דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קרייזלר גרנד וויאג'ר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


שעות בוקר, ה-21.12.12. בתאריך הזה, כך טוענים בני תרבות המאיה, אמור העולם להיחרב. כמו שזה נראה ממושב הנהג של קרייזלר גראנד וויאג'ר המצב ממש לא לטובתנו. כביש ירושלים - תל אביב שטוף ממטרים כבדים וגם המגבים שעובדים שעות נוספות לא מצליחים להתמודד עם המבול שניתך על השמשה הקדמית. לפתע הוויאג'ר נתקל בשלולית ענקית ולא צפויה, במה שאמור, להזכירכם, להיות אחד מהכבישים המתוחזקים בישראל. היתקלות שכזאת במהירות בה הרכב גומע את הכביש, לו היתה נעשית ברכב הפרטי שלי, היתה מסתיימת במפגש אישי עם גדר ההפרדה או עם הטנדר העצום שמימין. עם הקרייזלר המפלצתית זה פחות או יותר רעד קל בכנף. יכול להיות שלגמרי במקרה מצאתי את הרכב המתאים לסוף העולם?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קרייזלר גרנד וויאג'ר



קרייזלר גרנד וויאג'ר, בנזין 3.6 ליטר, 279 כ"ס, החל מ-248,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ומפנק לשישה נוסעים

לא יהיה כל כך נחמד לשביעי

תא נוסעים מאובזר להפליא

אך איכות החומרים לא אחידה

מנוע מצויין וביצועים מוצלחים יחסית

אבל לא ממש מתאים לפניות



קרייזלר גרנד וויאג'ר. האוטו שלנו גדול ו... נראה כמו לבנת בניין / צילומים: יתיר דוידוביץ

לפני שנמשיך במבחן, נעצור לרגע לטובת שיעור קצרצר בהיסטוריה. קרייזלר גרנד וויאג'ר הוא המיניוואן הראשון בעולם - הייצור של הדור הראשון החל אי שם ב-1983. שאר יצרני הרכב מיהרו להגיב, וכבר באמצע שנות ה-90 היו לרובם כלי רכב מתחרים. כדי לשמור על יתרון יחסי החלו הדורות הבאים של הגרנד וויאג'ר לפנות לקהל יותר אמיד, ובדור החמישי והנוכחי שלו כבר מדובר ברכב יקר משמעותית מהמתחרות. במבט על שוק הרכב של ישראל בתחילת 2013 מתגלה עובדה מפתיעה: קרייזלר גרנד וויאג'ר ופורד גלאקסי (הזול משמעותית) הם שני המיניוואנים הגדולים היחידים שנמכרים כיום. הסיבה? המחיר. מי שצריך בישראל רכב עם 7 מקומות ישיבה בדרך כלל לא יכול להרשות לעצמו מכונית יקרה יותר מהמיניוואנים הקומפקטיים, שבעצמם אינם זולים. ואיך הקרייזלר היקר שרד? זו בדיוק הנקודה. גם בקרב משפחות ברוכות ילדים ישנם אנשים אמידים, ועבורם המיניוואן האמריקאי של קרייזלר קורץ במיוחד.
אם תיכנסו לחניון משאיות הבלוקים של איטונג וביניהן יחנה הגרנד וויאג'ר, תצליחו להבחין בו רק במידה והוא לא צבוע לבן. הדור החמישי של הוויאג'ר איבד את העיצוב העגלגל של קודמיו, אבל בכל זאת מדובר ברכב מרשים למראה בעיקר בזכות קילוגרמים של ניקל מבריק המפוזרים בכל פינה. העיצוב הריבועי מאוד פונקציונאלי, ומאפשר יצירה של חלל עצום ומאוד שימושי בתוך הרכב. המרחב הפנימי בגרנד הוא פשוט גרנד. אפשר לטייל, בהליכה שפופה, מקצה אחד לקצה שני של הרכב. מדובר ברכב כל כך ארוך וגדול, כך שאת התקשורת עם הנוסעים מאחור עדיף לנהל בנייד, וכשפונים בצומת צמח לכיוון רמת הגולן אז מומלץ לבדוק האם החלק האחורי כבר יצא מבית שאן. המרחב המרשים יספק שפע של מקום לשישה נוסעים.



למה שישה? מכיוון שאמנם ישנם שבעה מושבים בגרנד וויאג'ר, אבל בקרייזלר בחרו בפתרון של שני מושבים נפרדים בשורה השנייה וספסל לשלושה בשורה השלישית. המושבים בשורה השנייה נוחים ומרווחים, מתכווננים באופן עצמאי ואפילו מחוממים וגם הגישה אליהם נוחה. גם שניים בספסל האחורי יהנו משפע של מקום, והעובדה שהוא מוטה אחורה נותנת תחושה כורסתית ומפנקת. בגלל מיקומה של השורה שלישית בין צמד הגלגלים האחוריים, המושב האמצעי בשורה זו צר מדי ומקשה על הובלה של נוסע שביעי. כנראה שמישהו בקרייזלר עבד עם הנוסחה של נוח: זוגות, זוגות. תא המטען, נקודת חולשה בולטת אצל מיניוואנים קומפקטיים, עצום בגודלו במקרה של הוויאג'ר ואם ממש תתאמצו זוג קרנפים ימצא שם את מקומו בקלות.

את העובדה שהוויאג'ר פונה לקהל האמיד אפשר לשכוח במבט ראשון על תא הנוסעים. משטחי פלסטיק מחוספסים וחלולים, ותאי אחסון שנדמה שפתיחה נוספת שלהם תהיה הקש האחרון, מזכירים שהדינוזאור לבית קרייזלר הוא לא רק גדול אלא גם נצר למשפחת המכוניות האמריקאיות הפרה-היסטוריות שקדמו למשבר של תעשיית הרכב ב-2008. מצד שני, בקרייזלר מפיקים לקחים מהר כך שכל מה שניתן היה להחליף בקלות כבר הוחלף. את לוח השעונים הנאה ואת הקונסולה המרכזית ייבאו היישר מקרייזלר 300 המודרנית, ואפילו הפלסטיק דמוי העץ מרגיש מוצק באופן מפתיע. האבזור כבר מציב את הקרייזלר בליגה של מכוניות יקרות בהרבה: דלתות צד ומטען חשמליות, בקרת שיוט, מערכת שמע (התקנה מקומית ברכב המבחן) עם כניסה ל-USB, מצלמת רוורס ובלוטות', חישוקי מגנזיום, ריפודי עור, חימום להגה, כיוונון חשמלי לדוושות והרשימה עדיין לא נגמרה. לא נופתע אם נגלה שבמסגרת ההכנות לסוף העולם מופיע בקצה רשימת האבזור גם מקלט אטומי תת קרקעי, לכו תדעו.



ואם סוף העולם יחליט לקפוץ לבקר, אולי בריחה היא הפיתרון - ובמקרה הזה המנוע (שמגיע גם הוא מקרייזלר 300) יוכל לעזור. 3,600 סמ"ק יש למנוע החדש של הגרנד וויאג'ר, שמשתייך לסדרת ה"פנטסטאר" של קונצרן קרייזלר-ג'יפ. למעלה מ-2.2 טון של מתכת אמריקאית עוטפים את המנוע הזה, כך שעובר מעט זמן עד שהטורים מטפסים ו-280 הסוסים הופכים להיות רלוונטים. כשמגיעים לתחום היעיל של המנוע (החל מ-4,300 סל"ד ואפילו מעט קודם) המנוע מפגין את כוחו והופך גם עקיפות ממושכות למשימה פשוטה ומהירה. תיבת ההילוכים סבירה אך לא חלקה ומהירה כמו התיבה המודרנית ששוכנת בקרייזלר 300. צריכת הדלק לא תפתיע בהתחשב בכך שמדובר בוואן במשקל כל כך גבוה: בשיוט מאוד רגוע ניתן להגיע ל-8.5 ק"מ לליטר אבל בנסיעה בתנאים משתנים נמדדה צריכה שבין 6 ל-7 ק"מ לליטר.

מערכת המתלים מציעה מתכון אמריקאי קלאסי. כל עוד הנהג דואג לנסוע בדרכים בין עירוניות, הרכות היחסית תפעל לטובתו והנוחות תהיה גבוהה. כניסה לכבישים משובשים תבהיר במהירות שמערכת מתלים רכה לא תמיד מתאימה לרכב כבד כל כך. במקרי קצה הוויאג'ר יכול לעיתים לחבוט ואף לסגור מתלה באופן לא נעים, פועל יוצא של הנדנוד האופייני. התנהגות הכביש לא מי יודע מה, וזה לא מפתיע ברכב כל כך כבד. רק תאטו לפני הפנייה שמאלה בסוף העולם אחרת תת ההיגוי יגרום לכם להמשיך ישר ולכו תדעו לאן תגיעו.



ב-2012 נרכשו בישראל פחות מ-100 גרנד וויאג'רים, וסביר להניח כי כלים לא מעטים עלו על הכבישים גם דרך סוכני הייבוא האישי. המספרים אמנם לא מצביעים על ביקוש היסטרי למפלצת האמריקאית, אך מסתבר שעדיין יש מי שמעוניין ברכב כזה בארץ. לאותן משפחות שמעוניינות מרכב מפנק ועמוס באבזור אין אופציות אחרות, כאשר גם ה-R קלאס של מרצדס (שיקר יותר משמעותית) מתקשה להציע מרווח טוב יותר. מדובר גם ברכב 7 המושבים היחיד שיכול להציע מקום נכבד למטען, למעט טויוטה סיינה שכרגע לא נמכרת בישראל ובהנחה ומוציאים מן המשחק את הוואנים המסחריים. בסופו של יום, למרות המגרעות, נראה שלקרייזלר גרד וויאג'ר יש הרבה מאוד מה להציע כמיניוואן למשפחה.

לדגמי קרייזלר בישראל - קרייזלר

פורסם לראשונה ב- 07.01.13

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ביבוא אישי קיימים רכבים מפנקים ואמינים בהרבה כמו -  
    יאנוש פפריקה, 11-01-2013

    הטויוטה סייאנה במחיר זהה אבל רמת הגימור בטויוטה עשירה באופן שמזכיר את דגמי היוקרה שלה - לקסוס
    דגם נוסף שמובא לאחרונה קצת לארץ ומהווה חלופה טובה יותר גם מהטויוטהמסיינה - הונדה אודסיי שמה, אלגנטית יותר ובנויה באופן מעורר השתאות, כמוכ האיבזור אותה אפשר להוסיף אצל היצרן - כמובן ביבוא אישי ובעזרת סוכן, פשוט מהממת. מספיק שתיכנסו לאתר היצרן הונדה ולחור בדם זה ולראות מה הם התוספות האפשריות, לא תאמינו. ברמז, לא תצטרכו כמעט כלום ליציאת לקפינג או לסופ"ש.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה