בינואר עלה ליטר בנזין 95 אוקטן 5.51 שקל לליטר. מהיום זה חלום רחוק: 6.39 שקל הוא המחיר החדש, זינוק של 18%, והוצאה נוספת של 1,000־3,000 שקל בשנה למשפחה ממוצעת. אז אפשר להתעצבן בהזדמנות הזו על המדינה, שאליה הולך רוב הכסף שאנחנו משלמים בתחנת הדלק. 63% ממחיר הליטר, כלומר 4.04 שקל, הם מסים.
המדינה הייתה יכולה להקטין את המס, וכך כשמחיר הנפט בעולם עולה להקטין את ההתייקרות לנהג, אלא שהיא מסרבת לוותר על סעיף שמכניס לה 19 מיליארד שקל בשנה בשנים האחרונות.
אבל מעשי יותר יהיה להתחשב בצריכת הדלק בבחירת המכונית הבאה שלנו, חדשה, ועוד יותר – משומשת. היצע החשמליות המשומשות עדיין קטן ויקר, אבל גם בשוק המשומשות הרגיל יש מכוניות שחסכוניות משמעותית מאחרות שבאותם סדרי גודל ומחיר. הנה 10 אפשרויות בפחות מ־100 אלף שקל וצריכת הדלק שאתם יכולים לצפות לה בחיים האמיתיים.
מלכות השוק הזה, קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק הן מכוניות מיני יעילות וזולות וגם אהובות על הישראלים, אבל איגניס חסכונית מהן משמעותית.
מנוע בנזין 1,200 סמ"ק בהספק 90 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה מעניקים לה צריכת דלק נמוכה בכ־25% מהמתחרות – חיסכון משמעותי. הישיבה הגבוהה והעיצוב הג'יפוני באים כבונוס.
צריכת דלק אמיתית: 16־18 ק"מ לליטר
גם הונדה מציעה הנעה היברידית בקבוצת השוק של הסופר מיני, אבל לא ידעה לשמור על רצף של הנעה ירוקה לאורך כל השנים, וחזרה עם דגם היברידי לאחר הפסקה רק בשנה האחרונה. טויוטה הצליחה לשמור על רצף, והיאריס גם חסכונית יותר.
גם בדור הקודם, ועוד יותר בנוכחי, שניהם עם מנוע 1,500 סמ"ק בנזין ומנוע חשמלי. מחירי השוק גבוהים, אבל שמירת הערך טובה מאוד.
צריכת דלק אמיתית: 18־20 קמ"ל
מאז 2018 הקורולה ההיברידית נלחמת ראש בראש ביונדאי איוניק ההיברידית על תואר המכונית הנמכרת בארץ. אחד הנכסים שלה הוא צריכת דלק עדיפה בכ־5%.
מנוע בנזין 1,800 סמ"ק ומנוע חשמלי בהספק של 122 כ"ס, עם עדיפות לסטיישן המוצלחת והשימושית. החיסרון: משעממת כרגיל את הנהג.
צריכת דלק אמיתית: 18־20 קמ"ל
לא רק היברידיות הן אופציה. גרסת הדיזל של הרנו המשפחתית מציעה צריכת דלק דומה מאוד, ביחד עם האופי הנעים של צרכני הסולר. למנוע 1,500 סמ"ק תיבה רובוטית כפולת מצמדים, ומאז שנת 2017 כאשר הגיעה לארץ עלה ההספק מ־110 ל־116 כ"ס. הבונוס: מושב אחורי מרווח מאוד לרגליים. יש גם גרסת סטיישן נפוצה פחות, עם פחות אבזור בטיחותי ברוב השנים.
צריכת דלק אמיתית: 16־18 קמ"ל
למי שצריך מושב אחורי מרווח עוד יותר, בעיקר למי שצריך להסיע שלושה פעוטות או שלושה מתבגרים ארוכי רגליים, יונדאי סונטה מציעה שילוב טוב יותר בין גודל לבין צריכת דלק, ועדיפה על פני המתחרה ההיברידית העיקרית, טויוטה קאמרי. למנוע הבנזין יש 2 ליטר נפח וביחד עם המנוע החשמלי ההספק מגיע ל־193 כ"ס.
צריכת דלק אמיתית: 16־18 קמ"ל
הדאסטר מציע שילוב טוב בין גודל ועלויות האחזקה, בעיקר בגרסת הטורבו דיזל (1,500 סמ"ק, 109 כ"ס), עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. הוא נוח ואמין. חפשו את גרסת הלוריאט המאובזרת עם התרעת רכב בשטח מת במראות, שמשפרת קצת את ביצועיו הבינוניים בתחום הבטיחות. יש גם דגמי דיזל עם הנעה כפולה ויכולת שטח ראויה, אבל רק עם תיבת הילוכים ידנית.
צריכת דלק אמיתית: 16־18 קמ"ל
ספורטאז' חסכוני? כן. לג'יפון הפופולרי יש גם גירסת טורבו דיזל שפחות מוכרת, 1,600 סמ"ק, 136 כ"ס. היא פחות מאובזרת מחלק מדגמי הבנזין, ללא סאנרוף למשל, אבל היא יותר חסכונית מכמה משפחתיות בשוק. רוב המכירות היו לחברות הליסינג עבור ציי רכב שהבינו את חשיבות החיסכון בדלק, וכעת אפשר למצוא בשוק היד השנייה.
צריכת דלק אמיתית: 15־17 קמ"ל
יש מעט ג'יפונים היברידיים בשוק, והנירו הוא המוצלח שבהם מבחינת התמורה למחיר. מרווח משמעותית מטויוטה CHR, ועם מנוע 1,600 סמ"ק שמפיק יחד עם המנוע החשמלי 136 כ"ס, גם חסכוני מאוד. החיסרון העיקרי: מדובר בקרוסאובר, שגבוה רק במעט ממשפחתיות רגילות. יש גם אופציה לגרסה היברידית נטענת, שיכולה להוריד את צריכת הדלק הממוצעת ב־50%.
צריכת דלק אמיתית: 17־19 קמ"ל
9. ג'יפונים: פיג'ו 3008/5008
לצמד הפיג'ואים יש גרסאות דיזל מצוינות, 1,600 סמ"ק 120 כ"ס בשנים הראשונות, ו־1,500 סמ"ק (130 כ"ס) בהמשך. ה־5008 הוא רכב 7 המקומות הכי חסכוני ומרווח ברמת המחיר שלו, שימושי יותר מטויוטה פריוס פלוס ההיברידי, וזול מדגמי הדיזל של סקודה קודיאק, וניסאן אקס טרייל. מאז 2017 שניהם גם מהנים מאוד לנהיגה, אמינים וסחירים.
צריכת דלק אמיתית: 16־18 קמ"ל
הדור החדש של הראב־4 חורג קצת ממסגרת התקציב, אך בניגוד לקודמו הוא באמת מציע שיפור משמעותי בצריכת הדלק, עם מנוע 2,500 סמ"ק והספק משולב של 218 כ"ס. והוא גם גדול ומרווח. המחיר הגבוה מתאזן במידה רבה בשמירת ערך וביקוש חזק בשוק המשומשות.
צריכת דלק אמיתית: 17־19 קמ"ל
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות