביחס לדלתות שנפתחות לצדדים. במידה וחניתם קרוב מדי לרכב אחר יש מצב שלא תוכלו לפתוח אותה. עוד בעיה היא המשקל שלה – הוא כבד יחסית אז הסגירה שלה לא נוחה ולנמוכי ונמוכות קומה ההגעה לדלת, כשהיא פתוחה, תהיה מאתגרת.
שטח תא המטען עצמו גדול מאוד. הוא נגיש, סף ההטענה נמוך, יש ווים לשקיות ושלל נקודות עיגון. התא רחב יחסית ובעיקר ארוך ביחס למתחרות כך שיש בו נפח העמסה גדול יותר. הכל נראה אידיאלי, עד שבודקים את משקל ההעמסה ומגלים שהוא נמוך יחסית עם 645 ק"ג בלבד. באופן מוזר יש מאחור מדף לתא המטען אך הוא מתאים לרכבים בעלי 3 שורות מושבים והוא אינו מכסה את חלקו האמצעי של תא המטען...
נוחות נסיעה
כיול המתלים מרגיש פשוט, ונוחות הנסיעה בהתאם. הקאדי די עסוק על שיבושים קטנים ועל גיבוב של מהמורות. בתוך העיר הוא זז יחסית הרבה על המתלים, אך לא מדובר בעניין חריג בקטגוריה. תוספת משקל יכולה לשפר את הנוחות ולמנוע תנועות חדות מצידו של המתלה האחורי.
בכבישים בין עירוניים נוחות הנסיעה משתפרת מעט. עדיין יש תגובות קצת נוקשות מצד המתלים אך מי שינהג ברכב שעות ארוכות לא יסבול. בכבישים בין עירוניים אפשר לשמוע את הרעשים מסביב. רעשי רוח מבודדים באופן סביר אך רעשי כביש חודרים לרכב די בקלות.
מנוע ותיבת הילוכים
לקאדי יש בישראל מנוע אחד כרגע, 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 122 כוחות סוס. המומנט נדיב מאוד. בכלל, ליחידת ההנעה הזאת יש טווח יעיל רחב ביחס למנועי דיזל. שיא המומנט (כ-32 קג"מ) מגיע כבר ב-1,600 ושיא ההספק שמגיע ב-4,250 סל"ד יוצרים גמישות מעולה.
כדי לגרום ליחידת ההנעה להיות יעילה וגם חסכונית שילבו בפולקסווגן ברכב תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם הילוכים מאוד ארוכים. בגלל הגמישות המופלגת של המנוע, הקאדי לא מרגיש "רזה" בכלל והוא מצליח לספק את כל הכוח הנדרש ובו בזמן להיות די חסכוני. התיבה עצמה יכלה להיות מעט יותר חלקה אך באמת שלא מדובר בדרמה.
צריכת הדלק מצידה מצויינת. המבחן שלנו אולי לא אתגר את הרכב באופן רדיקלי אך בסופו המכונית התייצבה על אזור ה-16 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית בעיקרה.
התנהגות כביש
התנהגות הכביש של הקאדי סבירה אך לא הרבה מעבר. בשביל הנהג הרגיל יש כל מה שצריך: אחיזה טובה עם מעט מאוד רכינה של המרכב. הרכב יוצא יחסית מוקדם לתת היגוי, בעיקר תחת כוח, וזה עניין שצריך לשים אליו לב, בטח כאשר יש משקל רב מאחור. ההגה עצמו לא מדויק ודי קל, זה אחלה לתמרון עירוני ופחות בכבישים מתפתלים. הבלמים מעט ספוגיים.
סיכום
פולקסווגן קאדי הוא רכב של ניגודים עדינים, שנובעים מהצורך להיות רכב משפחתי ורכב עבודה בו בזמן. הוא מרגיש מודרני יחסית, הוא מעוצב באופן נאה, המרווח מצוין, האבזור לא רע, ציוד הבטיחות מקיף ותא המטען גדול ושימושי. לכל אלו מצטרפת יחידת הנעה יעילה מאוד.
מצד שני, נוחות הנסיעה בעיקר בתוך העיר לוקה בחסר, כושר ההעמסה נמוך והדלת האחורית פחות נוחה לשימוש. בידוד הרעשים יפריע למי שנוסע הרבה ומהר. וזה עוד לפני שדיברנו על תג המחיר הגבוה.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות