משפחה עם שלושה ילדים נוסעת בדרך כלל במכונית משפחתית. קצת קשה להכניס שלושה מושבי בטיחות בטויוטה קורולה או במאזדה 3, וגם לכלב לא תהיה פינה משלו – אבל הישראלים חורקים שיניים ומסתדרים עם מה שיש. מי שרוצה לשדרג את המשפחתית העממית צריך כבר להשקיע סכום רציני יותר, ולהוסיף 40,000 שקלים נוספים עבור מכונית מנהלים או ג'יפון אופנתי. ככה עובדים פה העניינים. ומה תעשה משפחה עם ארבעה ילדים? עבור משפחה זו, המחיר ההתחלתי למכונית מתאימה מתחיל ב-160,000 שקל. בסכום זה ניתן לקנות מיניוואנים קומפקטיים כמו מאזדה 5 או טויוטה ורסו, שאמנם מכילים 7 מקומות ישיבה – אך הם צפופים יחסית, נטולי תא מטען ובטח לא מרגישים יוקרתיים כמו המכוניות שניתן לקנות עבור 5 נוסעים במחיר הזה. האפשרויות לשדרוג המיניוואן מוגבלות: קיה קרניבל עולה 200,000 שקל והיא מציעה מרווח פנים מעולה, אך היא לא משדרת תחושת יוקרה כלשהי. קרייזלר וויאג'ר עולה כמעט רבע מיליון שקל, וזה לפני שמדברים על צריכת הדלק הגבוהה. סיטרואן ג'אמפי היא לא אופציה של ממש עבור רוב המשפחות, ובטח שמרצדס R קלאס לא רלוונטי לעניין.
הדילמה הזו מובילה לא מעט לקוחות אל רכבי השטח הגדולים שמכילים 7 מקומות ישיבה. אותם קרוסאוברים מגודלים, שפעמים רבות הקשר בינם לבין שטח מסתכם בעיצוב, מציעים מרווח פנימי נאה ומהווים סמל סטטוס יוקרתי בתוספת מחיר הגיונית לעומת המיניוואן המשפחתי. שברולט קפטיבה הוא אחד הבולטים שבהם, לצידם של יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו. המחיר של שברולט קפטיבה מתחיל ב-214,900 שקל עבור גרסת הבנזין הבסיסית, בעוד גרסת הדיזל שנבחנה כאן עולה 234,900 שקל ותופסת כמחצית ממכירות הדגם. מה נותן הקפטיבה לעומת מיניוואן רגיל? והאם מדובר בקניה משתלמת?
שברולט קפטיבה, 2.2 ליטר טורבו-דיזל, 163 כ"ס, החל מ-234,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
יחידת הנעה חזקה, חלקה ונעימה | לא מספיק חסכונית |
עיצוב כוחני ומרשים | עיצוב פנים מיושן |
נוחות ומרווח ברמה גבוהה | נעדרת יכולת שטח |
שברולט קפטיבה מסתדר לא רע עם אתגרי שטח שכוללים בעיקר עשב רענן / צילומים: נועם רייןשברולט קפטיבה – קחו אותו עם מנוע דיזל
בשברולט משוכנעים שדיזל זו הבחירה הנכונה לרכב כזה, וכבר אחרי כמה מאות מטרים של נסיעה נאלצנו להסכים איתם. מנוע הדיזל מתאים לשברולט קפטיבה כמו כפפה ליד: הוא חלק, ליניארי ונעים מאוד לשימוש, והרעידות האופייניות למנועי דיזל כמעט ולא מורגשות. על אף הנפח הגדול ומגדש הטורבו שמסייע מהצד, ההספק של המנוע עומד על 163 כ"ס בלבד. איך זה קרה? פשוט מאוד: מנועי דיזל נותנים מטבעם הספק נמוך יחסית, ומפצים על כך עם מומנט גבוה (35.7 קג"מ במקרה של הקפטיבה), מה שמעניק לרכב יכולת סחיבה מצוינת. אמנם, לא מורגש כוח מתפרץ ביציאה מהמקום – אבל זה לא אומר שהרכב חלש. הוא פשוט אוהב את זה אחרת. הנסיעה מעודנת בתנאים יומיומיים, והרכב בהחלט מעדיף לשייט בנחת מאשר לזנק במרץ מהרמזור. גם תיבת ההילוכים מצטרפת לתחושה הנינוחה והיא פועלת באופן חלק ויעיל. צריכת הדלק קצת אכזבה אותנו ביחס ללוגמי סולר מקבילים, והיא עמדה על 9 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה. היתרון המסורתי של הדיזל בצריכת הדלק לא מצדיק במקרה הזה את תוספת המחיר לעומת גרסת הבנזין.
יוצאים לטבע עם שברולט קפטיבה? תשתדלו שלא להתרחק מבנייני העיר
שברולט קפטיבה – אל תקחו אותו לשטח
לפחות על הנייר נראה ששברולט קפטיבה יכול לשמש שותף נאמן לטיולי שטח קלילים: מנוע הדיזל בשרני, הצמיגים רחבים, יש לו מערכת בקרת גלישה במדרון ואפילו מרווח הגחון טוב בדרך כלל – אבל רק בדרך כלל, ופה מתחילה הבעיה. הפגוש הקדמי יורד נמוך מאוד, ומותיר מרווח גחון מצומצם במיוחד שפוגע אפילו ביכולת הנסיעה בשבילים. עם זווית גישה מוגבלת שכזו, לא פלא שחשבנו ברצינות על טיפוס מדרכות ברוורס. מהלך המתלה המוגבל פוגע אף הוא ביכולת העבירות, ומוריד מסדר היום את אופציית טיולי השטח עם שברולט קפטיבה.
שברולט קפטיבה – קחו אותו באיזי
מלבד יכולת הנסיעה בשטח, שלא ממש קיימת כאן, היתרון המרכזי של רכב גבוה הוא הניתוק מהכביש. זה טוב לתדמית ול"סטייל", אבל לא רק: שברולט קפטיבה מצליח לנתק את נוסעיו ממרבית פגעי הסלילה של הכבישים הישראליים ולשמור על רמת נוחות גבוהה מאוד. ספיגת השיבושים טובה גם כאשר נתקלים ברצף של מהמורות, שם המתלים לא מתבלבלים ומצליחים לסנן את רוב החריצים. עם זאת, בנהיגה ארוכה תורגש עייפות בשל ה"התעסקות" המתמדת של המתלים עם הטיפול בפגעי הכביש, וגם בגלל המושבים הקדמיים שעשויים מחומרים קשים ולא מציעים תמיכה צידית.
אם תקחו את הנסיעה בקפטיבה קצת פחות באיזי ותנסו לאתגר אותו בנהיגה דינאמית מהירה, מצפה לכם אכזבה. אמנם, הרכב יציב ובטוח ואין לו את הנטייה המקובלת של רכבי דיזל לתת היגוי, אבל זה לא אומר שאפשר ממש ליהנות ממנו. הוא פשוט גדול מדי ולא מספיק מתקשר בשביל זה. ההגה ארוך מאוד עם אפס תחושה, הבלמים לא נשכניים ולא מדויקים והמתלים רכים מדי. נו, מילא. שאלו יהיו הצרות של כולנו.
שברולט קפטיבה – קחו את המשפחה
כפי שאמרנו בפתיחה, מרבית הלקוחות מתייחסים לרכבים מסוגו של הקפטיבה בתור מיניוואנים משודרגים – והקפטיבה עושה עבודה לא רעה בכלל בתור רכב שכזה. הוא משדרג את איכות החיים בעיקר בפרמטרים של מרווח הפנים, במיוחד בשתי שורות המושבים הקדמיות. השורה השלישית מרווחת גם היא ביחס לרכבים דומים, אך לנסיעה ארוכה לא היינו משחילים לשם נוסע מבוגר. סידור המושבים דומה מאוד לזה של שברולט אורלנדו, וזו מחמאה ענקית לאורלנדו הצעיר והקטן יותר. תא המטען עצום כאשר שורת המושבים האחורית מקופלת, אך הוא נעלם כמעט לחלוטין כאשר זו בשימוש.
מצד שני, שברולט קפטיבה הוא לא מיניוואן מספיק משודרג בכל הנוגע לתחושת הפרימיום אותה מבקשים הלקוחות. העיצוב החיצוני אמנם שופר לעומת הדור הקודם, אך נראה שהתקציב למעצבים נגמר כאשר אלו סיימו לעבוד על החלק הקדמי של הרכב – וכך נותר הקפטיבה עם אחוריים משעממים למראה וזהים כמעט לחלוטין לאלו של הדור הקודם. עיצוב הפנים מיושן ולא מתאים לעשור השני של שנות ה-2000. תאורת פנים ירקרקה וגלגל הגה גדול ופלסטיקי למגע הזכירו לנו מכוניות אמריקאיות של פעם, וזו לא מחמאה. איכות החומרים לא אחידה, וקרקושים החלו להישמע ברכב המבחן שעבר כ-30,000 ק"מ. לזכותו של תא הנוסעים נציין את מפרט האבזור הנדיב ואת שפע תאי האחסון השימושיים.
שברולט קפטיבה – קחו בחשבון את האח הקטן
שברולט קפטיבה מצליח לשדרג את המיניוואן הקומפקטי. הוא מרווח מאוד, נראה מרשים (לפחות מבחוץ) והוא נוח ונעים לשימוש יומיומי. מנוע הדיזל מעצים את היתרונות שלו, על אף שצריכת הדלק לא מצטיינת. מצד שני, פער המחיר בין שברולט קפטיבה דיזל ובין מיניוואנים עממיים אינו מבוטל, והוא עומד על כ-75,000 שקלים. תחושת היוקרה בלטה בחסרונה בתא הנוסעים של הקפטיבה, שלא עומד בסטנדרטים של מכוניות במחיר הזה. חסרון משמעותי? אולי, אבל הבעיה הגדולה של שברולט קפטיבה נמצאת כמה מטרים בסמוך לו, אפילו באותו אולם תצוגה. קוראים לה שברולט אורלנדו. עם תג מחיר של 170,000 שקל בלבד מציע האורלנדו מרווח פנים לא פחות טוב, מנוע דיזל מצוין וסביבת נהג איכותית יותר. האם שווה לשלם את ההפרש כדי לקבל קרוסאובר גבוה ומסוגנן? זו השאלה שתצטרכו לשאול את עצמכם לפני רכישה של שברולט קפטיבה.
לדגמי שברולט בישראל - שברולט
פורסם לראשונה ב- 02.05.12
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות