אבל זה לא נגמר כאן, כי אז ה-3008 קיבל קו מנועים חדש. והנה אנחנו בוחנים אותו שוב בגרסת הדיזל החדשה 1.5 ליטר ושוב ראש בראש מול סקודה קארוק. ואז הופיעה גרסת כניסה חדשה עם מנוע 1.2 ליטר וגם היא נבחנה כמובן. כנראה שהיד עוד נטויה, כי ה-3008 התחזק גם בגרסת הבנזין עם 180 כ"ס ובפיג'ו מתכננים גרסת פלאג-אין הייבריד בקרוב, יהיה מעניין. אבל יש עוד גרסה אחת, שתמיד הייתה ברשימת ההמתנה כבר מהרגע הראשון ורק חיכינו להזדמנות לפגוש אותה...
אנחנו מדברים כמובן על ה-3008 GT, הדיזל הסמי-ספורטיבית והכמעט יוקרתית. כשהוצג לראשונה המנוע הפיק 180 כ"ס ושודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. תג המחיר עמד אז על 220,000 שקל. אך מאז עברו להם השנים, תקנות זיהום האוויר הוחמרו וה-3008GT התחדש בשני הילוכים נוספים לתיבה ובתמורה נפרד מ-3 כ"ס. גם המחיר "השתדרג" ב-8,000 שקל. אז אחרי שאנחנו כבר מכירים את ה-3008 על בוריו יצאנו להעמיק בגרסה הבכירה והמאובזרת ביותר שלו. איך הביצועים, איך צריכת הדלק, כמה טוב העיסוי במושבים והאם הוא באמת ספורטיבי?
עיצוב
רבות דובר על העיצוב המרשים של ה-3008, וגם היום, שנתיים מאז השקתו, הוא נראה מודרני ועדכני. גרסת ה-GT מעט שונה מהגרסאות האחרות: לדוגמא, בגרסאות המצוידות בתאורת לד קדמית (ה-1.5 דיזל Premium special edition וה-GT שלנו) הפגוש הקדמי חודר עמוק יותר אל תוך הפנסים הקדמיים ואילו הגריל עם גימורי כרום אופקיים ולא אנכיים. פרט לכך גם חישוקי ה-19 אינץ' של גרסת ה-GT ייחודיים וישנו גימורי כרום למגיני הצד ולפתחי המפלט המדומים.
פנים הרכב משדרג עוד יותר את האווירה ומביא עימו ניחוחות מעולם רכבי היוקרה. כך תמצאו בגרסאות הכניסה דיפוני דלתות ודשבורד דמויי קרבון, ברמת הגימור פרימיום כבר תקבלו דיפוני בד ואילו ב-GT ישנם גימורי עץ. גימורי העץ חשופים ואינם מצופים לקה מבריקה והזכירו לנו את אלו שבוולוו XC60 למשל. המושבים הספורטיביים עוטים ריפוד עור משולב אלקנטרה בתפירת יהלומים. סמלי ה-GT מחוץ לרכב כוללים תוספת של פס נחושת קטן והצבע הזה מלווה אותנו גם בפנים הרכב עם תפירה כפולה בדשבורד, במושבים, בדלתות, בהגה ואפילו בגוון התצוגה של לוח המחוונים.
תא הנוסעים
המושבים הקדמיים נראים נהדר. העור והאלקנטרה נעימים מאוד ויש להם גם תפירה מרשימה, כוונון חשמלי, זכרונות, חימום, משענת גב עם תמיכה צידית מצוינת ואפשרות להארכת המושב. והעיסוי, הו העיסוי. לא מדובר במערכת הישנה שהייתה קיימת כבר בסיטרואן C4 בשעתה. אנחנו מדברים על מערכת עיסוי עם 5 תוכניות שונות (כפות חתול, גל, מתיחה, גב תחתון וכתפיים) ואפשרות כוונון עוצמה. פשוט תענוג.
ואחרי כל הסופרלטיבים, יש למושב הנהג גם כמה חסרונות. לחלק מהבוחנים הוא הרגיש מעט צר בחלקו הקדמי, כאילו מישהו לחץ את קצוות המושב קצת יותר מידי פנימה.
במערכת המולטימדיה ניתן להגדיר 3 פרופילי נהג שונים עם העדפות שונות (למערכת השמע, התאורה וכו'), אך מה שמיוחד באמת הוא כפתור האווירה הייעודי שנמצא ממש בהמשך פסנתר התפריטים. לחיצה עליו מובילה לשני מצבי אווירה לבחירה, האחד "חם" והשני "קר" (בפועל, אפשר להגדיר איך שרק תרצו). כל מצב אווירה משפיע בלחיצת כפתור על תאורת האווירה, מערכת השמע, מצב הנהיגה, סוג העיסוי המועדף (לנהג ולנוסע העדפות שונות) ואפילו הריח שיופץ מפתחי המיזוג. ולא סתם ריח, אפשר לבחור בין 3 ריחות שונים!
כמו שהבנתם, האבזור עשיר. מה עוד יש? נספר שיש גג פנוראמי נפתח חשמלית עם וילון הצללה (חשמלי כמובן), תאורת אווירה שנמצאת לא רק בדלתות ובמחזיקי הכוסות אלא גם במסגרת ההיקפית של הגג הפנוראמי, מערכת ניווט מקורית (באנגלית בלבד) ולוח מחוונים דיגיטאלי שכולל עוד כמה תפריטים ואפשרויות עיצוב שלא קיימות בגרסאות הרגילות.
צפייה בתוכן פיג'ו 3008 GT - מבחן רכב
גם מערכות בטיחות לא חסר. ישנה כמובן בלימת חירום אוטונומית שפועלת גם במהירות בין-עירונית. ההתרעות פועלות באופן הדרגתי – קודם יש התרעה ויזואלית בלוח השעונים לאחר מכן מצטרפת גם התרעה קולית ולבסוף המערכת מתערבת (את זה כבר לא בדקנו). יש גם התרעת רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית שעובדת בצורה טובה והדרגתית. מצלמת הרוורס בזווית רחבה של 180 מעלות ובזמן נסיעה לאחור היא מקליטה את הסביבה ויוצרת מבט שמדמה "מעוף ציפור", אם כי לא בזמן אמת. רק בקרת הסטייה מנתיב קצת מתקשה באיתור נתיבים בעלי סימון דהוי.
ה-3008 הגיעה עם מערכת "לובינסקי טאצ'" שפיתחה היבואנית. אפשר להגיע אליה בלחיצה ארוכה על מקש SRC בהגה או בלחיצה קלה על מקש תפריט הניווט שבפסנתר התפריטים. המערכת פועלת בצורה טובה בסך הכל וכוללת אפליקציות חניה ורדיו אינטרנט, אך היא קצת עמוסה ולא כל האפשרויות עובדות עדיין. אבל מה שבאמת חשוב, ה-Waze עובד נהדר, כאשר הצליל אינו בוקע מרמקול חיצוני אלא מחווט ישירות אל הטוויטר השמאלי עם עוצמה ואיכות קול טובים מאוד. רק חבל שהמערכת עצמה מחוברת אל שקע ה-USB היחיד שבתא לפני ידית ההילוכים - מה שאומר שאם נחבר דיסק און קי ונרצה לשמוע מוזיקה, נצטרך לוותר על הניווט.
גם תחום הנדסת האנוש הצרפתית דובר רבות. היא לעיתים קצת מסובכת או מפריעה - למשל כשצריך לעבור בין התפריטים על מנת לשנות את עוצמת המיזוג - והיא בעיקר מצריכה למידה קצרה.
איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד. הדשבורד עשוי מעין גומי קשיח וחסון ולא נשמעו חריקות או קרקושים כלשהם למרות שילוב מספר חומרים (בדלת למשל משתלבים להם עור, ניקל, עץ, גומי ופלסטיק).
המרווח מאחור נדיב מאוד ויאכלס אפילו שלושה מבוגרים צנומים, אם כי גג הזכוכית גוזל מעט ממרווח הראש.
תא המטען נפתח חשמלית מתוך הרכב (נדרשת לחיצה כפולה מסיבה בטיחותית) או באמצעות כפתור בדלת וגם ללא מגע יד. הפתיחה (והסגירה) באמצעות הושטת רגל פשוט עובדת מצוין. החיישן לא פספס אפילו פעם אחת.
נוחות נסיעה
פיג'ו 3008 מפגין נוחות טובה מאוד והוא מרגיש בוגר ומרוסן. כאן הוא אולי אפילו מרוסן מדי, שכן גם המתלים בגרסת ה-GT מכויילים אחרת משאר הגרסאות. הכיול הנוקשה, יחד עם חישוקים בגודל 19 אינץ' וצמיגי 235/50, משמעותם ששיבושים חדים מורגשים בתא הנוסעים. עם זאת, במעבר על אתגרים גדולים יותר לא מורגשת חבטה (כמו למשל בעליה על מדרכה בכניסה לחניה). מעבר על פסי האטה מתבצע בריסון מרשים וללא כל נדנוד.
הנוחות הבין-עירונית עולה שלב. ה-3008 פשוט משייט בנוחות גם בכביש גלי ולא ממש משנה ל-GT אם הנהג לבדו או שהרכב מלא. לרוב, במכוניות בעלות חישוקים גדולים וצמיגים נמוכי חתך, יש נטייה לרעשי הצמיגים לחדור אל תא הנוסעים, אבל בידוד הרעשים ב-GT טוב מאוד וגם במהירויות כביש 6 אפשר היה לנהל שיחה שקטה ברכב.
מנוע ותיבת הילוכים
בנוסף לרמת הגימור הגבוהה, המנוע ב-3008 GT הוא אחלה סיבה לצאת איתו שוב לסיבוב. את יחידת ההנעה הזו פגשנו ב-DS7 קרוסבק והיא הרשימה כבר אז. ל-3008 GT מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 177 כ"ס, מומנט של 40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד, הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים והוא מסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות.
המנוע לא מאיץ עם איזו בעיטה לגב שמטיסה את הרכב קדימה. הוא לא טורבו-בנזין, הוא עושה את זה בצורה אחרת. ההאצה ליניארית וחזקה כמו בדיזל קלאסי וה-3008 GT צובר מהירות בקצב כזה שאם לא נביט לרגע על לוח המחוונים נגיע בקלות למהירות שלילה. יציאה חזקה מהמקום מלווה בהרמת אף קטנה, אך משם והלאה ה-3008 נותר מאוזן.
כל זה לא היה מתאפשר אילולא תיבת ההילוכים. התיבה פועלת חלק ברוב הזמן ורק ביציאה חזקה מהמקום מורגשים ההילוכים הראשונים, כאשר מההילוך השלישי והלאה לא תרגישו אותה. גם הורדת ההילוכים מתבצעת בצורה חלקה. בין אם ב"קיק דאון" או בין אם אתם משתמשים בכפתורי השליטה שמאחורי ההגה, התיבה מורידה גם 3 הילוכים בבת אחת בצורה נהדרת ובלתי מורגשת.
גם צליל המנוע חביב בהחלט. מבחוץ אי אפשר לפספס שזה מנוע דיזל. גם מבפנים לא נפספס את הצליל, אבל בידוד הרעשים טוב ורק בההאצה חזקה קולו נשמע. הוא לא איזה "סופרן" צווחני או "אלט" סטנדרטי, הוא טנור שאוהב לנהום.
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר. זהו לא נתון מרשים במיוחד, אבל בהתחשב באופי הנסיעה מדובר בנתון טוב מאוד, כאשר בשיוט רגוע אפשר לפגוש צריכת דלק של מעל 20 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
גם בתחום הדינאמי הורעפו על ה-3008 בעבר לא מעט מחמאות, וגרסת ה-GT לא שונה - ואולי אפילו טובה יותר. נשים את זה על השולחן: הוא לא ספורטיבי באמת, לא כמו אלפא רומיאו סטלביו למשל ובטח שלא כמו ה-308GTI; עם מנוע דיזל בעל כאלו ביצועים, ועם הנעה קדמית ומרכב של רכב פנאי, זה לא באמת אפשרי.
אבל למרות זאת, מדובר ברכב פנאי עם יכולות גבוהות בתחום הזה. להגה תגובות טובות והוא מדויק (אם כי הוא לא מתקשר), התגובות מהשלדה נהדרות וישנן תגובות טובות גם בעת העברת משקל בין אם בבלימה או בהרפיית דוושה.
הוסיפו לזה גם בלמים בעלי תחושה טובה, ששמרו על יכולת הבלימה גם אחרי נסיעה ארוכה ואינטנסיבית, אחיזה גבוהה הודות לצמיגים שרחבים ב-30 מ"מ מגרסאות הפרימיום ונתון משקל נמוך של 1,480 ק"ג (קל בכ-180 ק"ג ממאזדה CX-5 למשל) – השילוב של כל אלו יוצר רכב פנאי המספק חווית נהיגה מצוינת.
סיכום
פיג'ו 3008 GT לא מאכזב וממשיך במסורת של שאר הגרסאות. זהו רכב פנאי איכותי עם עיצוב מרשים והתנהגות כביש ברמה גבוהה. גרסת ה-GT יוצקת למתכון האהוב גם רשימת אבזור ארוכה מאוד ותחושת יוקרה בתא הנוסעים, יחד עם צריכת דלק הגיונית.
לצד זאת, מחירו גבוה ב-44,000 שקל מגרסת ה-1.6 בנזין ברמת הגימור פרימיום, שגם היא מציעה כיום 180 כ"ס. אמנם ה-GT מאובזרת ממנה וגם נהנית מכמה פריטי עיצוב שונים, אבל האם זה שווה את הפער במחיר? למי שרוצה את ה-3008 הכי טוב שיש, או למי שמוכן לוותר על הסמל של מותגי היוקרה ובמחיר דומה לקבל רכב לא פחות איכותי והרבה יותר מאובזר, התשובה בהחלט עשויה להיות חיובית.
לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות