מחירי הרכבים החדשים התייקרו באופן משמעותי בשנתיים האחרונות, אבל יוקר המחיה מורגש לא רק באולמות התצוגה הנוצצים. גם מחירי החלפים עלו בהתאם, וכך גם מחירי הטיפול במוסכים וכמובן מחירי הביטוח, שזינקו בעשרות אחוזים.
בשיחה עם כמה מבכירי הענף שהתארחו באולפן ניסינו להבין מהן הסיבות לגל ההתייקרויות, האם קיימים כשלים בענף וכיצד ניתן לגייס את הטכנולוגיה והאמצעים הדיגיטליים כדי בכל זאת לנסות לחסוך קצת.
צפייה בתוכן הטיפולים, הביטוח, החלפים - למה הכל התייקר?
בדיון השתתפו רונן לוי, יושב ראש איגוד המוסכים; סיגל עוז, מנכ"לית גלגלים, השוואת מחירי טיפולים וחלפים לרכב; איתי יצחקי, מנהל חטיבת הדיגיטל באיתורן; ודידי רוזנפלד, מנכ"ל דרכים מרכזי שירות.
"ראשית, ההתייקרות נובעת מעליה במיסוי, שמשפיעה על מחירי השמנים מצד אחד, וגם על מחירי הרכבים עצמם", הסביר רונן לוי. "מחיר הרכב הוא הבסיס למחירי הפוליסה ולמחירי החלפים. וברכבים עצמם יש יותר רכיבים, אנחנו רואים יותר פנסי לד, רדארים ומערכות נוספות".
"ההתייקרות היא בעיקר בשלוש השנים הראשונות לחיי הרכב", אומר דידי רונזפלד, מכיוון שאז עדיין חסרים חלקים חליפיים. אבל ברגע שמגיעים לארץ חלקים תואמים, לפעמים עלות החלק יורדת ב-50%. צריך גם לומר שהמחירים לא עלו למכוניות ישנות, שם התעריפים עדיין זהים".
"אחת הסיבות לחשש של הצרכן מהמפגש עם המוסך, היא המחסור במידע ובשקיפות", ציינה סיגל עוז. "אבל כמו שהדיגיטציה הפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו בכל תחום, ואנחנו משווים מחירים באינטרנט כשאנחנו נוסעים לחופשה או רוכשים ביטוח, אין סיבה שלא נעשה את זה גם כשאנחנו צריכים טיפול ותיקון".
"לכולם יש היום רצון להיות שקופים מול הלקוח", הוסיף איתי יצחקי. "אם בעבר היתה נדלקת לך נורה ברכב והיית צריך להגיע למוסך ולעבור תהליך של המתנה ודיאגנוסטיקה, היום העולם הזה הרבה יותר מתקדם. באמצעות יחידת ניטור דאטה שמותקנת ברכב, אנחנו יכולים לייצר מעין ספר תקלות ממוחשב עבור היבואן ועבור הלקוח, שיקבל את המענה בזמן אמת".