דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ריינג' רובר ספורט - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


ריינג' רובר ספורט נולד לראשונה ב-2005, והביא לאולמות התצוגה של היצרנית הבריטית משהו שעוד לא היה שם: יכולת דינאמית גבוהה, שאפשרה למותג להתחרות לא רק בעולמות השטח אלא גם בדגמי פנאי-יוקרה עם נטיית כביש מובהקת כמו ב.מ.וו X5 ופורשה קאיין.

הדור השני בשושלת נמכר כמעט ללא שינויים במשך קרוב לעשור, אבל בסוף גם הוא התיישן והוחלף. כעת נמצא איתנו דור שלישי וחדש לחלוטין, שאמור להמשיך את ההצלחה של קודמו בדיוק במקום בו היא נעצרה. מהפכה חשמלית תגיע רק בעוד כשנתיים, עד אז נהגנו בגרסת הדיזל שהגיעה לישראל בשבועות האחרונים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לנדרובר ריינג' רובר ספורט

ריינג' רובר ספורט D300, מנוע 3.0 טורבו-דיזל, 300 כ"ס, מ-758,100 שקלים
יתרונות חסרונות
תחושת יוקרה יכולת שטח
נוחות נסיעה כושר תמרון
מרחב פנימי תג מחיר


לנדרובר ריינג' רובר ספורט

עיצוב

בעוד לנדרובר ביצעה מהפכות עיצוביות בדורות החדשים של הדיסקברי והדיפנדר, במקרה של הריינג' רובר ספורט בחרו המעצבים לשמור על מאפייני עיצוב דומים לאלו של הדור היוצא. זה מתבטא בעיקר בחרטום, עם אותם כונסי אוויר מדומים על מכסה המנוע ובבתי הגלגלים הקדמיים. הפרופיל נראה חלק ודינמי יותר הודות לידיות פתיחת דלתות נשלפות וחישוקי ענק ("22), וגם האחוריים מרשימים עם יחידות תאורה מחוברות עם לוגו המותג. הוא עדיין נראה גדול מאוד, אבל לדברי היצרנית השינויים שבוצעו סייעו להקטנה משמעותית של מקדם הגרר - 0.29 לעומת 0.35.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

סביבת הנהג עדכנית מבעבר עם מסכים גדולים מבעבר ואיכותיים יותר, הן ללוח המחוונים ("13.7) והן למסך מגע ("13.1), תוך שמירה על מתגי שליטה לבקרת האקלים ולמצבי נהיגה. פתרון שמפשט ומקל על התפעול. איכות החומרים גבוהה.

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים מציעים שפע אפשרויות כיוון חשמלי (וכוללים גם חימום ואוורור) ומאפשרים ישיבה ממושכת ללא כל מאמץ, עם משענת יד מתכוונת לכל אחד מהם ותנוחת נהיגה גבוהה-שלטת. מפתיע לגלות כי מראות הצד קטנות מדי ומכילות שטחים מתים גדולים מדי.

ריפודי העור הדוגוניים מרגישים איכותיים ובורר ההילוכים אלקטרוני ונוח. מסביב לנהג יש מגוון תאי אחסון, אבל ללא מקרר מתחת למשענת היד כמו באחיו הגדול, אלא כאופציה בתוספת תשלום (6,300 שקל).

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

אל המבחן התייצבה גרסת הבסיס כרגע, ה-D300 ברמת הגימור HSE. מלבד המושבים הקדמיים עליהם פירטנו קודם, המפרט שלה כולל בין היתר גם חימום ואוורור למושבים האחוריים (ואפילו הטיה חשמלית למשענת הגב), גג שמש פנוראמי נפתח, הגה מתכוונן חשמלית, טעינה אלחוטית לסלולארי, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה ומערכת שמע מתוצרת "מרידיאן" עם 14 רמקולים.

גרסאות חזקות יותר ניתן לקבל גם ברמת הגימור "פירסט אדישן", שמוסיפה למפרט גם עיסוי למושבים הקדמיים, ארבעה איזורי טמפרטורה, חישוקי "23, גימורי קרבון בתא הנוסעים, תאורת פנים משודרגת וגג בצבע שחור.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

אבזור הבטיחות כולל בכולן בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי תנועה חוצה ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ותאורת לד דיגיטלית.

בהשוואה לספורט היוצא, החדש ארוך ב-6.5 ס"מ (494.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ (299.5 ס"מ), שינויים שמגדילים משמעותית את מרחב המחיה מאחור. ארבעה גבוהי קומה יוכלו לשבת כאן בנוחות, אך הנוסע החמישי יתקל ברצפה שאינה שטוחה. בשונה מהדור הקודם ומהמתחרים הגרמניים, הפעם אין אופציה לשורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

תא המטען גדל ב-24 ליטרים ומציע נפח נדיב של 647 ליטרים, כאשר מתלי האוויר מאפשרים להנמיך את הרכב ולהשיג גישה נוחה להעמסה. חלק מהרצפה ניתן לפירוק ולהצבה כמשטח אנכי שמפצל את תא המטען. בשונה מהדור היוצא, כאן יש גלגל חלופי מוקטן ולא בגודל מלא, מה שמצריך שמירה יתרה על הצמיגים בנהיגת שטח.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

נוחות נסיעה

כמו אחיו הגדול, גם ריינג' רובר ספורט ספורט משתמש בפלטפורמת MLA חדשה. אבל מערך המיתלים כאן פשוט יותר, עם קפיצי אוויר בכל פינה אבל ללא מוטות מייצבים אקטיביים והתאמת מידת הקשיחות באמצעות נתוני מצלמה וחיישני סריקת דרך ומערכת הניווט. נוחות הנסיעה כאן טובה, עם שיכוך טוב מאוד בעיר ורמה גבוהה של ריסון על כבישים מהירים, אבל הוא לא מצטיין ואינו מחקה את תחושת ה"שטיח מעופף" כמו אחיו הגדול. בידוד הרעשים מצוין.

בעיר הוא עדיין מרגיש מגושם, עם רדיוס סיבוב גדול במעט מקודמו. אבל לזה יש לזה פתרון, בדמות היגוי אחורי אקטיבי (7.3 מעלות) שמקטין משמעותית את קוטר הסיבוב (10.9 מטר, פחות 1.6 מטר) אבל הוא מוצע רק כאופציה בתוספת תשלום (56 אלף שקל) לחבילה המכונה סטרומר. זו כוללת גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ובעיקר מוטות מייצבים אקטיביים שהיו משפרים משמעותית את נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן, בגרסת ה-D300 כאמור, צויד במנוע טורבו-דיזל זהה לספורט היוצא, עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, 300 כ"ס ומערכת היברידית קלה (48 וולט), עם אותה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית בעוד ההנעה הכפולה מאפשרת ניתוק ההנעה לפנים בשיוט לטובת חסכון בדלק.

גם הביצועים טובים משמעותית מבעבר, וטובים בכלל, עם קיצוץ של שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (6.3 שניות), ותיבת ההילוכים שמגיבה במיידיות להורדת הילוך לצורך עקיפה. שיוט על כביש מהיר? קליל ונינוח כמצופה.

צריכת הדלק מפתיעה לטובה עם 10.2 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, תוצאה מרשימה לרכב כה גדול וכבד. רוצים חסכון משמעותי יותר? מערכות הנעה היברידיות-נטענות מסקרנות ינחתו כאן בהמשך השנה, וגרסה חשמלית תוצג ב-2024. אלה חדשות עבור מי שמייחל כבר להשתחרר מעט ממשאבת התדלוק.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

התנהגות כביש

ריינג' רובר ספורט מפגין יכולת דינאמית טובה מבעבר. הודות לקשיחות מרכב גבוהה יותר (35%), בסיס גלגלים ארוך יותר ומפסקי סרנים מורחבים (1 ס"מ מלפנים, 1.8 ס"מ מאחור), הוא עדיין הדינאמי ביותר באולם התצוגה של לנד רובר. זה לא מפריע לו להרגיש מגושם יותר ופחות חד ומדויק מב.מ.וו X5 או פורשה קאיין. הגה ארוך (2.8 סיבובים מקצה לקצה) ונטול תחושה לא מסייע בכך.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

יכולת שטח

הריינג' ספורט מצויד כאמור במתלי אוויר ששומרים על מרווח גחון וזוויות גישה ונטישה דומות לדגם היוצא, מה שאומר שהוא יוכל להעניק לנהג מידה מסוימת של שקט נפשי ויצליח להגיע רחוק יותר מחוץ לאספלט בהשוואה למתחרים כמו ב.מ.וו X5 או פורשה קאיין. אבל הילוך כוח נעדר לראשונה בהיסטוריה מרשימת הציוד התקני (אופציה ב-2,900 שקל), ויחד עימו מצב סלעים במערכת טריין ריספונס. ברור לחלוטין כי אחוז אפסי מלקוחות ספורט יתקלו בסלעים, אבל נדמה לנו שגם הם היו מעוניינים לדעת לפחות שהלנד רובר שלהם מסוגל לנסוע במקומות בהם מתחרים ישירים לא יעזו.

לנדרובר ריינג' רובר ספורט

סיכום

ריינג' רובר ספורט החדש משכלל ומשדרג את הנוסחה של קודמיו בשושלת, עם מראה מאוד מרשים, תא נוסעים מאוד איכותי ומודרני ויכולת כיסוי מרחקים מרשימה במיוחד. גם המרווח נדיב, יחידת ההנעה יעילה, צריכת הדלק מפתיעה לטובה ונוחות הנסיעה מוצלחת. אבל צריך לזכור שתג המחיר שלו גבוה. 758 אלף שקל לרכב המבחן הם כ-60 עד 120 אלף שקלים יותר מרכבי הפנאי של אודי, ב.מ.וו, מרצדס ואפילו פורשה. וכשלוקחים בחשבון שהוסרו ממנו מערכות מכאניות ייחודיות שהופכות אותו יוצא דופן בחו"ל כמו היגוי אחורי, או הילוך כוח, זה נראה פחות אטרקטיבי.

כנראה שהגרסה ההיברידית-נטענת שתנחת כאן רק בעתיד, תהיה תחרותית ומסקרנת יותר. עם תג מחיר שעשוי להיות דומה וטווח נסיעה נקי מזיהום של לא פחות מ-100 ק"מ. זאת נשמעת כבר מעניינת יותר, בעיקר מכיוון שגם היא נהנית מהיתרון המשמעותי ביותר שלו על מתחריו - מראה כוחני חסר תחרות.

לצפייה בכל דגמי לנדרובר בישראל 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה