ובחזרה להיסטוריה, את הבלייזר הענק והאייקוני, ששירת שנים רבות בצה"ל, כיכב בלא מעט סרטים הוליוודים ואפילו ב"מבצע סבתא" שלנו, מחליף רכב פנאי במימדים צנועים יותר. הבלייזר החדש עדיין גדול, שלא תטעו: הוא מתמקם בין האקווינוקס לטראוורס ובניגוד אליהם מציע מראה קרבי וסגנון מוחצן בהרבה. אז איך אמר קרמבו? "יאללה גולם, יש לי עוד מחבל לתפוס היום. לצמצם, לצמצם!"
עיצוב
העיצוב מרשים. מרשים מאוד אפילו. לא זכורים לנו הרבה רכבים שגרמו לעוברים ולשבים לסובב את הראש בצורה כזו. מעין הכלאה בין אקווינוקס ג'יפוני לקאמרו ספורטיבית. החזית אגרסיבית עם גריל גדול ותאורת לד צרה, בפרופיל ישנו קו חלונות צר וקו כתפיים גבוה, ובחלק האחורי תמצאו יחידות תאורה נאות ויציאות מפלט בצורת מקבילית שכזו.
גם בפנים הקשר לקאמרו נמשך. מיד מזוהים פתחי המיזוג העגולים שבמרכז והמיקום הנמוך שלהם. גם פסנתר כפתורי בקרת האקלים, עיצוב הקונסולה המרכזית עם הבליטות בצדדים ולוח המחוונים (שמשלב בין אנלוגי לדיגיטלי), קורצים כולם לאותה קאמרו ספורטיבית.
תא הנוסעים
תנוחת הישיבה גבוהה. זה כמובן לא מפתיע אף אחד כשחושבים על בלייזר. המושבים נוקשים אבל זה לא משהו שיפריע בנסיעות ארוכות ויש להם כוונון חשמלי מלא עם טווח רחב כך שכל אחד יצליח למצוא תנוחת נהיגה אידיאלית. גם להגה יש כוונון חשמלי אבל היינו שמחים אם הוא היה יוצא יותר החוצה.
שדה הראיה לפנים מאפשר להבין בקלות איפה הרכב מתחיל. לעומת זאת, שדה הראיה לאחור הרבה פחות טוב, אבל בשברולט פתרו את הבעיה עם מראת המצלמה המרכזית שמאפשרת לכוון את זווית הצילום וגם לעשות זום.
בחלק האחורי לא הופתענו מהמרווח. שני נוסעים ישבו כאן בכיף ויהנו משפע של מרווח לרגליים, לצדדים וגם מאפשרות לכוונן את זווית משענת הגב. הם גם יהנו משני שקעי USB ואפילו שקע 230 וולט, ממש כמו בבית, כך שאפשר לחבר כל מכשיר אלקטרוני. מרווח לשלושה מבוגרים יהיה יותר ממספק בזכות הרצפה השטוחה, אבל עיצוב המושבים שבצדדים גורם למושב האמצעי להיות קצת גבוה ופחות נוח.
שברולט בלייזר מוצע בארה"ב בשש רמות גימור, אבל לישראל הוא מגיע רק בשתיים הבכירות ביותר – גרסאות Premier ו-RS, כאשר האבזור זהה בשתיהן ומדובר בעצם בשינויים עיצובים בלבד. למשל, ב-Premier ישנם גימורים בצבע כסף וכרום ומושבים בצבע שחור או בז', ואילו ב-RS ישנם גימורים שחורים ומושבים בצבע שחור עם תפירה אדומה.
האבזור בשתי הגרסאות עשיר מאוד. הבלייזר מציע כניסה והנעה ללא מפתח כולל אפשרות הנעה מרחוק שזוכרת את העדפות המיזוג שלכם, חישוקי 20 אינץ' או 21 אינץ' אופציונליים בגרסת ה-RS, כוונון חשמלי למושבים ולהגה, תא מטען עם פתיחה חשמלית גם ללא מגע יד, גג פנורמי, לא פחות משישה שקעי USB כשלושה מתוכם טייפ C, מערכת מולטימדיה שיכולה לחבר שני מכשירים סלולריים בחיבור בלוטות' במקביל, מראה מרכזית דיגיטלית נגד סנוור ומערך מצלמות היקפיות מצוין עם אפשרות בחירה לכל זווית בערך, כולל אפילו מצלמה עילית מאחור כדי שתוכלו לראות בדיוק את וו הגרירה.
הבלייזר אמנם לא נבחן מבחני הריסוק של Euro NCAP מאחר ושברולט כבר לא מוכרת מכוניות באירופה, אבל במבחני הריסוק האמריקאים של ארגון IIHS הוא זכה בציון Good המקסימלי ותמצאו פה מערך שלם של מערכות בטיחות אקטיביות - בתוכן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת שגם לה יש היגוי אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית. את כל ההתרעות מקבלים ברטט במושב בהתאם לכיוון ההתרעה - כלומר, אם סטיתם לימין תקבלו מיד רטט בפלח הימני של העכוז.
לגבי הנדסת האנוש ברכב, אנחנו חלוקים. מחד, פסנתר הכפתורים עמוס ולא מאוד קל לתפעול, וגם עומס התפריטים במחשב הדרך מכביד על כל הסיפור. מאידך, מערכת המולטימדיה טובה ועל הכל (כמעט) אפשר לנצח מההגה.
איכות החומרים טובה בסך הכל, אבל איכות ההרכבה פחות. במהלך ימי המבחן נשמעו צקצוקים מאיזור הדשבורד, שם גם מצאנו כמה מרווחים לא אחידים.
לתא המטען נפח של 864 ליטרים, אך מדובר בשיטת חישוב שונה מזו המקובלת באירופה. כך או אחרת, מדובר בתא מטען גדול מאוד.
חוץ מזה שהבגאז' נפתח ללא מגע יד, יש גם סמל שברולט שמוקרן על הרצפה כדי למקם את הנפת הרגל במיקום המדויק. תא המטען מציע גם פיצ'רים חכמים כמו המסילות שמקלות על הכנסת ציוד והיכולת לחלק את התא באמצעות מחסום מתכוונן, כך ששום דבר לא יזוז. במקום מדף עליון יש וילון נגלל שגם ניתן להסרה.
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה העירונית טובה, אבל לא יותר. הבלייזר נוקשה ולמרות שהוא מצליח להתמודד עם שברים קטנים, הוא מרגיש עסוק ונשמעים לא מעט רעשי מתלים.
כשיוצאים מחוץ לעיר רמת הנוחות משתפרת. אמנם, בכביש משובש וגלי הוא קופצני ורעשי צמיגים נשמעים באופן בולט, בעיקר עם חישוקי ה-21 אינץ' הענקיים שהותקנו ברכב המבחן. על כבישים באיכות טובה, כמו למשל כביש 6, הבלייזר הוא קרוזר רציני. רמת הרעש משתפרת, הוא נעים הרבה יותר ותענוג לגמוע איתו מרחקים.
מנוע ותיבת הילוכים
לשברולט בלייזר יחידת הנעה מרשימה מאוד: מנוע V6 אמריקאי קלאסי בנפח 3.6 ליטרים שמספק 305 כ"ס ומומנט מירבי של 37.2 קג"מ. אם הנתונים נראים לכם בגזרתה של הקאמרו אתם לא טועים. הבלייזר מאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6.8 שניות. המנוע בשרני עם צליל נהדר, ולא תרגישו בשום שלב שחסר כוח. פשוט תענוג.
למנוע יש את אחת מתיבות ההילוכים המוצלחות שנתקלנו בהן לאחרונה – פלנטרית עם 9 הילוכים שפועלת בצורה חלקה ויודעת לנצל מעולה את המנוע. ובכל זאת הערה קטנה – חבל שאין מנופי שליטה מאחורי ההגה, במיוחד בגרסה עם צמד אותיות כל כך ספורטיבי, כי כפתור השליטה הידנית שעל ידית ההילוכים עצמה פשוט לא נוח לתפעול.
ואיך הכל עובד?
אתם משייטים לכם בכביש מהיר? נהדר. יש מערכת לניתוק צילינדרים ונסיעה שגרתית תתנהל סביב 1,500 סל"ד בערך. רוצים לעקוף? קיק דאון ואתם פשוט שועטים קדימה בפראות. העמסתם את המשפחה והציוד לסופ"ש בצימר ברמת הגולן? הבלייזר הגדול פשוט יגחך.
בתנאים שגרתיים למדי השגנו צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר. לא מרשים, אבל הגיוני ביחס למנוע.
התנהגות כביש
למרות מיתוג ה-RS, אין הבדלים מכניים כלשהם בין רמות הגימור - אלו שינויים עיצוביים.
על משקל של כמעט שני טון לא ציפינו לפגוש התנהגות כביש ספורטיבית. ואכן, הבלייזר מעט גמלוני, אבל בטוח מאוד. להגה משקל כבד, אולי כבד מדי. הוא לא מתקשר במיוחד אבל הוא די מדויק. זווית הגלגול מורגשת אבל סבירה ביחס לגודל של הרכב. נקודת החוזקה של הבלייזר היא באחיזה הנהדרת, שמשתפרת עוד יותר במצב הנעה כפולה. לבלייזר דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה - והמשמעות היא שברגע שעוברים למצב הנעה כפולה, הוא מסוגל להעביר 50% מהכוח לסרן האחורי, אבל הדיפרנציאל מוסיף לכך גם יכולת להעביר עד 100% (מאותם 50% שעברו אחורה) לגלגל בודד - כך שבסופו של יום אפשר בהחלט לאתגר אותו בפניות מהירות.
סיכום
שברולט בלייזר לא מבייש את הפירמה. למרות השינוי בייעוד, הוא נותן לשם האייקוני פרשנות חדשה, עדכנית ורלוונטית. העיצוב שלו מרשים (מאוד), רשימת האבזור ארוכה (מאוד), הוא מרווח (מאוד) והביצועים מרשימים (מאוד).
אז נכון, הוא פחות נוח בכבישים לא איכותיים, הוא גם לא חסכוני במיוחד וגם לא זול לרכישה. במקום כל אלו, הוא פשוט מספק חוויה אחרת שמעט מאוד כלים עוד מספקים היום. חוויה עוצמתית, אמריקה במיטבה.
לצפייה בכל דגמי שברולט בישראל
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות