"3008 Crossover עומד בכל האתגרים שמציב לו הלקוח של היום: הוא מסוגל להיות רכב רגיל לנסיעה יומיומית, רכב משפחתי לסופי שבוע או חופשות ורכב הרפתקאות לבעלי סגנון חיים פעיל" (מתוך הקטלוג של פיג'ו 3008).
מי שכתב את הטקסט הזה יודע על מה הוא מדבר. "הלקוח של היום", אותו אחד שמיליארדים נשפכים ברחבי העולם בכל שנה בכדי להבין מה הוא רוצה, בעצם רוצה הכל. הוא לא רוצה לקנות רכב שיגביל אותו לקטגוריה אחת בלבד. רכב מנהלים יתייג אותו כאיש עסקים מעונב, רכב שטח לא יהיה מספיק אלגנטי, ומיניוואן? זה בכלל של מתנחלים. נכון לשנת 2011, לא מעט מכוניות מנסות לענות על כל ההגדרות גם יחד. רובן מתאגדות תחת הכינוי "קרוסאובר", ולא תמיד בגלל שיש ביניהן קשר כלשהו – למעט אולי המרכב המוגבה. פיג'ו 3008 מגדיר את עצמו כקרוסאובר, אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. כדי להבין מה הרכב הזה יודע לעשות, יש צורך לפרק את המכלול למרכיביו השונים.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 3008
פיג'ו 3008, טורבו-בנזין 1.6 ליטר, החל מ-159,990 שקל |
יתרונות | חסרונות |
תא נוסעים מעוצב ומרווח | ללא הנעה כפולה, וללא יומרות שטח |
שילוב מנוע-גיר נהדר | עיצוב חיצוני אוונגרדי וקשה לעיכול |
נוחות מעולה | לא מהנה או יוקרתי כמו מכונית מנהלים |
פיג'ו 3008 במגרש המשחקים. הילדים שלכם יתאהבו בו / צילומים: נועם ריין
"3008 Crossover מציב את צרכי הנהג במרכז העיצוב הפנימי. התצוגה העילית, לוח השעונים והאווירה הפנימית מעניקים תחושה של תא טייס" (מתוך הקטלוג).
כנראה שיש סיבה טובה להתעלמות של הקטלוג מן העיצוב החיצוני. מעצבי פיג'ו הרחיקו לכת עם ה-3008, והקצינו את כל המאפיינים שהכרנו מדגמים אחרים של פיג'ו. הפה הפעור בחזית (ובמרכזו הגריל אדיר המימדים), סמל האריה העצום והפנסים המשוכים לאחור יוצרים חזית בולבוסית וקשה לעיכול. מאחור הרכב נראה יותר רגוע והרמוני, אבל אם אתם רוצים ליהנות מהמראה של ה-3008, הקשיבו לקטלוג והיכנסו פנימה. שם, האווירה כבר הרבה יותר נינוחה. הגוונים הבהירים של הריפוד ברכב המבחן יוצרים סביבה נעימה לשהייה, והחוויה מתעצמת כשפותחים את גג השמש הפנוראמי (והאופציונאלי) במלואו ונותנים לשמש החורפית ללטף את הפדחת. בקיץ זה כנראה יהיה הרבה פחות נסבל.
סביבת הנהג, המתוחמת על ידי קונסולה מרכזית מוגבהת (ובתוכה תא אחסון המסוגל לאכלס סוזוקי אלטו), יוצרת מעין "סביבת עבודה" נפרדת ומנותקת עבור הנהג. בפיג'ו קוראים לזה "תא טייס", ואני מקבל את הכינוי. איכות החומרים בתא הנוסעים טובה מאוד, למעט אולי כמה פלסטיקים זולים בסמוך לבורר ההילוכים. בפיג'ו למדו משהו מאז ימי ה-205 שהתפרקה לגורמים תחת השמש הישראלית. המרווח מלפנים ומאחור טוב מאוד, וגם נוסעים גבוהי קומה יוכלו ליהנות מאיכות חיים מצוינת מאחור. שפע של תאי אחסון, בכל מקום עליו תוכלו לחשוב, הופכים את פיג'ו 3008 למכונית שימושית במיוחד עבור משפחות בהרכב מלא. מבחינת תא הנוסעים, אם כן, מציבה ה-3008 סטנדרטים גבוהים, ומהווה תחרות אמיתית למיניוואנים קומפקטיים כדוגמת רנו סניק וחבריו.
"3008 Crossover הוא חכם ושימושי. הוא תוכנן כך שיתאים את עצמו לסגנון החיים שלך" (מתוך הקטלוג).
לפני שיוצאים לדרך, עוד כמה מילים על השימושיות של הפיג'ו. תא המטען עצום בגודלו, והדלת האחורית נפתחת לשני חלקים – כאשר התחתון מסוגל לשמש ספסל לעת מצוא. זה לא רק גימיק, זה באמת שימושי. ועכשיו, באמת שכבר אפשר להתחיל בנסיעה. המימדים המגודלים של הפיג'ו הופכים אותה למכונית קצת מגושמת עבור תמרונים בשטחים עירוניים צפופים, וזה חסרון שצריך להישקל על ידי כל מי שמעוניין לרכוש קרוסאובר. עם זאת, היא מתנהלת בנינוחות על הכבישים העירוניים המצולקים. זה אחד מיתרונות הקרוסאובר: המרכב הגבוה הנשען על מתלים רכים מעניק נוחות נסיעה טובה מאוד (יוצא מן הכלל הוא יונדאי ix35, אבל זה לא מפריע לו להימכר בהמוניו). המושבים הרכים והמרווחים תורמים אף הם לנוחות הישיבה והנסיעה. ה-3008 היא מכונית שקשה להתעייף מאחורי ההגה שלה, וזה יתרון משמעותי.
"3008 Crossover מאפשר לך לחוות חוויות חדשות. בין אם מדובר בנסיעה בעיר או בטבע, בקיץ או בחורף, 3008 Crossover מתאים את עצמו לכל תנאי הדרך" (הקטלוג מתפייט).
אחרי מיצוי החוויה העירונית, יצאנו לחפש חוויות חדשות מחוצה לה. בחרטומה של ה-3008 שוכן מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 1.6 ליטר, המנפק 156 כ"ס. יחידת ההנעה הזו, שעשתה מלאכתה נאמנה בעיר מבלי להפריע להתנהלות הרגועה (וזה לא מובן מאליו במנועי טורבו), עושה עבודה נפלאה גם בכביש המהיר. היא חזקה די הצורך, גם אם איננה ספורטיבית, ומשאירה רזרבות של כוח זמין לרגלו הימנית של הנהג. גם בקונצרן פיג'ו-סיטרואן התלהבו מיחידת ההנעה הזו, ושידכו אותה כמעט לכל מכונית שנקרתה בדרכם: בפיג'ו תוכלו למצוא את השילוב ב-308, 3008, 508, 5008 וב-RCZ, בעוד בסיטרואן יימצא המנוע בדגמי ה-DS3, C4, DS4, C4 פיקאסו, C5 ואני מתנצל אם שכחתי משהו. תיבת 6 ההילוכים האוטומטית, מתוצרת Aisin היפנית, עובדת נפלא עם המנוע הזה ב-3008. אחרי שנים רבות עם תיבות אוטומטיות צרפתיות גרועות, התיבה הזו היא ברכה עבור פיג'ו.
"הודות לידע של פיג'ו, מעניק רכב שימושי ומרווח זה ביצועים מלהיבים ומעודנים. הוא משלב את הנהיגה הדינאמית של רכב משפחתי 5 דלתות עם העידון של רכב סלון" (הקטלוג ממשיך לזמר).
נתחיל מהסוף: אל תצפו ליכולות דינאמיות מלהיבות מקרוסאובר. אחרי ההבהרה הזו, נגיד בזהירות שפיג'ו 3008 דווקא מתנהג לא כל כך רע. הוא לא מהנה לנהיגה במובן הספורטיבי, וגם לא אתלטי כמו דגמי פיג'ו שהכרנו בעבר (והס מלהזכיר את פיג'ו RCZ המודרנית), אבל התנהגות הכביש שלו צפויה ובטוחה, וזה בהחלט טוב יותר מג'יפונים אחרים בהם נהגנו. מי שמחפש עידון של רכב סלון יחד עם נהיגה דינאמית, כפי שהגדיר זאת הקטלוג, כנראה ימצא את מבוקשו בפיג'ו 508. כאן זאת המחלקה המשפחתית, וההתנהגות בהתאם. בטוחה, רגועה ונינוחה. גם מד הדלק שמר על נינוחות, והראה על צריכה של 10.5 ק"מ לכל ליטר בנזין במהלך ימי המבחן. לא רע עבור קרוסאובר, גם לא מדהים.
"3008 Crossover הוא יותר מאשר סך כל התכונות שלו, ומציע יתרונות רבים לעומת רכב רגיל" (הקטלוג מסכם).
אין ספק, פיג'ו 3008 מציע יתרונות רבים מול רכב רגיל. אבל מה זה בדיוק רכב רגיל? מחירו של ה-3008 מתחיל ב-160,000 שקלים. בדיוק כמו מכונית מנהלים, קצת יותר ממיניוואן קומפקטי. עבור הנהג המחפש תחושת יוקרה ויכולות ניהוג גבוהות, מכונית מנהלים תתאים יותר. פיג'ו 508, שכבר נמצאת באולמות התצוגה, היא ללא ספק הדוגמה הטובה ביותר לכך. עבור המשפחה, לעומת זאת, ה-3008 תהיה שימושית, נוחה ויעילה. לפחות כמו מיניוואן קומפקטי (פולקסווגן גולף פלוס, למשל), ובמרבית המקרים אפילו יותר. אז אם יש לכם את הסכום ואתם בעלי משפחה, פיג'ו 3008 היא הפתרון המנצח.
לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו
פורסם לראשונה ב- 10.04.11
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות