דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט טראוורס 2018 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת:
עזרי לוי


שברולט טראוורס הותיק הוחלף לאחרונה בדגם חדש. מדובר באחד מכלי הרכב הגדולים ביותר בישראל, בוודאי מבין אלו שלא צריך עבורם רשיון למשאית. יש לציין כי במונחים אמריקאים זהו אינו כלי רכב עצום; יש לו שני אחים גדולים ממנו (ובהרבה). אבל בישראל זהו רכב פנאי אמריקאי מגודל, קרוסאובר בגודל XXL עם שבעה או שמונה מקומות ישיבה ואבזור רב. הדגם החדש ויתר על גרסת כניסה במחיר "השווה לכל נפש" של 220,000 שקל, וכעת מחירו נע בין 250,000 ל-330,000 שקל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט טראוורס


שברולט טראוורס, 3.6 ליטר, בנזין, אוטומטית, 310 כ"ס, 249,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח

מערכות בטיחות

ביצועי מנוע

יכולת שטח

נוחות נסיעה

  צריכת דלק

שברולט טראוורס


לקחנו את הגרסה הבכירה בכדי לבדוק מה השתנה, האם בדגם החדש שופרו הפגמים של הדגם הקודם ובעיקר האם הוא מתאים למשפחה ברוכת ילדים שמחפשת מצד אחד את הנוחות והמרווח, ומצד שני חושבת גם על שיקולים של צריכת דלק, התנהגות כביש, בטיחות ועוד.


עיצוב

האמריקאים עדיין אוהבים נוכחות ורושם, ושברולט טראוורס ממשיך להיות מרשים כבר מרחוק. מהממדים שלו אי אפשר להתעלם: האורך שלו הוא 518.9 ס"מ, הגובה 179.5 ס"מ והרוחב - כמעט שני מטרים. יש מי שחושב שהחזית השברולטית החדשה היא יותר מידי מיניואנית ופחות מידי SUV. אני חושב שהרכב מרשים בכללותו והשלם שלו, עבור חובבי הז'אנר, גדול בהרבה מסך חלקיו.

שברולט טראוורס


תא הנוסעים

בפנים מרגישים שזהו רכב גדול. כמעט גוליבר בארץ הגמדים. תנוחת הישיבה גבוהה והראות החוצה לא רעה, יחסית לגודל הקורות. ברמת האבזור נשארו פערים גדולים מאוד בין גרסאות הטראוורס היקרות ובין גרסת הבסיס. רשימת ההבדלים ארוכה ובהמשך נפרט חלק ממנה, אך נציין כבר בשלב זה כי מרבית האביזרים הנוספים הם מתחומי הפינוק ולא מדובר בהכרח ב"מוצר צריכה בסיסי". אבל יחד עם זאת, הגרסאות הבסיסיות לוקות בציוד הבטיחותי, ביחס למה שמקובל היום ובוודאי בכל האמור ברכב כל כך יקר.

לטובה יש לציין מערכת חכמה בפשטותה, הקיימת בכל הגרסאות, המתריעה על השארת ילד במושבים האחוריים ונכנסת לפעולה אם אחת מדלתות הצד נפתחה בנסיעה זו. עוד פיצ'ר שימושי שקיים בכל הגרסאות הוא קיפול, או למעשה רכינה של המושב האמצעי בצורה שמאפשרת כניסה נוחה לאחור (Slide Smart Seat) גם כאשר כיסא הבטיחות נשאר מורכב.

כבר בגרסת ה-LS יש בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור (פיצול לשלושה אזורים), מסך מגע הערוך לשיקוף הנייד (7” או 8”), מפתח חכם, משטח לטעינה אלחוטית, תא מתחת לרצפה האחורית ומאחורי מסך המגע ועוד.

הגרסה הבאה היא ה-LT עם ההנעה הקדמית, שכוללת גם דלת תא מטען חשמלית, חימום מושבים קידמיים, התנעה מרחוק ומושב נהג מתכוונן חשמלית. בגרסת ה-LT עם ההנעה הכפולה יש גם מצלמת חניה אחורית עם הדמיה של תצוגת 360 מעלות, התראת רכב בשטח מת במראות עם ניטור תנועה חוצה מאחור, ניווט מובנה במסך המגע, חלון גג כפול (שהכיסוי הפנימי שלו נראה פשוט ונפתח ידנית בלבד), ריפודי עור, 10 רמקולים של BOSE ומושב נוסע מתכוונן חשמלית.

שברולט טראוורס

בגרסת הפרימייר הבכירה יש סוף סוף מערכות בטיחות אקטיביות ובהן תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, זיהוי הולכי רגל ואורות גבוהים אוטומטיים. בנוסף מציעה הגרסה היקרה גם חימום לגלגל ההגה ולמושבי הנוסעים בשורה השניה (שהפכו משלושה לשניים מאוד מהודרים). הנדסת האנוש אינה מושלמת, אך שופרה באופן משמעותי ביחס לדגם הקודם.

שמונת נוסעי שברולט טראוורס (בגרסאות היקרות שבעה, כאשר השורה האמצעית הופכת להיות שני מושבי "קפטן") זוכים לחיים טובים: צמד היושבים מלפנים נהנים משתי כורסאות טלוויזיה מפונקות, רכות ונעימות - וכל זאת מבלי לפגוע בתמיכה טובה למדי תוך כדי תנועה. שלושת (או שני.. בגרסה הבכירה) יושבי השורה האמצעית נהנים גם הם ממרווח משובח, גם אם הם מבוגרים. גם בשורה השלישית ישנם שלושה מושבים, אם כי כאן עדיף שהיושב באמצע יהיה ילד, או לכל היותר נער (ובכל מקרה לא הותקנה עבורו משענת ראש). היושבים מאחור נהנים מפתחי מיזוג נפרדים ומשליטה על הטמפרטורה ועוצמת המיזוג. הגישה אל השורה השלישית טובה, בעיקר אם ניגשים אליה מצד ימין.

תא המטען של הטראוורס גדול ונגיש, כאשר בגרסה הבכירה הוא יכול להפתח בהעברת רגל מתחת לפגוש האחורי.

שברולט טראוורס


נוחות נסיעה

שברולט טראוורס היה ונשאר SUV נוח מאוד. המשקל הרב, הישיבה הגבוהה וגם המרחב בפנים עושים את הנסיעה בו נעימה ורגועה. בדגם החדש, לטעמי, חל שיפור ניכר בתחושת הנוחות. הרכב המגודל רוכן פחות, המתלים עסוקים פחות וככל שלא מדובר על רצף שיבושים קטנים - הוא יהיה ממש, אבל ממש נוח.

עם זאת, הגובה הרב פוגם מעט ביציבות שלו והוא נוטה לרכון מעט פה ושם. נוסף על כך, רמת הריסון של בולמי הזעזועים בסביבה העירונית מצוינת, כל עוד מדובר במפגעים הגדולים, כמו בורות בכביש ופסי האטה. דווקא הפגמים הקטנים על הכביש מורגשים מעט תוך כדי תנועה. דומה שבידוד רעשי הרוח שופר גם הוא.

שברולט טראוורס

מנוע ותיבת הילוכים

שברולט טראוורס החדש מונע בידי מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטרים, שמייצר 310 כ"ס (מול 287 בעבר) ואותם 36.7 קג"מ זמינים עכשיו כבר ב-2,800 סל"ד (לעומ 3,400 בדור הקודם). הכוח הזה בהחלט מספיק, ואפילו יותר מכך. הוא מאיץ בנחישות, עוקף בקלילות ומשייט במהירויות שלילה כאילו לא מדובר בלוויתן במשקל של 2.1 טון לפני נוסעים וציוד. הצליל שלו עדין קצת מאכז, בהשוואה למנועי V6 קלאסיים,  אבל הוא עושה את העבודה מצויין. מערכת עצור וסע (שלא ניתנת לניתוק) ותיבה עם תשעה הילוכים שיפרו מעט את צריכת הדלק שעמדה במבחן התובעני על 7.1  ק"מ לליטר.

נציין גם כי תיבת ההילוכים החדשה עושה עבודה טובה ומדוייקת מבעבר. ההילוכים עוברים היטב ומהר, אם כי מיקום בורר ההילוכים הידני על ידית ההילוכים אינו מוצלח.

שברולט טראוורס


התנהגות כביש

מרכב גדול כל כך אין באמת ציפיות ליכולת דינאמית מושחזת בפיתולים תובעניים. תנועה מהירה אפשרית, בנוחות כמעט מושלמת, על כבישים איכותיים; מעבר לכך רכות המתלים עשויה להיות פחות נוחה עד בלתי נעימה. לעיתים הוא מרגיש תקשורתי מבעבר אבל ברור שזה לא מרחב המחייה שלו. הוא אוחז, צפוי, בטוח - אך ללא שמץ של אופי ספורטיבי. הגיוני.

על נסיעה בשטח אין כמעט מה לדבר. זוית הגישה מוגבלת במיוחד, מרווח הגחון מינימלי והפלסטיקה בגחון רגישה. שבילים הוא יקח בקלות, עם הכח העצום וההנעה הכפולה, אבל יש לנקוט משנה זהירות בהגעה למהמורות ובורות.

שברולט טראוורס


סיכום

אי אפשר להתעלם מהנוכחות של שברולט טראוורס. הוא אחד מהכלים הבודדים שמשווקים בישראל ומהווים פיתרון אמיתי למוביל נוסעים איכותי, עם 8 מקומות ישיבה של ממש, תא מטען לא רע, מנוע חזק ומרווח נדיב. תדמית הקרוסאובר מעניקה לו יתרון על פני קיה קרניבל, למשל, אך היעדרן של מערכות בטיחות אקטיביות במרבית הגרסאות הוא חסרון של ממש.

שברולט טראוורס

אם אין לכם יומרות לנסיעה בשטח וצריכת הדלק לא מהווה שיקול משמעותי, אך מנגד יש לכם צורך להסעת 8 נוסעים בנוחות ובמרווח, זו יכולה להיות קניה מעולה. רק תדאגו לחניה גדולה ושמורה גם בבית וגם בעבודה.

לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה