וידאו: יתיר דוידוביץ
שלושה בוחנים מנוסים, למודי מכוניות ספורט ורכבי שטח מסוקסים, לא הטילו לרגע ספק בגבריותם. שלושה בוחנים עמוסי אגו וטסטוסטרון לקחו כל אחד בתורו סיבוב על רנו קפצ'ור, וחזרו ממנו רכים יותר ממרשמלו וגם סמוקי לחיים בהתאם. "הוא כל כך מתוק" אמר הראשון. "רכב מקסים" פסק השני, "הייתי צובט לו בלחי", התפייט הח"מ. יש משהו בקפצ'ור שמרכך גם את הגברים הקשוחים ביותר, שלא לדבר על מה שהוא עושה לבנות המין היפה. אבל אחרי כמה שעות בחברתו התעשת צוות הבוחנים של iCar, והתחיל לפרק את הרכב לחתיכות כדי לבדוק מה הוא שווה. כהרגלנו, נתחיל קודם בסעיף העיצוב. שלא כמו ברכבים רבים אחרים, כאן אולי מדובר בפסקה המעניינת ביותר במבחן.
לעמוד הרכב בקטלוג iCar: רנו קפצ'ור
רנו קפצ'ור, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, רובוטית כפולת מצמדים, 120 כ"ס, החל מ-126,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב | נוחות נסיעה |
ישיבה גבוהה | מושב אחורי צר |
צריכת דלק | התנהגות כביש |
צפייה בתוכן רנו קפצ'ור - מבחן וידאו
עיצובמותק, כבר אמרנו? רנו קפצ'ור לוקח את העיצוב המקסים של הקליאו, ומעלה אותו שלב אחד קדימה. המימדים הקומפקטיים לאורך ולרוחב יחד עם תוספת הגובה יוצרים כלי ייחודי למראה, וזה משתלב נהדר עם הקווים של הקפצ'ור: הפגושים השחורים וחצאיות הפלסטיק שעולות אל תוך הדלת קורצים לעולם רכבי השטח, בעוד שילוב הצבעים היפהפה של רכב המבחן מזכיר רכבי יוקרה כמו מיני קופר או אודי A1. החלון של הדלת האחורית נמשך כלפי מעלה ומתאחד עם הספוילר הקטנטן ומקנה תחושה דינאמית וספורטיבית. אבל למה לקשקש? בואו ניתן לתמונות ולוידאו לדבר, ואת התוצאה תוכלו לשפוט לבד. בסופו של דבר, השאלה אם הקפצ'ור יפה או לא תלויה בעיקר בלקוח - גם בגלל טעם אישי, וגם בגלל שהרכב ניתן לבחירה כמעט בכל סגנון עיצובי שתרצו.
רנו קפצ'ור - הייתם צובטים לו בלחי? / צילומים: דנה גורלנדתא הנוסעיםגם כאן העיצוב מדבר. אם בחוץ התרשמנו מהקווים הכלליים, כאן הירידה לפרטים הקטנים היא זו שמושכת את תשומת הלב. גימורים כתומים מגניבים לחלוטין מצאנו על ההגה, הריפוד, הקונסולה המרכזית ותא הכפפות שהפך למגירה. אפילו הרמקולים בדלתות ממוסגרים בכתום.
לא פעם רכבים בעיצוב מיוחד מתפשרים על הפרקטיות והתפעול ביומיום. לשמחתנו, זה לא המצב בקפצ'ור. המרווח מלפנים מצוין, המושב גבוה ואפשרויות הכוונון מגוונות. מאחור המרווח אמנם פחות מבריק - לא מפתיע כשזוכרים שהקפצ'ור הוא בעצם קליאו מוגבהת - אבל את המרווח לרגליים ניתן לשפר על ידי הזזת המושב לאחור והקטנת תא המטען. קל למקם כסאות בטיחות בקפצ'ור בזכות הגובה של המושב, וגם עגלת תינוק תיכנס בקלות לתא המטען. אפילו במצב המצומצם.
תא הנוסעים צבעוני ושמח / תמונת יצרןכמקובל אצל רנו לאחרונה, רשימת האבזור נדיבה. מסך המולטימדיה החדש מתפקד נהדר, והעובדה שהוא דובר עברית מקנה לו נקודות זכות רבות - לא בגלל שאנחנו מתקשים עם האנגלית, אלא בגלל היכולת להציג את שמות אנשי הקשר על המסך כפי שהם כתובים אצלכם בנייד. כך ניתן לענות לשיחה מבלי להסיט מבט אל הסלולרי. המסך החדש קל ופשוט לתפעול, אך עדיין יש בקפצ'ור שאריות מהנדסת האנוש המתוסבכת של דגמי רנו הקודמים. עיקר הבלגאן נמצא במחשב הדרך, בקרת השיוט ויחידת השליטה על מערכת השמע שממוקמת מאחורי ההגה.
נוחות נסיעהבמערכת iCar חונה דרך קבע רנו בת 12 שנה, השייכת לח"מ. נוחות נסיעה כמו שלה נדיר למצוא כיום במכוניות מודרניות - אבל למרות מגמת הירידה הכללית ברמת הנוחות בקרב יצרני הרכב, עדיין התאכזבנו מנוחות הנסיעה של רנו קפצ'ור. מרנו תמיד מצפים ליותר בתחום הזה, והמגאן סטיישן המודרנית היא הוכחה לכך שהצרפתים עדיין לא שכחו את המתכון המנצח. בקליאו וגם בקפצ'ור הם בחרו שלא ליישם זאת, משום מה.
במעבר על שיבושים עירוניים הקפצ'ור מעביר טלטלה מסוימת לנוסעים, שנעשית נעימה פחות כאשר השיבושים הופכים גדולים מהממוצע. בנסיעה בין עירונית נרשם שיפור מסוים, אך גם שם הרכב לא לגמרי מרוסן. סקודה יטי תהיה עדיפה מבחינה זו, אך סוזוקי קרוסאובר לא מתעלה על הרמה של הקפצ'ור, כך שבסופו של יום לא מדובר באסון קולוסאלי. זו פשוט אכזבה לנוכח הפוטנציאל של רנו בתחום הנוחות.
בידוד הרעשים בקפצ'ור פשוט מעולה. גם במהירויות גבוהות לא נשמע כמעט אף צליל בחלל הרכב, למעט זה שמנגנת מערכת השמע.
מנוע ותיבת הילוכיםבקפצ'ור, כמו בקליאו, ישנו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,200 סמ"ק. המנוע הזה מייצר הספק של 120 כ"ס, וזה נתון גבוה יותר ממה שנותן המנוע המקביל ברכבי פולקסווגן - אבל ברנו הכוח בא לידי ביטוי באופן ליניארי וחלק יחסית, ואילו דווקא המנוע של פולקסווגן מרגיש נמרץ ואגרסיבי יותר. בתנאי יום יום, אנו מעדיפים את הפרשנות של רנו למנועי הטורבו הקטנים, ובתקופה האחרונה גם קונצרן פולקסווגן הלך לכיוון הזה.
כך או אחרת, הביצועים של הקפצ'ור טובים מאוד. אין פה תחושת עוצמה מיוחדת, והיינו מאמינים למי שהיה מספר לנו שיש פה מנוע 1,600 סמ"ק רגיל; אבל אין גם שמץ של טענה בנוגע ליכולות של הרנו החביב, שמבצע את העבודה היטב גם בתנאי יום יום וגם כשלוחצים אותו בעליות לירושלים.
תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת מצמדים, פועלת באופן חלק ונעים יותר מתיבות מקבילות של המתחרים. לא תרגישו שמדובר בתיבה רובוטית, למעט בתחנת הדלק - שם מדדנו בנהיגה רגועה 13.3 ק"מ לליטר, ובתנאים מאומצים השגנו 11.5 ק"מ לליטר. בסיכומו של מבחן נעצרה ידית התדלוק על מספר של 12 ק"מ לליטר, לא רע לג'יפון קטן וזריז שכזה. והנתון בהחלט יכול עוד להשתפר.
התנהגות כבישלעומת הקליאו החיננית והשמחה, בקפצ'ור יש משהו קצת יותר גמלוני. חובבי ההגה ירגישו כי מרכז הכובד הגבוה פוגע ביכולת השליטה ברכב, ויתלוננו על רכינת מרכב מוחשית בסיבובים. יתר הנהגים יהנו מהתנהגות בטוחה וצפויה, ולא יתעניינו בהיעדר התקשורת עם הנהג.
על יכולת שטח אין מה לדבר, ובטח שאין טעם להקדיש לכך סעיף נפרד. מרווח גחון של 17 ס"מ לא מותיר הרבה מקום לספקות: הקפצ'ור מסוגל לטפס על מדרכה, ולא הרבה מעבר לזה.
סיכוםאם היינו שולחים את רנו קפצ'ור לאודישנים באחת מתחרויות הזמר בטלויזיה, השופטים והקהל היו מקבלים את ההחלטה בקלות יחסית. הוא עדיין צעיר, הם היו אומרים; אין לו את הליטוש של כלים ותיקים וגדולים ממנו, הוא לא נוח כמו שהיינו רוצים, וגם לא מרווח כמו מכוניות משפחתיות. אבל למרות כל הנקודות לשיפור, אין גבול לפוטנציאל ולקסם האישי שלו. הוא תופס לעצמו נישה ייחודית בזכות העיצוב המקורי, ויכול לתפקד נהדר כרכב שני במשפחה. לרנו קפצ'ור, בלי שום ספק, יש את האקס פקטור.
לדגמי רנו בישראל -
רנו
פורסם לראשונה ב- 04.12.13
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות