חוות דעת פרארי קליפורניה
כשפרארי קליפורניה הוצגה בשנת 2008, לא מעט גבות הורמו. השם שלה, שקורץ לארה"ב, היכה בתדהמה את האיטלקים שאפילו הרגישו קצת נעלבים. אבל פרארי קליפורניה לא מתכוונת לנגוס בפלח השוק של אחותה הבכירה, פרארי 458 איטליה, וגם לא מנסה לעשות תהליך אמריקניזציה למותג העל האיטלקי; היא בסך הכל מכונית קצת שונה. יותר GT מהירה, פחות מכונית-על מסורתית. הקליפורניה גדולה יותר מה-458, והיא גם יותר שימושית שכן יש לה זוג מושבים נוסף מאחור. לראשונה בדגמי פרארי, מציעה הקליפורניה מנוע קדמי ולא מרכזי. המשמעות: חלוקת המשקל פחות מאוזנת, מה שאומר שהיא קצת פחות חדה וספורטיביות מאחיותיה. המנוע, כמקובל אצל פרארי, הוא מהזן המשובח ביותר. מנפח של 4.3 ליטר הוא מנפק 460 כ"ס מסמרי שיער, שמזניקים את הקליפורניה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-4 שניות. על אף הביצועים המרשימים, לא צריך להיות רב אמן כדי לנהוג על פרארי קליפורניה. זו מכונית ידידותית למשתמש, שפונה לאלה שיש להם כבר הכל – וישמחו להוסיף גם פרארי לאוסף.
בשורה התחתונה: הפרארי הנכונה לכבישי ישראל.