אחרי שמתרגלים לתפעל את מערכת הקול מגלגל ההגה – קשה לחזור אחורה. הרעיון הוא שעל גלגל ההגה מסודרים כמה כפתורים שהלחיצות עליהם מפעילות את רוב הפונקציות החיוניות במולטימדיה. הגברה והנמכה של עוצמת הקול הן החשובות ביותר, אבל באמצעות לחיצות מגלגל ההגה אפשר להעביר תחנה ברדיו או להחזיר רצועה אחת אחורה בקבצי המוזיקה. לעתים אפשר לענות מגלגל ההגה לטלפון שמצלצל. כמה שפחות פגיעה בתשומת הלב תוך כדי נהיגה, בלי לפגוע בתפעול. אהבנו.
עד לאחרונה עוד נמכרו בארה"ב מכוניות חדשות עם נגני קלטות (!). כיום, כשכמעט לכולנו יש סמארטפון, או לפחות נגן MP3 זה או אחר, כבר קשה אפילו לראות שימוש נרחב בדיסקים. חיבוריות הולמת למערכת המולטימדיה – חוטית (כמו USB או AUX) או אלחוטית (כמו בלוטות') – תהפוך את השימוש בטלפון ובמערכת המולטימדיה גם יחד לחוויה טבעית הרבה יותר.
3. כניסה והתנעה ללא מפתחפעם רק עשירים יכולים היו ליהנות מחוויית השימוש נטול המפתח (Keyless), אבל כיום המערכת הזו נעשית נגישה יותר ויותר. הרעיון הוא שאנחנו לא צריכים לשלוף את השלט כדי לשחרר את נעילת המכונית, וגם לא צריכים לאתר בחשכת הלילה את המפתח הנכון להתנעה שלה. השלט נטול המפתח יכול להישאר בכיס, המכונית תיפתח כשנתקרב (או בלחיצה על ידית פתיחת הדלת) וכשנרצה להתניע – פשוט נלחץ על כפתור ההתנעה.
4. מערכת בקרת שיוט מסתגלת (אדפטיבית)בקרת השיוט האדפטיבית דומה במידה רבה למערכת בקרת שיוט (קרוז קונטרול) סטנדרטית, למעט העובדה המרכזית – שהיא יודעת לא רק לשמור על מהירות הנסיעה, אלא גם מזהה ושומרת מרחק מהרכב שלפניה. מצד אחד, המערכת הזו היא מערכת בטיחותית שיודעת להזהיר אותנו מפני קירבה יתרה למכונית אחרת. מצד שני – זו מערכת נוחות היות שבשעות נהיגה בפקקים ובעומסים היא יכולה לחסוך מאיתנו הרבה מה"גז-ברקס" ולנהוג, במידה מסוימת, במקומנו.
5. מראה מתכההלא רק נהגים ששכחו לכבות את האורות הגבוהים שלהם מסנוורים אותנו מאחור בנהיגת לילה, אלא גם אלו שסתם נושאים מטען רב או כמה נוסעים, ולא כיילו את הפנסים כך שהאלומה שלהם תונמך. מהסיבה הזו, מראה מתכהה היא פריט אבזור יעיל ושימושי. המראה הזו מציגה בפנינו את הכביש שמאחורינו, אבל ברגע שהיא מזהה סינוור – היא מתכהה באופן אוטומטי וחוסכת מאיתנו את ההפרעה המסוכנת לנהיגה.
5 אביזרים שאפשר לוותר עליהם1. גג שמש (סאן רוף)אפשר לחלום על תחושת הנסיעה תחת שמיים זרועי כוכבים, אבל העובדה היא שגג שמש אינו עושה את העבודה – וגם פוגם לא מעט בחוויית הנהיגה שלנו. גג השמש אינו נראה לעיני הנהג – אבל הוא מורגש בהחלט – בצמצום מרווח הראש, ברעשי הרוח ובבעיות האיטום שעשויות להתגלות לאחר כמה שנות שימוש.
2. מגן חזיריםחוואים אוסטרלים שנוסעים עם טנדר העבודה שלהם בקרבת האאוטבק הפראי, רגילים להתנגש בחזירים ובחיות גדולות אחרות שקופצות לפני הגריל שלהם. החוואים ההם משתמשים במגני החזירים כדי לשמור על עצמם ועל הרכב מפני המתאבדים ההם, אבל רכב שטח או כמו-שטח מודרני, ממש אינו צריך את המגן – שהופך להיות מלכודת מוות לילדים ושאר הולכי רגל שעשויים להיפגע ממנו ברמה קטלנית גם במהירות נמוכה במיוחד. המגן פוגם גם ברכב עצמו, בכך שהוא מכביד במשקלו וגם גורע מזוויות הגישה בעת נהיגה שטח אמיתית.
3. חישני גשםנשמע נחמד – איך שמתחיל לרדת גשם, המגבים מתחילים מאליהם לפעול ולהסיט את הטיפות שחוסמות את שדה הראייה. בפועל, חישני הגשם דורשים כניסה למצב וגם אז, יש להם נטייה לפעול על דעת עצמם, בלי קשר ישיר למצב הגשם או קצב זליגת הטיפות. כשחישני הגשם פועלים, נהגים מתעסקים יותר עם ריסון או עידוד פעולת המגבים מאשר במצב ההפעלה הרגיל.
4. העברת הילוכים מההגה עם גיר אוטומטינהגי מכוניות מירוצי פורמולה 1 מקצרים את תהליך העברת ההילוכים ומעבירים את ההילוכים ממנופים ייעודיים על גלגל ההגה. כמה וכמה מכוניות ספורט נמכרות בעולם עם מערכת הילוכים רובוטית-מהירה שגם עמה ניתן ליהנות מחוויית נהיגה ספורטיבית עם העברות הילוכים מההגה, בלי צורך להסיר את היד ממנוע. כשמדובר במערכת הילוכים אוטומטית סטנדרטית למכונית משפחתית מנומנמת, אנחנו לא מצליחים להבין בשביל מה צריך את המנופים האלה.
5. בלם יד אלקטרוניייתכן שיצרני הרכב רוצים להפחית משקל ולעמוד בתקינות אלה ואחרות, אבל בשבילנו, משתמשי הרכב, הוויתור על מנוף בלם היד לטובת כפתור – פוגמת בהנאה יותר משהיא משדרגת אותה. לא נראה לנו מורכב מדי להרים ולהוריד את המנוף לפי הצורך, אבל אנחנו כן מצטערים על היעדר האפשרות להיעזר בבלם היד בעת זינוק בעלייה או בשעת בלימת חירום. על נעילת גלגלים מבוקרת באמצעות בלם היד אנחנו לא מדברים, כי זה לא חינוכי...
פורסם לראשונה ב- 10.03.14
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות